Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 18:18 
 
Artiest

Darycka schreef:
Hoi Bas,

Leuk dat je een Q&A doet, vind het altijd tof om wat meer achtergrond info te lezen! :)
Je hebt ergens iets geplaatst over een album track met gated kicks, ga je daar vaker mee werken? En wat vind jij het grootste voordeel van het maken van een album tegenover losse releases? :)


1. Geen album track! Maar heb wel wat dingetjes liggen met gated kicks ja. Of ik er nog echt wat mee ga doen weet ik nog niet zeker. Hou zelf totaal niet van minimalistisch produceren dus ik ga eerst een vette manier zoeken om die gated kicks lekker te combineren met mijn eigen stijltje! :) Maar binnenkort misschien eens een poging wagen aan kicks ala Zany - Animated Audio, die zouden prima kunnen matchen met mijn sound!

2. Meer creatieve vrijheid, grotere uitdaging waar je meer van leert, mooie boost voor je carrière en je hebt uiteindelijk echt een soort visitekaartje van 15 tracks waarmee ik kan laten horen wat 'Thyron' is! :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 22:53 
 
Artiest

Skatzow schreef:
* Je hoort vaak dat je een unieke sound moet hebben als je wilt opvallen bij labels, dj's, publiek e.d.
Welke dingen moet een producer nog meer hebben naast een unieke sound(en een goede track natuurlijk) om op te vallen?

* Naast het muziek maken en draaien heb je ook de promotie/social media e.d. Soms "lijkt" het alsof je beter meer tijd/geld in promotie kunt stoppen om bekend te worden. Hoe denk jij hier over en hoe belangrijk vind jij promotie/social media?


1. Muziek is natuurlijk de basis, maar verder is het eigenlijk een combinatie van meerdere factoren! Het meest belangrijke is denk ik nog wel de gun-factor. Als mensen jou een super toffe gozert vinden en ze weten dat je je 200% inzet zullen ze je eerder gaan supporten dan wanneer de muziek nog zo goed is maar je gewoon een arrogante kwal bent om het zo maar te verwoorden :P

Verder natuurlijk gewoon je uitstraling, professionele houding, sterke fanbase, open staan voor feedback etc.. Van alles wat! :)


2. Social media is tegenwoordig niet meer te missen. Hoe wil je je muziek nog verspreiden zonder Facebook, YouTube, Twitter, Instagram etc? Daar ligt de basis van het opbouwen van een fanbase en heel het social media gebeuren begint steeds belangrijker te worden.

Je merkt ook dat mensen steeds persoonlijker betrokken willen zijn bij artiesten en een kijkje in het leven van een artiest willen hebben. Daarom vinden veel mensen het tof dat DJ's tegenwoordig ook Snapchat hebben. Dat voelt toch net wat persoonlijker aan dan een FB pagina bijvoorbeeld.

De truc voor social media is uiteindelijk om je in te leven in je doelgroep en na te denken over wat zij willen zien/horen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 22:57 
 
Artiest

Fuzzylogic schreef:
Hoe lang ben jij ongeveer bezig met een track? Om bijvoorbeeld een simpele mid-intro te maken (simpel als in de basis, iets wat je verder uitwerkt tot je helemaal tevreden bent) hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig?


Daar is eigenlijk heel moeilijk een indicatie voor te geven. De ene keer zit je een week lang in de studio en is het het allemaal nét niet. Dan heb je eindelijk een vette vocal of melodie en dan ligt de rest van de plaat er soms gewoon in 2 dagen uit.

Of soms krijg je het ene idee na het andere en maak je in 3 weken opeens 3 tracks, je weet het nooit!

Inspiratie komt en gaat, het belangrijkste als producer is dat je het niet gaat forceren! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 23:37 
 
Artiest

BeHa schreef:
Hoi Bas, ik heb een elftal gemaakt:

1. Wat vind je ervan dat veel mensen die losgaan op jouw muziek drugs gebruiken? Of sta je hier niet bij stil? Even voor de duidelijkheid: ik veroordeel mensen die (party)drugs gebruiken niet, maar het lijkt me raar om voor een volle zaal je plaatjes te draaien als je weet dat meer dan de helft verdovende middelen gebruikt.
2. Heb je wel een drugs/alcohol gebruikt voor/tijdens een optreden?
3. Wat is/zijn je favoriete hardstyle track(s) aller tijden? En met welke track(s) is het voor jou 'begonnen'?
4. De hardstyle scene is door de jaren heen flink veranderd. Prefereer je zelf de huidige muziek of de muziek uit de periode 2006-2009 (of een andere tijdsperiode)?
5. Doe je momenteel nog een opleiding of zit je full-time aan de muziek? En als het dat laatste is, heb je wel een opleiding afgerond? Niet om als je moeder te klinken, maar zoals Wootum al aangaf is DJ een redelijk instabiel beroep, dus kan het geen kwaad om een vangnet te hebben :P
6. Van wie kwam het idee om een album te maken? Kwam je daar zelf mee, of bijvoorbeeld Fusion?
7. Hoeveel uur zit je (gemiddeld) ongeveer in de studio per week?
8. Een tijdje geleden was er een klein opstootje tussen jou en Atmozfears. Niet om oude wonden weer open te rijten (het draaide om een misverstand), maar schrok je daar toen van? Atmozfears is toch een redelijk grote naam in de scene, en jij was (een paar maanden geleden) nog vrij onbekend, en toen kreeg je ineens wat beschuldigingen naar je hoofd geslingerd. Zeker in een beroep waarbij contacten van essentieel belang zijn, kan ik me voorstellen dat dit een flinke tegenslag geweest moet zijn. Gezien de 'hiërarchie' was je niet echt in de positie om in de tegenaanval te gaan, terwijl zoiets wel invloed kan hebben op je carrière. Hoe ging je daarmee om?
9. Je bent ondertussen 1 van de weinige artiesten die nog regelmatig gebruik maakt van Hardtraxx. Veel artiesten vinden de benadering hier te kritisch, maar jij krijgt ongetwijfeld ook af en toe wel kritiek op tracks en setjes. Hoe ga ja hiermee om? Kun je beter tegen kritiek dan je collega's, of lees je makkelijker over de alles-kut-reacties heen?
10. (Raw) Hardstyle is momenteel populairder dan ooit. Denk jij dat dit een hype is (zoals we bijvoorbeeld in het verleden zagen bij de Jump), of dat dit een trend is die zich voorlopig (komende jaren) zal blijven doorzetten?
11. Wat is voor jou belangrijker, dat je zelf 100% achter een productie staat, of dat de track goed aanslaat bij het publiek? Met andere woorden, release je liever een track die je zelf heel goed vindt maar die niet echt aanslaat op de dansvloer, of een track waarbij je zelf denkt 'dat kan ik beter', maar die wel een grote hit wordt?


Zo, jij hebt flink je best gedaan! :P

1. Daar heb ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan tijdens het draaien en ik denk ook niet dat ik daar op zo'n moment bij stil wil staan. Of iemand nou drugs gebruikt of niet, uiteindelijk wil je als DJ gewoon dat mensen 'bananen' gaan op jouw muziek! Ieder zijn eigen keuze daarin of je wel of niet gebruikt, ik kan me er niet druk om maken eigenlijk! :)

Heb zelf ook nog nooit wat gebruikt dus zou ook niet weten wat ik me erbij voor moet stellen (en dat hou ik ook graag zo :D )

2. Haha ben al te snel met antwoorden zie ik, heb dus nog nooit drugs gebruikt! Een biertje voor m'n set en wat biertjes daarna, maar ga mezelf natuurlijk niet lam zuipen. Gewoon met mate als ik er zin in heb, soms drink ik ook gewoon een hele nacht alleen water! :)

3. Mijn all-time favo blijft toch wel Donkey Rollers - Voice Of Conscience, maar veel oude Fusion (Donkeys/Zany/NC) platen komen in de buurt!

De eerste track die ik ooit hoorde was Zany & The Beholder - Bleeding For The Harder Styles. Daarna het Fusion of Sound album, Brennan Heart - City of Intensity en Davide Sonar - Natural. Voor zover ik me herinner zijn dat de platen die ik als eerst hoorde en waar ik meteen verliefd op werd! :-)

4. Doordat ik in 2010 pas begon met luisteren ben ik natuurlijk opgegroeid met de 'kwalitatieve' hardstyle. Tracks van nu hebben productietechnisch gezien tenslotte gewoon veel meer kwaliteit dan vroeger. Dat is voor mij ook de grootste afknapper op de meeste tracks van voor 2008, puur een soort generatiekloof dus!

Zoals een paar keer eerder aangegeven mis ik wel de enorme hoeveelheid sfeer in tracks uit 2008/2009. Dat gecombineerd met de kwaliteit van tegenwoordig zou voor mij perfect zijn, en gelukkig zijn meerdere artiesten ermee bezig! :D

5. Uitgelegd bij de vraag van wootum!

6. Dat idee heb ik zelf voorgelegd bij Fusion! Redenen daarvoor staan in het antwoord op toffee's vraag! :-)

7. De laatste tijd zal dat gemiddeld een uur of 14 zijn geweest! Nu het album af is zal dat iets minder worden om weer ff op te laden. Maar bijv social media, skype, filmpje kijken etc doe ik ook in de studio dus zit niet altijd actief aan muziek te werken :)

8. Was inderdaad ff goed schrikken toen! Voel je je hart kloppen en je handen trillen als 16-jarig broekie :P
Heb meteen Fusion op de hoogte gebracht en toen zijn de zaakjes al vrij snel gekalmeerd!

9. Zou eerlijk gezegd niet weten hoe andere artiesten tegen Hardtraxx aankijken (volgens mij lezen er meer dan genoeg nog altijd mee), maar ik zie het gewoon als een plaats waar veel hardstyle liefhebbers hun mening delen. Ik zou niet weten waarom dat op Hardtraxx opeens erger zou zijn dan op andere delen van het internet, ook al is er altijd een hoop heisa over.

Als iemand een mening geeft waar ik het niet mee eens ben of iemand iets zit af te kraken zonder enige onderbouwing, dan doe ik daar niks mee, simpelweg omdat ik er vrij weinig mee kan doen. Je kunt het nou eenmaal niet altijd voor iedereen goed doen. Maar als mensen onderbouwing geven bij hun kritiek neem ik dat altijd mee! Niks is zo belangrijk voor je ontwikkeling als feedback van anderen verwerken :) En complimentjes worden natuurlijk net zo goed altijd gewaardeerd.

Klein voorbeeldje: ik zie sommige mensen bij mijn album reageren dat ze het enige minpunt van de tracks, de kicks vinden. Daar kan ik als producer natuurlijk nog vrij weinig mee, want ik ben namelijk best tevreden met mijn kicks (ook al zit daar natuurlijk altijd verbetering in). Op zo'n moment ga ik er dus gewoon vanuit dat het een smaakverschil is, tenslotte zijn we gelukkig niet allemaal hetzelfde! Maar wie weet als iemand iets specifiekere feedback geeft, dat ik er wel wat mee kan doen waardoor we uiteindelijk allemaal gelukkiger zijn met mijn kicks.


Gewoon een voorbeeldje wat me net te binnen schiet, maar dit geldt natuurlijk voor alle elementen uit alle tracks! :)

10. Van het algemeen kopje 'hardstyle' ben ik vrij zeker dat dat niet het geval zal zijn. Het is veel stabieler en zolang de artiesten genoeg blijven veranderen denk ik niet dat het zo snel weg zal vallen.

Je noemt ook 'raw hardstyle' en dat is voor mij een ander verhaal. Misschien ligt het aan mij, maar als ik 'raw hardstyle' hoor denk ik aan tracks met hardcore kicks, kalkoenscreeches (+ anticlimax) en vaak weinig sfeer of melodie. Zelf heb ik het gevoel dat die hype niet heel lang mee zal gaan. Er zit totaal geen vernieuwing in en zelfs veel raw hardstyle fans beginnen daar de laatste tijd kritiek op te hebben.

Dus ja, voor mijn gevoel is die screech hype binnenkort wel ten einde. Daarmee natuurlijk niet de 'raw' hardstyle, want er zijn mogelijkheden genoeg om stevige hardstyle te maken zonder screeches!

11. Het belangrijkste voor mij is natuurlijk dat ik zelf 200% achter mijn plaat sta en trots ben op wat ik heb neergezet. Natuurlijk denk je altijd wel een beetje na of bepaalde dingen wel of niet zouden werken bij het publiek. Maar als ik iets vet vind dan doe ik dat, en dan ga ik het niet anders doen omdat dan misschien wat meer mensen het tof hadden gevonden. Als ik muziek wilde maken voor het grote publiek was ik tenslotte nooit raw hardstyle gaan doen! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 23:42 
 
Artiest

tijntjuh120 schreef:
Hoi Bas, ten eerste natuurlijk even zeggen dat t erg tof is dat je dit doet! :)
Als je net een nieuwe track af hebt en hem aan iemand van Fusion laat horen, ben je dan soms onzeker of je track wel goed genoeg is om te releasen? En als je een keer een wat mindere track hebt, gaan ze daar heel 'streng' mee om?
Ben benieuwd naar de rest van je album. :D


Als ik zelf geen zeker gevoel heb over het releasen van een track laat ik hem ook niet aan Fusion horen! Wissel ook altijd eerst wat dingetjes uit met Avana en Inceptum voordat ik ergens definitief mee verder ga/het opstuur naar Fusion.

Wat betreft het afkeuren van platen. Tsja, als een track niet goed genoeg is, dan is hij nou eenmaal niet goed genoeg! Balen en volgende keer weer beter! In principe is het altijd gewoon een kwestie van feedback krijgen en die in de plaat verwerken en dan is het goed. Maar ik had bijv een keer een reversed bass track gemaakt die totaal niet bij 'thyron' paste, daarom vonden ze het ook niet slim om daar wat mee te doen, en was ik het achteraf gezien ook mee eens! :)

Een paar frisse oren erbij is nooit verkeerd! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 23:51 
 
Artiest

Distinctive schreef:
Hey Bas, leuk dat je een Q&A doet :thumbsup:
tot zo ver zijn je album previews erg vet, vooral dysphoria, maar goed mijn vraag:

Als je onderweg bent (of op een andere manier niet kan produceren) en je krijgt in 1 keer inspiratie en ideën voor een track, wat doe je dan? schrijf je het op, onthoud je het of neem je bijvoorbeeld op met je telefoon of zo?


Thanks!! :D

Wat ik dan doe? tja, vooral balen! :P
Als het echt een concreet idee is wat makkelijk te beschrijven is typ ik het ff in een notitie op mn telefoon.
Maar zie je jezelf al een melodietje in je telefoon schreeuwen midden in de bus? xd

Gelukkig komt het niet vaak voor! Meeste inspiratie krijg ik juist in de studio!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2014 15:08 
 
Artiest

Qlown schreef:
Nog enkele vraagjes:

Welke track van het album vond je het leukst om aan te werken?
Bij welke artiest voelde je je het best qua produceren en in de studio zitten?


1. Ik denk Dysphoria of de Sleepwalker remix! Bij Dysphoria kwam ik die vocals tegen op internet en kreeg ik meteen een idee hoe ik het wilde combineren met mijn stijltje, dat is uiteindelijk precies gelukt zoals ik het wilde hebben :) en Sleepwalker gewoon omdat ik remixen super tof vind om te doen! :-)

2. De tracks met Delete en Hellsystem heb ik via skype/FB gemaakt, dus die neem ik er ff niet in mee. Qua produceren had ik denk ik wel met B-Front de beste klik in de studio! Maar eigenlijk waren alle collabs tof om te doen, ook van allemaal blij met het resultaat! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2014 15:22 
 
Artiest

Ennn de laatste paar vragen!

pim0412 schreef:
Hoi Thyron, leuk dat je dit doet! Op de valreep nog een aantal vragen van mijn kant.

Ik had een aantal specifieke vragen over je collab met Hellsystem.
1. Hoe is het idee ontstaan om met Hellsystem samen te werken? Het valt bijvoorbeeld op dat je kiest met Hellsystem samen te werken en niet met een Nederlandse hardcore producer.
2. Na de laatste Hellsystem releases niet zo boeiend te hebben gevonden spreekt deze collab me wel weer aan. Persoonlijk deed deze track mij denken aan Shock The Future (Hellsystem Remix), die ik erg gaaf vond. Hebben jullie bewust in deze 'oudere stijl' geproduceerd? Of hoe ging deze samenwerking in zijn werk?

3. Met welke hardcore producer zou je in de toekomst een collab willen maken als je er één mocht kiezen en waarom?
4. Met welke producer van welk genre dan ook zou je in de toekomst nog een collab willen maken en waarom?



1. Toen ik net begon met hardstyle luisteren, luisterde ik ook wat hardcore! In de jaren daarna niet echt meer verdiept geweest in de hardcore scene, slechts af en toe wat plaatjes gehoord, maar toen ik aan het album begon, begon het toch wel te kriebelen om eens een hardcore plaat te maken!

Hellsystem was een van de namen die ik nog kende van de tracks uit 2008/2009 waar ik toen fan van was! Dus dacht, laat ik het eens proberen! Heb hem een berichtje op facebook gestuurd en hij vond het meteen een tof idee! :D

2. Toen we hadden afgesproken om samen een plaat te maken, ben ik thuis zelf aan een opzetje begonnen (melodie, vocal, kick)! Omdat ik zelf nog steeds het meeste van de melodische hardcore uit 2008/2009 hou kwam er dus ook vanzelf iets in dat stijltje uit! :)

3. Tha Playah! Een van de weinige hardcore artiesten waar ik nog steeds een groot fan van ben, altijd wel vette platen! :-)

4.

Thyron schreef:
cb92 schreef:
- Met wie zou je altijd nog een collab willen doen buiten de hardstyle?


2. Hmm, ik weet niet of ik het echt een 'collab' kan noemen, maar het lijkt me echt enorm vet om een stuk te schrijven met 'Two Steps From Hell'. Nou zitten daar alleen behoorlijk wat mannen achter :P

Wat betreft EDM zou ik gaan voor Knife Party, wat een geniale producties :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2014 15:27 
 
Artiest

Dat was het dan! :D

Thanks voor alle vragen, zaten behoorlijk wat lastige tussen die me goed aan het denken hebben gezet!

Hoop dat alles duidelijk beantwoord is, mocht dat niet zo zijn of mocht je een vraag hebben naar aanleiding van een van mijn antwoorden dan kun je natuurlijk altijd even een PB sturen! :)

Zoals de meesten weten ben ik redelijk actief hier op het forum, dus mocht er ooit wat opheldering nodig zijn, laat het me weten! :)


Have fun met het lezen en wie weet tot snel een keer! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 01:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt Thyron dat je hier de tijd voor wilde nemen! :thumbsup:

Thyron schreef:
TiMOTHYb schreef:
Ik zou het met de volgende artiest bespreken en het liefste open houden. Veel meer interactie. Als nu een artiest iets beweert waar je het niet mee eens bent kun je het enkel in PM uitvechten. Ik lees liever discussies dan: Wat doe je in je vrije tijd? "Leuke dingen met vrienden"..


Zit zeker wat in!

Ik zou zeggen, als er mensen zijn die graag nog ergens over discussiëren of ergens op doorvragen, stuur een berichtje naar G1LL! Wie weet kan die het topic bijv nog een weekje open gooien als er genoeg animo voor is, ik sta er voor open :)


Ik vind het op zich prima, ga het even overleggen.

Edit:

Q&A stopt hier, de reden waarom hoef ik niet uit te leggen denk ik..
Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen