Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 21:39 
 
Artiest

Zenda schreef:
Hoe kijken andere artiesten tegen jou als (zeer jonge) nieuwkomer aan? Zien ze je als iemand die nog niet thuishoort op het hoogste niveau of supporten ze je wellicht juist extra vanwege je leeftijd?


Ik weet niet zeker hoe andere artiesten erover denken, maar uiteindelijk draait het om de muziek. Iemand kan nog zo jong zijn, maar een artiest support een bepaalde track niet omdat die artiest wel wat potentie heeft voor over een jaar of 5. Je draait een track natuurlijk gewoon omdat je die track tof vindt. In het begin is het natuurlijk een soort combinatie van. Artiesten horen je plaat en vinden hem misschien wel tof, als ze dan ook nog zien dat je pas 16/17 bent geeft dat net wat meer mee.

Ik kan het sowieso goed vinden met de andere artiesten en ik voel me thuis in dit wereldje. Heb dus totaal niet het gevoel dat iemand me negatief aankijkt op het feit dat ik nog niet lang in de scene zit! Tenslotte zijn ze allemaal ooit op 0 begonnen! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 18:45 
 
Artiest

iMark schreef:
1. Vind je het zelf niet jammer dat je niet doorgebroken ben in 2006-2008 ipv 2014 waar de scene zo goed als uit elkaar ligt?

2. Hoe gaan jij en Atmozfears tegenwoordig met elkaar om? Is de ruzie al een beetje bijgetrokken of is het nog steeds bonje?

3. Wie vind jij in de scene een enorme paardenlul? En wie is je beste maatje in de scene?

4. Als je geen producer was geweest, wat had dan je werk geworden?

5. Hoe is het met die kerel waarmee je eerst produceerde? Doet hij nog iets met muziek?


1. Nee eigenlijk niet! Ik voel me prima op mijn plekje in de scene en doe lekker wat ik zelf tof vind om te doen! Dat de scene breder is/meer is opgesplitst dan vroeger is niet iets waar ik me druk om maak. Het enige wat ik zoals eerder aangegeven een beetje mis tegenwoordig is de enorme hoeveelheid sfeer van bijv Zany/Donkey/Noisecontrollers platen uit 2008/2009. Dat is de muziek waar ik verliefd op ben geworden en ik vind het jammer dat ik daar tegenwoordig weinig meer van herken in het grootste deel van de raw hardstyle. Maar zoals al zei, ik doe lekker mijn eigen ding en maak wat ik zelf het vetste vind! :)

2. Pfoe dat is al een tijd geleden zeg! :P Tussen Tim en mij is alles al lang weer goed! Gewoon bijgelegd en weer lekker op de muziek gaan focussen!

3. Als ik dat van iemand had gevonden had ik het natuurlijk niet hier gezegd :D Maar kan het gelukkig goed vinden met al mijn collega's, dus niemand die me totaal niet ligt! Mijn beste maatjes binnen de scene zijn Inceptum en Avana! Rijden bijna altijd naar m'n boekingen en is altijd dikke pret! :beer:

4. Grappig dat je het vraagt, heb buiten m'n muziek namelijk nooit echt een beroep voor ogen gehad wat ik uit zou willen oefenen. Maar als ik iets moet kiezen, dan denk ik iets in de vrijetijdsmanagement (dat studeerde ik ook tot ik met school stopte).

5. Yes dat is 'Luminite', released tegenwoordig raw hardstyle op Gearbox! Komen binnenkort vanuit zijn kant een aantal hele toffe platen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 18:58 
 
Artiest

Nikkel schreef:
Hey Thyron,

Leuk dit Q&A met jou!
- Ga je zelf ook al naar feesten als bezoeker?
- Waarom heb je voor hardstyle gekozen (om het te producen)?
- Waar en hoe zie je jezelf over 5/ 10 jaar binnen de hardstylescene?

Heel veel succes met je carierre en aankomend album alvast!


1. Ben pas naar 2 feestjes geweest als bezoeker! Namelijk de afgelopen 2 edities van Loudness :) mijn eerste feestje was er dus een waar ik zelf moest draaien en dat geldt ook voor de festivals.. Was wel even wennen dus, haha!

2. Voordat ik met hardstyle in aanraking kwam is er eigenlijk nooit muziek geweest die me aan heeft getrokken! Heb nooit echt wat met muziek gehad dus.. Tot ik hardstyle leerde kennen! Puur uit nieuwsgierigheid eigenlijk begonnen. Ondertussen heb ik eigenlijk alle soorten muziek wel leren waarderen en ook meerdere keren een plaatje in een ander genre gemaakt, maar altijd weer terug gekomen op de hardstyle! Het brengt gewoon een bepaalde energie en sfeer op mij over die andere genres (op een aantal platen per genre na) niet op me over kunnen brengen! :)

3. Moeilijke vraag, omdat het eigenlijk in 1 jaar al behoorlijk hard is gegaan en er een hoop aan het veranderen is binnen de scene. Ik ga er gewoon vol voor om over 5 tot 10 jaar een belangrijke naam te zijn in de scene die niet meer te missen is. Dat mensen Thyron gewoon als een onderdeel van de top gaan zien.. En denk persoonlijk ook dat dat geen heel onrealistisch beeld is!


En thanks! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 19:10 
 
Artiest

Ventrue schreef:
Hey bas! leuk dit je dit doet.
- Toen je serieus begon met producen, wat voor studio apparatuur heb je als eerst aangeschaft en wat heb je er ongeveer voor betaald?
- Hoe ben je in een tijd van 3 jaar van vrijwel geen kennis van produceren naar zoveel kennis gegroeit en wat heb je daar allemaal voor gedaan?
- Wat vind je het moeilijkste aan produceren?
- Wat vind je tot nu toe vetter, Indoor of Outdoor?
- (later toegevoegd) Ik vroeg mij eigenlijk nog af, ben je nog misschien van plan iets free weg te geven zoals die heerlijke vergeten plaat Retaliation bijvoorbeeld.
Nogmaals tof dat je dit doet en veel respect voor wat je tot nu toe bereikt heb! zaterdag kom ik ff een sticker bij je halen ghehe :thumbsup:


1. Toen het van 'rondklooien' naar 'serieuze hobby' ging, heb ik met mijn verjaardag van mijn ouders 2x KRK RP8, 1x Focusrite Scarlett 816 en 1x M-Audio KeyRig 49 gehad. Wat ze er precies voor betaald hebben weet ik natuurlijk niet, maar dat valt wel te achterhalen op internet! Prima apparatuur dus voor een producer die zijn hobby net wat serieuzer aan wil gaan pakken. Ondertussen is die apparatuur geupgrade naar wat ik reageerde op G1LL zijn vraag!

2. Eigenlijk puur door zelf heel veel uit te proberen en kijken wat er gebeurt als ik aan een bepaald knopje draai. Gewoon vallen en opstaan dus. Toen ik de basis van het producen onder de knie had ben ik feedback gaan vragen aan mede (opkomende) producers, waaronder hier in de Producers Corner. Voor mij is feedback de basis van een snelle vooruitgang, omdat een ander altijd bepaalde dingen hoort die jij niet (meer) hoort. Natuurlijk moet je ook altijd filteren welke feedback smaak gerelateerd is en welke niet, want waarschijnlijk zou jij een plaat anders maken dan ik, puur omdat dat meer jouw ding zou zijn! :)

3. Met afstand op nummer 1: vocals zoeken! Wat een ramp altijd xd

4. Outdoor! Hoewel de sfeer bij indoor feesten ook super tof en 'underground' kan zijn, heb ik persoonlijk toch meer met de festivals in de zomer! Vooral die laatste uurtjes van een festival zijn ook altijd genieten :D

5. Met Retaliation (en alle andere oude platen) gaat niks meer gebeuren! Simpelweg omdat ik er zelf niet meer achter sta :) Zit wel te denken om die Fusion HDE Mashup een keer weg te geven... Doen?! :-)

En thanks, goed om te horen! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 19:13 
 
Artiest

Destination schreef:
Hee Bas,
- Waarom is de eerste versie van Lucid Dream niet uitgekomen?


Vanwege dezelfde reden als o.a. Retaliation. Oude plaat waardoor niet alleen de kwaliteit, maar ook de 'inhoud' en het arrangement van de track totaal niet meer was waar ik achter stond :) vandaar dat ik het enige element eruit heb gepakt wat ik nog echt tof vond, namelijk de vocal!

Zitten verder ook geen overeenkomsten tussen de oude 'Lucid Dream' en mijn nieuwe track 'Lucid Dream', dus ik zie het ook als twee totaal verschillende tracks en niet als een 'update'!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 19:19 
 
Artiest

SL8492 schreef:
Leuk dat je dit wilt doen Thyron!
Paar standaard vragen van mij:

Met wie zou je ooit nog een collab willen doen (binnen de Hardstyle)
Wat is jouw all-time favoriete Hardstyle-track?
Op welk feest zou je het liefst nog een keer willen draaien? (waar je nog niet hebt gedraaid natuurlijk)


1. B-Front heb ik al van mijn lijstje kunnen strepen, denk dat ik nu voor Noisecontrollers zou gaan! Maar Michel Pollen en Code Black zitten er eigenlijk niet ver vanaf!

2. Donkey Rollers - Voice Of Conscience! Pareltje! :loving:

3. Dat zou Hard Bass zijn, in het 3e team als ik dat ook zelf zou mogen kiezen! Ben er zelf nog nooit geweest, maar toch heeft het voor mij iets speciaals wat andere feesten niet hebben. Hopelijk kan ik die ooit nog van mijn bucketlist afstrepen! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2014 12:54 
 
Artiest

wootum schreef:
Gaaf dat je dit wilt doen :thumbup:

De standaard-vragen lees ik wel in een van de vele interviews die bij het maken van een album hoort. Dus hier wat 'diepere' vragen voor je :P

-Wat vind jij het belangrijkste onderdeel in een track? Dus datgene wat echt top moet zijn wil je een nummer gaaf vinden. Is dat de melodie, de kick, de sfeer, etc?? Of is dat bij jou gewoon het totaalplaatje?
-Kun je de sfeer/onderlinge verhoudingen bij Fusion eens beschrijven? Tijdens filmpjes etc komt het echt over als een 'gezellige familie' waar iedereen bij elkaar in de studio komt lopen. Is het zo dat artiesten bij elkaar binnen komen met 'waar ben jij nu aan het werken' en elkaar proberen te helpen? Of is het allemaal wat zakelijker waar iedereen in z'n eigen 'hokje' zit te werken?
-Kun (en wil/mag) je eens beschrijven wat de toekomstvisie van Fusion is (als daar al met jullie (degene die nog niet zo lang daar zitten) over gecommuniceerd wordt). Wat wij meekrijgen is dat twee 'grootmachten' als B-Front en Frequencerz weg zijn en de laatste tijd worden er vrij veel talenten aangenomen. Hoe denkt Fusion hier over? Zien ze dit als een 'overgangsperiode' waarin de talenten door moeten groeien of willen ze een soort opleidingslabel worden?

Sorry voor de zware kost, maar ben hier wel benieuwd naar :P Nog 1 vraagje die meer over jou gaat. Ik lees dat je nog vrij jong bent. Hoe denken je ouders er over dat je een professionele carrière wilt beginnen in de hardstyle? Het is toch een soort risicovak waar je niet altijd doorbreekt. Steunen je ouders je hier in? Of proberen ze je hier toch ook voor te waarschuwen ofzo? Ik kan me voorstellen dat je ouders je steunen in iets dat je heel graag wilt doen, maar ze willen ook niet dat je over 5 jaar nog redelijk 'onbekend' bent waardoor je vrij weinig inkomsten hebt? Ben wel benieuwd hoe dit gaat bij een jonge beginnend artiest.

Bedankt voor het antwoorden en succes met je album!


1. Voor mij zijn sfeer en energie de basis aspecten van een track! Voor mijn gevoel hangt dat ook meteen een beetje samen met andere elementen van een plaat: melodie, vocals, sound design etc bepalen samen de sfeer, en voor energie is een sterk arrangement, dynamiek en opnieuw een sterk sound design nodig! Maar bij het luisteren van een track focus ik me zo min mogelijk op losse elementen, maar gewoon op het totaal plaatje :)

2. Ik ga er ff vanuit dat je specifiek doelt op de sfeer binnen de HQ, aangezien lang niet alle artiesten daar hun studio hebben! Bij Fusion is het altijd gezellig, zoals je al hebt gezien in filmpjes e.d. loopt iedereen regelmatig bij elkaar de studio binnen en even ouwehoeren is altijd tijd voor! Ook op feestjes is het altijd een gezellige boel! :D Voelt daarom ook meer als een familie dan als een 'bedrijf'!

3. Tja, er gaan er een paar weg, en er komen er weer een paar bij! Ook B-Front en Frequencerz zijn niet begonnen als 'grootmachten' toen ze net bij Fusion tekenden en dat is iets wat velen vergeten. Ik zie overal reacties voorbij komen dat de nieuwe artiesten het niveau van B-Front en de Freqz nog niet halen.. Nee dat is ook logisch, die hebben namelijk ook al zo'n 5 jaar bij Fusion gezeten! Ik denk dat we nu een mooie 'nieuwe generatie' hebben van de Fusion of Sound waar we in de toekomst nog veel van gaan horen! :)

4. Mijn ouders stonden volledig achter de keuze om school aan de kant te zetten en volledig voor de muziek te gaan. Je krijgt maar één kans, en die moet je ook nemen! Daarom geef ik nu het maximale voor mijn muziek en werk ik dag en nacht om verder en verder te komen. Natuurlijk blijft het een soort risicovak, maar goed.. Mocht het over 2 jaar totaal in de soep lopen, ben ik alsnog pas 19... Jong genoeg om gewoon een HBO opleiding te beginnen, toch?! :-) Maar goed, ik zet me natuurlijk gewoon 200% in voor mijn muziek.. Leven van en voor je grootste passie is tenslotte het mooiste wat er is! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2014 12:59 
 
Artiest

Brmn schreef:
Hee Bas,

Omdat je minderjarig bent zul je ook veel vrienden hebben die nog niet binnen "mogen" en auto kunnen rijden etc. hoe los je dit? En hoe gaat de organisatie hiermee om?

Trouwens ook leuk om je stickers in huis te krijgen binnenkort :yay: :D


Doordat ik altijd tussen ouderen heb gezeten (klas overgeslagen, jongste van het team, nu in de muziekwereld etc) heb ik nooit zoveel gehad met leeftijdsgenoten. Daarom kunnen de meeste vrienden van me wel voor me rijden, levert dus vrijwel nooit problemen op! Mocht ik echt niks kunnen regelen, dan willen mijn ouders me altijd wel brengen :)

Toegang is sowieso geen probleem, omdat ik altijd een paar 'artist guests' mee mag nemen die gewoon gratis via de artiesteningang mee kunnen.

Wat dat betreft brengt het dus weinig problemen met zich mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2014 13:05 
 
Artiest

Hardstylerzzzz schreef:
Wat denk je van Headhunterz?


Citaat:
Headhunterz. Heb echt dik respect voor hoe hij lekker zijn eigen ding doet. Ik denk dat veel mensen niet in de gaten hebben hoeveel druk er op je ligt als je een bekende naam hebt als Headhunterz, en hoe moeilijk het dan kan zijn om lekker te producen wat je het liefste doet.

Buiten dat ook hoe hij met zo'n onregelmatig leven toch een soort rust in zichzelf heeft gevonden. Niets minder dan respect daarvoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2014 13:12 
 
Artiest

Magnetron schreef:
Bas, ten eerste natuurlijk tof dat je dit wilt doen :D
- Waar haal jij inspiratie vandaan?
- Wat vind jij van het hele hokjes gebeuren binnen de scene?
- Wat vind jij van de originaliteit binnen de raw op dit moment? (screeches, 'wannabe' hardcore kicks etc)


1. Er is eigenlijk niet echt één vaste bron waar het vandaan komt. Soms zit ik wat te spelen op m'n keyboard en schiet er wat te binnen, soms vind ik een toffe vocal en soms komt het los als ik een tof geluidje heb. Inspiratie is niet echt te voorspellen en ook nooit te achterhalen waar het nou precies vandaan komt.. Het komt, of het komt niet! :) Als het er eenmaal is, dan heb ik vaak ook de volledige track al in m'n hoofd zitten en hoef ik hem alleen nog te bouwen! :-)

2. Hokjes op zich is niks mis mee, zonder hokjes zou je niks kunnen organiseren en zou het één grote chaos zijn. Maar mensen gaan er tegenwoordig aan vasthouden alsof het regels zijn. Daardoor zien artiesten het vaak als beperkingen in plaats van als richtlijnen, wat de creatieve vrijheid van een artiest doet afnemen. Zolang artiesten muziek maken waar ze zelf achter staan is het goed, toch?! :)

3. Heb het bij een aantal andere vragen al wat uitgebreider uitgelegd, maar ben zelf nogal moe van die constante screeches/anticlimax/hardcore kicks overal. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik tegen die elementen op zich ben, maar door de manier waarop ze veel gebruikt worden. Zijn natuurlijk nog steeds platen waarbij het wel degelijk een toevoeging is! Maar wat mij betreft mag het allemaal weer wat meer sfeer en melodie krijgen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2014 13:14 
 
Artiest

Civitas schreef:
Top dat je dit wilt doen :thumbsup:

Meeste vragen die ik wilde stellen staan hierboven al xd

Krijgt je Fusion HDE mash-up een free release? en hoe lang ben je hiermee bezig geweest.


Zit er wel over te denken om hem over een tijdje weg te geven! Maar eerst het album de deur uit :) Ben er een dagje mee bezig geweest!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2014 13:21 
 
Artiest

MDesiqn schreef:
Leuk dat je deze Q&A wilt doen. :)

1. Kunnen wij binnen een half jaar nog collabs verwachten, met uitzondering van de platen die op je album staan?
2. Sinds welke leeftijd luister jij 'de hardere stijlen'?
3. Welke kant wil jij binnen een jaar op gaan met jouw muziek?
4. Hoe regel jij jouw artwork? Word dit door Fusion geregeld of heb jij hier ook nog een groot deel in te zeggen?


1. Ben aan tracks bezig met o.a. Omegatypez, Rebourne, Shellshock en Riiho, maar ook met Zany, Adrenalize, Faizar en Requiem heb ik erover gebabbeld. Liggen alleen nog geen concrete ideeën voor op tafel :)

2. Sinds mijn 13e, dus 4 jaar geleden nu!

3. Ben op het moment erg druk aan het denken daarover. Nou zit ik natuurlijk al aan de 'melodieuze' kant van de raw hardstyle, maar wie weet nog net wat meer terug naar het 2008/2009 stijltje. Vanochtend eindelijk het album afgerond, dus nu lekker de tijd om wat te vinden voor 2015! :-)

4. Wordt inderdaad gedaan door de vaste designer voor Fusion. Als ik zou willen kan ik natuurlijk via iemand anders regelen (bijv Shellshock doen het via Tom Vervoort), maar ik vind de release covers van Fusion altijd tof! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2014 13:43 
 
Artiest

Dark Mindz schreef:
Leuk dat je deze Q&A wilt doen Bas.

1. Als je een track maakt, met wat heb je nog het meeste moeite om te maken?
2. Welke talenten zouden volgens jou nog kunnen doorbreken?
3. Wat doe jij zelf om je zelf te blijven verbeteren?


1. Wat betreft 'maken' denk ik de wat meer standaard leadsynths (natuurlijk vooral het 'mooi' maken ervan). Je hoort bij veel album platen ook dat ik liever een 'scheurende' lead gebruik en een wat eenvoudigere saw lead ter ondersteuning.

2. Hmm, ligt eraan wat je onder doorbreken verstaat. Ik zie vooral Inceptum, Avana en Shellshock nog erg ver komen. Die zitten natuurlijk al wel bij Fusion, maar vergeleken met de grote namen kan ik het nog niet 'doorgebroken' noemen :)

3. Feedback vragen en mijn tracks vergelijken met andere platen! Vooral dat laatste is erg belangrijk. Als je bijvoorbeeld je track naast een plaat van Noisecontrollers of Ran-D legt hoor je meteen of er ergens nog wat dingen niet zo lekker klinken als je op het eerste gehoor dacht. Helpt om wat objectiever te oordelen zeg maar! :-)

EDIT: en natuurlijk keihard werken en veel uren in steken, dat is de basis! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2014 13:52 
 
Artiest

Hard4Us schreef:
Tof dat je deze Q&A doet!

Vind je draaien of produceren leuker? En waarom?

Wat is het leukste feest/festival waar je als bezoeker heen bent geweest?

En wat is je leukste feest/festival waar je hebt mogen draaien?

Alvast bedankt.


1. Oef, moeilijke.. Het is allebei natuurlijk totaal verschillend van elkaar. Ik denk dat ik, ondanks ik van oorsprong meer een producer ben, toch de voorkeur zou geven aan draaien. Puur om de erkenning die je op zo'n moment krijgt voor dag en nacht keihard werken :) Dat zijn de momenten waarop je iedere keer weer denkt: Ja, hier doe ik het voor!

2. Kan ik niet echt over oordelen, omdat ik als bezoeker alleen 2x naar Loudness ben geweest (2 afgelopen edities)! Vond die van vorige maand dan toch de minste, wat muziek betreft.. Te weinig sfeer en te veel 'hersenloos stampen' voor mij (met een aantal uitzonderingen), maar ieder zijn ding :-)

3. Dan moet ik er toch 2 kiezen, omdat ze beide totaal verschillend waren voor mij. Het tofste festival waar ik heb gedraaid vond ik The Qontinent. Had een prima tijd op een volle raw stage en het ging enorm goed los. Maar ook HDE Live was natuurlijk een bijzonder moment. Als 17-jarige voor 5500 man staan op de mainstage van de Heineken Music Hall blijft tenslotte een droom voor velen die slechts weinig mensen waar kunnen maken! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2014 13:57 
 
Artiest

Qlown schreef:
Hoi Bas, tof dat je dit doet! Mag ik ook Thyron stickers? :(:(:(


Even een doordenkertje. Je hebt de keuze uit:
1. Je gaat met je favoriete artiest (uit gelijk welk genre dan ook) de studio in en je maakt samen één track.
2. Je draait op het feest van je dromen met je eigen gekozen line-up.

Als je één van de twee kiest, kan je het andere nooit meer verwezenlijken. Wat kies je?


Heb je je adres gestuurd? Dan heb je ze ondertussen als het goed is binnen! :D

Over je vraag: eigenlijk een makkie nu, 1 heb ik namelijk al gedaan (B-Front) dus dan zou ik voor 2 gaan!

Als ik nog geen track met B-Front had gemaakt was het een hele lastige geweest.. Maar denk dat ik dan toch met pijn in mijn hart voor 2 was gegaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 16:58 
 
Artiest

Oxbow schreef:
Hee Thyron!

Tof dat je meedoet aan deze Q&A!

Wat denk jij toe te kunnen toevoegen aan de huidige scene? Op welk gebied onderscheidt je je dus van de rest? Wat maakt jou niet de zoveelste euforische of rawstyle producer/DJ?

Met vriendelijke groet,
Oxbow


Ik was bezig met het typen van een verhaal, maar toen dacht ik opeens aan een reactie die ik hier laatst voorbij had zien komen:

Protech DJ schreef:
Kepro schreef:
Ik hoor/zie niet in wat deze nummers zo anders maakt dan de andere hardstyle. Ik hoor dezelfde screech etc.
13-12


Er zijn vele elementen duidelijk anders dan de bekritiseerde 13/12 raw op dit moment, om een paar voorbeelden te noemen:
- Break met daaropvolgende screech-anti heb ik lang niet in elke track ontdekt
- Geen/weinig gebruik van de populaire hardcore/chronic disorder kick, dit neigt veel meer naar de kicks zoals ze waren toen de raw scene nog niet over z'n top zat. Ook al missen deze kicks nog wat kracht en zou t veel beter kunnen.
- Er zit sfeer in de tracks
- Veel van de tracks tot nu toe zijn min of meer uniek en origineel. Neem bijvoorbeeld Dysphoria, ik kan dit op geen enkele manier bestempelen als 13/12 raw

Ook ik ben screech moe maar dat betekent niet dat elke track mef een screech 13/12 is, waar goed gebruikt kan een screech zeker nog altijd van toegevoegde waarde zijn.

Het is zeker niet zo dat alle tracks onder de bovenstaande kopjes vallen, maar het is ook niet allemaal 13/12 raw.


Zoals ik eerder uitlegde word ik een beetje moe van bepaalde hypes in de raw hardstyle op het moment, o.a. het gebruik van hardcore kicks, kalkoenscreeches en stoere vocals in tracks waar ze geen enkele toevoeging hebben.

Nadruk op dat laatste stuk omdat het niet per definitie iets slechts hoeft te zijn. Ik vind het in de meeste tracks gewoon totaal geen toegevoegde waarde hebben.

Door zelf (duistere) sfeer en melodie als hoofdelement van mijn tracks te houden en dit op mijn eigen manier te doen, doe ik dus wat anders dan het grootste deel van de scene. De enige artiest waar ik op kan komen waar de stijl van (een aantal van) mijn platen bij in de buurt komt, is B-Front, omdat we bepaalde dingen nou eenmaal op dezelfde manier aanpakken.


Kort gezegd, wat ik met mijn tracks doe is eigenlijk precies wat ik mis in de raw hardstyle op dit moment, waardoor het vanzelf anders wordt dan de rest. En natuurlijk tof om te zien dat Protech DJ en vele anderen dit er ook in horen! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 17:04 
 
Artiest

MBassM schreef:
Hi Bas!

Super tof dat je dit doet!
Ik heb een heel andere vraag dan de meeste hier:
Ik heb zelf een broer die (op heel ander vlak) zo succesvol is in zijn hobby dat hij er zijn beroep al heel jong van kon maken.
Dat was voor mij niet altijd heel makkelijk. Van de ene kant voelde ik me trots, maar soms ook vond ik het moeilijk.

Ik begrijp uit je interviews dat je bent gestopt met school. Heb jij broers en / of zussen?
En zo ja, hoe gaan die er mee om? En zijn die ook muzikaal of hebben ze ook ambities in de zelfde richting?
Hebben ze dezelfde smaak? Gaan ze mee naar je optredens (mits ze ouder zijn dan natuurlijk :P )

Bedankt alvast en succes met je album!


Interessante vraag!

Ik heb zelf een zusje van 15 die natuurlijk nog op school zit, en ik denk dat ze zich wel kan vinden in wat je zegt. Natuurlijk ben je trots, maar aan de andere kant is het ook moeilijk om te zien dat je broer opeens een 'droomleven' begint te krijgen. Want wie wil nou niet op zijn 17e stoppen met school en gewoon voor je droom gaan?!

Ook op verjaardagen e.d. merk je dat de gesprekken elke keer weer op de muziek uitkomen. Daar kan ik natuurlijk ook weinig aan doen, want ik vraag er zelf ook niet om, maar dat soort dingen zullen altijd wel een beetje lastig liggen.


Met hardstyle heeft ze verder niks! Ze speelt zelf saxofoon maar puur als hobby.. Dus eigenlijk gewoon een jeugd zoals de meesten hem kennen! :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 17:30 
 
Artiest

Rickzel schreef:
Hee Bas, ik heb laatst al eens in een topic gezet hoe snel ik vind dat het gegaan is, kan me nog herinneren dat je de naam "Thyron" op het forum gooide, en wat wij daar van vonden. Echt super gaaf voor je!

Mijn vragen

1: In hoeverre heb jij gebruik gemaakt van Hardtraxx? Aangezien je nog steeds actief bent. Doe je bijvoorbeeld veel met de reacties en feedback die er op je nummers komen?

2: Wat voor invloed heeft je jonge leeftijd op je carriere?

Ik hoop dat je nog lang actief blijft op dit forum en bedankt voor het antwoorden :)


Haha ik kan het me ook nog herinneren ja, zo'n 1,5 jaar geleden! Hoe snel het allemaal wel niet kan gaan idd :)

1. Ik ben vroeger (een paar jaar geleden) redelijk actief geweest in de producer's corner, waar ik heb geleerd om feedback te geven en te ontvangen. Vooral het ontvangen van feedback en het verwerken daarvan is iets wat erg belangrijk is voor je ontwikkeling en wat dat betreft heb ik veel aan Hardtraxx gehad.

Maar ook tegenwoordig lees ik nog altijd mee (niet alleen mijn eigen topics) en vat ik de reacties altijd serieus op! Natuurlijk doe ik niet met alle feedback wat in mijn tracks, simpelweg omdat ik het niet met alle feedback eens kan zijn (smaken verschillen), maar ik denk wel na over alles wat ik langs zie komen!


2. Denk dat dat wel een belangrijk deel is geweest van de snelle groei die ik afgelopen jaar heb doorgemaakt! Op ieder feest komen er ook weer mensen naar me toe die stomverbaasd vragen "Ben jij echt pas 17?! :surrender: ". En het biedt natuurlijk nog extra mogelijkheden voor de toekomst van mijn carrière. Ik kan tenslotte nog heel wat jaartjes mee! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 17:42 
 
Artiest

Pipa schreef:
Hee bas!

Welke producer die nog weinig aandacht krijgen, vind je dat ze meer aandacht verdienen(talenten)?

Hoe vinden je ouders dat je voor hun misschien pokkeherrie maakt haha en hoe vinden ze het als je bijvoorbeeld tot 5 uur 's nachts moet draaien of naar een feest gaat?

Zie vaak dat artiesten best veel contact hebben. Vooral in de hardere scene van hardstyle, zoals foto van afgelopen April Loudness stond je op foto met heel veel leden van Spoontech enzo die voor eerst draaide in Nederland.
Heb je veel contact met jongens in de scene? En met wie heb je vooral veel contact?


1. Wat betreft nieuwe namen zoals eerder genoemd Inceptum, Avana en Shellshock. Maar ook Hardstyle Mafia / Freakshow vind ik erg ondergewaardeerd! Lijkt me ook tof om met hun eens een track te maken :)

2. Mijn ouders staan er volledig achter! Ze vinden de muziek niet mooi, maar hebben wel in leren zien dat het meer is dan 'pokkeherrie'. Als ik ooit geen chauffeur kan regelen vinden ze het ook prima om te rijden en ze zijn zelfs een paar keer mee geweest (Loudness 2013, HDE Live 2014, Dream Village 2014). Dus dat zit wel goed! :-)

3. Heb de afgelopen maanden eigenlijk bijna ieder weekend wel een boeking/feestje gehad, dus daardoor blijf je vanzelf heel veel in touch met de rest! Sommigen zie je echt ieder weekend, en sommigen lijk je juist altijd mis te lopen. Ben vooral close met Inceptum, Avana en Shellshock (ongeveer dagelijks contact, nieuwe dingen uitwisselen, slap ouwehoeren), maar o.a. Titan, E-Force, Chain Reaction en Deetox zie ik ook iedere maand wel weer. Zijn vaak wel een beetje dezelfde namen waar ik mee op de line-up sta! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 17:44 
 
Artiest

teupie schreef:
hallo!

heb je groupies?


hoi teupie!

ja, die heb ik!

mvg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 17:48 
 
Artiest

stefaneke schreef:
Wat is je favoriete Pokémon?


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 17:51 
 
Artiest

DJ_Tim schreef:
Bas, tof dat je dit doet!

Hoe gaat het als je moet draaien op feesten waar je ivm leeftijd eigenlijk nog niet eens naar binnen mag?


Heb het geloof ik al eerder in een antwoord aangegeven, maar eigenlijk geen problemen mee! Chauffeur kan ik altijd wel regelen en toegang is natuurlijk ook geen probleem (als ze me niet binnen laten hebben ze zelf een probleem :P ). Zelfs bier kan ik gewoon drinken, dus wat wil je nou nog meer! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 17:59 
 
Artiest

Leonidas schreef:
Hey Thyron, leuk dat je een Q&A wilt doen.

Mijn vraag aan je is deze:
Lees jij reacties van je nummers op youtube/soundcloud/twitter etc. altijd? Waarom wel/niet en wat vind je er dan van als mensen kritisch zijn?


Ik lees overal alle reacties! Vertaal soms zelfs pagina's van Franse of Poolse fora om te kijken wat ze er daar van vinden :P

Kritisch zijn is niks mis mee, kun je juist veel mee als artiest! Maar dan kom je natuurlijk ook weer bij het hoofdstuk onderbouwing.

Ik snap het best als mensen geen behoefte voelen om hun kritiek te onderbouwen en reacties als 'klinkt kut doei' mag je altijd plaatsen, is tenslotte jouw mening. Maar dan moet diegene natuurlijk ook niet verwachten dat iemand wat met zijn feedback doet, want daar kun je als producer nou eenmaal niks mee. Het enige wat we kunnen doen met dat soort reacties is erover heen lezen (of erop in gaan, maar dat levert ook weinig op).


Dus als je kritiek hebt, laat het zeker weten! Maar als je wilt dat ik er ook wat mee doe (kan doen) moet er natuurlijk wel onderbouwing bij zitten! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 18:03 
 
Artiest

Jordi schreef:
Welk stukje hardware heeft je het meest geholpen als beginnend producer? Op een keyboard na dan.
Meest ondergewaardeerde VST?


1. Monitoren! In mijn geval KRK RP8's toen ik het wat serieuzer op ging pakken als hobby. Heeft gewoon enorm geholpen om bepaalde dingen te horen en daardoor te leren. Als je dat vergelijkt met produceren op Logitech speakertjes was dat voor toen gewoon een enorm verschil :)

2. Hmm, denk dat ik dan voor Harmor ga! Maar ook FM8 wordt in de hardstyle naar mijn weten weinig gebruikt, en is wel verschrikkelijk veel uit te halen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 18:08 
 
Artiest

THArdstyler schreef:
Hoi!

mijn vraag:
- Voor welk feest zou jij het liefst eens het anthem maken? En waarom? En hoe zie je het voor je dat je de track in elkaar gaat zetten, wat voor een soort mid-intro, climax etc.? Ga je je dan vooral houden aan je eigen stijl of probeer je dan een speciale sound te produceren die past bij het feest, zoals een duister anthem o.i.d.?

Alvast bedankt voor je reactie en veel succes met alles wat er in de toekomst nog gaat komen, zoals ik het zie gaat er nog heel wat voor je komen!


Dat kan niet anders dan Qlimax zijn! Hoe ik de track zou maken? Nouja, zo:



Natuurlijk heeft het niet de kwaliteit van een track die ik nu zou maken, maar dit heeft nog steeds precies de sfeer die ik in een anthem zou willen hebben! Lijkt me super tof om dit sfeertje terug te halen naar Qlimax :D
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen