Casp schreef:
Beste Diana,
VraagHoe ben je bij Theracords terecht gekomen?
VraagHoelang produceerde je al voordat je besefte dat je er iets mee ging doen? (of voordat het werd opgepikt)
VraagHoe is je remix van Sick MF tot stand gekomen? Vond het origineel altijd al erg vet maar je remix nog vetter met die pitchkicks en die hele "modernere" sfeer
VraagZijn er nog bepaalde trucjes die je gebruikt naast EQen en panning, om meerdere elementen tegelijk in je track te mixen? of moet ik gewoon beter mn oren gebruiken
m.a.w. heb je nog mixtips
VraagUit hoeveel layers bestaan jouw kicks over t algemeen? en watvoor layers zijn dit dan?
VraagHoeveel uur werk zit er gemiddeld in een project, voordat ie gereleased wordt?
VraagWat vind je ervan dat het publiek toch een bepaalde soort stijl van je verwacht? Heb je niet af en toe zin in om bijvoorbeeld een zwaar euforische set/track te draaien/produceren?
VraagWat vind je van het grote drugsgebruik op feesten? Heb je niet af en toe het gevoel dat het grootste gedeelte voor wie je staat te draaien eigenlijk niet echt doorheeft wat je nou staat te draaien, of wie er eigenlijk staat te draaien? En dat veel mensen toch niet dezelfde "waardering" voor de muziek hebben als jij?
Bedankt voor je tijd!
A1: Ik ben destijds begonnen met lessen bij Pieter. Na een tijdje wouden zij mij graag bij Theracords en voor mij was dat ook een geweldige kans.
A2: Niet. Ik ben begonnen met draaien en na een tijdje besefte ik me dat ik ook wou gaan produceren en dat ben ik dan ook gaan doen. Zoals ik hierboven al zeg, ben ik bij Pieter gaan lessen en zo is het balletje gaan rollen.
A3: Goed om te horen

Ik wou daar toen graag een remix van maken en dus heb ik de A2 broers benaderd en zij gingen meteen akkoord.
A4: Ik zelf gebruik niet veel meer dan eq en panning eigenlijk. Verder is afmixen is een hele kunst op zich, waarin ik zelf ook nog veel aan het leren ben. Belangrijkste is in ieder geval dat je uit alle sounds de frequenties weghaalt die je niet nodig bent zodat sounds de ruimte krijgen en elkaar niet in de weg zitten. Verder werk ik veel met analyzers om meer inzicht in mijn geluiden te krijgen. Om echt meer tips te kunnen geven zou je iets specifieker moeten zijn
A5: Mijn kicks bestaan over het algemeen uit 3 lagen/onderdelen: 1 voor de punch, 1 voor de body van de kick (het karakter) en 1 voor de tail. Het komt wel eens voor dat ik er nog een of meerdere lagen aan toevoeg voor bijvoorbeeld wat extra distortion, maar dit is niet altijd het geval.
Op deze manier kun je je kick per onderdeel aanpassen zonder daarbij de andere onderdelen van je kick aan te tasten.
A6: Pff dat varieert heel erg want ik ben (nog) niet zo'n snelle producer. Ik heb al wel eens een track in 2 weken gemaakt maar heb ook tracks gehad waar ik 3 maand aan zat te sleutelen.
A7: Ik draai wat ik zelf het meest tof vindt dus ik heb er niet zo'n last van. Maar het lijkt me wel tof om eens een euforische set te draaien. 'Het Land Van' was voor mijn doen al redelijk euforisch qua produceren.
A8: Ik heb niet het idee dat iedereen die drugs gebruik ook gelijk niet meekrijgt wat er gebeurt en wat een DJ draait. Voor mijn gevoel (gebaseerd op reacties tijdens en na een feest) krijgen mensen nog genoeg mee. Over drugs gebruik zelf: Heb er zelf niks mee, maar als mensen willen gebruiken moeten ze dat lekker doen, ik kan me er niet druk om maken.