Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2016 13:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DL22 schreef:
Op je album staat een collab met The R3belz.
Hoe kom je hierbij aangezien hij al even gestopt is met producen dacht ik?
Wat is zijn kijk op de huidige scene?


Is een remix door Clockartz van een oude Digital Punk & The R3belz track, geen nieuwe ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2016 14:39 
 
Hardtraxx Newbie

René,

Tof dat je tijd hiervoor vrijmaakt.

Ronde 1 helaas gemist, maar toch nog paar vragen weten te bedenken :) .

Q1: Tegenwoordig vooral in de Rawstyle is het gebruikelijk om een iets hoger tempo in de track te leggen, vaak 153-158 bpm. Een deel van jouw tracks hebben ook dat iets hogere tempo. Wat is jouw mening over deze trend en wat is de reden om soms te kiezen voor een ,noem maar wat 3 bpm meer, in een track te doen?

Q2: Ben je bij het starten van nieuwe tracks altijd op zoek naar een nieuw geluid (kicks, leads, melodieën etc.) , of hou je juist een tijdje bewust dezelfde stijl aan?

Q3: Jij loopt alweer jarenlang mee in het circuit. Wat zijn in jouw ogen de belangrijkste valkuilen voor de hedendaagse opkomende artiest? Of ben je in het verleden zelf tegen dingen aangelopen waarvan je tegen opkomende talenten zou kunnen zeggen, doe dat misschien anders?

Q4: Doe je het liefste collabs met mensen die dezelfde voorkeuren hebben in stijl, of juist een compleet andere
visie hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2016 15:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

djdigitalpunk schreef:
Er staat er 1 gepland. Met Audiotricz. Er is echter nog geen datum :)


Opschieten jongu! Denk dat heel veel mensen benieuwd zijn hier naar! :)

Thanks voor het beantwoorden, tof dat je dit doet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2016 16:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

djdigitalpunk schreef:
TSFH schreef:

2. Wat vind jij eigenlijk van de hedendaagse euforische hardstyle scene?



Nog steeds erg tof. Hopelijk trekt het daar weer iets aan.


Wat is voor jou eigenlijk de voornaamste reden dat je enkel rauwe hardstyle produceert? Waarom niet alleen euphorische hardstyle, of allebei? (Zoals bijvoorbeeld Atmozfears doet)

Als ik bijvoorbeeld naar Protest of Indignation luister (wat ik echt een hele vette plaat vind :worship: ) hoor ik wel dat je zeker een goede zou zijn voor de euphorische kant :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 02:23 
 
Artiest
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Chroman schreef:
Q4: Ik luister maandelijks je podcast om om de hoogte te blijven van de (raw) hardstyle, maar waarom support je bijna altijd dezelfde artiesten en (bijna) nooit muziek van bijvoorbeeld Theracords, Spoontech of Gearbox?

djdigitalpunk schreef:
Ik vind de kwaliteit van de tracks vaak niet goed genoeg voor de selectie van de show. Mede omdat we veel muziek van een hoog kwaliteitsniveau binnen krijgen. Daarnaast zie je dat namen die doorgroeien naar grotere labels zoals D-Sturb, Delete en Degos 'n Redone standaard in de show terugkomen door het toenemende kwaliteitsniveau van hun tracks.


Hey René,

Heb in de 1e ronde geen vraag gesteld maar zou hier toch even graag op willen inhaken.

Hoe beoordeel jij of tracks kwalitatief goed genoeg zijn voor de show? Heeft dit echt te maken dat je een track kwalitatief niet goed in elkaar vindt zitten of neem je hier ook in mee dat het overgrote deel niet op zulke tracks zitten te wachten en daarom niet (kwalitatief) goed genoeg zijn voor de show.

Je kunt mij namelijk mij niet vertellen dat bijvoorbeeld een Prefix & Density track van de laatste tijd of een Vazard track kwalitatief minder in elkaar zit dan bijvoorbeeld een Sub Sonik of een Kronos track. Als ik een track niet leuk vind maar hij zit wel uitstekend in elkaar, dan heeft dit toch niet te maken met of ik het kwalitatief een goede track vind of niet? Heeft in mijn ogen dan meer te maken met mijn muzieksmaak, of kijk jij hier anders tegen aan?

Erg benieuwd naar je antwoord en succes met beantwoorden van verdere vragen.


Hey Melvin,

Ik support juist veel nieuwe artiesten. Denk maar aan Requiem, Nightfall, Myst, Deluzion, Devin Wild etc. Ik heb hun eerste tracks gesupport. Het heeft ook te maken met mixdown van de tracks etc.
Zoals Pieter aangeeft. Support ik ook TC regelmatig. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 02:25 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
djdigitalpunk schreef:
Een grote liefde van mij is Heavy Metal.


Welke metalbands vind je zoal goed dan? Ik ben ook een groot metal-fan :P En bezoek je dan ook weleens metal-concerten?


Hey Norther66,

Tof dat je dat ook luistert! Ik ben groot fan van Five Finger Death Punch, Metallica, Slipknot etc.
Ik bezoek regelmatig concerten. Dit is ook vaak doordeweeks, dus makkelijker voor mij om te bezoeken. Er zijn trouwens heel veel djs fan van Metal!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 02:28 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Astronaut schreef:
Yo René,

Ik heb eigen twee vragen:

1.Waarom wordt Rebel to the Grave nog zovaak in je sets gedraaid?

2. Ik ben erg benieuwd naar je album! Wat is voor jou de vetste plaat?

Thx voor het beantwoorden! :thumbsup:


Hey Astronaut,

Ik moet zeggen dat het laatste half jaar ik hem bijna niet meer draai. Echter is dit wel 1 van mijn grootste hits en om eerlijk te zijn krijg ik heel veel opmerkingen als ik hem niet draai en heel veel mensen vragen hem aan. Sommige vinden het vervelend dat ik hem misschien (nu af en toe) nog draai, maar ik probeer het zoveel mogelijk te balanceren met andere tracks.
Ik draai natuurlijk ook graag mijn eigen tracks in een set. Daarnaast probeer ik het wel zoveel mogelijk te variëren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 02:35 
 
Artiest
Avatar gebruiker

D-Emzy schreef:
René,

Tof dat je tijd hiervoor vrijmaakt.

Ronde 1 helaas gemist, maar toch nog paar vragen weten te bedenken :) .

Q1: Tegenwoordig vooral in de Rawstyle is het gebruikelijk om een iets hoger tempo in de track te leggen, vaak 153-158 bpm. Een deel van jouw tracks hebben ook dat iets hogere tempo. Wat is jouw mening over deze trend en wat is de reden om soms te kiezen voor een ,noem maar wat 3 bpm meer, in een track te doen?

Q2: Ben je bij het starten van nieuwe tracks altijd op zoek naar een nieuw geluid (kicks, leads, melodieën etc.) , of hou je juist een tijdje bewust dezelfde stijl aan?

Q3: Jij loopt alweer jarenlang mee in het circuit. Wat zijn in jouw ogen de belangrijkste valkuilen voor de hedendaagse opkomende artiest? Of ben je in het verleden zelf tegen dingen aangelopen waarvan je tegen opkomende talenten zou kunnen zeggen, doe dat misschien anders?

Q4: Doe je het liefste collabs met mensen die dezelfde voorkeuren hebben in stijl, of juist een compleet andere
visie hebben?


Hey D-Emzy,

De grootste reden is denk ik dat veel sets hoger liggen qua bpm de laatste jaren. Je produceert bijv een track op 150 en vervolgens ga je hem op 155 afspelen. Dan komt hij niet echt tot zijn recht vind ik en met mij blijkbaar veel andere collega's. Echter vind ik 155 wel de max, het moet wel hardstyle blijven imo. :)

Ik produceer wel altijd met een clean sheet als ik een nieuwe track start, maar natuurlijk heb je een eigen manier van produceren en je eigen trucjes enzo. Je mixdown heeft ook veel te maken met de bepaalde sound van een artiest.

Het is echt heel belangrijk om gelijk een eigen geluid te hebben. Ik hoor heel vaak nieuwe jongens zeggen 'Het lukt me niet om die sound na te maken of te krijgen'. Dat is imo een grote reden dat mensen die dat niet doen en echt hun eigen sound maken sneller doorbreken dan mensen die een bepaalde sound proberen te krijgen.

Ligt er echt aan! kan allebei vet zijn! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 02:35 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Royvn_ schreef:
djdigitalpunk schreef:
Er staat er 1 gepland. Met Audiotricz. Er is echter nog geen datum :)


Opschieten jongu! Denk dat heel veel mensen benieuwd zijn hier naar! :)

Thanks voor het beantwoorden, tof dat je dit doet!



:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 02:37 
 
Artiest
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
djdigitalpunk schreef:
TSFH schreef:

2. Wat vind jij eigenlijk van de hedendaagse euforische hardstyle scene?



Nog steeds erg tof. Hopelijk trekt het daar weer iets aan.


Wat is voor jou eigenlijk de voornaamste reden dat je enkel rauwe hardstyle produceert? Waarom niet alleen euphorische hardstyle, of allebei? (Zoals bijvoorbeeld Atmozfears doet)

Als ik bijvoorbeeld naar Protest of Indignation luister (wat ik echt een hele vette plaat vind :worship: ) hoor ik wel dat je zeker een goede zou zijn voor de euphorische kant :yes:



Ik vind dat het vetst om te maken. Ik wil wel weer wat meer uitstapjes maken naar de euforische kant. Vandaar ook de collab met audiotricz die gepland staat :)

Thanks voor het compliment!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 02:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Bedankt iedereen voor de hele toffe vragen! Ik vond het erg tof om te doen.
Ondanks dat er misschien vaak kritiek op mij is op dit forum heb ik veel respect voor de manier hoe jullie de vragen hebben gesteld. :thumbup:

Ik hoop dat ik de vragen naar verwachting heb beantwoord en dat jullie ook wat meer inzicht hebben in mijn visie.

Thanks!

Grtz,

Rene dp
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 04:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jij ook bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 07:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

djdigitalpunk schreef:
en dat jullie ook wat meer inzicht hebben in mijn visie.


Vooral dit :thumbsup:
Jij bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 12:04 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ook namens mij (en de rest van het Hardtraxx team) ontzettend bedankt voor het meewerken aan deze Q&A en de uitgebreide antwoorden die je gegeven hebt. Hopelijk zien we je ook in de toekomst nog eens op Hardtraxx reageren. :)

Bij deze is de Q&A met Digital Punk dan ook beëindigd. Binnenkort komt er meer nieuws over een volgende Q&A, dus houd het forum goed in de gaten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks voor het beantwoorden he Punkie :thumbsup:

Zenda schreef:

Bij deze is de Q&A met Digital Punk dan ook beëindigd. Binnenkort komt er meer nieuws over een volgende Q&A, dus houd het forum goed in de gaten!


Jullie houden de vaart er goed in! Ben benieuwd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 20:33 
 
Hardtraxx Veteran

Ook ik heb redelijk vaak kritiek op DP net zoals anderen. Bij een Q&A verkrijgen we hier meer inzicht in zijn doen of laten. Top dat je dit doet en hierdoor heb ik alleen maar meer respect!
Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen