stefaneke schreef:
Bob,
Ga je in de nabije toekomst nog een keer van die legendarische euforische platen als Liberate, Your Life (Jones & B-Front Remix), Become the Sky, Elements, The Journey (heb je ook geproduceerd neem ik aan) produceren?
Zie jij een verandering in het publiek en zoja wat vind je er van? De omschakeling naar raw Hardstyle brengt naar mijn mening een ander publiek met zich mee. Raw hardstyle trekt namelijk steeds meer ruige jongeren en stoere boys die het steeds maar harder willen hebben en zich vaak volgooien met weet ik 't wat. Dit brengt een andere sfeer naar mijn mening.
De sfeer in platen is ook erg verandert. Vroeger had je vaak vocals over veelal niet veel zeggende dingen, maar soms ook afkomstig uit poëtische bronnen, nu is het in de raw hardstyle allemaal dood en verderf, vernietiging en duisternis. De Donkey Rollers hebben dit door de jaren ook wel een beetje gehad, maar op een minder serieuze toon. Hoe sta je hier tegenover?
Hoe sta je tegenover de korte mix intro's? Heel het "vak" dj lijkt verloren met de komst van platen met één mix blok waardoor iedere kneus een plaat in kan mixen. Zou je zelf liever meer een uitdaging in het mixen zien door langere mix intro's?
Hoe sta je ook over de verandering van de sound tegenover de sound van 2007/2008? Voor mij hebben de meeste platen uit die tijd de perfecte hardstyle sound (platen als Technoboy - Rage, Project One - The Story Unfolds) maar de sounds zijn flink verandert. Kicks zijn veel meer distorted en liggen hoger. Sounds klinken veel meer als "plastic" (zoals dat genoemd wordt). Zo vind ik het jammer dat de lage frequenties in kicks tegenwoordig steeds meer vergeten lijken (zoals in oude Donkey Rollers en Showtek platen)
Is dit perfectie van de producers, betere productietechnieken of is dit streven naar aaneensluiting met andere kwalitatieve hoogwaardige scenes (house)? Zijn kicks verandert door de illusie van "meer distortion = harder"?
Of is het allemaal maar logische evolutie?
Ik hoop verders nog op wat collabs met Jack of Sound, Bas Oskam, Frontliner en Donkey Rollers!
1: Ik probeer in mijn tracks altijd een mix te zoeken tussen donker en euforisch! ik denk dat er nog wel een keer zulke tracks komen! het is maar net hoe het ontstaat!
2: Elke boeking is anders zo ook het publiek! op bijv loudness is de sfeer altijd erg goed en daar wordt ook erg hard gedraaid! ik snap wel wat je bedoelt. maar ik merk het nog niet heel veel! zolang iedereen elkaar met respect behandeld is het goed toch?
3: Ik ben het hier wel met je eens! natuurlijk is het niet erg maar het gaat mij meer om de inhoud van de plaat! kijk donkeys heeft altijd inhoud gehad als het nu over dood en bederf gaat en er zit geen inhoud in vind ik het vaak geforceerd hard zijn. en ik zie liever dat er ook echt wat gevoel bij komt kijken!
4: ik pak regelmatig mid intros omdat die wat langer zijn waardoor je de bass switch kan uitvoeren
dat maakt het vaak leuker en uitdagender
maar tracks zijn wat korter geworden waardoor je meer tracks kan draaien! ik merk als ik een oudere track draai die wat langer duurt valt het publiek vaak wat stiller
5: Veranderingen nemen altijd plaats. Er zijn toch nog steeds artiesten die je leuk vindt?
Verder heb ik het idee dat kicks juist lager zijn geworden waardoor je op sommige clubs het laag mist omdat de speakers de frequenties niet aankunnen.
Ik denk wel dat er weer wat meer gevoel gebruikt mag worden. zoals in de genoemde platen hierboven! dat mis ik soms wel! verder is het allemaal hogere kwaliteit geworden! alhoewel de tracks van toen ook al erg goed klonken! maar toen maakte het allemaal wat minder uit! omdat dat hardstyle was wat allemaal onder de zelfde noemer viel