Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey B-Front, waarom heb je veel vette tracks nooit afgemaakt/gereleased? Er zitten veel mensen op te wachten.
Ran-D & B-Front - Thorn
B-Front & Jack of Sound - Our Curse/Blow Ya Dj Tool
2-Sidez - Nomansland / God
B-Front & Frequencerz - One of A kind / Save the day again bootleg
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 17:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoi Bob, tof dat je tijd vrij wilt maken om vragen te beantwoorden!

Wat was de track waardoor jij 'verkocht' raakte aan de hardstyle? :)

Ga zo door met produceren aan draaien, niks dan lof voor jou :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 17:20 
 
Hardtraxx Elite

Yoo bob,

Q: Ga je nog een keer een collab maken met Adaro?
Q: Wanneer heb je weer een nieuwe solo plaat klaar, Undiscovered is volgens mij je laatste solo plaat en die had je gemaakt in November 2012.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 17:34 
 
Hardtraxx Veteran

B-Front! DE baas van de hardstyle imo. Niks dan lof voor 90% van je producties, en op feesten ben je altijd de artiest die ik MOET zien. Je moves, je mixwerk, je platenkeuze, alles klopt altijd.

Q: Laatst is bekend geworden dat Thyron Sleepwalker gaat remixen. 1 van je sterkste solo-platen als je het mij vraagt. Hoe gaat dit proces? Vraag jij aan Thyron voor een remix, of komt hij zelf met het idee? Of is het wellicht dat Fusion een bekende plaat van jou laat remixen zodat die artiest meer naamsbekendheid krijgt?

Q: Ooit gedacht om je haar te verven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 19:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hee Bob, allereerst respect en bedankt dat je dit wil doen! Op deze manier blijft ons forum toch nog een beetje levend en interessant. Mijn vraag aan jou gaat ook over dit forum.

Hardtraxx wordt door veel dj's gezien als alleen maar haat en altijd negatief. Tenminste dat is wat ze ons doen geloven. Maar wat ik mij afvraag, kijken jij en je collega's stiekem toch wel op Hardtraxx om meningen te pijlen? Hoe staat Hardtraxx er nou werkelijk op bij jou en je collega's? Echt zo negatief als ze het doen lijken?

Ik snap dat je niet voor je collega's kan spreken, maar je hebt er vast een idee over hoe het over het algemeen zal zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 22:12 
 
Hardtraxxer

Hee held,

Kunnen we weer een keer een collab verwachten met een niet 'raw' hardstyle dj? Dus net als die collabs met Frontliner bijvoorbeeld.

Tot op Rebirth, met de suprise act als B-freqz? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 00:05 
 
Hardtraxx Newbie

Heej Bob,

Ten eerste nog bedankt voor het t-shirt wat je aan mij en me broertje gaf toen je klaar was met draaien bij Loudness in de Maassilo in 2013! Held

Q: Heb je nog wat tips voor wat verder gevorderde producers, bijvoorbeeld waar op te letten bij het maken van demo's? En wat zou je aanraden om als eerste in te investeren, vanuit gaande dat de producer al over de standaard set up ( Computer, monitors, interface etc) beschikt en ook weet hoe hij zijn software moet gebruiken?

Q : Wat vind je van de ervan dat tegenwoordig zoveel artiesten zelf een label beginnen?

Q: Ga je nog naar Hard Bass om zelf los te gaan?

Super dat je dit doet !
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 00:36 
 
Artiest

Heey!

Mijn eerste hardtraxx bericht haha!

Bedankt voor alle leuke vragen! Ik wilde ze vandaag eigenlijk gaan beantwoorden alleen vandaag te weinig tijd voor gehad! Beetje familie time hoort er ook bij ;-)

Morgen als ik in de studio ben ga ik de vragen beantwoorden :-)

Fijne avond!!!!

Gr. Bob
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 00:51 
 
Hardtraxx Elite

He Bob :)
Allereerst tof dat je tijd vrij wilt maken om onze vragen te beantwoorden!

Q: Wat zijn dingen waar je je echt aan kan ergeren op een feest/festival?
Q: Wat is voor jou het belangrijkst op een feest/festival? Is dat geluid, show, publiek.. of wat anders?

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 01:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey Bob! Echt gaaf dat je dit doet, niets dan lof daarvoor.

Q: Met welke artiest (hardstyle of non-hardstyle) lijkt het je echt geweldig om ooit eens een collab te maken?
Q: Hoe bereid jij je voor op een feest/festival?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 04:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey bob ! hulde dat je dit doet!

Q; Heb je zaterdag nog iets speciaals in petto met Fabian samen? Lijkt me wel vet !

Q: Vind je ook niet dat de mensen in de scene wat losser moeten worden? Hoe je op HDE die seminar deed met Dov was echt lachen! Ook leuk dat bijvoorbeeld Pepijn plagend een vraag kwam stellen. Ik denk dat deze aspecten wat meer naar voren gebracht kunnen worden ofniet?

Tot zaterdag op XQ!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 06:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Allereerst heel erg vet dat een artiest de tijd en moeite neemt om dit te doen. Hulde! :clap:

Q: Wat vind jij de down-sides aan het DJ/Producers leven?

Q: Op welk moment in je carrière heb je besloten alles te laten varen en 100% voor de muziek te gaan?

Q: Het is in de afgelopen tijd al een aantal keer voorgekomen dat (jonge) opkomende artiesten bezweken onder de druk van het preseteren op evenementen en zwaar onder invloed achter de draaitafels verschenen, en niet meer in staat waren een goede set neer te zetten. Denk je dat er vanuit labels/organisaties/de scene genoeg begeleiding is voor deze artiesten?

Q: Wat is momenteel nog je grootste ambitie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 14:22 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Beste mijnheer Front,

wordt u zo nu en dan niet onpasselijk van 'de' MC?

EDIT: over 'edit' gesproken; " Follow Me - B-Front Edit" ... FREE RELEASE? Ja? :love:

Nee? :cry:

Immers al tien jaar geleden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey B-Front, leuk dat je dit doet, zouden meer artiesten moeten doen :thumbup:

Vraagje, wat denk jij wat de oorzaak is van het feit dat steeds meer artiesten de onderkant van het genre opzoeken en zelfs naar de house soms doorschieten? Neem bijvoorbeeld een Headhunterz die nog net niet ervoor uit komt de HS achter zich te laten. Een frisse wind door je muziek laten waaien is nooit gek, maar het feit dat ze allemaal aan de commercieel aantrekkelijkere kant eindigen (ipv ook een aantal aan de hardere kant, enige voorbeeld is eigenlijk Hyperdrive die nu Bodyshock is), doet me toch vermoeden dat eigen wil niet als enige speelt. Zonder collega's af te vallen, wat is jouw visie hierop?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bob, super tof dat je dit doet.

Heb jij zelf ooit drugs gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 15:19 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Hoi Bob

Q: Als je een optreden hebt, in hoeverre bereid je deze dan voor? Als in de zin van, bepaal je van te voren de tracks die je gaat draaien, maak je een shortlist, is alles improvisatie, enzovoorts. Of verschilt dit ook per optreden?

Q: Je staat bekend als een 'raw hardstyle' artiest en het publiek verwacht ook van je dat je deze stijl draait tijdens je optredens, maar heb je nooit de neiging om eens een mooie melodieuze/mainstream track erdoorheen te gooien? En waarom wel/niet? Ik heb zelf al vele optredens van je meegemaakt, maar ik kan het me niet echt voor me halen.

Q: Wat was je opleiding/beroep voordat je kon leven van je dj/producer bestaan?

Verder, ga zo door :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:01 
 
Artiest

provehito schreef:
Hey B-Front, ten eerste bedankt voor alle mooie muziek die je voor ons maakt. En de leuke sets die je draait! (Beste set van mysteryland 2013, echt genoten!) En leuk dat je dit doet!

Ik heb een aantal vragen aan je:
Komt er een b-front album?
Wat vind je leuker om te doen Solo tracks of collabs? En komen er meer collabs met frontliner en frequencerz? (b-frontliner & B-freqz)
Welke events vind je leuker om te doen Indoor of outdoor & in het binnenland of buitenland?


Ik heb nog geen plannen voor een album. Ik denk wel dat ik ooit wel een album zou willen maken.

Beide leuk. Elke plaat is weer anders. ik heb afgelopen jaar me wat meer gericht op de samenwerkingen. Omdat ik met de solo tracks er niet altijd uitkwam. Kwaliteit boven kwantiteit :)

Ik vind beide erg leuk. natuurlijk is een buitenfeest met lekker weer een mooie combinatie. alleen ik heb liever dat het publiek lekker los gaat! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:06 
 
Artiest

Qlown schreef:
Leuk dat je dit wilt doen, B-Front, welkom! :)
Hoe zit het met dat Elements op je website? Is dat iets speciaals dat wordt aangekondigd?


Ik wist dat deze vraag ging komen. Ik wilde met elements iets anders gaan neerzetten alleen door bepaalde verplichtingen. (b-freqz op hardbass, Qapital anthem etc) er nog steeds niet echt aan toegekomen. (wel wat opzetjes liggen)

Ook af en toe de inspiratie die er niet altijd was. Dit komt wel eens voor helaas.

Het idee was iig om 4 verschillende soorten tracks te maken.
Denk hierbij aan:

expirimenteel
raw
een beetje euphorisch
en gewoon b-front

ik wil dit nog wel gaan realiseren. alleen heb het misschien iets te vroeg bekend gemaakt! kan gebeuren! haha
daardoor kwam er wat druk op te staan en natuurlijk de bovengenoemde argumenten.

zo dan zijn jullie iig op de hoogte :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:09 
 
Artiest

Fluxion schreef:
Ten eerste: Super gaaf dat je deze Q&A komt doen op HardTraxx
Voor mij persoonlijk heb jij toch wel de dikste sets gedraaid op de feesten waar ik aanwezig was :thumbsup:

Mijn vragen:

Q: Hoe komt het dat je nu weer B-Freqz gaat doen?
Q: Komen er nog meer feesten behalve XXlerator Outdoor en Loudness waar B-Freqz gaat optreden?
Q: Wat is het hoogtepunt in alle jaren van jouw carriere?
Q: Wat is het feest waar je het meeste naar uitkijkt of uitkeek?


We hadden altijd wel de planning liggen maar we wilde even wachten met het juiste moment. we zijn ook erg druk met onze eigen carriere natuurlijk :)

We zullen het zien ;-) we laten alles open.

Ik denk zelf dat er best veel hoogtepunten zijn.

ik noem thrillogy, qlimax, defqon mainstage, decibel mainstage, loudness (wat ook gewoon elke keer te gek is)
Mysteryland, mysteryland chili, Hardbass.

Ik kan zo nog wel even doorgaan haha je kan het moeilijk met elkaar vergelijken. maar ik wordt deze maand 26 en als ik zie wat ik allemaal al heb mogen doen kan ik daar alleen maar trots op zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:12 
 
Artiest

Delt-A schreef:
Heey, ik heb 2 vragen:

1: Waar komt de vocal van 2-Sidez - Fuck It vandaan? Heb 'm nu al een tijdje geprobeerd te vinden maar zonder succes helaas.

2: Ik vind het zelf heel vet wanneer je oudere tracks in je sets draait, het is een van de redenen waardoor je sets er altijd zo ver bovenuit steken voor mij. Maar als je besluit zo'n oudere track op een feest te draaien (Denk aan een Unlocked of Who Wants This), zet je die dan voor dat specifieke optreden op je USB stick(s), of heb je altijd veel van die oudere tracks bij en besluit je op het feest zelf om ze te draaien?



die komt uit een oude hardcore track. ik durf alleen niet te zeggen welke track het is. ik zou het serieus niet meer weten haha.

ik heb altijd oudere tracks bij me. Ik vind het zelf ook te gek om zo af en toe een lekkere oude knaller te draaien. dus het is puur improvisatie. wel selecteer ik voor die avond dan wat oudere tracks zodat ik kan kiezen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:15 
 
Artiest

Calmdowner schreef:
Hey B-Front, is er een kans dat 2-Sidez - Nomansland nog een (free) release krijgt?


krijg er veel vraag naar.

ik ga nog wel een keer met jaimy overleggen alleen we hebben de tracks niet gereleased toen der tijd ivm met exclusiviteit.
En kwalitatief is het ook niet meer je van het. :)
verder heb ik 2-sidez achter me gelaten om me vooral te richten op b-front.

jaimy en ik zijn nog steeds hele goede vrienden! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

B-Front schreef:
Delt-A schreef:
Heey, ik heb 2 vragen:

1: Waar komt de vocal van 2-Sidez - Fuck It vandaan? Heb 'm nu al een tijdje geprobeerd te vinden maar zonder succes helaas.

die komt uit een oude hardcore track. ik durf alleen niet te zeggen welke track het is. ik zou het serieus niet meer weten haha.

10 seconden zoekwerk, dit? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:23 
 
Artiest

wootum schreef:
Allereerst heel gaaf dat je dit doet, kan dit altijd erg waarderen. En alvast gefeliciteerd met (zeer waarschijnlijk) je 4e Track Of The Year award op een rij hier! Daarnaast wil ik even vermelden dat je voor mij al vele jaren een van de meest constante (maar vooral m'n favoriete) artiesten bent op het gebied van produceren en draaien. Bedankt daarvoor :)

1. Waarom hebben jullie er destijds voor gekozen om een hoop 2-Sidez platen niet uit te brengen/weg te geven? Tracks als God en Nomansland staan nog steeds erg hoog in m'n favoriete tracks aller tijden.

2. Hoe kijk jij tegen het feit aan dat er tegenwoordig zo voorspelbaar gedraaid wordt, sets bestaan voornamelijk nog maar uit de meest recente tracks? Jij bent een van de weinige artiesten die er nog eens een ouder plaatje doorheen durft te gooien. Als ik zelf naar een feest ga wil ik niet al 9 van de 10 tracks kunnen voorspellen. Ik vind het gaaf dat als ik op een feest sta en je een track ingemixt hoort worden en denkt van: jaaa gaaf dat ie die draait, dat is lang geleden!! Dat houdt je setjes ook spannend en verrassend, maar lijkt me als DJ zijnde ook veel fijner en leuker werken.

3. Hoe gaat een label als Fusion om met het feit dat er op een forum als bijvoorbeeld Hardtraxx steeds meer kritiek komt op het label vergeleken met een aantal jaar geleden. Wordt dit intern besproken, praten artiesten daar onderling over of wordt er toch voornamelijk naar verkoopcijfers, likes/reacties op facebook etc gekeken?

4. En wat vind je zelf van Hardtraxx? Kijk je er zelf vaak op?


haha thanks ik hoop dat ik hem dit jaar weer mag binnenslepen. waardering voor je muziek is super!

ik heb net deze vraag ook proberen te beantwoorden.
maar we wilden gewoon exclusief blijven. dit ivm de vele boekingen en het succes van toen.

Thanks maar ik vind dat iedere dj vooral moet doen wat hij wilt doen. Ik kies ervoor om niet elke week de zelfde set te doen en ook niet eens elke set me nieuwste tracks te draaien.
Beetje varieren mag toch? als je zelf weet welke djs dat doen ga je daar gewoon kijken toch? :) bedoel als ik naar een concert van u2 ga weet ik ook wat ik kan verwachten toch? :)

Tuurlijk wordt er onderling wel over gesproken maar ik hou me vooral bezig met b-front en fusion doet hun ding.
Tijden zijn idd een beetje veranderd tov het vinyl tijdperk. Maar ze doen nog steeds hun best om zo goed mogelijke producten uit te brengen. Fusion is gewoon wat breder geworden.

Ik kijk wel eens op hardtraxx. Aan goede feedback heb ik altijd wel iets :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:27 
 
Artiest

G1LL schreef:
Hee Bob, leuk dat je deze Q&A wilt doen!

Q: Je hebt nu al een hele hoop collabs gedaan met veel (vooral) raw hardstyle artiesten. Tegenwoordig zie je steeds meer hardstyle artiesten een collab maken met artiesten die iets anders maken dan hardstyle. Zo is Headhunterz net in de studio gegaan met W&W en zie je Coone ook steeds vaker tracks maken met artiesten die house maken. Hoe kijk jij hier tegenaan en is er nog een artiest buiten het hardstyle genre waarmee je ooit een collab zou willen doen? Zo niet, met welke hardstyle artiest zou je nog graag een collab maken?

Q: Maak je wel eens andere muziek dan hardstyle?

Spreek je vast wel weer 's op een feestje! Ga zo door in ieder geval!


Ik vind dat je als je muziek maakt je alle vrijheid mag hebben wat je doet. Het is toch ook veel fijner als mensen wat minder in hokjes zouden denken. Muziek is juist vrijheid en daarbij komen natuurlijk wel smaken kijken.
Maar ik vind het leuk om te zien.

Met Bas van noisecontrollers zou ik graag een keer willen zitten. Buiten de hardstyle om.. ja lastig er zijn heel veel goede artiesten die ik erg waardeer.
Kom ik nog een keer op terug :)

Ja maar mijn meen focus is hardstyle. Ik vind film muziek te gek. stoere house muziek ook en toch wel 1 van me grote liefdes trance :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 16:36 
 
Artiest

Daveytl schreef:
Heey B-Front,

Ontzettend tof dat je dit doet!

1. Het ziet er naar uit dat je voor de 4e keer op rij de Track of the Year hebt geproduceerd volgens de stemmers op Hardtraxx. Geeft dit jou meer voldoening dan het zien van hetzelfde soort berichten op Facebook, of geldt dat voor jou even zwaar?

2. Ten tweede, ga jij nog wat speciaals doen (voorbereidingen/edits) voor Tijdmachine?

3. Wat vind jij het grote verschil in de 'scene' met een jaartje of 3/4 geleden, en wat vind jij de voordelen en de nadelen ten opzichte van de scene van toen?

4. Volgende week ben ik ook bij XXLerator RAW, zou je het leuk vinden om daar ook weer wat oudere vergeten Fusion plaatjes er bij te pakken, bijvoorbeeld Noisecontrollers - Sanctus of Dozer - Robins Revenge?

Veel succes en plezier met het beantwoorden van de vragen, en ga zo door met het produceren van geweldige tracks en met het draaien van dikke sets :D


Nee vind het super dat toch wel het groote hardstyle forum mij erg waardeert. Natuurlijk kan je het niet voor iedereen goed doen! maar ben er erg blij mee.

Ik ga even mijn oudere platen doorspitten. en even het stof van de vinyltjes halen! probeer hier wel te laten zien welke platen mij ook erg veel hebben gedaan. Ook erg leuk om een keer te doen. :)

Het is een stuk professioneler geworden wat erg fijn is. je wordt als artiest goed behandeld. De markt is wel wat groter geworden omdat steeds meer jongere dj willen worden. daardoor komt er wel meer verschil in kwaliteit.
Sommige artiesten denken dat als ze 1 plaat hebben gemaakt de wereld aan hun voeten ligt en daardoor ook zich zo gaan gedragen wat ik dan soms jammer vind.

ik ga even kijken of er nog leuke 'oudere' platen zijn die ik kan gaan draaien :)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen