Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
B-Front schreef:
Delt-A schreef:
Heey, ik heb 2 vragen:

1: Waar komt de vocal van 2-Sidez - Fuck It vandaan? Heb 'm nu al een tijdje geprobeerd te vinden maar zonder succes helaas.

die komt uit een oude hardcore track. ik durf alleen niet te zeggen welke track het is. ik zou het serieus niet meer weten haha.

10 seconden zoekwerk, dit? :P


Die had ik al lang gevonden, maar wist dus nog niet dat ze had daarvan gesampled hadden, had gedacht dat ze het beide van een oude hip-hop track of iets dergelijks hadden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bob ten eerste je bent een zieke baas. Ten tweede je bent een baas. Ik vergeet nooit meer dat je hier in winterswijk kwam ondat een vriend van je moest draaien. Ik kijken en zie wat roods. Denk verrek het is bfront!
Je staat zo energiek achter de draaitafels en om te zien hoe je zelf losgaat geeft me elke x weer kippenvel.

Ik ben wel benieuwd hoe ziet een week in het leven van bob eruit. Zou je een soort tijdschema van je afgelopen week kunnen maken met wat je allemaal gedaan hebt? Naast produceren ook de kleine dingen zoals uit eten gaan of een gigantisch lekkere scheel laten. Ben ik wel benieuwd naar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:42 
 
Artiest

patrickjeb schreef:
Heel vet dat je dit doet!

Q: Hoe zit het met het 2-Sidez project? Hoe is dit tot stand gekomen en waarom is dit geëindigd? Gaat er ook ooit nog iets gebeuren met deze platen? Er is vaker gezegd dat de mastering van deze platen minder is dan de kwaliteit van nu, maar er zijn nog zoveel mensen die deze platen heel graag zouden willen :)

Q: Hoe komt het dat je rond State of Perfection steeds vaker de pitchkick ben gaan gebruiken? Daarvoor waren ze weinig te vinden in je platen, maar sindsdien in heel wat platen. Ik ben er niet zozeer op tegen, tenzij ze veel te hoog gaan, maar ik ben benieuwd wat jou deze keuze heeft laten maken :)

Q: Je staat op De Tijdmachine. Een heel vet concept waar nu de line-up is aangekondigd. Wat zijn je plannen zoal voor die dag of is het nog te vroeg om daar over na te denken? :P

Q: Zijn er ook nog mogelijke plannen voor Save The Day Bootleg met de Frequencerz? Een jaartje terug werd hij enkele keren gedraaid door enkele artiesten, maar helaas al een tijd niks meer van vernomen.

Verder natuurlijk alleen maar lof voor wat je doet :) Keep up the good work!

Edit: Oh, Davey had al dezelfde vraag over de Tijdmachine :P


2-sidez is ontstaan toen jaimy en ik elkaar ontmoeten en het erg klikte. zo zijn we dit project gestart.
Zakelijk gezien liep het niet helemaal lekker meer waardoor ik heb gekozen om me te gaan richten op B-Front.
De platen gaan we nog een keer kijken wat we er mee doen. Zelf heb ik zoiets van ze zijn te horen op internet dus dat is prima toch? :)

Pitch kicks gebruikte ik daarvoor ook al (sleepwalker, neophobia, resimulated etc etc etc). Zelf vind ik het vaak logischer klinken dan een bass rechtdoor. het geeft mij juist dat gevoel.
Maar in elke muziek style gaan bassen mee. Het is misschien een kwestie van smaak. maar vroeger hadden de kicks geen toon dus daardoor ging alles rechtdoor.

Save the day bootleg mag wel een keer een free release krijgen he? haha :D
ik moet hem alleen nog een keer editten want ik had een kick te veel erin zitten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:45 
 
Artiest

DJ_Tim schreef:
Hey B-Front,

Super dat je dit doet!!

Ik vroeg me dus af
Q: Welke muziek luistert B-Front in zijn vrije tijd? Naast hard dance natuurlijk.

Laterz


ik luister heel veel muziek.

even kijken in me telefoon wat ik erop heb staan:

Daft punk
One republic
Fritz kalkbrenner
francesco rossi
deadmau5
calvin harris
bastille
armin van buuren

Ik luister voor muziek waarbij ik een bepaald gevoel krijg :D wat ik ook in mijn eigen platen probeer te stopen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:48 
 
Artiest

Japper28 schreef:
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe een gemiddelde dag voor jou er uitziet qua activiteiten en werk. En wat je in je vrije tijd doet :)


Ja sporten vind ik geweldig

Squash
zaalvoetbal

vroeger best hoog gevoetbald bij Fc eindhoven tot de A1.

Playstation FiFA (niemand verslaat mij), Cod

Met me vriendin leuke dingen doen.
Met vrienden leuke dingen doen.

Ben wel graag in gezelschap :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:52 
 
Artiest

Rawbin schreef:
Ten eerste fantastisch dat jij na Headhunterz ook bereid bent om een Q&A te doen hier, hopelijk zullen er nog wat meer artiesten je volgen!

Wat van jij zelf de beste plaat die je tot nu toe hebt geproduceerd of ben je het meest trots op?

Jij hebt al een keer op Qlimax mogen draaien, een podium wat vrijwel de meeste artiesten als het toppunt zien. Zie jij dit zelf ook zo? Of heb jij een ander toppunt voor jezelf? En als dat toppunt bereikt is, welke uitdagingen zijn er dan nog voor jou? Of waar zoek je dan je uitdaging in?


Elke plaat heeft wel iets vind ik.
Maar inner creativity was wel speciaal daardoor ben ik wel in een bepaalde flow/ stijl terecht gekomen.

ik hou er van om hard maar nog steeds catchy tracks te maken.
Mysterias en undiscoverd maar ook spectral noem maar op ze zijn allemaal speciaal voor mij :)


Qlimax is heel speciaal en was altijd mijn droom! gelukkig heb ik die mogen meemaken en het was eerlijk gezegd nog beter als die droom!

uitdagingen zijn vooral je zelf willen verbeteren. Elke feest is anders en elk publiek is anders. daar moet je als dj ook rekening mee houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:53 
 
Artiest

The Venator schreef:
Hoi B-Front, erg vet dat je dit wilt doen :D

Q: Heb jij geproduceerd of produceer jij nog onder andere aliassen? Zo ja in welke genres?
Q: Wanneer begon je met muziek produceren? Hoe oud was je toen?



op de eerste vraag heb ik al antwoord gegeven :)
Ik heb wat ghost producties gedaan :)


Ik was 8/9 jaar oud toen ik begon op de playstation met muziek maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:56 
 
Artiest

JVDM schreef:
Ik heb vragen puur uit nieuwsgierigheid.
1. Zou je wel eens een collab willen maken met een hardcore artiest en zo ja, met welke artiest dan?
2. Wat vind je de vetste hardstyle plaat ooit gemaakt, buiten jouw discografie om?
3. Hoe kijk jij aan tegen al die labels die tegenwoordig als paddestoelen uit de grond schieten? Bijna elke 'grote' artiest start tegenwoordig zijn eigen label. :P

En natuurlijk, lof voor dit. :D


Dan zou ik gaan voor Art of fighters! altijd goede producties!! :)


Lastige vraag omdat er zo veel mooie en goede producties zijn gemaakt! :)
Zelf vind ik zany's album fusion of sound erg goed!


Ja label verhaal is een beetje lastig omdat tegenwoordig artiesten groter zijn als labels en daarom die keuze maken :)
Uiteindelijk maakt het niet uit op welk label de muziek komt als er maar muziek komt toch? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

B-Front schreef:
Ik heb wat ghost producties gedaan :)


Voor wie? A2, Dozer en Haunted?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:57 
 
Artiest

Guido schreef:
Blijf je na deze Q&A op Hardtraxx hangen of is het een eenmalig uitstapje? :P


Moet ik even kijken! haha als mensen echt onzin gaan praten wil ik denk ik wel uitleg op sommige verhalen geven haha :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:03 
 
Artiest

Kwisniks schreef:
Alvast proficiat met voor de 4e keer de TOTY titel!
Ik heb vragen:
1. Headhunterz gaf in een interview met Audiofreq een paar dagen geleden aan, dat hij denkt dat de kracht en impact weg zal ebben (dat het een beetje saai wordt) en dat de Hardstyle scene aan de vooravond staat van een grote verandering. Denk jij er hetzelfde over: gaat er veel veranderen het komende jaar?
2. Worden de kick en melodie op den duur vervangen door iets anders?
Iets anders:
3. Wordt het niet eens tijd om een collab met een artiest als Noisecontrollers te maken? Klinkt namelijk echt als een goude combinatie :D
En een die totaal niet gerelateerd is aan Hardstyle:
4. Wanneer is de laatste keer dat je een snoepje op hebt? Of heb je dat nog nooit gedaan/geen zin meer in?

In ieder geval, ga door zoals je altijd bezig bent geweest! Allemaal topwerken die je maakt.


thanks alleen nog niet tevroeg juichen haha! :D


1: Nou dat weet ik niet. ik denk dat dat gewoon een mening is van willem.
Als artiest zijnde moet je zelf de uitdaging erin zoeken., wel ben ik van mening dat er wel weer wat meer mag gebeuren als alleen schreetchessss en kicks. Producers mogen zichzelf wel wat meer uitdagen.

2: door? ik denk dat dat altijd zo zou blijven. misschien sounds etc wat anders :)

3: ja dat wordt tijd haha! :D ik hoop dat dat ooit realiteit wordt :)

4: vroeger heb ik wel eens dat gedaan. Alleen mijn ouders kwamen erachter en ja dat is niet leuk om je ouders zo te zien. me broer had zijn msn gesprek open laten staan haha! moet wel zeggen dat het een erg leuke ervaring was. alleen nu 100% bezig met me werk/passie!
ik drink zelfs amper! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:04 
 
Artiest

Uberhout schreef:
Hey B-Front, tof dat je een Q&A met ons doet!

Hier mijn vraagjes:
1. Wat is de eerste harddance plaat die je geluisterd hebt? Of is er een specifieke plaat geweest die jou ertoe heeft gezet om hardstyle te gaan produceren?

2. Zou je alsjeblieft wat oude Jones & B-Front platen willen draaien @ De Tijdmachine? Zoals Your Life Remix, Volumez (Old Version) en Lunatick (Raw Mix)? Al mogen die platen natuurlijk altijd wel gedraaid worden van mij :D

Ga verder vooral door met wat je nu al doet qua producties en sets! :)



1: Ik weet niet precies welke plaat maar ik luisterde daarvoor trance en toen kwamen die id-t hardhouse en hardtrance cds en zo is dat allemaal ontstaan! :)

2: Ik ga me oudere tracks sowieso erbij halen! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:07 
 
Artiest

D2kke_Bleek schreef:
Super gaaf dat je dit doet! :thumbup:

1. Hoe zou je er tegenover staan als een artiest uit een andere scene (denk aan bijv. Hardwell of Tiesto), of een euforische hardstyle artiest(en) (bijv. Bass Modulators, Headhunterz etc.) een nummer zouden willen maken met je?
2. Wat was je beste feest, zowel als artiest als partyganger?
3. Tja, die befaamde 2-Sidez platen... :whistle: :P

Verder wil ik nog zeggen dat je vooral zo door moet gaan!! :innocent: :thumbsup:


1: lijkt me te gek! sowieso al met bass modulators tracks gedaan. maar ik sta overal open voor! :D

2: Ja als partyganger vond ik qlimax helemaal te gek maar ook in qontrol! :) Draaien eigenlijk ook zulke feesten! het is gewoon geweldig om als artiest voor publiek te draaien. maakt niet uit hoe groot! als het maar los gaat! :D

3: heb ik al antwoord op gegeven :D ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:10 
 
Artiest

Firetrap schreef:
Baas-Front. Probeer je in je vrije tijd weleens overgangen tussen twee tracks uit om ze vervolgens op gigs uit te voeren, of is alles in jouw performance improvisatiewerk? Dit is iets dat ik eigenlijk in het algemeen afvraag bij de gevestigde orde der DJ's, en aangezien ik het nu gericht aan iemand kan vragen, bij deze :)

Alvast bedankt voor je antwoord en keep on doing what you do :thumbup:.


Alles is wel improvisatie! gewoon live proberen maar vooral de platen kennen die je draait. Ik heb wel eens gehad dat ik dacht dat een plaat 2 maten inmix had terwij het er 3 zijn. dan gaat het wel eens fout maarja daar leer je ook weer van he! :)

ik oefen thuis of ergens anders nooit. heb ook geen cdjs staan thuis. alleen oldschool draaitafels haha :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:12 
 
Artiest

Dakpan schreef:
Hoi B-Front,

Wanneer komt Our Curse nou eens? :cool:

Ga zo door!


Hoi Dakpan! haha

Chris en ik hebben de mix echt 1000 keer gedaan maar hij is niet helemaal zoals we hem willen! zelf vind ik hem ook nog echt te gek! zitten leuke originelen dingen in! ik ga het met chris nogmaals even overleggen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:14 
 
Artiest

El Mare schreef:
Heel gaaf dat je dit voor ons wilt doen en daar tijd voor vrij kunt maken :D

Welke artiest in de hardstylescene een groot voorbeeld is (geweest) voor je en waarom? En mocht je niet echt een groot voorbeeld hebben, hoe ben je dan begonnen met hardstyle producen?


Zany! gewoon hoe hij als dj, is welke style hij heeft, welke platen hij op zijn naam heeft staan en hoe raoul in het echt is.

toen ik begon met muziek maken kende ik raoul nog niet dus dat was puur uit eigen intresse :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:18 
 
Artiest

Basshunterzz schreef:
Leuk dat je dit doet :thumbsup:

Q: Hoe denk jij dat de hardstyle scene zich de komende jaren gaat ontwikkelen?
Q: Van welk(e) opkomend(e) hardstyle producer(s), verwacht jij de komende jaren nog veel te horen?
Q: Met welke artiest(en) zou je dit jaar nog een collab willen maken?
Q: Als je dit jaar zou mogen kiezen een anthem te maken voor één feest, welke zou dat dan zijn en waarom?
Q: Van welke track zou je ooit nog een remix willen maken?

Alvast bedankt voor de antwoorden :D


1: Ik hoop dat we gewoon lekker kunnen genieten van alle mooie tracks! en dat we nog vele jaren kunnen feesten! :D
zelf mag er wel weer iets frisheid doorheen! niet telkens het zelfde trukje! natuurlijk heb je een bepaalde style maar om nu 20 tracks met anti climaxxen te doen mag wel een keer anders :)

2: ja er zijn wel een paar leuke nieuwe jongens die het erg goed doen. vind zelf thyron erg goed. phuture noize ook. En krijg regelmatig leuke demos tracks binnen! :)

3: ja ik plan die dingen ooit in dus we gaan het zien voor 2014!

4: Qlimax!!

5: dat scheelt per keer. Je hoort dan een track voorbij komen en dan denk ik van oh dat zou wel vet zo zijn etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:21 
 
Artiest

Destination schreef:
Hé Bob! ^^

1. Heeft de Hardstyle scene in jou ogen zijn hoogte punt al bereikt? En dan bedoel ik op het gebied van kwaliteit producties.
2. Welke plaat uit het verleden doet het meest met je? (Hoeft niet percé een eigen plaat te zijn)
3. Nu een iets minder serieuze vraag :P Iedereen is hier altijd zo onder de indruk van je moves tijdens je sets, oefen je deze thuis soms ook? xd

Ik hoop in de toekomst nog veel van je te horen! :worship:


1: de kwaliteit ligt erg hoog idd. Maar ik denk dat het altijd beter kan! :) ik denk telkens ook ja vetter als dit kan het niet maar dan toch weer! :) dat is soms ook het lastige aan muziek maken. telkens jezelf willen verbazen.

2: Ja lastig omdat ik zelf vrij open mind ben vind ik veel tracks erg goed! :)

3: haha nee dat is puur het gevoel wat ik krijg als ik draai! dat zit er gewoon zo in haha! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zenda schreef:
[Sorry mods, alleen vragen, ik weet het. :P

Mag best wel een beetje op elkaar reageren/doorvragen, maar met Headhunterz gingen bijvoorbeeld anderen op de vragen antwoorden en dat lijkt me nu de taak van B-Front. Dus vraag vooral door ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:22 
 
Artiest

The Skribbler schreef:
Hoi B-Front :)
Om iets op de vraag van Destination aan te vullen: welke plaat van jezelf (solo of collab) betekent het meeste voor je (kan zijn vanwege een gevoel, herinnering of omdat je hem simpelweg suuuuper gaaf vindt)?


Mysterias geeft me altijd een lekkere energie! zelf vond ik face the truth ook erg fijn! maar undiscoverd ook! ik hou van energie! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:25 
 
Artiest

Darycka schreef:
Hey Bob, heel vet dat je dit wil doen! Toevallig zat ik vandaag wat oudere tracks van je te luisteren, ik vroeg me af of er ooit nog iets onder de naam 2-Sidez geproduceerd ging worden?
Daarnaast, wat vind je de vetste ontwikkeling in de hedendaagse hardstyle scene en zijn er ook dingen van vroeger die je graag eens terug zou zien komen? :)


nee dat staat nu niet in de planning!

van mij mag het ook wel weer beetje terug na de style van bijv fusion of sound album van zany! heerlijk!

het hoeft niet altijd harder of wat dan ook! muziek moet vooral een gevoel blijven.
Daarom probeer ik altijd lekker me eigen dinge te doen. Voor sommige is het hard voor andere soft.
Ik sta voor hardstyle met gevoel en passie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:27 
 
Artiest

SL8492 schreef:
Echt gaaf dat je dit gaat doen :)

Q: Wat was de meest geweldige booking voor jou ooit?
Q: Op welk feest heb jij nog nooit gedraaid, of zou jij nog een keer heel graag willen draaien?
Q: Wat is voor jou buiten jezelf de beste Hardstyle artiest aller tijden?

Verder heb ik jou live nog nooit gezien, wat ik heel jammer vind, aangezien jij op plek 2 staat voor beste DJ en ook minstens in de top 5 als beste Producer voor mij.


1: al antwoord op gegeven maar als ik dan echt moet kiezen worden het: thrillogy & Qlimax denk ik! maar die andere boekingen zijn allemaal geweldig! :)

2: een eigen XQ? :P haha!

3: ik zou mezelf nooit de beste noemen dat mogen andere doen! :) maar dan ga ik toch weer naar Zany. maar ik wil niemand tekort doen! allemaal werken we mee aan een geweldige scene! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:35 
 
Artiest

iMark schreef:
Hey man!

Vet dat je een Q&A hier doet, erg tof!

1. Ben je ook van mening dat de anti climax zijn hoogtepunt gehad heeft in de scene? Ze worden tegenwoordig zo vaak gebruikt dat het namelijk niet heel erg een anti climax meer is naar mijn mening.
2. Hoe zit het nou met Alpha²? Hoe gaat dat er aan toe tijdens collabs zoals met die van jou? Geven ze hun mening hoe ze iets willen laten klinken en mag jij het invoeren of maken ze wel degelijk hun eigen producties? Ik vind Senses namelijk heel erg op jouw stijl lijken.
3. Hoe denk jij over hardstyle in Amerika? Denk je dat het gaat slagen of is het (grote) publiek daar niet gemaakt voor hardstyle tracks die jij en de andere 'raw' artiesten maken.
4. Hoe denk jij dat een Qlimax anthem gemaakt moet worden? Ben jij van mening dat jij de aangewezen persoon daar voor bent of vind je dat je daarvoor eerst een paar keer gedraaid moet hebben op Qlimax?


1: Ja er mag wel weer wat anders gedaan worden. Ik heb een beetje het gevoel dat als je een Raw track maakt dan moet het op die manier. maar dat vind ik juist niet! ben creatief daarin! dat het een keer gedaan wordt prima! maar iedereen doet het. Daardoor ben ik juist opzoek geweest naar andere dingen. Ik denk als je me platen langs elkaar legt dat ze natuurlijk een bepaalde style uiten alleen ik probeer elke track wel iets anders mee te geven! verder is het ook niet zo erg als de track maar vet is! :)

2: Het wordt bij mij in de studio gemaakt en ik voer dan meestal wel uit! alleen ze zitten erbij met erg goede tips en leuke ideeen :) Dit weekend de primeur! :) hopelijk vinden jullie het weer vet!

3: Ik ben van mening dat wie van hardstyle houdt alles wel kan waarderen! ook in amerika! zelf nog niet geweest maar hopelijk mag ik daar een keer me kwaliteiten laten zien . Ik zie het zo dat natuurlijk heeft headhunterz etc daarheen gaan en daarna gaan mensen zich verdiepen. Ook als je bijv. eerst tiesto en armin van buuren kent daarna gaan mensen zich wat meer verdiepen en komen ze ook uit bij andere artiesten! :)

4: Qlimax is voor mij altijd speciaal geweest. ik denk dat mijn muziek erg geschikt is voor qlimax het is natuurlijk nog altijd aan Q-dance om dat te bepalen! maar ik heb daar ook mijn inspiratie uit gehaald :) donkere sfeeren maar toch toegankelijk! :) dus ik hoop dat ik hem ooit zou mogen doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:36 
 
Artiest

Nijidik schreef:
Hee Bob, welkom op Hardtraxx :thumbsup:

Eigenlijk een rare vraag maar ons mam vroeg het na het zien van een aftermovie met jou erop:

Is/was jouw vader docent Engels? :P


haha! nee :) anders was mijn engels wel wat beter geweest hehe! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 17:40 
 
Artiest

Roellos schreef:
Hey Bob,

Q: Ben je nog van plan om een paar oude tracks een free release te geven?
Dan denk ik oa. aan Thorn, tba (track van Qountdown) 2-Sidez spul
en misschien eerste versie van The Message.
Misschien een leuke FREE pack :)

Q: Gebeurd er nog iets met 'Elements' wat op je website staat, en wat houdt het in?

Q: Staan er voor de komende tijd nieuwe collab's of releases op de planning?


1: Thorn is nooit afgemaakt, die TBA heb ik nog liggen die had ik in 6u tijd gemaakt hehe en 2-sidez spul heb ik al antwoord op gegeven :)

the message eerste versie hadden ran en ik niet het gevoel van wat we met de 2de hadden. ook de respons van het publiek is nu beter vinden wij!

ik ga er eens goed over nadenken! :)

2: uitleg heb ik al gegeven :)

3: Remix voor frontliner, purify met digital punk, nieuwe track met A2 En nieuwe track met donkey rollers! :)
Verder ga ik me dit jaar wat meer richten op solo tracks! maar vorig jaar beetje zoekende geweest daarin! omdat de tracks toch vaak voor mij iets speciaals zijn! :)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen