Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 16:38 
 
Artiest
Avatar gebruiker

iRon schreef:
Ha René, erg leuk dat je meewerkt aan deze Q&A!

1. Rond 2013 begon raw hardstyle ontzettend te groeien in populariteit. Veel artiesten zijn sindsdien een beetje meegegaan in de flow hiervan en gedurende deze tijd zijn de sounds van bepaalde producers ook veranderd. Hoe denk jij over deze ontwikkeling en denk jij dat het de komende tijd zal veranderen? Soms denk ik namelijk dat producers niet altijd hetgeen maken wat ze zelf vet vinden, maar juist wat goed aanslaat bij het hedendaagse publiek.

2. Heeft het feit dat er dit jaar veel albums uitkomen invloed gehad op je beslissing om Adopt Or Die dit jaar te releasen? Met bijvoorbeeld Thera, Frequencerz, Alpha2 en Crypsis zijn er in een redelijk korte tijd al veel albums gereleased. Binnen de euphoric hardstyle heb je daarnaast ook nog albums van bijvoorbeeld Brennan Heart en Coone. Denk je dat dit uitmaakt voor het 'speciale' wat een album eigenlijk in zich heeft?

3. Hoe denk jij dat nieuw talent zich het beste kan onderscheiden binnen de scene?

4. Luister jij als hardstyle DJ veel binnen de scene of beperk jij je meer tot de namen waar je ook regelmatig collabs mee maakt en die je support in je podcast Unleashed? Denk hierbij aan de industriële zijde, zoals een Main Concern of Malice of juist de euphoric zijde, zoals een Cyber of Wasted Penguinz.

Dat was het. Bedankt voor je tijd!



Hey iRon,

Ik ben wel van mening dat bijna iedereen wel maakt wat hij vet vind. Als ik naar mijzelf kijk, kan ik niet mijn hele ziel en zaligheid in een track leggen als ik het zelf niet vet vind. (zie ook antwoord op andere vraag).

Ik besloot een album te doen toen ik al zo'n 10 tracks op de plank had liggen. Met een album zou ik door kunnen produceren zonder onder te sneeuwen in eigen muziek. Uiteindelijk heeft het absoluut geen invloed gehad of andere een album deden of niet. Het is meer toeval.

Door een eigen unieke sound te creëren.

In principe houd ik alles in de gaten. Echter is het aanbod zo groot dat ook ik wel eens wat mis :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 16:39 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Psyched schreef:
Hey Rene,

1. Plaatje samen maken in de stijl zoals we bij TiLLT deden? :whistle:


De goede oude TiLLT tijd! Wie weet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 16:45 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Vitality schreef:
Hoi René!
Zoals iedereen eigenlijk al zegt: supertof dat je hier aan mee wil werken, respect! :thumbup:

Mijn vragen op dit moment:
Q1 - Van welke plaat zou je wel eens een remix willen maken?

Q2 - Als je een oudere track van jezelf in een 2016-jasje zou moeten steken, welke zou dit dan zijn?

Q3 - Wat is het meest gekke/bijzondere moment dat je ooit tijdens een optreden hebt meegemaakt?

Q4 - Is er een reden dat de oudere tracks van jezelf (zoals Awake/Elements, A Dark Tomorrow en veel tracks van het Escape From Reality album) en oudere tracks in het algemeen niet zoveel meer in je sets voorbij komen?
Naar mijn mening passen deze nog prima tussen de tracks van nu!

Q5 - Als je niet je fulltime baan van draaien en produceren had kunnen maken, wat had je dan voor de kost gedaan?



Hey Vitality,

Een officieele remix van 'Master of Puppets' van Metallica zou wel erg vet zijn als groot Metallica fan :)

Poeh vind ik lastig. Misschien Radiant?

Ik heb zoveel gigs gedaan dat ik echt heel veel vette en gekke momenten heb meegemaakt.
1 van mijn laatste mega gekke moment was op EDC Las Vegas. Een gast helemaal van de kaart besloot het 5 meter hoge podium te beklimmen om aan de cdjs te kunnen zitten. Heel gek! xd

Ik wist nooit wat ik wilde worden en zou het eigenlijk nog steeds niet weten als ik niet in de muziek zou zitten. Dit is eigenlijk wat ik altijd al heb willen doen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 16:47 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Basvenzelaar schreef:
Leuk dat je hier tijd voor wil maken..

Q1. Hoe bouw jij tracks op als je aan het produceren bent? Begin je altijd standaard met de melodie , de kick of bepaalde vocals?

Q2. heb jij veel muziek geproduceerd waar je uiteindelijk nooit iets mee hebt gedaan?

Bedankt voor je tijd and keep up the good work!!



Hey Basvenzelaar,

Dat verschilt per project. Soms heb ik bepaalde vocals die de track gaan bepalen en soms heb ik een kick gemaakt waar ik mee begin. Ook pingel ik soms melodieën op mijn midi keyboard waar ik inspiratie uit krijg.

Elke producer heeft wel opzetjes liggen die het uiteindelijk niet geworden zijn. Echt volledige tracks heb ik echter niet.

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 16:52 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
1. Tijdens Supremacy 2015 vloog je met de dj booth over het publiek heen, en landde je zelfs in het publiek. Een tot dan toe nog nooit vertoonde gebeurtenis. In hoeverre wordt een artiest betrokken bij zulke show-elementen? Heb je daar nog enige invloed op? Of is het maar slikken wat een organisatie (in dit geval dus AoD) gepland heeft?

2. De allereerste keer dat ik je heb zien optreden was op In Qontrol 2009 (wat een best vermakelijke set was :thumbsup: ). De scene is in die tijd flink veranderd. De muziek klinkt professioneler, de scene is opgesplitst in euforisch en raw (en zelfs binnen de raw ontstaan zo langzaam aan verschillende kampen), etc. Hoe kijk jij tegen al die veranderingen over de jaren heen, aan? En hoe hoop jij dat de scene zich de komende jaren verder ontwikkelt?

3. Je bent iets van artiest nummer 33 ofzo die dit jaar een hardstyle-album uitbrengt. Hoe zorg jij ervoor dat 'Adapt or Die' niet ondergesneeuwd raakt, dat jouw album wel alle aandacht van de fans vast houdt?



Hey Nother66,

Dat moment was echt te gek en 1 van mijn hoogte punten. Ik wist al maanden van te vooren dat ik het anthem mocht maken en heb nauw contact gehad met AOD over de show. Ze vroegen uiteindelijk wat ik van het idee zou vinden om te vliegen over het publiek! De rest is geschiedenis :D
Meestal gaan zulke grote show elementen in samenspraak.

Thanks, dat moment herinner ik mij ook nog heel goed. Jammer dat dit event is verdwenen.
Muziek evolueert altijd. Dat kan je niet tegenhouden. Ik vind het wel apart dat het nog verder opsplitst maar als een muziek stroming zo anders is als hardstyle of raw hardstyle, begrijp ik dat ook wel weer. Voor mij is het nog steeds allemaal hardstyle en ik hoop dat dat ook zo blijft.

Zie vorige antwoorden over album. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 17:11 
 
Artiest
Avatar gebruiker

kevin-field schreef:
Beste René,

Tof dat je dit doet!

1. Waarom ben je een live-act begonnen met Hard Driver? Het kwam voor mij over dat hij zo een beetje de enige artiest met een vergelijkbare stijl was die geen live-act had.. En behalve Crash & Burn hadden jullie geen enkele eerdere samenwerking.
2. In hoeverre heeft Scantraxx invloed op de platenkeuze in Unleashed? En hebben andere artiesten hier invloed op? Dien jij bijvoorbeeld vanuit Scantraxx artiesten te 'pushen'?
3. Hoe kom je aan tracks voor Unleashed? Sturen artiesten vaak tracks naar jou of gebeurt dit anders?
4. Een aantal artiesten (Crypsis, Psyched, Geminizers) kunnen erg vet draaien door 'anders dan anders' te mixen (in plaats van alleen mix-intro op climax). In mijn ogen geeft dit een extra dimensie in sets. Hoe kijk jij hier tegen aan? Zou je je hier in de toekomst ook in willen verbeteren?
5. Hoe bereid je jouw sets voor? Weet je voor een evenement al wat je gaat draaien of kijk je het gedurende de set aan?

Bedankt alvast!

Groetjes,
Kevin



Hey Kevin,

Zie vorige antwoorden over PE :)

Ik kies altijd zelf de final selectie uit van de tracklist van de podcast. De artiesten sturen mij de tracks die ze er graag in zouden willen hebben. Scantraxx heeft geen invloed op de uiteindelijke tracklist.

Ik vind het mega vet om zulke dingen te doen. Ik maak tegenwoordig ook steeds meer tracks met een kickswitch intro.

Ik maak altijd een map met tracks van de artiesten die er niet staan. Dan kan ik snel schakelen als het nodig is en hoef ik niet te denken 'Staat hij ook in de line up'? Daarnaast bellen we onderling vaak over tracks die we allemaal graag draaien zodat er weinig tracks gedubbeld worden op een avond. Maar ik ben nog steeds dj en ik kijk ook aan per avond wat de mensen nodig hebben op dat moment, het publiek aanvoelen zegmaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 17:15 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Royvn_ schreef:
Ha Digitale, leuk je hier te zien!
Ook ik heb een paar vragen.

1. Ik zag dat je een dikke volvo rijdt met een "The Unleashed Offensive" wrap. Heb je nooit problemen gekregen met dat mensen wat met je auto gedaan hebben?

2. Staat er nog een collab met een euforische dj op de planning? Wat is jouw kijk op dit soort samenwerkingen?

3. Billen of borsten?



Hey Royvn,

Leuke vragen :)

Er zijn wat mensen die er een normale sticker opgeplakt hebben :nono: Dat is niet echt goed voor de lak hahaha
De volvo is inmiddels terug naar de volvo dealer. Dit was een sponsor actie die afliep met de laatste Unleashed mission.

Er staat er 1 gepland. Met Audiotricz. Er is echter nog geen datum :)

Allebei, maar als ik meer moet kiezen ben ik meer een billen gast :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 17:20 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Svennn schreef:
Gaaf dat je hier een Q&A aan wilt gaan! Ja zeggen tegen een groep billenlikkers is toch makkelijker dan tegen een forum waar je als DJ ook regelmatig kritiek krijgt. Top :thumbup:

1) Het leven van een DJ is eigenlijk compleet gespiegeld t.o.v. een "normaal" leven. Hoe houd je dat al die jaren vol? Wanneer je aan de andere kant van het land moet draaien van 06:00 - 07:00 uur, lijkt me het raar om om 04:00 s' nachts te zeggen 'ik rijd naar m'n werk'. Ga je dan daarvoor nog wel eens een uurtje naar bed, of trek je echt de hele nacht door en ben je vervolgens pas na 09:00 thuis? Lijkt me lastig om met zo'n ritme dan maandagochtend gewoon weer 's ochtends vroeg op te staan.

2) Iedere DJ doet natuurlijk altijd alsof iedere boeking helemaal geweldig is. Hoe vaak komt het echter toch nog voor dat je na 5 minuten al in de gaten hebt dat je een zaal voor je hebt die er geen zin meer aan heeft en het een lang uur voor je gaat worden? Heb je dan zoiets van 'ik jaag 'm'n standaard lijstje aan platen erdoorheen en ben hier met gierende banden weer weg' of probeer je er toch iets van te maken door een verrassende plaat te draaien?
In dat laatste geval, wat zou voor jou een verrassende plaat zijn om op zo'n moment te draaien? Juist een grote hit als Seven of Wake Up, of juist een plaat die echt niemand verwacht?



Hey Svennn,

Het is idd anders dan anders. Doordeweeks probeer ik zoveel mogelijk een normaal ritme aan te houden voor zover mijn rooster en inspiratie dat toe laat.
Als ik mega laat moet draaien pak ik altijd overdag wel een uurtje slaap, maar ik ga dan zeker optijd naar het feest om het gevoel van het feest mee te pakken en een biertje te pakken :)
Ook daar krijg je wel een ritme in. Je lichaam weet dat het wekelijks op zaterdag lang door moet.

Ik heb dat nog nooit gedaan. Ook al staan er 5 man, ik wil dan wel dat die 5 man los gaan. Gelukkig maak ik dat niet vaak mee maar je hebt ze er idd ook tussen. Ik blijf Dj en wil dat iedereen het naar z'n zin heeft. Ik voel ter plekke aan wat ze zouden willen horen binnen mijn set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 17:26 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Koen schreef:
Leuk dat je dit doet Digital Punk!

1. Jij hebt een tattoo op je borst wat is dit precies?
2. Hanging On Bootleg, Blue Horizon, Revelation: Ik vind dit echt heerlijke tracks van je, waarom maak je niet meer van dit soort platen?
3. Wat vind je van platen zoals Andy Svge - Gravity, Audiotricz - Inception, Psyko Punkz - Spaceship etc etc? Dit soort platen zijn euforsich toch wel echt heel gaaf maar die draai je eigenlijk nooit in je sets, en heel af en toe een soort gelijke track in je podcast. (Al heb je wel een collab met Andy Svge gedaan)
4. Ben je zelf op het idee gekomen om een podcast te beginnen of ze is dat een label gekomen?
5. Wat vind je er van dat veel artiesten een eigen label maken of met een aantal andere artiesten samen, terwijl er al een heel groot aantal labels is?
6. Wie houd jou website bij, aangezien sommige dingen best out-dated zijn? :whistle:
7. Wat vind/vond je van xqlusive Holland en dat dit nu al 2 jaar op een rij is? Eerst zat er een lange tijd tussen voordat er een x-qlusive Holland was 2009 - 2013 - 2015 - 2016.



Klopt, ik ben groot fan van tattoos. Ik volg veel tattoo artiesten op instagram bijv.
De bloem op mijn borst heb ik laten zetten toen ik trouwde met mijn vrouw, de japanse tekens die erbij staan is de naam van mijn beste vriend die ik 13 jaar geleden verloren ben.

Op dit moment komen er andere tracks uit de studio waar ik meer inspiratie voor heb. Take it all met B-front heeft wel weer zo'n zanglijn. Ook Public Enemies - Hold My Style heeft dat. Ik ben wel van plan dat weer wat vaker te proberen te maken. Ik kan het helaas niet op commando ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 19:59 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Onze hartelijke dank aan Digital Punk voor het zo snel beantwoorden van alle vragen. Ik gooi het topic weer open voor een algemene discussie :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 20:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

djdigitalpunk schreef:
Ik vind de kwaliteit van de tracks vaak niet goed genoeg voor de selectie van de show


Jammer dat je Theracords en Spoontech platen nooit selecteert voor Unleashed omdat ze kwalitatief niet goed zijn terwijl Kronos, Hard Attakk en Sub Sonik tracks wel vaak gesupport worden, die naar mijn mening meer in het rijtje '13/12 kick-screech meuk' thuis horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 21:13 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Ik vind de kwaliteit van de tracks vaak niet goed genoeg voor de selectie van de show. Mede omdat we veel muziek van een hoog kwaliteitsniveau binnen krijgen. Daarnaast zie je dat namen die doorgroeien naar grotere labels zoals D-Sturb, Delete en Degos 'n Redone standaard in de show terugkomen door het toenemende kwaliteitsniveau van hun tracks.

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Maar vind je het niet heel makkelijk om muziek van Theracords af te doen als kwalitatief tekort komend?

Zoals ik het nu zie durf je eigenlijk niet te experimenteren en zet je liever in op 'zekerheidjes'. Of zie jij dit anders?

In verschillende podcasts hoor je dat ook de minder grote artiesten een kans krijgen hun track te laten horen. (kwalitatief goed of niet, even in het midden gelaten.)

Als je een keer een artiest van spoontech, theracords of avio erbij pakt. dan laat je het grote publiek ook eens kennis maken met hardstyle dat net even anders is. En waarvan ze anders misschien nooit wat zouden horen.

Of heb je hier ook een andere kijk op?
Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 21:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Q4: Ik luister maandelijks je podcast om om de hoogte te blijven van de (raw) hardstyle, maar waarom support je bijna altijd dezelfde artiesten en (bijna) nooit muziek van bijvoorbeeld Theracords, Spoontech of Gearbox?

djdigitalpunk schreef:
Ik vind de kwaliteit van de tracks vaak niet goed genoeg voor de selectie van de show. Mede omdat we veel muziek van een hoog kwaliteitsniveau binnen krijgen. Daarnaast zie je dat namen die doorgroeien naar grotere labels zoals D-Sturb, Delete en Degos 'n Redone standaard in de show terugkomen door het toenemende kwaliteitsniveau van hun tracks.


Hey René,

Heb in de 1e ronde geen vraag gesteld maar zou hier toch even graag op willen inhaken.

Hoe beoordeel jij of tracks kwalitatief goed genoeg zijn voor de show? Heeft dit echt te maken dat je een track kwalitatief niet goed in elkaar vindt zitten of neem je hier ook in mee dat het overgrote deel niet op zulke tracks zitten te wachten en daarom niet (kwalitatief) goed genoeg zijn voor de show.

Je kunt mij namelijk mij niet vertellen dat bijvoorbeeld een Prefix & Density track van de laatste tijd of een Vazard track kwalitatief minder in elkaar zit dan bijvoorbeeld een Sub Sonik of een Kronos track. Als ik een track niet leuk vind maar hij zit wel uitstekend in elkaar, dan heeft dit toch niet te maken met of ik het kwalitatief een goede track vind of niet? Heeft in mijn ogen dan meer te maken met mijn muzieksmaak, of kijk jij hier anders tegen aan?

Erg benieuwd naar je antwoord en succes met beantwoorden van verdere vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 21:34 
 
Hardtraxxer

Man man man, waarom moet door sommige dat Theracords Spoontech zo door de strot heen geduwt worden.
Als de man het niet goed genoeg vindt of zijn smaak niet is prima lijkt me. De vergelijking met andere artieste die minder kwalitatief zoude zijn is toch allemaal onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 22:02 
 
Hardtraxx Veteran

Pantermaat schreef:
Man man man, waarom moet door sommige dat Theracords Spoontech zo door de strot heen geduwt worden.
Als de man het niet goed genoeg vindt of zijn smaak niet is prima lijkt me. De vergelijking met andere artieste die minder kwalitatief zoude zijn is toch allemaal onzin.

Buiten het feit om dat dit vooral voor rene bedoeld was ben ik wel benieuwd naar je onderbouwing van die laatste zin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 22:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Man man man, waarom moet door sommige dat Theracords Spoontech zo door de strot heen geduwt worden.
Als de man het niet goed genoeg vindt of zijn smaak niet is prima lijkt me. De vergelijking met andere artieste die minder kwalitatief zoude zijn is toch allemaal onzin.


Lol, dat is niet door de strot duwen maar gewoon een vergelijking die ik maak op basis van mijn eigen mening. Ik vind dat bijvoorbeeld vele producers van Theracords, Spoontech of AVIO, die zelden tot nooit gesupport worden in Unleashed zoals Prefix & Density, Thera, Vazard, Main Concern, Aeros en ga zo maar door, vele malen kwalitatiever produceren dan Kronos, Sub Sonik en Hard Attakk. Natuurlijk respecteer ik DP's smaak maar ik vroeg het me gewoon af :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2016 08:55 
 

Pantermaat schreef:
Man man man, waarom moet door sommige dat Theracords Spoontech zo door de strot heen geduwt worden.


Welcome to Hardtraxx.. Ik vind het gewoon een beetje triest worden :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2016 09:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

djdigitalpunk schreef:
Een grote liefde van mij is Heavy Metal.


Welke metalbands vind je zoal goed dan? Ik ben ook een groot metal-fan :P En bezoek je dan ook weleens metal-concerten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2016 09:56 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Kiloknaller schreef:
Pantermaat schreef:
Man man man, waarom moet door sommige dat Theracords Spoontech zo door de strot heen geduwt worden.


Welcome to Hardtraxx.. Ik vind het gewoon een beetje triest worden :x

Je kan ook overdrijven Kiloknaller. t Gros hier is er nou eenmaal fan van dus logisch dat er voor op wordt gekomen.

Maar ik denk dat t niet zozeer een kwaliteitsdingetje is. Het is niet zo dat je muziek dusdanig objectief kan benaderen. Het is voor iedereen persoonlijk wat voor diegene kwaliteit is. Daarbij staan wij als Theracords (maar ook Spoontech) bekend dat we niet altijd binnen de lijntjes kleuren, maar juist wat vaker outside the box produceren. Dus ik vind het niet meer dan logisch dat het dan minder gedraaid wordt dan tracks die dichter in de buurt komen van de eigen tracks/eigen smaak.

Daarbij heeft René regelmatig tracks van TC gedraaid dus zoveel te klagen erover hebben we ook niet, haha!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2016 10:07 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Daarbij heeft René regelmatig tracks van TC gedraaid dus zoveel te klagen erover hebben we ook niet, haha!



Dit is ook wel zo. Maar het kwam er anders uit. Waarschijnlijk heeft rene het ook niet zo bedoeld maar ik ben toch benieuwd naar zijn blik erop. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2016 11:08 
 

DjThera schreef:
Je kan ook overdrijven Kiloknaller. t Gros hier is er nou eenmaal fan van dus logisch dat er voor op wordt gekomen.


Ja dat is dus ook het "probleem"... Prima dat je ergens fan van bent alleen dat defenden werkt mijns inziens gewoon enorm averechts!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2016 11:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

djdigitalpunk schreef:

Er staat er 1 gepland. Met Audiotricz. Er is echter nog geen datum :)


:corn: :corn: :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2016 18:03 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Heb ook het idee dat ie meer op de kwaliteit van Gearbox producties doelt (en terecht).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2016 19:56 
 
Hardtraxxer

Yo René,

Ik heb eigen twee vragen:

1.Waarom wordt Rebel to the Grave nog zovaak in je sets gedraaid?

2. Ik ben erg benieuwd naar je album! Wat is voor jou de vetste plaat?

Thx voor het beantwoorden! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2016 13:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Op je album staat een collab met The R3belz.
Hoe kom je hierbij aangezien hij al even gestopt is met producen dacht ik?
Wat is zijn kijk op de huidige scene?
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen