D-Emzy schreef:
René,
Tof dat je tijd hiervoor vrijmaakt.
Ronde 1 helaas gemist, maar toch nog paar vragen weten te bedenken
.
Q1: Tegenwoordig vooral in de Rawstyle is het gebruikelijk om een iets hoger tempo in de track te leggen, vaak 153-158 bpm. Een deel van jouw tracks hebben ook dat iets hogere tempo. Wat is jouw mening over deze trend en wat is de reden om soms te kiezen voor een ,noem maar wat 3 bpm meer, in een track te doen?
Q2: Ben je bij het starten van nieuwe tracks altijd op zoek naar een nieuw geluid (kicks, leads, melodieën etc.) , of hou je juist een tijdje bewust dezelfde stijl aan?
Q3: Jij loopt alweer jarenlang mee in het circuit. Wat zijn in jouw ogen de belangrijkste valkuilen voor de hedendaagse opkomende artiest? Of ben je in het verleden zelf tegen dingen aangelopen waarvan je tegen opkomende talenten zou kunnen zeggen, doe dat misschien anders?
Q4: Doe je het liefste collabs met mensen die dezelfde voorkeuren hebben in stijl, of juist een compleet andere
visie hebben?
Hey D-Emzy,
De grootste reden is denk ik dat veel sets hoger liggen qua bpm de laatste jaren. Je produceert bijv een track op 150 en vervolgens ga je hem op 155 afspelen. Dan komt hij niet echt tot zijn recht vind ik en met mij blijkbaar veel andere collega's. Echter vind ik 155 wel de max, het moet wel hardstyle blijven imo.
Ik produceer wel altijd met een clean sheet als ik een nieuwe track start, maar natuurlijk heb je een eigen manier van produceren en je eigen trucjes enzo. Je mixdown heeft ook veel te maken met de bepaalde sound van een artiest.
Het is echt heel belangrijk om gelijk een eigen geluid te hebben. Ik hoor heel vaak nieuwe jongens zeggen 'Het lukt me niet om die sound na te maken of te krijgen'. Dat is imo een grote reden dat mensen die dat niet doen en echt hun eigen sound maken sneller doorbreken dan mensen die een bepaalde sound proberen te krijgen.
Ligt er echt aan! kan allebei vet zijn!