Deetox wrote:
A5: Mijn kicks bestaan over het algemeen uit 3 lagen/onderdelen: 1 voor de punch, 1 voor de body van de kick (het karakter) en 1 voor de tail. Het komt wel eens voor dat ik er nog een of meerdere lagen aan toevoeg voor bijvoorbeeld wat extra distortion, maar dit is niet altijd het geval.
Op deze manier kun je je kick per onderdeel aanpassen zonder daarbij de andere onderdelen van je kick aan te tasten.
Bedankt voor je antwoorden! Op deze zou ik wat verder in willen gaan
Als ik het goed begrijp heb je dus normaal gesproken het volgende:
Een punch, een tail die gesidechaind is aan de punch, en dus geen aparte sub layer.
Ik ben alleen een beetje verward over de rol van je body/karakter.
Q1) Je body/karakter begint al bij het begin van de kick toch? en wordt dus niet gesidechaind? Dit is dus het "pong" geluid wat meestal rond 500hz zit? of valt dat nog onder de punch? Hoelang laat je dit geluid doorlopen?
Q2) Gebruik jij EQ automation of ander soort automation in je tail?
Q3) Gebruik je wel eens reverb op je kicks? zo ja, rond welke frequentie zit deze dan, en met hoeveel delay?
Ik rip weleens kicks om ze te analyzeren maar toch vind ik het lastig om al deze onderdelen apart te ontleden.