Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2014 13:48 
 
Hardtraxx Veteran

Hee bas!

Welke producer die nog weinig aandacht krijgen, vind je dat ze meer aandacht verdienen(talenten)?

Hoe vinden je ouders dat je voor hun misschien pokkeherrie maakt haha en hoe vinden ze het als je bijvoorbeeld tot 5 uur 's nachts moet draaien of naar een feest gaat?

Zie vaak dat artiesten best veel contact hebben. Vooral in de hardere scene van hardstyle, zoals foto van afgelopen April Loudness stond je op foto met heel veel leden van Spoontech enzo die voor eerst draaide in Nederland.
Heb je veel contact met jongens in de scene? En met wie heb je vooral veel contact?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2014 22:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hallo!

heb je groupies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2014 23:13 
 

Wat is je favoriete Pokémon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 16:17 
 
Hardtraxx Elite

Bas, tof dat je dit doet!

Hoe gaat het als je moet draaien op feesten waar je ivm leeftijd eigenlijk nog niet eens naar binnen mag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey Thyron, leuk dat je een Q&A wilt doen.

Mijn vraag aan je is deze:
Lees jij reacties van je nummers op youtube/soundcloud/twitter etc. altijd? Waarom wel/niet en wat vind je er dan van als mensen kritisch zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 14:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welk stukje hardware heeft je het meest geholpen als beginnend producer? Op een keyboard na dan.
Meest ondergewaardeerde VST?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2014 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi!

mijn vraag:
- Voor welk feest zou jij het liefst eens het anthem maken? En waarom? En hoe zie je het voor je dat je de track in elkaar gaat zetten, wat voor een soort mid-intro, climax etc.? Ga je je dan vooral houden aan je eigen stijl of probeer je dan een speciale sound te produceren die past bij het feest, zoals een duister anthem o.i.d.?

Alvast bedankt voor je reactie en veel succes met alles wat er in de toekomst nog gaat komen, zoals ik het zie gaat er nog heel wat voor je komen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2014 18:52 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Hoi Bas,

Leuk dat je een Q&A doet, vind het altijd tof om wat meer achtergrond info te lezen! :)
Je hebt ergens iets geplaatst over een album track met gated kicks, ga je daar vaker mee werken? En wat vind jij het grootste voordeel van het maken van een album tegenover losse releases? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2014 18:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

* Je hoort vaak dat je een unieke sound moet hebben als je wilt opvallen bij labels, dj's, publiek e.d.
Welke dingen moet een producer nog meer hebben naast een unieke sound(en een goede track natuurlijk) om op te vallen?

* Naast het muziek maken en draaien heb je ook de promotie/social media e.d. Soms "lijkt" het alsof je beter meer tijd/geld in promotie kunt stoppen om bekend te worden. Hoe denk jij hier over en hoe belangrijk vind jij promotie/social media?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2014 02:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe lang ben jij ongeveer bezig met een track? Om bijvoorbeeld een simpele mid-intro te maken (simpel als in de basis, iets wat je verder uitwerkt tot je helemaal tevreden bent) hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2014 16:58 
 

Hoi Bas, ik heb een elftal gemaakt:

1. Wat vind je ervan dat veel mensen die losgaan op jouw muziek drugs gebruiken? Of sta je hier niet bij stil? Even voor de duidelijkheid: ik veroordeel mensen die (party)drugs gebruiken niet, maar het lijkt me raar om voor een volle zaal je plaatjes te draaien als je weet dat meer dan de helft verdovende middelen gebruikt.
2. Heb je wel een drugs/alcohol gebruikt voor/tijdens een optreden?
3. Wat is/zijn je favoriete hardstyle track(s) aller tijden? En met welke track(s) is het voor jou 'begonnen'?
4. De hardstyle scene is door de jaren heen flink veranderd. Prefereer je zelf de huidige muziek of de muziek uit de periode 2006-2009 (of een andere tijdsperiode)?
5. Doe je momenteel nog een opleiding of zit je full-time aan de muziek? En als het dat laatste is, heb je wel een opleiding afgerond? Niet om als je moeder te klinken, maar zoals Wootum al aangaf is DJ een redelijk instabiel beroep, dus kan het geen kwaad om een vangnet te hebben :P
6. Van wie kwam het idee om een album te maken? Kwam je daar zelf mee, of bijvoorbeeld Fusion?
7. Hoeveel uur zit je (gemiddeld) ongeveer in de studio per week?
8. Een tijdje geleden was er een klein opstootje tussen jou en Atmozfears. Niet om oude wonden weer open te rijten (het draaide om een misverstand), maar schrok je daar toen van? Atmozfears is toch een redelijk grote naam in de scene, en jij was (een paar maanden geleden) nog vrij onbekend, en toen kreeg je ineens wat beschuldigingen naar je hoofd geslingerd. Zeker in een beroep waarbij contacten van essentieel belang zijn, kan ik me voorstellen dat dit een flinke tegenslag geweest moet zijn. Gezien de 'hiërarchie' was je niet echt in de positie om in de tegenaanval te gaan, terwijl zoiets wel invloed kan hebben op je carrière. Hoe ging je daarmee om?
9. Je bent ondertussen 1 van de weinige artiesten die nog regelmatig gebruik maakt van Hardtraxx. Veel artiesten vinden de benadering hier te kritisch, maar jij krijgt ongetwijfeld ook af en toe wel kritiek op tracks en setjes. Hoe ga ja hiermee om? Kun je beter tegen kritiek dan je collega's, of lees je makkelijker over de alles-kut-reacties heen?
10. (Raw) Hardstyle is momenteel populairder dan ooit. Denk jij dat dit een hype is (zoals we bijvoorbeeld in het verleden zagen bij de Jump), of dat dit een trend is die zich voorlopig (komende jaren) zal blijven doorzetten?
11. Wat is voor jou belangrijker, dat je zelf 100% achter een productie staat, of dat de track goed aanslaat bij het publiek? Met andere woorden, release je liever een track die je zelf heel goed vindt maar die niet echt aanslaat op de dansvloer, of een track waarbij je zelf denkt 'dat kan ik beter', maar die wel een grote hit wordt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2014 20:36 
 
Hardtraxx Elite

Hoi Bas, ten eerste natuurlijk even zeggen dat t erg tof is dat je dit doet! :)
Als je net een nieuwe track af hebt en hem aan iemand van Fusion laat horen, ben je dan soms onzeker of je track wel goed genoeg is om te releasen? En als je een keer een wat mindere track hebt, gaan ze daar heel 'streng' mee om?
Ben benieuwd naar de rest van je album. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 04:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey Bas, leuk dat je een Q&A doet :thumbsup:
tot zo ver zijn je album previews erg vet, vooral dysphoria, maar goed mijn vraag:

Als je onderweg bent (of op een andere manier niet kan produceren) en je krijgt in 1 keer inspiratie en ideën voor een track, wat doe je dan? schrijf je het op, onthoud je het of neem je bijvoorbeeld op met je telefoon of zo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 23:11 
 
Hardtraxx Veteran

Nog enkele vraagjes:

Welke track van het album vond je het leukst om aan te werken?
Bij welke artiest voelde je je het best qua produceren en in de studio zitten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2014 00:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2014 10:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vanavond 19:00 sluit de Q&A. Stel je vraag vandaag nog!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2014 20:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi Thyron, leuk dat je dit doet! Op de valreep nog een aantal vragen van mijn kant.

Ik had een aantal specifieke vragen over je collab met Hellsystem.
1. Hoe is het idee ontstaan om met Hellsystem samen te werken? Het valt bijvoorbeeld op dat je kiest met Hellsystem samen te werken en niet met een Nederlandse hardcore producer.
2. Na de laatste Hellsystem releases niet zo boeiend te hebben gevonden spreekt deze collab me wel weer aan. Persoonlijk deed deze track mij denken aan Shock The Future (Hellsystem Remix), die ik erg gaaf vond. Hebben jullie bewust in deze 'oudere stijl' geproduceerd? Of hoe ging deze samenwerking in zijn werk?

3. Met welke hardcore producer zou je in de toekomst een collab willen maken als je er één mocht kiezen en waarom?
4. Met welke producer van welk genre dan ook zou je in de toekomst nog een collab willen maken en waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2014 21:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De Q&A is bij deze gesloten, je had zelfs nog een uurtje extra :P .

Er staan een paar leuke vragen tussen! Thyron gaat vanaf nu z'n best doen de vragen zsm te beantwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2014 16:56 
 
Artiest

Staan inderdaad een aantal mooie (en moeilijke) vragen tussen, leuk om te zien! :)

Ga morgen beginnen met het beantwoorden van de vragen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 17:23 
 
Artiest

Daar gaan we dan!

The Venator schreef:
Om het spits maar af te bijten dan :)


Wanneer (op welke leeftijd) ben je begonnen met het produceren van muziek?


Dat was geloof ik ergens rond m'n 14e verjaardag! Luisterde toen iets meer dan een half jaartje naar hardstyle (en muziek in het algemeen), dus was er aardig vroeg bij! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 17:39 
 
Artiest

Bart0ving schreef:
Welke veranderingen in de harder styles verwacht jij nog dat er gaan gebeuren de komende jaren?


Hmm, ten eerste denk ik dat het zich nog breder gaat ontwikkelen dan het nu al doet. Met experimenterende, grensverleggende artiesten als Headhunterz, Wildstylez en Crystal Lake aan de ene kant en bijv Radical Redemption aan de andere kant hebben we een behoorlijk breed genre. Omdat veel artiesten op zoek zijn naar iets nieuws, zal dat de grenzen dus nog verder uit elkaar trekken.

Ook merk ik dat sommige artiesten weer een beetje in de richting van hun oudere muziek gaan.
Met name in het rauwe segment, omdat daar de laatste tijd een beetje de hype ontstaat om maar zo hard mogelijk te produceren. Natuurlijk is er niks mis met wat flink beukwerk, maar in veel gevallen de laatste tijd verliest het daardoor naar mijn mening al het gevoel en sfeer wat er in de muziek hoort te zitten..

Dus wat dat betreft, hopelijk komt het gevoel weer een beetje terug in de raw hardstyle. Om maar een voorbeeldje te noemen: Hardstyle Mafia/Freakshow tracks zijn ook aardig snoeiwerk, maar hebben nog steeds melodieuze climaxes en veel sfeer.


Laatste deel is misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar kreeg toch automatisch de behoefte om mijn eigen mening erover te geven! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 17:54 
 
Artiest

toffee schreef:
Wat is de reden voor jou dat je begonnen bent met een album? Meer bekendheid, of uitdaging voor jezelf oid?
In ieder geval succes :)


Ik heb altijd al wel een album willen maken omdat je jezelf dan wat meer kunt laten gaan en het een grote uitdaging is, maar de doorslag was volgens mij de feedback van mijn eigen fans en collega's.

Als je mijn eerste releases bekijkt (Hell's Fire, Reincarnation, Dark Emotions, Child of Darkness etc) lijkt het vrij veel op elkaar. Had ik zelf destijds niet echt in de gaten, maar met name dankzij wat gesprekken met andere DJ's en organisatoren begon ik het meer in te zien, en te denken over een manier waarop ik mezelf kon pushen om wat meer variatie in mijn muziek te krijgen.

Ik heb eigenlijk altijd beter en harder gewerkt als ik een duidelijk doel voor ogen had, en daarom koos ik voor een album. Je kunt geen album maken met tussen de 14 en 18 tracks die allemaal hetzelfde klinken.

Sinds ik in de studio heb gezeten met de gedachte 'dit gaat een album track worden' heb ik eigenlijk bij iedere track bepaalde dingen buiten mijn comfort zone gezocht (bijvoorbeeld Dysphoria waar ik rustgevende, vrouwelijke zang combineer met melodieuze raw hardstyle). Als ik nu uiteindelijk het hele album luister en vergelijk met mijn eerste releases hoor ik een grote stap vooruit bij mezelf. Niet alleen kwalitatief gezien, maar ook qua variatie en een wat meer 'eigen' identiteit creëren.

Plus het is natuurlijk gewoon een mooie boost voor je carrière, maar dat is niet de reden waarom ik een album ben gaan maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 18:05 
 
Artiest

cb92 schreef:
- Je album komt eraan, hoeveel diversiteit zit er in het album? Ook out of the box plaat met een ander genre? Vooral omdat je aangaf op twitter met een subground achtige plaat bezig was?

- Met wie zou je altijd nog een collab willen doen buiten de hardstyle?


1. Het album gaat van mainstream hardstyle (Dreamworlds, Dysphoria) tot aan hardcore, met daar tussenin vooral lekker veel duistere/melodieuze 'raw' hardstyle en wat beukplaatjes! Heb inderdaad ook af en toe wat gemaakt in een ander genre (subground, electro, maar ook trailermuziek), maar ik weet nog niet of ik daar echt iets mee wil gaan doen. Voor nu iig nog de focus op mijn eigen ding :)

2. Hmm, ik weet niet of ik het echt een 'collab' kan noemen, maar het lijkt me echt enorm vet om een stuk te schrijven met 'Two Steps From Hell'. Nou zitten daar alleen behoorlijk wat mannen achter :P

Wat betreft EDM zou ik gaan voor Knife Party, wat een geniale producties :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 18:24 
 
Artiest

G1LL schreef:
1. Buiten jezelf om, wie zie jij nog meer als grote talenten in de hardstyle scene en waarom?
2. Waar bestaat je studio apparatuur uit?
3. Hoe ben je op de naam Thyron gekomen en heeft het nog een bepaalde betekenis?
4. Wie is jouw grote voorbeeld? Hoeft niet per se muziek gerelateerd te zijn :P

Bedankt dat je dit wil doen!


1. Ik verwacht nog een hoop van Inceptum, Avana en Shellshock. Ben zelf vrij close met deze talenten en heb de groei gehoord die ze hebben doorgemaakt in de afgelopen tijd. Heb hun tracks doorgestuurd naar Fusion en ook zij hoorden het talent wat ik erin hoorde. Hun opkomende tracks vind ik ook erg vet, dus hoop dat ze goed ontvangen worden!

2. *kijkt om zich heen*.. 2x Genelec 80-40, 1x Acces Virus TI 2, 1x M-Audio KeyRig 49, 1x Focusrite Scarlett 8i6 en natuurlijk de belangrijkste apparatuur: muis, beeldscherm, pc en een stoel! :) Niet echt studio 'apparatuur', maar staat in een akoestische studio ruimte van Esmono Sound! Top geluid en 100% droog, precies wat ik nodig heb dus :D

3. Heb destijds wat zitten bladeren in de Griekse mythologie. Zaten wel wat toffe namen tussen, maar die waren al in gebruik.. dus uiteindelijk maar gewoon zelf wat bedacht in dat stijltje! Betekent dus niks verder :)

4. Als ik puur naar producties kijk B-Front zonder enige twijfel. Buiten producties/setjes zou ik alsnog op een artiest uitkomen, namelijk Headhunterz. Heb echt dik respect voor hoe hij lekker zijn eigen ding doet. Ik denk dat veel mensen niet in de gaten hebben hoeveel druk er op je ligt als je een bekende naam hebt als Headhunterz, en hoe moeilijk het dan kan zijn om lekker te producen wat je het liefste doet.

Buiten dat ook hoe hij met zo'n onregelmatig leven toch een soort rust in zichzelf heeft gevonden. Niets minder dan respect daarvoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 21:26 
 
Artiest

JeftaElachouri schreef:
  • Hoe ziet je dagelijks leven eruit naast het dj/producer aspect? Ga je nog naar school, uitgaan met vrienden etc.
  • Hoeveel jaren zie je jezelf dit vak nog uitoefenen?
  • Hoe ben je zo heerlijk de scene 'ingerold'? Van onbekend vorig jaar naar al een redelijk grote fanbase dit jaar.
  • Er is veel kritiek op de hardere kant van Hardstyle. Hoe ga jij hiermee om? Gebruik je het als input of ben je het er simpelweg niet mee eens?


1. Mijn dagelijkse leven van de laatste tijd is ongeveer 8u de studio in duiken en er ergens tussen 23 en 2 weer uitkomen :P Maar dat gaat natuurlijk veranderen nu de druk achter het album weg is! :) Wil wel ritme in m'n leven houden, dus iedere dag gewoon 8 of 9 uur opstaan (op maandag na uiteraard :$ ). Daarna is het eigenlijk altijd wel verschillend. De ene keer zit je een hele dag productief in de studio, een andere keer heb je gewoon je dag niet en dan moet je ook wat anders doen, zoals ff sporten, met vrienden wat doen, of zelf gewoon een filmpje kijken of een uurtje onder de douche staan. Belangrijkste is dat je niks gaat forceren en zoveel mogelijk ritme in je leven probeert te houden! :)

2. Hmm, is natuurlijk lastig om in te schatten (vooral als je kijkt hoe snel alles is gegaan en ik pas 17 ben). Maar zoals ik er nu tegenaan kijk blijf ik muziek maken en draaien tot ik er 'te oud' voor ben. En wat te oud is.. tja, ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Na een tijdje zul je toch wat extra tijd met je gezin willen doorbrengen bijvoorbeeld. Om toch een concreter antwoord op je vraag te geven: ik hoop dit nog te kunnen blijven doen tot ik een jaar of 45 ben! Daarna zet je het natuurlijk niet opeens stop, maar begin je wel wat dingen af te bouwen... Maar nogmaals, de toekomst is niet te voorspellen en zeker niet als je nog niet eens volwassen bent! :P

3. Ik denk dat dat een combinatie is van een hoop factoren. Om te beginnen kwam nog voor de 'babyboom' van nieuwe talenten bij Fusion als 16-jarige raw hardstyle producer. Raw hardstyle had toen een enorme groei en daar werd ik eigenlijk ook een beetje in meegenomen. De basis zit natuurlijk altijd in de muziek zelf, maar die perfecte timing heeft voor een soort explosie gezorgd. Ik zal ook nooit de reactie vergeten op de avond dat ik werd aangekondigd (+ 2 previews) bij Fusion. Ik heb werkelijk nog nooit iets meegemaakt wat zo overdonderend was. In de maanden daarna heb ik enorm veel support gehad van wat grotere namen in de scene en liepen de boekingen hard binnen. Super zomer gehad en mezelf op veel festivals mogen laten zien en horen. Ik denk dat dat alles bij elkaar heeft gezorgd voor die grote stijging in m'n eerste jaartje bij Fusion! :)

4. Zoals ik hier eerder aangegeven had ben ik zelf ook geen grote fan van bepaalde ontwikkelingen in de raw hardstyle. Het meeste voelt totaal niet meer als de muziek waar ik verliefd op ben geworden en dat vind ik enorm zonde. Wat ik ermee doe? Lekker mijn eigen ding doen en maken wat ik wel tof vind! :) Sfeer en energie zijn voor mij de belangrijkste aspecten van een plaat en ik denk dat dat ook goed terug te horen is in mijn album. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk! Smaken verschillen, en gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde! :D
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen