Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:09 
 
Artiest

ikvolgjeniethelemaal schreef:
hey b-front
wil graag weten wat je grootste hoogtepunt is en je grootste blunder in je carrière;P
en kan je aub die eerste versie van the message releasen dat is echt zo'n track waar ik gelijk heel mijn salaris voor zou leegtrekke :thumbsup:


hoogtepunten zijn toch wel: Qlimax, Thrillogy, Decibel & Defqon mainstage. Loudness resident. Ja eigenlijk is alles wel vet haha! te veel om op te noemen! :) Geniet ook echt van kleinere feestjes waar iedereen uit zijn dak gaat!

ja ik heb wel eens een cd speler perongelijk uit gedrukt. Shit happens!! haha

ik zou eens met randy overleggen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:12 
 
Artiest

Kevin-Raw schreef:
Goedemorgen Bob! Leuk dat je de moeite neemt om zoiets als dit te doen. Dit wordt zeer zeker gewaardeert door je fans.
Ik heb een paar vragen voor je.

Q; Je begint alweer een beetje een ouwe lul te worden ondertussen met je bijna 26 jaar. Zie jij jezelf tot je 65 als dj door het leven gaan of heb je nog andere dromen/doelen voor je toekomst?

Q; Heb je ooit je haar een andere kleur geverft of ben je dit ooit van plan?

Q; Waar haal jij voornamelijk je inspiratie vandaan waardoor mensen door je tracks kippevel krijgen?


1: Ik zie wel wat de toekomst brengt! ik ben op dit moment erg hard aan het werk. Verder heb ik natuurlijk ambities voor misschien wat meer studio werk in de toekomst :) graag zou ik iets met film muziek willen doen! :)

2: vroeger ooit blonde plukken erin gehad.... dat doe ik nooit meer ;-) :P

3: ja het is een gevoel wat ik zelf heb in de studio! denk dat mijn tracks veel sfeer hebben en daardoor kan het mensen raken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:16 
 
Artiest

[quote="Analoxx"]Hey Bob! Erg tof dat je dit wilt doen :D
Bestaat de kans er dat de 2-sidez platen (Sound Of Just Noise, Nomansland etc.) ooit nog vrijgegeven worden? ^^[/quote

voorlopig nog niet! ik weet dat veel mensen ze graag willen hebben! alleen zelf hebben we gewoon besloten om het even nog zo te laten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:21 
 
Artiest

Pantermaat schreef:
Hey Mister B-front,

Aller eerst vind ik het geweldig om te zien waar je nu staat! ik weet nog dat ik je voor het eerst zag draaien als 2-sidez en B-front in een discotheek in breda (2008), Ran-d draaide daar ook! kort daarna werd bekend dat jullie beide op Qountdown stonden samen met Alpha2. we spraken je toen nog regelmatig op feesten, wat helaas nu niet meer gaat door je ontzettend populair bent geworden. we zijn nog een keer komen karten bij je ook trouwens haha. ik vergeet je eerste set op Q-base nooit meer van me leven, wat was dat fucking vet(top 3 vetste sets ooit gehoord)! vanaf toen ben je als een sneltrein gegaan. verder hoop ik dat het super met je blijf gaan en dat er nog vele leuke setjes en tracks komen! succes Bob

1e Q- Gebruik jij ook logic clip distortion voor jouw kicks te maken? of produceer jij alles met cubase.
2e Q- wat vind jij het vetste wat je in je studio hebt? virus ti snow? :love:
3e Q- wat is het laatste wat je hebt aangeschaft voor in je studio?


Thanks leuke verhaal! maar 1 ding een praatje kan altijd! kijk ik ben niet altijd in het publiek! (eerlijk gezegd heb ik daar niet altijd zin in als ik bijv 2 gigs al heb gehad, het vraag veel energie :) )

1: ik gebruik wel eens de venm maar verder only cubase :)
2: Ja ik moet zeggen de virus ti + ti snow zijn er vet (iig gebruik ik het meest) heb ik nu ook de nord lead 4 (erg dikke bak)

het is maar net waar ik zin in heb!
3: nieuw beeldscherm! :) qua apperatuur novation midi keyboard :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:27 
 
Artiest

Duruz schreef:
Ha Bob!

1. Het moment dat je Symphonic Sound op Hard Bass 2011 draaide geeft me altijd weer kippenvel. Heb echter daarna, behalve in je live act van Loudness 2011, nooit meer wat van die plaat gehoord. Heb je deze nog liggen en zo ja, zou je die nog een free release kunnen/willen geven?



2. Verder is Virus voor mij een van de meest geniale hardstyle platen ooit, alles in dat nummer klopt. Kan hem niet vaak genoeg horen, verveelt nooit! Draai je hem eigenlijk nog wel eens in je sets? Volgens mij niet echt, of loop ik hem steeds mis?

Rest mij nog te zeggen dat ik uiteraard erg veel respect heb voor je als producer maar zeker ook als DJ! Sets zijn altijd genieten en zoals al vaker gezegd is het altijd weer mooi om te zien hoe je opgaat in de muziek.

En ik wacht al een tijdje op de release van One Of A Kind :worship:


1: ben bijna een jaar bezig geweest met mixen! helaas nog steeds niet de juiste mix te pakken. project mis ik ook wat dingen! heb wel een paar mixen gemaakt! dus ik kan wel eens kijken of ik hier iets mee kan doen qua free release :)

2: virus draai ik zo af en toe nog! je hoort wel veel verscheel qua sound etc, maar dat vind ik juist lekker ook wel! juiste moment juiste tijdstip! ik wissel vaak af! zo zou ik ook niet altijd mijnn nieuwste tracks draaien! zo krijg je lekker afwisseling! en soms wilt het publiek wat anders horen! :)

thanks!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:31 
 
Artiest

MrBunni schreef:
Hallo Bob-front,

Ten eerste wil ik even zeggen dat de sfeer die jij mee kunt geven aan nummers echt geweldig is :thumbsup: , dat zie je maar bij weinig andere artiesten terug.

Q1. Je geeft zelf aan niet heel goed te zijn in Engels en toch hebben jouw nummers vaak engelse lyrics. Hoe kwam je bijvoorbeeld bij de lyrics voor Inner Creativity? Bedenk je het zelf in het Nederlands en vertaald iemand het voor je naar het Engels, doe je dat vertalen zelf of is het een bestaande sample?

Q2. Hoe zit het met je slaapritme? Ik kan me voorstellen dat als je ieder weekend een boeking heb rond 01:00 - 06:00 dat het je slaapritme nogal verstoord. Slaap je door de weeks ook pas laat of probeer je dat na een boeking of weekend zo snel mogelijk weer aan te passen en voor 12'en in je nest te liggen?


1: was een sample die ik had gevonden! ben ook in contact gekomen met die gast en uiteindelijk ook netjes afgehandeld. Amerikanen zijn moeilijk soms haha! creatief zijn is ook samples zoeken en kijken hoe je er mee kan werken! verder is mijn engels met praten vrij ok :)

2: leuke vraag! dat is mijn struggle een beetje op dit moment! rust is ontzettend belangrijk! anders had ik ook nooit een burn out gehad een paar jaar geleden :) dus dat is mijn leerdoel nog om toch rust te pakken door de weeks! dat is nog te laat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:39 
 
Artiest

PierrePruuk schreef:
Hoe bepaal jij welke tracks op je USB gaan? Selecteer je puur en alleen dingen die je via je label/promomails binnenkrijgt of ga je zelf ook nog wel eens hardstyle.com op om wat te checken/downloaden? Luister je alle promo's die je binnenkrijgt zelf of laat je dit 'filteren' door iemand? Kan me voorstellen dat er veel bagger bij zit.

Ben je meer een persoon die om stipt 9.00 s' ochtends in de studio plaatsneemt en dan gericht een track gaat maken, of ben je iemand die om half 3 's nachts wakker schrikt met een idee in je hoofd en denkt 'JA DIT IS HET!' en dan halsoverkop zich naar de studio begeeft?

Wat vind je van de raw hype die al een paar jaar heerst? Ik vind persoonlijk dat de kwaliteit alleen maar minder wordt. Veel mensen vinden het zodra het hard is ook meteen goed (zoals een Brutal 3.0 van Radical Redemption).

Stel: je mocht voor een track slechts 1 plugin gebruiken. Welke zou dat dan zijn?

Gebruik je alleen Cubase of ook andere programma's. Aantal dj's gebruiken bijvoorbeeld Logic voor kicks maar doen de rest in Studio One of Cubase.

Hoeveel -db had je bij je laatste hoortest? Heb je na een aantal jaren superdrukke weekends geen last van lichamelijke klachten zoals rugklachten, hartritmestoornissen of gehoorschade?

Niet-muziek gerelateerd vraagje: wat voor auto heb je :P


1: zelf check ik alles wat ik binnen krijg! zet er wel veel op! als ik in de plaatselijke kroeg sta moet je ook wat 'hitjes' hebben natuurlijk :) ik luister alles! als ik het echt niet zou draaien staat het niet op me usb :)

2: verschillend! als ik ideeën heb spreek ik ze meestal in op me telefoon of op een piano appje! Tijden zijn ook verschillend van 3u tot 15u op een dag :)

3: ja ik vind natuurlijk leuk dat de hardere hardstyle zijn aandacht niet kwijt raakt! zelf ben ik ook van de kwaliteit! ik wordt wel een beetje moe van: we pakken een hardere kick en screetsch en we zijn klaar! er mag wel wat meer gevoel terug komen! voor mij nog steeds het perfecte voorbeeld: The fusion of sound album van zany! heerlijke mix van alles! en nog steeds stoer! :)

4: 1 maar? dan gaat het niet lukken! haha fabfilter, filterbank, reverb ;) moet lukken dan! :P

5: alleen cubase! soms nog wel eens reason thuis op de laptop als ik een idee heb :)

6: die zijn eigenlijk nog vrij goed! haha klein dipje rond de 4k maar dat hou je niet tegen :) Verder voel ik me vrij gezond haha! 10 kilo afgevallen al. Ben nog wel aan het werk voor de naweeën van de burn out :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:48 
 
Artiest

El Mare schreef:
Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar het ontstaan van je artiestennaam?


B= Bob

b-front klonk wel lekker! :) kan je over heel de wereld uitspreken.
en ja b-front betekend natuurlijk voor iets zijn dus ik zeg altijd ik sta voor me muziek haha!
:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:52 
 
Artiest

DFH schreef:
Hey B-Front heel vet dat je dit doet :) Heb zelf ook een paar vraagjes

1. Komt er ooit nog meer als B-Frontliner of was dat op Thrillogy echt de laatste keer?
2. Zou je net zoals sommige andere producers wel is tutorials willen doen of een live stream houden hoe jij een track produceert?
3. Zou je wel is een keer met een amateur producer een track willen maken, die hele goede ideeen voor een track heeft maar ze zelf niet kan uitvoeren?
4. Als je geen Hardstyle zou maken, wat zou je tweede liefde voor muziek zijn om te produceren?
5. Wil je voor de rest van je leven nu je nog jong bent met hardstyle bezig houden, of heb je zelf ook wel is gedacht dat het op een bepaald punt wel stopt?


1: Er is nog niks gepland! zelf zou ik wel graag weer een keer een plaat met frontliner maken! :)
2: ik heb nog wel eens nagedacht om livestreams te gaan doen! maar is er nooit van gekomen! ik geef wel tips als mensen het vragen :)
3: als hij het zelf niet kan uitvoeren is het geen producer ;) als die gene vette muziek maakt ja waarom niet? :)
4: Trance denk ik! en dan breed gezien! :)
5: Zolang het zo goed gaat blijf ik dit natuurlijk doen! mijn liefde voor hardstyle is groot! verder zou ik me nog wel willen uitbreiden maar daar moet meer tijd voor zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:57 
 
Artiest

Hardstylerzzzz schreef:
1. You said that you are a ghost producer. For which artists do you ghost produce? How many artists in total?

2. Is it true that Alpha Twins don't produce their own tracks? If so, who is their ghost producer?

3. Which Hardstyle DJs also use ghost producers?

4. Thoughts on Maarten Vorwerk (ghost producer for will.i.am, Dimitri Vegas & Like Mike, DVBBS, Borgeous ("Tsunami", "Stampede"), Jeckyll & Hyde, Dailucia, and many more)?

Ghost producing contract for Maarten Vorwerk: http://i.imgur.com/bJacjaO.jpg

http://www.electrokill.info/2014/01/Maa ... -sham.html

http://www.allmusic.com/artist/maarten- ... 0001997952


1: i did some in the past for DJS records & i did some work together with Dozer! :)
2: they produce also! maybe in the beginning they get some help! but everybody need some help in a different way right? :)
3: i really don't know and don't care! :) i'm happy that i produce my own tracks :)
4: he is a big one in the dance scene! :) haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 17:01 
 
Artiest

dennisje030 schreef:
Klein vraagje van mijn kant :)

Ik ben benieuwd hoe voornamelijk de week/het weekend van jouw vriendin er uit ziet aangezien jouw weekenden eigenlijk altijd wel vol zitten met boekingen?. Heb je vriendin een paar keer gezien op een feestje dat ze mee kwam met je. Nu neem ik aan dat ze niet elk feestje mee gaat? Ik kan me voorstellen dat het lastig kan zijn om elkaar te zien als jouw weekend altijd zo volgepland zit.


Ze gaat 9 van de 10 keer mee met draaien! daarnaast heb ik ook door de weeks tijd en natuurlijk de zondag :)
We zien elkaar vaak dus dat is fijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 17:13 
 
Artiest

stefaneke schreef:
Bob,

Ga je in de nabije toekomst nog een keer van die legendarische euforische platen als Liberate, Your Life (Jones & B-Front Remix), Become the Sky, Elements, The Journey (heb je ook geproduceerd neem ik aan) produceren?

Zie jij een verandering in het publiek en zoja wat vind je er van? De omschakeling naar raw Hardstyle brengt naar mijn mening een ander publiek met zich mee. Raw hardstyle trekt namelijk steeds meer ruige jongeren en stoere boys die het steeds maar harder willen hebben en zich vaak volgooien met weet ik 't wat. Dit brengt een andere sfeer naar mijn mening.

De sfeer in platen is ook erg verandert. Vroeger had je vaak vocals over veelal niet veel zeggende dingen, maar soms ook afkomstig uit poëtische bronnen, nu is het in de raw hardstyle allemaal dood en verderf, vernietiging en duisternis. De Donkey Rollers hebben dit door de jaren ook wel een beetje gehad, maar op een minder serieuze toon. Hoe sta je hier tegenover?

Hoe sta je tegenover de korte mix intro's? Heel het "vak" dj lijkt verloren met de komst van platen met één mix blok waardoor iedere kneus een plaat in kan mixen. Zou je zelf liever meer een uitdaging in het mixen zien door langere mix intro's?

Hoe sta je ook over de verandering van de sound tegenover de sound van 2007/2008? Voor mij hebben de meeste platen uit die tijd de perfecte hardstyle sound (platen als Technoboy - Rage, Project One - The Story Unfolds) maar de sounds zijn flink verandert. Kicks zijn veel meer distorted en liggen hoger. Sounds klinken veel meer als "plastic" (zoals dat genoemd wordt). Zo vind ik het jammer dat de lage frequenties in kicks tegenwoordig steeds meer vergeten lijken (zoals in oude Donkey Rollers en Showtek platen)

Is dit perfectie van de producers, betere productietechnieken of is dit streven naar aaneensluiting met andere kwalitatieve hoogwaardige scenes (house)? Zijn kicks verandert door de illusie van "meer distortion = harder"?
Of is het allemaal maar logische evolutie?

Ik hoop verders nog op wat collabs met Jack of Sound, Bas Oskam, Frontliner en Donkey Rollers!


1: Ik probeer in mijn tracks altijd een mix te zoeken tussen donker en euforisch! ik denk dat er nog wel een keer zulke tracks komen! het is maar net hoe het ontstaat! :)

2: Elke boeking is anders zo ook het publiek! op bijv loudness is de sfeer altijd erg goed en daar wordt ook erg hard gedraaid! ik snap wel wat je bedoelt. maar ik merk het nog niet heel veel! zolang iedereen elkaar met respect behandeld is het goed toch? :)

3: Ik ben het hier wel met je eens! natuurlijk is het niet erg maar het gaat mij meer om de inhoud van de plaat! kijk donkeys heeft altijd inhoud gehad als het nu over dood en bederf gaat en er zit geen inhoud in vind ik het vaak geforceerd hard zijn. en ik zie liever dat er ook echt wat gevoel bij komt kijken!

4: ik pak regelmatig mid intros omdat die wat langer zijn waardoor je de bass switch kan uitvoeren :) dat maakt het vaak leuker en uitdagender :) maar tracks zijn wat korter geworden waardoor je meer tracks kan draaien! ik merk als ik een oudere track draai die wat langer duurt valt het publiek vaak wat stiller

5: Veranderingen nemen altijd plaats. Er zijn toch nog steeds artiesten die je leuk vindt? :) Verder heb ik het idee dat kicks juist lager zijn geworden waardoor je op sommige clubs het laag mist omdat de speakers de frequenties niet aankunnen.
Ik denk wel dat er weer wat meer gevoel gebruikt mag worden. zoals in de genoemde platen hierboven! dat mis ik soms wel! verder is het allemaal hogere kwaliteit geworden! alhoewel de tracks van toen ook al erg goed klonken! maar toen maakte het allemaal wat minder uit! omdat dat hardstyle was wat allemaal onder de zelfde noemer viel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 17:14 
 
Artiest

themaster schreef:
Hoi Bobby,

Heb je vroeger als kleine jongen vaak koffie gedronken?


haha! nee ben een laatbloeier ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 17:15 
 
Artiest

teupie schreef:
Yo,

heb je een ultiem doel in je leven? Misschien voor de aankomende 10 jaar oid?

heb je ook andere muziek dan hs geprobeerd te maken?

grtz ;)


Genieten en gelukkig zijn :) Dat lukt vrij aardig haha! :D
Met deze levensstijl moet je ook niet te ver willen kijken! (op werk gebied)
Heb ik op dit moment weinig tijd voor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 18:21 
 
Artiest

wouzer schreef:
B-Front,

- Wanneer krijgen we weer solo tracks van jou ?

- Waar werk je op dit moment aan ?

Verder vind ik dat je echt :thumbsup: bezig bent !


1: ik heb net een nieuwe solo plaat klaar! erg blij mee! meer info snel! :)

2: op dit moment ben ik bezig met een nieuwe solo track! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 18:22 
 
Artiest

Aristo schreef:
Hey Bob,

Wat is de grootste fout of blunder die je ooit hebt begaan tijdens een optreden?


keer cd speler uit gedrukt! usb eruit gehaald (verkeerde) maar dat hoort er nu eenmaal bij!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 18:27 
 
Artiest

Joykill schreef:
Een paar niet hardstyle-gerelateerde vragen:

-Wat voor opleiding heb je gedaan voordat je jezelf fulltime ging focussen op hardstyle?
-Als je iemand zou moeten kiezen om op een onbewoond eiland te zitten, wie zou diegene zijn?
-Wat is het moeilijkste dat je ooit gedaan hebt?
-Zijn er andere zaken waar je goed in bent of voldoening uit haalt, naast het maken van hardstyle?
-Als je onsterfelijk zou zijn voor één dag, wat zou je dan doen?
-Als je getuige zou kunnen zijn van elke gebeurtenis in het verleden, welke zou het dan zijn?


1: Cios sport en bewegen :)
2: Mijn vriendin haha
3: ja wat is het moeilijkst.. bedoel voor iedereen is die betekenis anders! voor mij afscheid nemen van mensen waarvan je houd
4: Het is niet om op te scheppen maar als ik leuks vind wil ik daar goed in worden! ik vind dat ik goed kan praten en luisteren. Mensen kan helpen daarmee. ik vind dat ik aardig kan voetballen, playstation sommige spellen.
5: gewoon doorgaan met me leven ;)
6: nou 1988 ek kampioenschap. Ik zou wel graag op de maan willen staan. En sensation black had ik ook vet gevonden haha :) veel om op te noemen.
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen