Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2016 14:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoi Diana,

Vraag: In 2015 heb je een heleboel gave boekingen gehad, waaronder Hard Bass als Freakz At Night zijnde, X-Qlusive en natuurlijk Qlimax. Volgens velen te snel en niet terecht. Hoe kijk jij hier zelf tegenaan? Doet de kritiek iets met je, of kan jij je mentaal afsluiten van dat?

Vraag: Heb je nog artiesten waar je in de (nabije) toekomst een collab mee ambieert?

Vraag: Hoe kijk jij tegen de huidige hardstyle scene aan? In mijn ogen heb je inmiddels wel een duidelijke rolverdeling in de scene. Natuurlijk de euforische kant, met artiesten als Cyber, Wildstylez of Noisecontrollers. De wat toegankelijkere rauwe kant, met artiesten als B-Front, Ran-D of Frequencerz. En dan ook nog de ietwat industriële kant, zoals een Vazard, Main Concern of Malice. In welk rijtje zou jij je scharen en hoe denk jij hierover?

Dank voor je tijd en moeite!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2016 15:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoi,

Ten eerste: dank voor je tijd. Ik heb eigenlijk niet zoveel vragen:

1. Waar haal je je inspiratie vandaan? (zowel van andere muziekgenres als in totaal andere dingen buiten de muziekwereld)

2. Ik las ooit ergens dat de kick in de track Fatal is ontstaan uit een scratch. Ik ben een leek als het aankomt op produceren, maar is deze methode 'eenvoudiger/effectiever' of zelfs beter t.o.v. de andere methodes voor het produceren van een kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2016 18:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Beste Diana,

Vraag
Hoe ben je bij Theracords terecht gekomen?

Vraag
Hoelang produceerde je al voordat je besefte dat je er iets mee ging doen? (of voordat het werd opgepikt)

Vraag
Hoe is je remix van Sick MF tot stand gekomen? Vond het origineel altijd al erg vet maar je remix nog vetter met die pitchkicks en die hele "modernere" sfeer

Vraag
Zijn er nog bepaalde trucjes die je gebruikt naast EQen en panning, om meerdere elementen tegelijk in je track te mixen? of moet ik gewoon beter mn oren gebruiken :$
m.a.w. heb je nog mixtips

Vraag
Uit hoeveel layers bestaan jouw kicks over t algemeen? en watvoor layers zijn dit dan?

Vraag
Hoeveel uur werk zit er gemiddeld in een project, voordat ie gereleased wordt?

Vraag
Wat vind je ervan dat het publiek toch een bepaalde soort stijl van je verwacht? Heb je niet af en toe zin in om bijvoorbeeld een zwaar euforische set/track te draaien/produceren?

Vraag
Wat vind je van het grote drugsgebruik op feesten? Heb je niet af en toe het gevoel dat het grootste gedeelte voor wie je staat te draaien eigenlijk niet echt doorheeft wat je nou staat te draaien, of wie er eigenlijk staat te draaien? En dat veel mensen toch niet dezelfde "waardering" voor de muziek hebben als jij?


Bedankt voor je tijd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2016 21:15 
 
Hardtraxx Elite

Hey Diana, supergaaf dat je dit doet!

Ik wil eigenlijk weten of je een tip hebt voor producers die willen gaan draaien? Waar kun je het best beginnen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2016 01:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey Diana! Tof dat je dit wilt doen :)

Q: Stel dat jij je eigen stage mocht hosten op een festival van 12:00 tot 00:00, hoe zou je de line-up dan invullen? Geen beperkingen qua kosten o.i.d. door de organisatie, alles mag.

Q: Als je zelf niet hoeft te draaien, bezoek je dan ook weleens grote (of kleine) feestjes? Hoe ga je dan om met de aandacht als je herkent wordt?

Q: Wat is jouw grote droom die nog niet is uitgekomen binnen de muziekwereld?

Q: Heb jij nog een (parttime?) baan naast je werk als dj/producer, en wat dan? Zo nee, wat deed je voordat je je volledig op je muziekcarrière bent gaan richten?

Q: Welk nummer zou je altijd nog eens live willen draaien (maar heb je nog niet gedaan om welke reden dan ook)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 12:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey Deetox, leuk dat je zo interactief met je fanbase omgaat!

Ik ben benieuwd wat je zou kiezen als dit zich voordoet:

- Je mag optreden voor 50.000 man, maar wel op een knoertlelijke stage.
- Je mag optreden voor 20.000 man, maar op de vetste stage die je ooit hebt gezien.

Welke van de 2 zou je kiezen? :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 23:41 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik gooi er ook nog een paar vraagjes bij! :)

1. Hoe gebruik jij Hardtraxx? Lees je alleen bepaalde topics (zo ja: welke?), scan je de hele site of zoek je je eigen naam via de zoekfunctie?

2. Diverse artiesten zijn in het verleden doorgebroken via bepaalde sites en fora. Een bekend voorbeeld daarvan is Noisecontrollers, die via Synthforum opgepikt is door Fusion. Denk je dat Hardtraxx in theorie ook gezien kan worden als zon voedingsbodem of is het internet wat dat betreft meer richting social media verschoven?

3. De laatste jaren komen steeds meer artiesten met een album. Zie je jezelf dit ook nog eens doen in de toekomst?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 23:21 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Kiloknaller schreef:
Q: Hoe kwam Freakz At Night tot stand en hoe was de rolverdeling in de studio? En was het een eenmalige act of krijgt het ooit nog een vervolg?

A1: E-Force had al een tijdje het idee om iets rondom Freakz At Night te doen en op dat moment had ik veel contact met hem. Hij was samen met B2S aan het kijken naar een act voor Hardbass en heeft toen besloten om mij en DL erbij te vragen.

A2: Rawness hadden we al zo goed als af voordat de act bestond. Underground is voortgekomen uit een soloplaat van mij en verder ben ik wekelijks bij hem geweest om het e.e.a. te maken. Uiteindelijk heeft E-Force het grootste aandeel erin gehad omdat er behoorlijk wat tijdsdruk op stond en ik nog niet zo snel ben met produceren.

A3: Eenmalige act.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 23:25 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Hee Diana,

Denk dat iedereen er wel mee begint, maar top dat je een Q&A doet!

Q1: Hoe zag je dag er uit voor en na je optreden op Qlimax? Hoeveel mentale breakdowns heb je gehad ?? :lol: Lijkt me behoorlijk stressvol haha.

Q2: Een tijdje terug heb ik in het Theracords topic de vraag gesteld of je nog wel bij Theracords zat, er werd me redelijk fel duidelijk gemaakt dat mensen een beetje klaar waren met deze vraag, maar hoe ziet je situatie er eigenlijk precies wel uit?

Q3: Je support altijd erg snel nieuwe artiesten, volgens mij was je ook een van de eersten die Warface tracks draaide, wat zijn op het moment talenten die we in 2016 in de gaten moeten houden volgens jou?

Blijf lekker doen wat je doet, zullen altijd misgunners zijn, maar ik heb meerdere setjes van je meegemaakt afgelopen jaar, en heb me er elke keer enorm mee vermaakt :thumbsup:

A1: De dag voor Qlimax wist ik niet waar ik gaan, staan of zitten moest. Uiteindelijk heb ik die dag nog de Qlimax vocal toegevoegd aan Bring The Riot en verder even het setje een keer gedraaid. ’s avonds viel het kwartje vooral dat het nu wel echt heel dichtbij komt en heb ik vooral voor me uit zitten staren :P. De dag van Qlimax zelf was ik wonderbaarlijk behoorlijk rustig tot een uur voor mijn set, toen sloegen de zenuwen echt in als een bom:P. De dag erna heb ik de hele dag met laptop op mijn schoot gezeten om filmpjes te kijken, reacties lezen en brak zijn haha.

A2: Het felle reageren kwam niet van mij toch? Is niet mijn bedoeling in ieder geval geweest :P Maar ik heb momenteel maar 1 doel en dat is beter worden in produceren en tracks maken, waar dat dan op gereleased wordt is eigenlijk niet heel belangrijk. Theracords is een leuke familie en ze zijn altijd goed voor mij geweest. Ik sta dit jaar ook gewoon nog onder contract bij hun en ik heb geen redenen om hier tussentijds uit te willen stappen. Wat ik na mijn contract ga doen ben ik nog totaal niet mee bezig :)

A3: Oef dat vindt ik lastig, momenteel is er echt een stroom aan nieuwe artiesten waarvan ik nog niet helemaal overtuigd ben maar wel heel benieuwd ben hoe ze zich gaan ontwikkelen. Wel vind ik de tracks van Rebelion erg veten verwacht ik ook veel van hun. Sub Zero Project hadden al een goed jaar, maar denk dat ze in 2016 echt het verschil gaan maken en Prefix & Density lopen er ook alweer een tijdje maar voor mijn gevoel is er echt een nieuw duo opgestaan de afgelopen maanden, en ik verwacht dat zij ook wel echt stappen gaan maken in 2016.

En goed om te horen! Dankjewel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 23:39 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Indyy schreef:
Hoi Diana, vet dat je dit wilt doen!

Bij deze mijn vraag:

Hoe kijk jij, nu je inmiddels naar mijn idee je eigen sound gevonden/ontwikkeld hebt, terug op oude tracks zoals Android, Black Magic & State Of Mind die ik persoonlijk leuker vind dan de tracks die je nu maakt? En ben je bereid ooit nog eens een track te maken in dit stijltje?

Ik heb de tracks inmiddels zo vaak gehoord dat ik ze niet meer kan horen. Als ik er vanuit produceer technische punt naar kijk dan zijn ze gewoon niet goed genoeg en laat ik dat graag achter mij :)

Ga er dus maar niet vanuit dat je nog een track met zulk soort kicks zal gaan horen. State Of Mind vind ik nog wel een redelijk toegankelijke track en in dat stijltje zou je misschien nog wel een track kunnen verwachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 23:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

stanlesz schreef:
Hey Diana, super vet dat je dit wilt doen!

Met welke producer zou je in de toekomst een TRACK (beter Bouk?) willen maken? ^^

Hi!

Heb je even haha? Er zijn nog zoveel artiesten waarmee ik wel een track wil maken. Ik denk dat B-Front wel bovenaan mijn wishlist staat. Ook lijkt het me leuk om grenzen op te zoeken en eens met bijv. Frontliner de studio in te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 23:51 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Hey Deetox, super dat je dit wil doen!

1. Door welk(e) nummer(s) ben jij fan geworden van Hardstyle en wanneer heb jij besloten dat je zelf ook wilde gaan produceren?

2. Was jij vroeger altijd al bezig met muziek?

3. Luister je sinds je muziek maakt anders naar muziek dan voorheen?

4. Wie heeft jou het meeste geleerd mbt produceren?

5. Wie is jouw voorbeeld in de muziek?

6. Welke genres luister je nog meer naast Hardstyle?

A1. Exacte nummer weet ik niet maar ik heb hardstyle eigenlijk in Lloret de Mar in 2006 ontdekt. Tijdens een kroegentocht kwamen we in een discotheek waar Luna stond te draaien en ik was eigenlijk meteen verkocht. Eenmaal thuis gelijk een kaartje gekocht voor Dominator, wat toen nog in Groningen was, en de verslaving was begonnen :P.

A2. Totaal niet eigenlijk.

A3. Dat sowieso, je bent altijd in je hoofd een track aan het ontleden. Daarnaast ben ik ook wel anders naar hardstyle gaan luisteren. Iets wat eerst voor mij misschien teveel van hetzelfde was of te 13/12 etc. kan ik nu ontzettend goed vinden omdat de track technisch wel goed in mekaar zit. En ook andersom kan het zo zijn dat ik eerder een track goed vond maar nu niet meer omdat het kwalitatief niet goed is.

A4. Ik heb van vele mogen leren. Zo heb ik een cursus gedaan bij Pyntago waardoor ik veel technische kennis heb op gedaan. Pieter heeft mij daarna veel op hardstyle gebied geleerd maar ook Deepack heeft me ontzettend veel geleerd. Daarnaast kon en kan ik ook altijd bij Delete terecht voor tips & trucs of voor feedback op mijn tracks. Ik kan dus niet 1 persoon noemen maar ze hebben allemaal veel voor mij betekend :)

A5. Ik ben niet echt een persoon die een voorbeeld heeft, ik kijk voornamelijk naar mezelf. Als ik iemand moet noemen dan zijn het wel B-Front & Noisecontrollers. De tracks zitten bij hun zo belachelijk goed in mekaar, daar is ieder producer jaloers op.

A6. Ik luister eigenlijk alles wel, van house tot 80’s tot rap & hip hop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 23:53 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Top dat je dit wil doen.

01. Wat zijn je favoriete hardcore producers/dj's?

Ik ben te weinig met hardcore bezig om een favoriete producer te kunnen noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2016 22:20 
 
Artiest
Avatar gebruiker

provehito schreef:
Hoi Deetox leuk dat je dit doet,

1. Hoe is je artiestennaam tot stand gekomen?
2. Doe je alle producties alleen, of word je wel eens geholpen?
3. Waarom draai je zo vaak tracks van bijv. nightbreed / a2 records en niet bijv. van roughstate, spoontech of zelfs theracords?
4. Draai je liever indoor of outdoor / dag of nacht?
5. Gaafste boeking die je hebt mogen doen?

A1. Vroeger toen ik nog voor de lol met vinyl draaide had mijn vriend een feest georganiseerd en moest ik maar even gauw een naam bedenken want ik moest ook op de flyer. Ik zag toen D-Tox op een blikje energie drink staan en dat vond ik wel lekker catchy. Toen ik uiteindelijk het draaien serieus op ben gaan pakken heb ik het aangepast naar Deetox.

A2. Ik doe alles alleen.

A3. Deze discussie is al eens gevoerd op hardtraxx maar ik snap niet helemaal waar het vandaan komt dat ik veel Nightbreed/A2 draai. Ik support wel eens een track van hun, maar dat doe ik ook van Theracords, Gearbox, Spoontech, Dwx, of wat dan ook. Ik draai een track als die tof is en in mijn set past.

A4. Ik denk dat elk artiest hetzelfde antwoord geeft, maar beide heeft hun charme. Ik heb vaak het idee dat indoor meer om muziek draait en outdoor meer om gezelligheid en sfeer. Dag/Nacht maakt me niks uit, voordeel van dag is dat je op tijd in je bed ligt :P.

A5. Qlimax & XQ Holland door het moment met Lange Frans
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2016 22:21 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
1. Welke doelen stel je voor jezelf voor 2016 om te bereiken, zowel als producer als dj?

Als producer wil ik meer structuur, veel leren en veel tracks maken. Als DJ hoop ik vooral dat ik de lijn van 2015 door kan zetten en weer veel en op mooie podia mag draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2016 22:24 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Spitta schreef:
Top dat je een Q&A wilt doen,

1. Optreden op Qlimax is een droom voor dj's, nu je dat hebt bereikt wat is je volgend doel?
2. Wat is persoonlijk je favoriete feest?

Keep up the good work!!

A1. Zoals hierboven vermeld heb ik nu even geen doelen qua boekingen. Ik wil me vooral even volledig storten op het produceren en ontwikkelen. Iets waar ik in mijn gevoel, door alle druk van de grote boekingen, in 2015 te weinig aan toe ben gekomen.

A2. Moeilijke keus nadat ik op Qlimax heb gestaan maar ik kies toch voor Defqon.1!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2016 22:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Tof dat je dit wilt doen! :)

Vraag 1: De raw hardstyle scene, eigenlijk de gehele hardstyle scene, is eigenlijk een mannenwereld. Hoe voelt het om als enige vrouwelijke headliner hier in deel te nemen? Ervaar je je ook echt als minderheid of ga je makkelijk mee met al die mannen? Ben erg benieuwd hoe zo iets zou voelen als vrouw zijnde.

Vraag 2: Je hebt het in 2015 een hele mooie dingen bereikt die je echt als mijlpalen kan zien: Qlimax, Hard Bass afsluiten e.d. Ik weet dat je er hard voor gewerkt hebt maar er zijn ook een hoop artiesten die er net zo hard als jou voor knokken maar zulke kansen (nog) niet hebben gekregen. Vind je dat je hierin geluk hebt gehad?

Vraag 3: Nu je op de grote feesten echt een headliner bent geworden moet je rekening houden met een veel breder publiek. Daardoor draai je wat minder onverwachte platen zoals je vroeger wel deed. Vind je dat jammer? Zou je soms wel liever een veel gevariendere set willen neerzetten met een hoop oude platen?

Vraag 4: Deze vraag wil beginnen met een filmpje van jou zelf, de eerste keer dat ik je heb zien optreden:

Wat is het verschil tussen deze Deetox en de Deetox die een paar weken geleden op Qlimax stond? Ben je in al die tijd erg verandert of juist jezelf gebleven?

Vraag 5: Heb je nog zo'n leuke Deetox Heineken flesje van een feest over? :p

A1: Zoals ik al vaker heb gezegd zie ik mijzelf niet als vrouwelijke DJ maar net zoals de mannen als een DJ/Producer. Voor mij persoonlijk is het dus niet extra zwaar. Enige wat het misschien moeilijker maakt is dat je moet bewijzen dat je het zelf doet.

A2: Tuurlijk heb ik wel geluk gehad met bepaalde dingen maar geluk heeft iedereen wel een beetje nodig. Veel mensen hier denken dat ik op Qlimax stond omdat ik bij Platinum zit maar ik heb natuurlijk wel gesprekken met Q gehad en zij hebben mij toch erg duidelijk gemaakt dat ze veel in mij zien en vertrouwen in mij hebben en mij ook daadwerkelijk graag op de line up wouden hebben. Uiteindelijk heb ik het zelf afgedwongen om bij Platinum te komen en daardoor sta ik meer in de picture bij bijv. Q-Dance.

A3: Ik draai nog altijd wat ik zelf tof vindt. Op een feest als Qlimax pas ik me miss een beetje aan. Een feest als Loudness daarentegen kun je je wat meer laten gaan. Ik heb er dus verder geen problemen mee dat ik me zo nu en dan moet aanpassen.

A4: Je bedoeld qua attitude? Daar kunnen anderen beter over oordelen :P Voor mijn gevoel ben ik niet veranderd als persoon maar ben ik wel meer zelfverzekerd geworden.

A5: Ik heb nog wel een flesje staan, het probleem is alleen dat ik er veel vraag naar heb :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 22:43 
 
Artiest
Avatar gebruiker

pecola-tje schreef:
Leuk dat je dit wil doen Deetox! ^^

Vraag 1:
Hoe ga je tegenwoordig om met mensen die steeds blijven volhouden dat je niet veel zelf doet? Neem het Freakz at Night project, waar veel mensen ervan overtuigd waren dat E-Force bijna al het werk deed, en jij er maar "een beetje bij stond" op Hard Bass, of dat ze steeds maar blijven zeggen dat je niet zelf produceert?

Ik kan me voorstellen dat je er moe van wordt en er niks meer op wil zeggen, maar het wel in je hoofd blijft spoken. Hoe ging je hier destijds mee om en hoe gaat dat nu? Wil(de) je je tegenover die mensen bewijzen aan de hand van bijv. studio previews, of ga je er niet meer op in?

Vraag 2:
Welke Deetox plaat tot nu toe ben je nu echt het meest trots op?

Vraag 3:
Wat is in jouw ogen de typische Deetox-sound? Wat zijn elementen die je het liefst in je tracks verwerkt?
(buiten het standaard "gevoel/emotie uitdrukken"-verhaal)

Vraag 4:
Hoe kijk jij naar artiesten zoals Audiofreq? Iemand die zelf alle vrijheid durft te nemen om te experimenteren met zijn tracks en minder aandacht besteedt aan wat de grote massa van zijn tracks zou vinden?
Zie jij jezelf in de toekomst een collab maken zo iemand als een Audiofreq?

Vraag 5:
Het leven van een artiest kan behoorlijk stressvol zijn, helemaal voor "grote" boekingen op Qlimax of XQ Holland..Heb je ook wel eens nachtmerries gehad van de zenuwen voor bepaalde boekingen? Zo ja, welke boekingen waren dat en hoe zag je nachtmerrie eruit?

Vraag 6:
Zonvakantie of wintersport?
Kerstmis of Sinterklaas?
Pizza of sushi?

Vraag 7:
Ik kan me nog herinneren dat jij en Titan op de Decibel Pre-Party op vrijdag in het publiek stonden te feesten. Als bekende artiest krijg je hier natuurlijk veel minder de kans voor omdat iedereen een praatje wil maken of met je op de foto wil.
Mis je dat nog wel eens of vind je de vele aandacht over het algemeen toch wel erg fijn?

Vraag 8:
Wat is de meest gekke ervaring die je tot nu toe hebt meegemaakt met 1 van je fans?
En de meest gekke ervaring tijdens 1 van je boekingen?

Vraag 9:
Meer wetende dat jij regelmatig optrekt met Delete, hoe staat het intussen met zijn verblijfsvergunning in Nederland?
Is alles intussen geregeld of is het nog steeds maar de vraag of het gaat lukken?

Vraag 10:
Hoe denk jij persoonlijk over Hardtraxx? Jij bent namelijk naast B-Front en Villain 1 van de weinige artiesten die hier langere tijd actief blijft en ook graag wil reageren op bepaalde topics (waarvoor hulde!).
En merk je binnen het artiestenwereldje zelf ook dat sommige artiesten echt een pesthekel hebben aan deze site, of dat sommigen hier juist veel nuttige informatie uit halen (zoals een Villain voor zijn podcast)?

A1: Het zijn eigenlijk 2 vragen. Qua FAN vond ik de reacties wel meevallen. Het zag er op de beelden een beetje lullig uit maar we hadden van te voren afgesproken dat E-Force het mix werk zou doen en ik het live gedeelte. Achteraf hadden we dit beter af kunnen wisselen :)
Qua produceren heb ik altijd gevonden dat de reacties wel meevallen. Er zit af en toe iemand tussen die het niet geloofd en dat was in het begin heel frustrerend maar dat kan ik tegenwoordig makkelijk naast me neerleggen. Ik wil dit jaar nog wel een livestream doen om gewoon voor eens en altijd de monden te snoeren :thumbsup:

A2: Misschien een afgezaagd antwoord maar eigenlijk alle tracks die ik heb gemaakt omdat ik het zelf heb gedaan. Bring the riot was wel veruit mijn grootste succes qua producties.

A3. Kan ik niet echt een antwoord op geven aangezien ik (nog) niet echt een signature sound heb . Wat voor mij op 1 staat en wat ik in elke track weer terug wil laten komen is drive & energie.

A4: Ik vind het helemaal geweldig wat Audiofreq, maar ook Geck-O of Phrantic doen. Die jongens zijn zo ver dat ze gewoon kunnen maken wat ze willen maken en dat ook gewoon doen. De kwaliteit wat uit Audiofreq zijn studio komt is zo waanzinnig hoog.. dus ja een collab zou ik niet erg vinden :cool:

A5: Nachtmerries heb mezelf nog niet op betrapt maar ik heb wel gehad bij bijv. Qlimax dat ik wakker op bed lag en alle slechte scenario’s door mijn hoofd heen gaan zoals verkeerde CUE knop indrukken of struikelen waardoor alles uitvalt enz. :lol:

A6: Zonvakantie / Kerstmis / Pizza

A7: Ik mis het niet zozeer want ik vind het ook erg leuk als ik op een feest ben en mensen willen een praatje of een foto maken. Ik vermaak me hoe dan ook wel, alleen de beleving is hierdoor wel wat veranderd maar niet in negatieve zin.

A8: - Gekke ervaring qua fans : Midden in het publiek op de knieën gaan en mij ten huwelijk vragen. Groot Deetox getatoeëerd op de onderarm. Een NL Vlag met Deetox erop op Defqon.1 Australië, en ja zo kan ik wel even doorgaan over momenten die voor mij bijzonder waren. Geen hele bijzondere dingen dus :P
- Gekke ervaring qua boeking: Pff geen idee eigenlijk. Misschien dan toch dat ik op mijn eerste Decibel, waar ik bijna opgelucht was dat ik klaar was met draaien, weer terug werd geroepen om nog een keer te gaan draaien en zonder voorbereiding nog even voor een volle Loudness tent wat moest gaan bedenken. (Ik hoef er niet bij te zeggen waarom dit was want dat weet iedereen wel :P)

A9: Zover ik weet laten de instanties erg lang op zich wachten maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goedkomt.

A10: Ik was al actief op Hardtraxx toen ik nog draaide voor fear.fm en nog niet eens produceerde. Ik ben er als artiest dus een beetje groot mee geworden. Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn interesse in hardtraxx wel minder is geworden de laatste tijd en dat komt vooral door het het steeds meer voorkomende respectloze/kinderachtig gedoe die je van sommigen ziet. Zo ver ik weet wordt er niet echt over HT gepraat binnen de scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 22:53 
 
Artiest
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
1. Luister je thuis ook wel eens naar de meer melodieuze kant van Hardstyle (Artiesten als Bass Modulators, Atmozfears, Noisecontrollers, Wildstylez)?
2. Heb je nog gestemd op de Top 2000 van Radio 2 vorig jaar? Zo ja, op welke platen en zo niet, op welke platen zou je hebben gestemd?
3. Veel mensen zijn hun interesse in de Hardstyle verloren door de kickscreechhoeppihak formule van de laatste 2 jaar. Hoe sta jij tegenover deze formule?
4. Hoe was je vakantie?

A1. Ja behoorlijk vaak en ook steeds meer. Ik heb ook braaf de NC cd aangeschaft ^^

A2. Ik heb er niet op gestemd en ik zou ook niet weten op welke platen ik zou stemmen, daar ben ik echt te weinig mee bezig omdat ik er simpelweg geen tijd voor heb :P

A3. De formule is in mijn ogen het probleem niet, mits goed uitgewerkt blijft het vet (tenminste dat vind ik). In mijn ogen is vooral het probleem dat er teveel low quality/geforceerde tracks tussen zitten die wel goed opgepikt worden door het publiek omdat het live zo 'hard' gaat.

A4: GENIETEN! 12 dagen aan het strand liggen en helemaal niks doen, daar was ik hard aan toe :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 23:19 
 
Artiest
Avatar gebruiker

RadicelArmy schreef:
Inderdaad zeer tof dat je dit wil doen!

1. Ik heb de laatste tijd meerdere malen gelezen dat zelfs artiesten twijfelen of jij jouw tracks zelf produceert. Welke artiesten zijn dit en hoe hebben zij dit aan jou kenbaar gemaakt? Hebben zij dit tegen jou verteld, of heb je het via-via moeten horen? Ben je vervolgens met hen in gesprek gegaan met de vraag waar zij dit op baseren of laat je het langs je heen gaan?

2. Heeft het nog invloed op jouw werk als producer en dj dat zelfs artiesten twijfelen of jij jouw tracks zelf produceert? Ik kan me voorstellen dat zo'n (valse) beschuldiging toch iets met je doet. Wellicht zijn collabs met bepaalde artiesten door zo'n leugen niet (meer) mogelijk?

3. B-Freqz kwam na de eerste show op Hard Bass na een lange periode weer terug. Zie jij dit ook gebeuren met Freakz at Night of is dat project definitief afgesloten?

4. In het Stel je vraag-topic op Hardtraxx heb jij een tijd geleden, wellicht met een knipoog, verteld dat jij bij jouw live-act de aandacht wel op de muziek zal leggen en er geen verkleedpartijtje van zal maken. Vind je dus dat live-acts als Gunz For Hire, Minus Militia, Moridin en tegenwoordig ook B-Freqz met de jackets etc de aandacht (teveel) op kleding en dergelijke leggen en veel minder op de muziek? En wat vind je überhaupt van deze (exclusieve) live-acts?

5. Mocht Freakz at Night geen toekomst meer hebben, zou je dan met een andere artiest (of meerdere artiesten) een exclusieve live-act willen oprichten? Zo ja, zijn hier al plannen voor?

6. Tot slot vroeg ik mijzelf af wat er tegenwoordig 'live' is aan verschillende 'live-acts' in de hardstyle-scene. Ik zie dat er vaak een AKAI-apparaat gebruikt wordt, maar heb eigenlijk geen idee wat er nu 'live' op het podium gedaan wordt. Aangezien jij bij Freakz at Night zat en tegenwoordig ook als Deetox LIVE hebt opgetreden, kun jij mij daar wellicht meer over vertellen?

A1: Ik vind het niet nodig om namen te gaan noemen want dat zorgt alleen maar voor onnodig gezeur. Maar ik heb wel via via gehoord dat er een artiest tussen zit die beweert dat ik het niet zelf doe en daardoor gaan er al snel praatjes rond. Ik heb deze persoon verder niet aangesproken omdat ik me daar helemaal niet druk om wil maken :)

A2: Of collabs niet meer mogelijk zijn dat moet nog uitwijzen, maar het heeft wel even invloed op mij gehad het afgelopen jaar. Ik heb me daar inmiddels overheen kunnen zetten en ik wil dat ook dan ook verder achter mij laten.

A3: Zoals eerder vermeld zal Freakz At Night niet meer terugkomen. Tenminste niet met mij erin :P.

A4: Nee ik vind niet dat er teveel aandacht op wordt gelegd zolang de aandacht op muziek niet vergeten wordt. Gunz for Hire bijv vind ik zelf erg tof om te zien en ze besteden ook veel aandacht aan hun muziek, dus daar heb ik geen problemen mee. Zelf ben ik gewoon niet zo van het verkleden enz. dus daarom zou ik het zelf minder snel doen.

A5: Ik heb wel leuke ideeën voor een act en er is ook wel eens over gepraat/gegrapt, maar er zijn nog geen concrete plannen omdat ik zoals eerder vermeld mij momenteel wil focussen op mijn solo carrière.

A6: Je kan live op vele manieren invullen maar in hardstyle is het erg lastig om echt live te gaan (Er staat een hele topic vol met filmpjes met de verschillen). Wat ik, en denk ik vele andere hardstyle artiesten, doe is thuis veel edits maken en een set voorbereiden met zoveel mogelijke (nieuwe) tracks/edits. Live voeg je dan samples en effecten toe en tease je vooral.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 23:34 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Relentless Bass schreef:
Hey Diana super dat je dit doet!!

Ik heb 1 vraag, ik ben namelijk heel benieuwd naar jou kijk op de blijkbare aanwezigheid van vrouwelijke discriminatie in deze en eigenlijk de gehele EDM scene. Ik las namelijk laatst een stukje van een blog van Alive At Night waar Lady Faith vertelde dat er veel discriminatie is richting vrouwen in de scene. Ze zei onder andere:

"I don’t really want to get into too much detail, but I would say that the fans should just look at the lineups at their next event and see how many women are playing on the main stages. Most likely, it’s not very many."

"As a female DJ and producer, you are expected to not only perform and produce at an elite level, but you are also expected to look the part on stage. I would love to see Barry manage long hair, handle makeup application or even to perform in high heels."

"As for the production side of things, being a producer is a very complicated task and for many women, they do not get the same opportunities to collaborate and learn from men who often look down on them on a professional level, making an already complicated task that much harder."

Ik ben het namelijk niet eens met de 3 quotes, ik ben eigenlijk ook maar een buitenstaander, maar toch zie ik een andere kant. Quote 1: er zijn gewoon minder vrouwelijke artiesten dus is het logisch dat het niet 50/50 verdeeld is op een feest. Quote 2: jij kleed je normaal op preformances, geen overdreven barby kleding etc. En optreden op hoge hakken? Die zie je toch niet als je achter de decks staat? Quote 3: de hele dag achter de computer technische dingen doen is niet echt een vrouwen dingetje over het algemeen. Wil je respect krijgen van mensen in de scene, kan je dat krijgen door hard werk in de studio en aangezien haar tracks zijn gehostproduced zal ze op dat niveau niet echt veel respect krijgen.

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw kijk hierop. Jij ben de grootste vrouwelijke artiest in de scene. En toevallig produceer je zelf wel, draag je normale kleren (niet overdreven kleding) en je krijgt wel de kansen om met mannen samen te werken. Dus precies het tegenovergestelde dat zei zegt lijkt dus wel te werken.

Ik snap dat dit een vergaande vraag is en je misschien niet overal antwoord op kan geven. Namen hoeven natuurlijk niet genoemd te worden. Nogmaals erg fantastisch dat je dit doet, Queen of Hardstyle!

Nog een gelukkig nieuw jaar en hopen op mooie producties en nog grotere boekingen!!

http://alive-at-night.com/sexism-in-the-industry-and-faith-for-the-future/

Met alle respect maar van zo'n interview gaan bij mij de haren recht omhoog staan. Dit is dus precies de reden dat ik mijzelf niet in het hokje 'female dj' wil plaatsen en er juist zo ver mogelijk van wil distantieren. Ik kan me nu als een keyboard warrior gaan gedragen maar dan ga ik het persoonlijk maken haha.. conclusie is iig dat ik het er niet mee eens ben en mezelf hier niet in kan herkennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 23:41 
 
Artiest
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
allereerst, tof dat je dit wilt doen!

Q: Welke plaat heeft er voor gezorgd dat jij de muziek in wilde?
Iets specifieker misschien; Welke plaat zorgde ervoor dat jij met HS in aanraking kwam en dat je het ook wilde maken?

Q: Met welke artiest (alles is mogelijk) zou je nog eens een plaat willen maken? Deetox ft. Metallica, weet ik het :corn:

Dank :)

A1: Zoals eerder vermeld weet ik niet meer welke track ik voor het eerst heb gehoord maar als ik zo even een plaat moet opnoemen die mij snel te binnen schiet van de periode dat ik ben gaan luisteren naar hardstyle is The Nasty Boyz - Angel (Hardstyle Masterz Cut). Dat ik het wilde produceren had niet met een track te maken maar meer omdat ik zelf hardstyle wilde kunnen maken

A2: Qua hardstyle heb ik al eerder genoemd. Buiten de hardstyle om is dat denk ik Noisia, lijkt me echt vet om een cross over track met hun te maken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 23:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

stevo schreef:
Hallo Diana,

Je hebt me in 2012 in Zuidlaren helemaal verbaasd met je set. Ik zat niet zo meer in de scene en was niet op de hoogte van de rauwe hardstyle. Na jouw set was ik helemaal om.

Ik heb wel wat vraagjes.

Q: Hoe maak jij je kicks? Samples of met vst? En welke vst gebruik je ervoor?
Q: Hoe bouw je je tracks op. Waar begin je mee etc.
Q: ik vraag het maar even brutaal, maar zou ik eens met je mee mogen kijken tijdens het produceren?

Gr. Stefan

Hi Stefan, leuk om te horen :)

A1: Ik begin altijd in drumazon met een 909 kick. Voor het EQen gebruik ik fabfilter ProQ 2. Qua distortion gebruik ik clip distortion van Logic maar ook wel Devastor, Izotope Trash of CamelPhat.

A2: Ik maak eigenlijk voornamelijk altijd opzetjes met bijv. vocals, melodieën etc. Van daaruit krijg ik vaak inspiratie voor een track en begin te bouwen vanaf de midintro. Intro/Outro doe ik vaak op het allerlaatst.

A3: Deze vraag beantwoord ik even brutaal, nee :P. Simpelweg omdat ik deze vraag heel vaak krijg en ik daar gewoon geen tijd voor heb momenteel. Ik ben wel van plan om dit jaar wat livestreams te doen dus kijk vooral mee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2016 00:16 
 
Artiest
Avatar gebruiker

kevin-field schreef:
Geweldig dat je dit doet, ook leuk dat je hier zo vaak op het forum reageert :)

Mijn vragen:

1. Wat is voor jou belangrijk in de opbouw gedurende een set? Hecht je hier waarde aan? Bereid je hierin ook dingen voor bij een boeking?
2. In hoeverre is gevarieerd mixwerk voor jou belangrijk gedurende een set?
3. Zie je het zitten om ooit met een euforische producer een collab te maken? Zo ja, met wie zou dit dan het liefst zijn?
4. Ik vind één van jouw favoriete platen nog steeds State of Mind.. Wil je die ooit nog eens draaien?
5. Van welke track zou je graag een remix willen maken?

A1: Voor mij is het belangrijk dat een set niet eentonig is. Veel afwisseling, maar toch opbouwend naar harder. Hier hecht ik zeker waarde aan. Steeds meer eigenlijk, gezien de laatste tijd het een hype is om gewoon zo hard mogelijk van begin tot eind te draaien.
Ik bereid er niet echt op voor. Bij grotere feesten ga ik van te voren beetje naar tracks speuren.

A2. Zie vraag 1, zeer belangrijk.

A3. Ja zeker en dan zijn er zoveel artiesten waar ik wel een keer mee de studio in wil.. Frontliner of Bass Modulators om maar even wat te noemen :P

A4: Ik heb hem zelf zo vaak gehoord dat ik er zelf een beetje klaar mee ben maar zo nu en dan draai ik hem nog wel eens :)

A5: Pff lastige vraag waar ik zo 1,2,3 geen antwoord op weet. Wellicht kom ik hier later op terug :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2016 00:21 
 
Artiest
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
DJ Deetox :)

Er is vaak veel discussie over of je door kan breken als DJ, of dat je per se moet produceren. Nou weet ik toevallig dat je vroeger (ik heb het over de periode rond 2010 :P ) nog wel eens meedeed aan DJ contests (zoals de Absolutely Hardstyle DJ contest in Sint Michielsgestel, waar The Skribbler toevallig een early setje heeft gedraaid :lol: )
Heeft het meedoen aan zulke wedstrijden veel geholpen in je naamsbekendheid, of waren het echt de latere producties die het balletje snel deden laten rollen? Zo is The Z., en in hun beginperiode The Geminizers, vooral (of uitsluitend) bekend om hun DJ skills, en die zijn via die weg nog redelijk omhoog geklommen. (Al is The Z. wel een beetje in zuidelijk-Brabant blijven hangen xd )

Aansluitend: aangezien je bent begonnen als DJ... Wat vind je leuker: draaien of produceren?

The Skribbler ^^

Ik durf het niet echt te zeggen eigenlijk. Ik merkte wel dat ik al gauw werd opgepikt door kleinere organisaties maar ik deed ook aan alle contests mee die er op dat moment waren :P. De periode daarna was het denk ik een combinatie van vrouw/produceert zelf/draait wat ze zelf wil. In het algemeen ben ik ervan overtuigd dat alleen DJ skills hebben te weinig is om echt fulltime artiest te zijn.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen