wrote:Ha René, erg leuk dat je meewerkt aan deze Q&A!
1. Rond 2013 begon raw hardstyle ontzettend te groeien in populariteit. Veel artiesten zijn sindsdien een beetje meegegaan in de flow hiervan en gedurende deze tijd zijn de sounds van bepaalde producers ook veranderd. Hoe denk jij over deze ontwikkeling en denk jij dat het de komende tijd zal veranderen? Soms denk ik namelijk dat producers niet altijd hetgeen maken wat ze zelf vet vinden, maar juist wat goed aanslaat bij het hedendaagse publiek.
2. Heeft het feit dat er dit jaar veel albums uitkomen invloed gehad op je beslissing om Adopt Or Die dit jaar te releasen? Met bijvoorbeeld Thera, Frequencerz, Alpha2 en Crypsis zijn er in een redelijk korte tijd al veel albums gereleased. Binnen de euphoric hardstyle heb je daarnaast ook nog albums van bijvoorbeeld Brennan Heart en Coone. Denk je dat dit uitmaakt voor het 'speciale' wat een album eigenlijk in zich heeft?
3. Hoe denk jij dat nieuw talent zich het beste kan onderscheiden binnen de scene?
4. Luister jij als hardstyle DJ veel binnen de scene of beperk jij je meer tot de namen waar je ook regelmatig collabs mee maakt en die je support in je podcast Unleashed? Denk hierbij aan de industriële zijde, zoals een Main Concern of Malice of juist de euphoric zijde, zoals een Cyber of Wasted Penguinz.
Dat was het. Bedankt voor je tijd!
Hey iRon,
Ik ben wel van mening dat bijna iedereen wel maakt wat hij vet vind. Als ik naar mijzelf kijk, kan ik niet mijn hele ziel en zaligheid in een track leggen als ik het zelf niet vet vind. (zie ook antwoord op andere vraag).
Ik besloot een album te doen toen ik al zo'n 10 tracks op de plank had liggen. Met een album zou ik door kunnen produceren zonder onder te sneeuwen in eigen muziek. Uiteindelijk heeft het absoluut geen invloed gehad of andere een album deden of niet. Het is meer toeval.
Door een eigen unieke sound te creëren.
In principe houd ik alles in de gaten. Echter is het aanbod zo groot dat ook ik wel eens wat mis