Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 13:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bass Modulators schreef:
Daveytl schreef:
Vraag 5: Zouden jullie ook wel eens andere genres willen draaien in jullie sets?

5. Zeker! Dat zou alleen geen breed gewaardeerde actie zijn. ;)


Hier wil ik even op inhaken! Stel, jullie zouden in een parallel universum draaien waarin het publiek dat voor je staat een brede smaak zou hebben. De 'lijn' door de set heen moet wel hardstyle blijven, maar verder zijn jullie helemaal vrij. Andere genres, bpms, oudere tracks, "moeilijkere" hardstyle, mag allemaal. Wat voor tracklist zouden jullie dan ongeveer willen draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 13:34 
 
Artiest
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Bass Modulators schreef:
Daveytl schreef:
Vraag 5: Zouden jullie ook wel eens andere genres willen draaien in jullie sets?

5. Zeker! Dat zou alleen geen breed gewaardeerde actie zijn. ;)


Hier wil ik even op inhaken! Stel, jullie zouden in een parallel universum draaien waarin het publiek dat voor je staat een brede smaak zou hebben. De 'lijn' door de set heen moet wel hardstyle blijven, maar verder zijn jullie helemaal vrij. Andere genres, bpms, oudere tracks, "moeilijkere" hardstyle, mag allemaal. Wat voor tracklist zouden jullie dan ongeveer willen draaien?


Dan zouden er al snel plaatjes zoals Skrillexx - Equinox, of bijvoorbeeld Dyro - Wolv voorbij komen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 15:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vraag 1: In welke landen lijkt jullie het gaaf om nog eens te draaien waar jullie dat nog niet hebben gedaan?
Vraag 2: Waar denken jullie zal de komende 5 jaar de Hardstyle (als geheel) nog gaan groeien? Dan bedoel ik qua werelddeel of land. Als ik het mag voorspellen verwacht ik groei in Zuid Amerika.
Vraag 3: In hoeverre zijn jullie tevreden met de manier waarop de tracks worden aangeboden. Zoals betaal-portals (Hardstyle.com etc), Youtube, Spotify etc.
Vraag 4: Krijgen jullie betaald per track op Hardstyle.com etc of is dat eenmalig een bedrag door het label?
Vraag 5: In wat voor type auto rijden jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 15:46 
 
Hardtraxx Newbie

Q1: Na Solar vroeg ik het volgende af: hoe komen jullie aan de inspiratie om bepaalde instrumenten te verwerken in een track?
Q2: Zijn jullie nog van plan om bepaalde instrumenten te verwerken in nieuwe tracks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 18:16 
 
Hardtraxxer

Tof dat jullie zoveel tijd nemen om onze vragen (uitgebreid) te beantwoorden, bedankt daarvoor! ^^

Q: Ikzelf ben vaak te vinden in de Producer's Corner hier om naar de muziek van andere leden te luisteren en ik vraag me soms serieus af waarom er bepaalde mensen op Hardtraxx niet bij een label zitten of bekend zijn binnen de scene/gevestigde namen. Kijken jullie wel eens op zo'n gedeelte van het forum of doet Scantraxx dit bijvoorbeeld?


En vooral door blijven gaan met jullie producties :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 18:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vraag: Hoe zit het met XQ Holland XXL? Jullie zijn er al mee bezig, kunnen jullie ook al verklappen met welke nummers jullie werken of weten jullie al van collega's wat er zoal voorbij zal komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 22:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bass Modulators schreef:
Een reverse bassline word nooit gebruikt onder een melodie maar onder een anti of midintro. Deze anti's en midintro's zijn altijd op dezelfde toonhoogte in het laag.

Tegenwoordig misschien ja. En ik snap dat de melodielijnen anno 2015 over het algemeen wat complexer zijn dan in bijvoorbeeld het early tijdperk. Maar als ik bijvoorbeeld even artiesten als Scot Project of de oude Technoboy neem; zitten echt al die tracks op 1 akkoord? En dan bedoel ik echt de climaxen, waar vaak ook gewoon een reverse onder zit. En zelfs als dat zo zou zijn; die akkoorden verschillen volgens mij niet dusdanig veel van die van veel hardstyle tracks van tegenwoordig (doel hierbij niet per se op jullie tracks, maar meer in het algemeen) waarbij er wél pitchkicks noodzakelijk worden geacht.

Bass Modulators schreef:
Een reverse bassline word nooit gebruikt onder een melodie maar onder een anti of midintro. Deze anti's en midintro's zijn altijd op dezelfde toonhoogte in het laag. Doe je dat wel gaat hij rechtdoor omdat het pitchen van een reverse bass over het algemeen niet mooi is.

Wat bedoelen jullie met 'Doe je dat wel..'? Een (complex) akkoordenschema gebruiken met een reverse bassline eronder? Misschien bedoelden jullie iets anders met die laatste zin, maar ik vat hem op als 'reverse basslines onder melodieën worden niet gepitcht omdat dat niet mooi klinkt'. In dat geval komt het argument 'pitchen is noodzakelijk' in mijn ogen namelijk al te vervallen. Dat het niet mooi klinkt geloof ik meteen, maar ik vond 'gewone' kicks die pitchen vaak ook niet mooi. Kwestie van smaak, maar het ging mij om de vraag of het noodzakelijk is.

Bass Modulators schreef:
In welke muziekstijl speelt de bassist 1 noot?

In de meeste muziekstijlen verzuipt de drummer niet onder de invloed van de bassist. Omdat in de hardstyle kick en bass in 1 zitten, beïnvloedt de bassist de sounds van de drummer. En dat terwijl juist in de hardstyle de drummer het belangrijkste is in mijn ogen.
Ik moet zeggen dat ik niet heel veel (andere) electronische muziekstijlen luister, maar welke genres hebben volgens jullie nog meer pitchkicks die vergelijkbaar zijn met die in de hardstyle?

Bass Modulators schreef:
In hardtrance wordt een bassline om de attack heen gesidechained, wat dus in principe hetzelfde is als in hardstyle, alleen die bassline is minder gedistort dus die hoor je niet zo goed.
(...)
Nogmaals in hardtrance worden soms nóg hogere of lagere toonhoogtes in het laag gebruikt, alleen hoor je deze niet.

Waarom hoor ik deze niet? Omdat de bassline minder aanwezig/op de voorgrond is ofzo?
Zo niet; als er in de hardtrance een manier is om de bassline zo te verwerken dat (in ieder geval ik) de hoge toonhoogtes niet waarneem, waarom zou dat in de hardstyle niet kunnen dan?
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen producer, dus als jullie zeggen dat er in hardtrance nog hogere of lagere toonhoogtes in het laag worden gebruikt, neem ik dat voor waarheid aan. Maar als ik die niet kan horen, heb ik daar verder weinig 'last' van. Als jullie een keer zo hoog gaan pitchen dat ik het niet eens meer kan horen vind ik het ook prima xd

Bass Modulators schreef:
Neem bijvoorbeeld craving for the beat. Het 4e akkoord is een "bevrijdend" akkoord. Dit zorgt voor een totale vorm van euforie. Dit wordt bepaald door de overgang en het akkoord, dus moet die kick daar zo hoog. doe je dit niet wordt het vals, of je maakt een ander akkoord wat niet hetzelfde gevoel geeft. Hier zijn overigens duidelijke muzikale wetten voor. Misschien is het verstandig dit eens na te slaan. Als je begrijpt wat akkoorden en akkoordenovergangen doen met een melodie of muziekstuk, is het misschien ook makkelijker te begrijpen dat producers tegenwoordig voor de complexere melodieen en akkoordenschema's gaan, omdat de rest al te vaak gedaan is.

Ja goed dat neem ik ook maar gewoon even voor waarheid aan. Maar bestaan die muzikale wetten over hoe hoog een kick moet gaan pas een paar jaar dan? Voor mijn gevoel is de stijging van de hoogte van pitchkicks in de afgelopen jaren niet evenredig verlopen met de stijging van de complexiteit van de akkoordenschema's. En zelfs in 2015 zijn er nog wel wat (niet veel weliswaar) hardstyle artiesten die niet tot nauwelijks pitchen. Toegegeven, de melodieën in hun tracks verschillen vaak niet zo veel in toonhoogte als bijvoorbeeld melodieën van jullie, maar ik denk niet dat ze allemaal in 1 akkoord blijven. Zijn dat dan a-muzikale artiesten? Of om het nog concreter te maken; is het akkoordenschema van bijvoorbeeld Oxygen zo veel complexer dan dat van bijvoorbeeld Fight the Future?

Ik begrijp prima dat bepaalde artiesten meer interesse hebben in complexere melodieen en akkoordenschema's, ook zonder een muzikale achtergrond. En als het nodig wordt gevonden om pitchkicks toe te voegen om bijvoorbeeld het gevoel van euforie te versterken vind ik dat ook best (alhoewel het mijn smaak niet is). Maar er zit een verschil tussen 'nodig zijn' en 'de track beter maken'. Nodig zijn is in mijn ogen alleen van toepassing als het akkoordenschema zo is dat niet-pitchende kicks zorgen voor dissonantie. De track beter maken impliceert een bepaalde mate van subjectiviteit.

Bass Modulators schreef:
De tail korter houden klinkt natuurlijk vrij lelijk. Dit gebeurd al vaak in mixintro's en zorgt ervoor dat je track niet losgaat. Ik denk dat de dit wel even gaan aanhalen in de aanstaande video.

Laat dat 'natuurlijk' maar weg, ben ik het totaal niet mee eens namelijk :P Maar dan ben ik benieuwd wat jullie in die video gaan aanhalen dan. Kicks met een korte tail zoals je bijvoorbeeld vaak in early hardstyle tegenkomt zorgen er bij mij in ieder geval wel voor dat ik losga.

Bass Modulators schreef:
Alcohol gebruiken wij wel. ;)

Waarom vinden jullie dat je dat wel kan maken dan? Het beïnvloedt net zo goed je prestaties als bijvoorbeeld een pilletje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 00:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1 Wat vinden jullie ervan dat er veel gesampled wordt/werd in de hardstyle scene?
2 Vinden jullie het soms ook storend dat veel tracks dezelfde vocals gebruiken? Bijvoorbeeld toen jullie Ring that Shit releasden en later Project One ongeveer dezelfde vocals gebruikten?
3 Zien jullie, wanneer jullie draaien, verschillen tussen soorten publiek? Zo ja, wordt daar rekening mee gehouden als jullie draaien?
4 Jullie zeggen dat er geen definitie is van een liefhebber en een kenner. Het onderscheid tussen kenner en niet-kenner is inderdaad een erg grijs gebied mijns inziens. Zouden jullie graag zien dat mensen zich meer in de hardstyle scene verdiepen dan alleen wat hits horen? Er is zoveel te ontdekken in de wereld van de muziek en het is jammer als hij alleen maar vrij oppervlakkig blijft. Ontwikkeling van een persoonlijke smaak is iets heel waardevols, maar ik heb het idee dat in de hardstyle dat totaal niet gestimuleerd wordt. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
5 Wat is voor jullie zelf het belangrijkste aspect van een hardstyle track cq waar beoordelen jullie tracks op?


Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 09:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hebben jullie beide een vriendin?
Koken jullie zelf (Of iemand anders voor jullie) of zijn het vaak afhaal/bezorgmaaltijden?
Vlees of vis?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 09:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Leonidas schreef:
hurricane schreef:
Is Bouke soms voorzitter van de Grote Anti Pitchkick club? xd

Naar mijn idee stelt hij gewoon kritische vragen over het gebruik van de pitchkick ;)

Ja maar met welk doel vraag ik me af aangezien BM er al uitgebreid op hebben gereageerd?
Maar goed ik hou me wel stil.

Het 'doel' van mijn vragenlijn is om erachter te komen of de hoge pitchkicks die de laatste jaren een opmars hebben gemaakt noodzakelijk zijn voor de harmonie in een track. En aan wie kan ik dat beter vragen dan aan een artiest die daar de laatste tijd ook een handje van heeft? En het is in dat opzicht nog extra interessant dat de BM in het verleden tracks hebben gemaakt zonder 'overdreven' pitchkicks.
Ik maak uit de antwoorden op dat BM de hoge pitchkicks inderdaad 'noodzakelijk' vinden. Ik betwijfel dit en vraag hier dan ook over door. Ik vraag me dan bijvoorbeeld af waarom ze vroeger niet 'nodig' waren, en in vergelijkbare genres als hardtrance en hardcore nog steeds nauwelijks.

Voel je overigens vrij om je in de discussie te mengen, en als het je niet interesseert, lees er dan aub gewoon overheen. Doe ik ook bij al die vragen die ik niet echt interressant vind ;)

Pommer schreef:
Ja echt wel man, een paar biertjes sta je net zo van te spacen als een pilletje.

Sommige mensen :huh:

En van 1 pilletje space je niet zo erg als van 10 pillen. Alles is relatief. Je zult toch ergens een grens moeten trekken. En voor mij ligt die grens simpelweg bij 0 verdovende middelen.
BM geven aan de ze het niet kunnen maken tegenover organisatie/fans om drugs te gebruiken tijdens een optreden, dan neem ik aan dat dit is omdat het hun prestaties beïnvloedt. Dat doet alcohol echter ook. Waarom kan het 1 wel en het ander niet? Waarschijnlijk hebben zij die spreekwoordelijke grens ergens anders liggen, maar ik ben benieuwd waar en waarom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 10:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Allereerst mijn complimenten voor wat jullie tot nu toe hebben bereikt. Solar is voor mij een van de platen van het jaar en ik ben zeer benieuwd naar wat te toekomst van Bass Modulators gaat brengen. :) Even inhakende nog op het onderwerp van pitchkicks en de eventuele 'noodzaak' ervan, wat vinden jullie eigenlijk van platen a la Thera ft. Yuna-X - It's A Fine Day?

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 11:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Allereerst, fan vanaf Indeep, mooi om te zien hoe jullie vanaf DJU zijn geklommen naar "de grote namen", niks anders dan lof voor jullie!

Ik reserveer deze post voor even, als ik thuis ben zal ik hier wat vragen neergooien.

Kon mijn bericht niet meer aanpassen omdat het topic op slot zat.


Q: Hoe beginnen jullie aan een track? Bouwen jullie om een melodie of vocal heen of is dit iedere keer weer compleet anders?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 16:34 
 
Hardtraxx Addict

Hey Rick en Roland,
Leuk dat jullie dit doen!
Anthem of Summer en Requi3m zijn mijn BM tracks (L).

Ik heb zelf wat vraagjes over jullie geschiedenis van jullie muzikale reis en wat vraagjes over produceren!

Vraag 1 Hoe zijn jullie begonnen met produceren? Alleen begonnen of altijd al samen? Wat was het eerst programma betreffende muziek ? (Magix music maker etc of Fl studio?)

Vraag 2 Toen het bij jullie een beetje op gang kwam met goede muziek, hoe hadden jullie jezelf op de kaart gezet? Persoonlijk ben ik aan het uitzoeken hoe ik dit zelf het beste kan doen.
Hebben jullie bijvoorbeeld een soort visite kaartjes op feesten gegeven of hebben jullie emails verzonden naar organisaties om zo aan 1e boekingen te komen?

Vraag 3 Zelf struggle ik vaak met het niet kunnen afmaken van nummers. Zo begin ik met volle moed maar op een gegeven moment verlies ik die drive en begin ik slordig te worden. Hierbij verliest het project voor mij waarde en vergaat langzaam in de vergetelheid. Hebben jullie dit ook ervaren? Ik las dat jullie alle 2 je sterke eigenschappen hebben betreffende het produceren (Rick de sounddesigner Roland de composer/arrangement man). Dit helpt zeker dit soort dingen tegen te gaan. Maar ik geloof best dat jullie er over sommige producten samen niet uitkwamen. Hoe zijn jullie dit tegen gegaan ? Of hebben jullie dat soort projecten verwijderd?

Ik hoop namelijk zelf wat meer dingen af te maken en dit soort struggles tegen te gaan. (Ik ben zelf nogal perfectionistisch.. Dat wil t vaak ook niet helpen.)

Vraag 4 Deze is vooral voor Roland.
Ik las dat jij voor Scantraxx demo's heb beluisterd. Je zei dat als een demo potentie had dat de artiest meer materiaal kon sturen. Wat is voor jou of voor de scene 'potentie'. Werdt er gekeken naar de sound design of vooral de creativiteit? Stel zo iemand heeft potentie maar mist de sound kwaliteit nog.
Gingen jullie deze mensen dan helpen aan de kwaliteit of werd dit aan die artiest zelf over gelaten? (Voor eventuele toekomstige demo's)

Vraag 5
Wat is jullie favoriete film compositie?

Vraag 6
In de game wereld zit ook hele bijzondere muziek!
Persoonlijk vind ik vooral muziek voor 2000 ontzettend kick! https://www.youtube.com/watch?v=thtiUXckAVg Dit soort muziek)
Wat vinden jullie tof in die wereld?

Vraag 7 Wat is jullie tip voor beginnende producers/producers die al een tijdje bezig zijn?

Vraag 8 Hoe hebben jullie dat koor in Requi3m gemaakt? Omnisphere of een bepaalde Kontakt library? Dit is echt zo'n geweldig stuk!! :love:

Ik kijk uit naar jullie antwoorden :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 20:35 
 
Artiest
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Vraag 1: In welke landen lijkt jullie het gaaf om nog eens te draaien waar jullie dat nog niet hebben gedaan?
Vraag 2: Waar denken jullie zal de komende 5 jaar de Hardstyle (als geheel) nog gaan groeien? Dan bedoel ik qua werelddeel of land. Als ik het mag voorspellen verwacht ik groei in Zuid Amerika.
Vraag 3: In hoeverre zijn jullie tevreden met de manier waarop de tracks worden aangeboden. Zoals betaal-portals (Hardstyle.com etc), Youtube, Spotify etc.
Vraag 4: Krijgen jullie betaald per track op Hardstyle.com etc of is dat eenmalig een bedrag door het label?
Vraag 5: In wat voor type auto rijden jullie?


1. We zouden graag naar Azië gaan.
2. Zuid Amerika is al behoorlijk in opmars, dus die is wel logisch. Wij denken dat er in Azië nog een hoop mogelijk is.
3. Beter dan dit gaat het niet worden. Helaas hebben wij qua inkomen natuurlijk behoorlijk last van het illegale circuit, maar het is niet anders.
4. We krijgen een percentage per track inderdaad.
5. Opel Astra en Audi A6
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 20:46 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Citaat:
Het 'doel' van mijn vragenlijn is om erachter te komen of de hoge pitchkicks die de laatste jaren een opmars hebben gemaakt noodzakelijk zijn voor de harmonie in een track. En aan wie kan ik dat beter vragen dan aan een artiest die daar de laatste tijd ook een handje van heeft? En het is in dat opzicht nog extra interessant dat de BM in het verleden tracks hebben gemaakt zonder 'overdreven' pitchkicks.
Ik maak uit de antwoorden op dat BM de hoge pitchkicks inderdaad 'noodzakelijk' vinden. Ik betwijfel dit en vraag hier dan ook over door. Ik vraag me dan bijvoorbeeld af waarom ze vroeger niet 'nodig' waren, en in vergelijkbare genres als hardtrance en hardcore nog steeds nauwelijks.

Voel je overigens vrij om je in de discussie te mengen, en als het je niet interesseert, lees er dan aub gewoon overheen. Doe ik ook bij al die vragen die ik niet echt interressant vind ;)

En van 1 pilletje space je niet zo erg als van 10 pillen. Alles is relatief. Je zult toch ergens een grens moeten trekken. En voor mij ligt die grens simpelweg bij 0 verdovende middelen.
BM geven aan de ze het niet kunnen maken tegenover organisatie/fans om drugs te gebruiken tijdens een optreden, dan neem ik aan dat dit is omdat het hun prestaties beïnvloedt. Dat doet alcohol echter ook. Waarom kan het 1 wel en het ander niet? Waarschijnlijk hebben zij die spreekwoordelijke grens ergens anders liggen, maar ik ben benieuwd waar en waarom.


Ik denk dat dit wel het laatste is wat we hierover gaan zeggen. Het is natuurlijk behoorlijk naïef om te denken, dat producers die duizenden uren studiotijd erop hebben zitten, niet over dit onderwerp hebben nagedacht of hun hoofd over gebroken hebben. Uiteraard willen wij alles lekker laten klinken. Uit al jouw antwoorden kunnen wij opmaken dat deze soort hardstyle niet voor jou is weggelegd en dat jij de meer eentonigere melodieën prefereert, wat natuurlijk helemaal prima is. Wij willen graag muzikale grenzen verleggen en hier horen complexere melodieën bij. Ga jij maar eens een Let Me See Ya melodie uitvoeren met minder hoge pitchkicks. De originele versie had namelijk een anti precies door dit probleem. Door de vraag naar een melodie edit hebben wij alsnog de kick gepitcht en deze gaat prima los, alleen is hij zelfs voor onze standaarden erg hoog. De concessie die wij moeten maken door in een hele dikke melodie, bijvoorbeeld 4 kicks op een C te hebben, hebben wij vrede mee.

Drank en Drugs zo met elkaar vergelijken is ook behoorlijk zwart wit, één biertje staat namelijk bij lánge niet gelijk aan één pilletje. Bier is makkelijker te doseren en bij gematigd gebruik zie je dit niet terug in het aangezicht. Bier helpt ook ontspannen en laat de scherpe randjes verdwijnen, wat bij grote belangrijke boekingen juist voor prestatieverbetering kan zorgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 20:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Raven schreef:
Allereerst, fan vanaf Indeep, mooi om te zien hoe jullie vanaf DJU zijn geklommen naar "de grote namen", niks anders dan lof voor jullie!

Ik reserveer deze post voor even, als ik thuis ben zal ik hier wat vragen neergooien.

Kon mijn bericht niet meer aanpassen omdat het topic op slot zat.


Q: Hoe beginnen jullie aan een track? Bouwen jullie om een melodie of vocal heen of is dit iedere keer weer compleet anders?


Dit verschilt per track. Soms heb je een supervette midintro sound waar je op gaat doorbouwen en soms heb je een dikke melodie waar je mee begint. Dit is nooit hetzelfde. Het is tegenwoordig wel vaak zo dat de vocal bij ons als laatste erbij komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 20:51 
 
Artiest
Avatar gebruiker

BuzzLightyear schreef:
Allereerst mijn complimenten voor wat jullie tot nu toe hebben bereikt. Solar is voor mij een van de platen van het jaar en ik ben zeer benieuwd naar wat te toekomst van Bass Modulators gaat brengen. :) Even inhakende nog op het onderwerp van pitchkicks en de eventuele 'noodzaak' ervan, wat vinden jullie eigenlijk van platen a la Thera ft. Yuna-X - It's A Fine Day?



Deze vinden wij erg saai. Dit is dus zo'n voorbeeld van een onderlijn waardoor de akkoorden in de melodie niet mooi van de grond komen. Naar onze mening is er eigenlijk maar een plaat waar dit goed is uitgevoerd: Pavo - Elektronik. Deze melodie straalt veel kracht uit in de tonesetting dat het de eentonige onderlijn verbloemd. Je zou deze melodie eens moeten uitvoeren met pitchkicks (welke overigens niet erg hoog of laag gaan). Je zult dan merken dat zo'n melodie veel meer emotie teweegbrengt. Dit is een soort natuurlijke menselijke reactie op harmonieën en is moeilijk te verklaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 21:04 
 
Artiest
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
Hey Rick en Roland,
Leuk dat jullie dit doen!
Anthem of Summer en Requi3m zijn mijn BM tracks (L).

Ik heb zelf wat vraagjes over jullie geschiedenis van jullie muzikale reis en wat vraagjes over produceren!

Vraag 1 Hoe zijn jullie begonnen met produceren? Alleen begonnen of altijd al samen? Wat was het eerst programma betreffende muziek ? (Magix music maker etc of Fl studio?)

Vraag 2 Toen het bij jullie een beetje op gang kwam met goede muziek, hoe hadden jullie jezelf op de kaart gezet? Persoonlijk ben ik aan het uitzoeken hoe ik dit zelf het beste kan doen.
Hebben jullie bijvoorbeeld een soort visite kaartjes op feesten gegeven of hebben jullie emails verzonden naar organisaties om zo aan 1e boekingen te komen?

Vraag 3 Zelf struggle ik vaak met het niet kunnen afmaken van nummers. Zo begin ik met volle moed maar op een gegeven moment verlies ik die drive en begin ik slordig te worden. Hierbij verliest het project voor mij waarde en vergaat langzaam in de vergetelheid. Hebben jullie dit ook ervaren? Ik las dat jullie alle 2 je sterke eigenschappen hebben betreffende het produceren (Rick de sounddesigner Roland de composer/arrangement man). Dit helpt zeker dit soort dingen tegen te gaan. Maar ik geloof best dat jullie er over sommige producten samen niet uitkwamen. Hoe zijn jullie dit tegen gegaan ? Of hebben jullie dat soort projecten verwijderd?

Ik hoop namelijk zelf wat meer dingen af te maken en dit soort struggles tegen te gaan. (Ik ben zelf nogal perfectionistisch.. Dat wil t vaak ook niet helpen.)

Vraag 4 Deze is vooral voor Roland.
Ik las dat jij voor Scantraxx demo's heb beluisterd. Je zei dat als een demo potentie had dat de artiest meer materiaal kon sturen. Wat is voor jou of voor de scene 'potentie'. Werdt er gekeken naar de sound design of vooral de creativiteit? Stel zo iemand heeft potentie maar mist de sound kwaliteit nog.
Gingen jullie deze mensen dan helpen aan de kwaliteit of werd dit aan die artiest zelf over gelaten? (Voor eventuele toekomstige demo's)

Vraag 5
Wat is jullie favoriete film compositie?

Vraag 6
In de game wereld zit ook hele bijzondere muziek!
Persoonlijk vind ik vooral muziek voor 2000 ontzettend kick! https://www.youtube.com/watch?v=thtiUXckAVg Dit soort muziek)
Wat vinden jullie tof in die wereld?

Vraag 7 Wat is jullie tip voor beginnende producers/producers die al een tijdje bezig zijn?

Vraag 8 Hoe hebben jullie dat koor in Requi3m gemaakt? Omnisphere of een bepaalde Kontakt library? Dit is echt zo'n geweldig stuk!! :love:

Ik kijk uit naar jullie antwoorden :).


1. Fruity Loops downloaden en lekker klooien. We kenden elkaar al en zijn via MSN FL zipjes gaan oversturen.

2. Wij hebben nog nooit een demo verzonden. Wij hebben een kleine website gemaakt met een player met 2 demo's en deze link altijd voor onszelf gehouden. een tijdje later werd deze opgemerkt door iemand op een forum (hoe dit kan weten we nog steeds niet), en 3 weken later hadden wij bij DJU een platencontract.

3. Wij zijn er nog nooit samen niet uitgekomen. Je maakt concessies betreffende melodieen, sounds en rifjes. Deze zijn altijd naar alle redelijkheid en we hebben gelukkig wel enigszins dezelfde smaak. Wij hebben ook weleens dat wij geen zin meer hebben om een track af te maken, omdat hij bijvoorbeeld al te lang ligt.

4. Soms wel soms niet, maar dan moest er wel erg veel al wel kloppen aan de track. Als een beginnende producer vind dat zijn track al helemaal top klinkt, maar de mixing klinkt nog nergens naar, dan mis je als producer iets en dat is moeilijk aan te leren. Je hebt namelijk zoveel vergelijkingsmateriaal om met jouw eigen mix te vergelijken, dat als je zelf vind dat het goed klinkt, je dit eigenlijk in een later stadium ook niet echt gaat horen. Je hoort al snel of een producer dingen begrijpt, en hier gaat het vooral om hitpotentie en creativiteit. Als de kick dan nog niet helemaal je van het is, dan weet je dat met een beetje sturen zoiets meestal goed gaat komen.

5. Ik denk "At Wits End" uit Pirates. Deze apotheose is echt geweldig!

6. Wij gamen niet zoveel, dus verder dan de intro tune van MW, MW2 en MW3 komen we niet xD.

7. Steek er zoveel tijd in als je kan. Het is als een HBO opleiding. voor een bepaald niveau staat een bepaald geinvesteerd aantal uren. Ik denk dat je na 10.000 uur pas echt van de grond kan gaan komen. Dit is natuurlijk voor iedereen verschillend maar wij denken wel een goed gemiddelde. Dit zou komen op een 5 jaar, 40 uur per week. Dit lijkt natuurlijk heel veel maar als je elke dag naast je school en in je vrije uren in je studio duikt, kom je hier toch al gauw aan. Als je kijkt naar producers die nu aan de top staan, zie je toch wel dat ze zeker die 5 jaar nodig hebben gehad voor hun eigen signature sound, skills en ervaring.
Wel denken wij dat een vroege inverstering in goede monitorspeakers essentieel is. Zorg voor een goed studiogeluid anders leer je jezelf systematisch een verkeerd geluid en referentiegeluid aan.

8. Kontakt ;) de bank naam is wel obvious.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 21:05 
 
Artiest
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Vraag: Hoe zit het met XQ Holland XXL? Jullie zijn er al mee bezig, kunnen jullie ook al verklappen met welke nummers jullie werken of weten jullie al van collega's wat er zoal voorbij zal komen?


Dit gaan wij uiteraard nog niet verklappen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 21:16 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Leonidas schreef:
1 Wat vinden jullie ervan dat er veel gesampled wordt/werd in de hardstyle scene?
2 Vinden jullie het soms ook storend dat veel tracks dezelfde vocals gebruiken? Bijvoorbeeld toen jullie Ring that Shit releasden en later Project One ongeveer dezelfde vocals gebruikten?
3 Zien jullie, wanneer jullie draaien, verschillen tussen soorten publiek? Zo ja, wordt daar rekening mee gehouden als jullie draaien?
4 Jullie zeggen dat er geen definitie is van een liefhebber en een kenner. Het onderscheid tussen kenner en niet-kenner is inderdaad een erg grijs gebied mijns inziens. Zouden jullie graag zien dat mensen zich meer in de hardstyle scene verdiepen dan alleen wat hits horen? Er is zoveel te ontdekken in de wereld van de muziek en het is jammer als hij alleen maar vrij oppervlakkig blijft. Ontwikkeling van een persoonlijke smaak is iets heel waardevols, maar ik heb het idee dat in de hardstyle dat totaal niet gestimuleerd wordt. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
5 Wat is voor jullie zelf het belangrijkste aspect van een hardstyle track cq waar beoordelen jullie tracks op?


Alvast bedankt :)


1. Eigenlijk wel prima. Zo is house muziek begonnen in de jaren 80. Dus wie zijn wij om daar wat over te zeggen, zonder samplen zaten wij hier niet met zn allen over de mooiste EDM stijl ter wereld te discussieren ;)

2. Tjah dat heb je met samplen. Iedereen kan in die vijver vissen. Als er een totaal andere track mee wordt gemaakt is het nog steeds erg creatief. Die van project one was bijvoorbeeld triplet en die van ons straight. Zij hebben dus de hele vocal opgeknipt waardoor het een totaal ander ritme kreeg. Ook de melodie was anders, dus dan is het toch prima?

3. Zeker! wel losgaan, niet losgaan, wel hitjes willen horen, promo junks. Het komt allemaal voorbij en dat houdt het voor ons zo spannend.

4. We zouden willen dat mensen eens gingen genieten van waar de muziek echt vandaan komt; het hardstyle feest. Veel mensen vergeten dat deze muziekstijl gekomen is door het mixen van early sounds, techno en hardtrance door mannen zoals Pavo. Dit moest je op een feest beleven en voelen. Wij vinden het onvoorstelbaar dat er mensen zijn die grof geld betalen voor een kaartje en er dan niet een compleet feest van kunnen maken, omdat ze bijvoorbeeld geforceerd tegen platen als Lose My Mind of Year Of Summer zijn. Nogmaals mensen die niet op een feest zijn geweest en dan praten over onbegrijpelijke platenkeus van DJ's. Dit kan in onze ogen niet. Misschien vroeg het publiek hier wel om.

5. Tegenwoordig is dat het totale idee en de originaliteit. Met alle hulpmiddelen op YouTube als tutorials e.d. is het niet moelijk meer om sounds van 2 jaar geleden na te bootsen en hier een goede track mee te maken. Je zal alleen altijd een aftreksel van iemand anders zijn track maken. Originaliteit en vernieuwing is voor ons nu wel key.

Thanks voor je vragen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 22:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bass Modulators schreef:
Ik denk dat dit wel het laatste is wat we hierover gaan zeggen. Het is natuurlijk behoorlijk naïef om te denken, dat producers die duizenden uren studiotijd erop hebben zitten, niet over dit onderwerp hebben nagedacht of hun hoofd over gebroken hebben. Uiteraard willen wij alles lekker laten klinken. Uit al jouw antwoorden kunnen wij opmaken dat deze soort hardstyle niet voor jou is weggelegd en dat jij de meer eentonigere melodieën prefereert, wat natuurlijk helemaal prima is.

Haha oke prima, dan breien we er hier een eind aan, jammer dat mijn vorige post nu compleet is ondergesneeuwd :$ was toch wel handig, zo'n discussietopic dat ervoor zorgde dat er niet teveel offtopic werd gegaan in topics als deze
Maar ik vind bovenstaand stukje wel een goede afsluiting in ieder geval, zeker omdat het dikgedrukte punt in feite juist is wat ik de hele tijd probeer aan te halen dmv vergelijkingen met namen als Scot Project en Technoboy :P
En dat laatste kan ik me inderdaad wel in vinden. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt naar It's a Fine Day die hierboven gepost is, die kan ik beter waarderen dan veel hedendaagse tracks met complexere melodieën. Nu wil ik eigenlijk weer reageren op jullie reactie op die track maar dat zal ik maar achterwege laten :P
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2015 01:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi Bass Modulators, heel tof dat jullie ook een Q&A willen doen hierzo, leuk om te zien dat er steeds meer artiesten hiervoor open staan :D

Ik heb 1 nieuwe vraag en wilde graag over 2 dingen door vragen.

De nieuwe vraag.
Er is een track van jullie met Spectrum samen, A Journey genaamd. Die plaat is uiteindelijk gratis weggegeven door Spectrum als een solo plaat met daarbij de volgende reactie:
Citaat:
LOL WHAT
I had no idea that this would be released still
I havent had any coomunication with bass modulators ever since I had gone to rehab about a year ago now, and my life changed a bit, I now produce drum and bass and dubstep, my friend just linked me to this thread.
That's crazy
Oh well I'm not going to start any problems over it, they can do what they wish
The original track was Spectrum - A Journey, bass modulators had changed alot of the track, and put their name before mine on it, I wasn't too happy about it but its really not a huge problem. I doubt I will be recieving any sort of royalties for this, I have not signed any sort of contract, but honestly thats fine with me, wouldn't be much anyways. Hope you enjoy the track.
I will give the original out for free to those who want it now


Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie kant van het verhaal :P En doodzonde dat de versie van jullie samen (zoals die is gedraaid in de set van B-Front @ Euphoria) nooit is uitgekomen, wat een monstertrack, vooral die 2e climax. Zo jammer dat in de solo versie de 2e climax gewoon weer dezelfde anti is :(

2 doorstelvragen

V:
Citaat:
Is er een mogelijkheid dat Total Recall nog eens wordt weggegeven? :innocent:

A:
Citaat:
Die track zou inmiddels niet meer mee kunnen, dus nee helaas.


Mijn vraag:
Wat zijn jullie beweegredenen om zo'n plaat alsnog niet gratis weg te geven? Er is blijkbaar vraag naar door een select groepje (zoals er ook wel eens om andere free releases gevraagd worden) en als jullie een deel van je fanbase blij kunnen maken, waarom niet zou je zeggen? Of zit daar meer achter, dat zo'n (om het zo maar even te zeggen :P ) kwalitatief mindere plaat eventueel negatief zou kunnen werken op jullie populariteit van nu (doordat mensen misschien denken dat het een nieuwe plaat is en dat jullie deze kant op gaan met produceren of whatever) of zijn hier andere redenen voor?

V:
Citaat:
Waarom zijn jullie tracks tegenwoordig veel korter? Ik noem een Oxygen (4:00), Solar (4:31) of Save the Day (4:29). Jullie vroegere werk (zeg, de releases in 2007-2009) zitten allemaal tegen de 6 minuten aan (en in de meeste gevallen daar zelfs overheen). Is dit een bewuste keuze? En zo ja, wat zijn daar de redenen voor? Ik weet dat jullie niet de enigen zijn die dit doen, maar door de korte intro’s en outro’s van tegenwoordig wordt mixen steeds saaier.

A:
Citaat:
We merken dat de spanningsboog van mensen op de dansvloer een stuk korter is. Sowieso is de mixintro van 50sec. naar 25sec. gegaan. De midintro's bestonden vroeger al gauw uit 2x 3 parts. Dit doen wij tegenwoordig niet meer, simpelweg omdat we merken dat als we een lange midintro draaien, mensen na 2 parts al stil beginnen te staan. Hetzelfde verhaal voor de breaks en de melodie parts. Als parts sneller opgevolgd worden, blijven mensen wat meer geboeid.


Mijn vraag:
Ik vond dit heel interessant om te lezen, ik heb me dit namelijk ook een hele tijd afgevraagd en hier eigenlijk nooit aan gedacht. Ook grappig om te zien dat in andere scenes de tracks ook korter zijn geworden, waarschijnlijk om dezelfde reden, maar er zijn ook genoeg genres waarbij de lengte nog steeds vrijwel hetzelfde blijft. Ik wil graag de vergelijking trekken naar de Techno en Deep House (ondanks dat dat andere scenes zijn en de opbouw iets anders is), daar zijn tracks vaak wel nog 6 a 7 minuten of soms wel langer, maar ondanks zit er in de track soms heel veel (constante) movement en variaties per 8 bars in, waardoor de track zijn spanning niet verliest. Ik heb verder niet heel erg veel kennis in het produceren van hardstyle, dus ik vroeg me eigenlijk af of dit mogelijk is in de hardstyle, of jullie hier ooit mee geëxperimenteerd hebben. Of misschien dat jullie jezelf wel willen uitdagen met het proberen te maken van een 6/7 minuten track waar je geen moment op stil kan staan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2015 15:30 
 

Ik heb even wat nutteloze reacties en off-topic geneuzel weggehaald want die kwamen het topic helemaal niet ten goede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2015 00:05 
 
Hardtraxx Addict

Hee mannen,
Ten eerste super tof dat jullie een Q&A willen doen en zulke fijne antwoorden geven!

Vraagje van mijn kant: Wat vinden jullie van nummers waarin de eerste en tweede climax (zo goed als) identiek zijn?
Persoonlijk vind ik het een gemiste kans. Een 'pitch omhoog', geen idee wat de juiste term is, zoals in World of Madness kan erg vet zijn, maar maakt een plaat niet spannender/gevarieerder. Een side chain zoals in Universe of Light vind ik veel energieker en houd het nummer lekker fris, zonder de samenhang te verliezen. Of bijvoorbeeld zoals in Earth een "anti" climax waar vervolgens als nog de melodie in door gezet wordt houd, imo, de plaat ook minder voorspelbaar en behoudt toch de samenhang.

Vraag 2: Hoe maken jullie je keuze voor de tweede climax?

Dan nog een laatste vraag over iets anders: Als jullie een feest zouden mogen organiseren hoe ziet de line up er dan uit?

Ik wil nog even melden dat ik het super vet vind dat jullie oude en nieuwe hardstyle verwerken in jullie sets :thumbsup:. En hoop ik dat de samenwerking met b-front nog komt, dat moet haast wel weer een beeste plaat worden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2015 16:46 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Hoi Bass Modulators, heel tof dat jullie ook een Q&A willen doen hierzo, leuk om te zien dat er steeds meer artiesten hiervoor open staan :D

Ik heb 1 nieuwe vraag en wilde graag over 2 dingen door vragen.

De nieuwe vraag.
Er is een track van jullie met Spectrum samen, A Journey genaamd. Die plaat is uiteindelijk gratis weggegeven door Spectrum als een solo plaat met daarbij de volgende reactie:
Citaat:
LOL WHAT
I had no idea that this would be released still
I havent had any coomunication with bass modulators ever since I had gone to rehab about a year ago now, and my life changed a bit, I now produce drum and bass and dubstep, my friend just linked me to this thread.
That's crazy
Oh well I'm not going to start any problems over it, they can do what they wish
The original track was Spectrum - A Journey, bass modulators had changed alot of the track, and put their name before mine on it, I wasn't too happy about it but its really not a huge problem. I doubt I will be recieving any sort of royalties for this, I have not signed any sort of contract, but honestly thats fine with me, wouldn't be much anyways. Hope you enjoy the track.
I will give the original out for free to those who want it now


Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie kant van het verhaal :P En doodzonde dat de versie van jullie samen (zoals die is gedraaid in de set van B-Front @ Euphoria) nooit is uitgekomen, wat een monstertrack, vooral die 2e climax. Zo jammer dat in de solo versie de 2e climax gewoon weer dezelfde anti is :(

Mijn vraag:
Wat zijn jullie beweegredenen om zo'n plaat alsnog niet gratis weg te geven? Er is blijkbaar vraag naar door een select groepje (zoals er ook wel eens om andere free releases gevraagd worden) en als jullie een deel van je fanbase blij kunnen maken, waarom niet zou je zeggen? Of zit daar meer achter, dat zo'n (om het zo maar even te zeggen :P ) kwalitatief mindere plaat eventueel negatief zou kunnen werken op jullie populariteit van nu (doordat mensen misschien denken dat het een nieuwe plaat is en dat jullie deze kant op gaan met produceren of whatever) of zijn hier andere redenen voor?

Mijn vraag:
Ik vond dit heel interessant om te lezen, ik heb me dit namelijk ook een hele tijd afgevraagd en hier eigenlijk nooit aan gedacht. Ook grappig om te zien dat in andere scenes de tracks ook korter zijn geworden, waarschijnlijk om dezelfde reden, maar er zijn ook genoeg genres waarbij de lengte nog steeds vrijwel hetzelfde blijft. Ik wil graag de vergelijking trekken naar de Techno en Deep House (ondanks dat dat andere scenes zijn en de opbouw iets anders is), daar zijn tracks vaak wel nog 6 a 7 minuten of soms wel langer, maar ondanks zit er in de track soms heel veel (constante) movement en variaties per 8 bars in, waardoor de track zijn spanning niet verliest. Ik heb verder niet heel erg veel kennis in het produceren van hardstyle, dus ik vroeg me eigenlijk af of dit mogelijk is in de hardstyle, of jullie hier ooit mee geëxperimenteerd hebben. Of misschien dat jullie jezelf wel willen uitdagen met het proberen te maken van een 6/7 minuten track waar je geen moment op stil kan staan :P


Dat Spectrum verhaal gaan we natuurlijk niet op in. Moddergooien is zo 2011.

1.De FL file is in die tijd verloren gegaan en de export die we hadden was niet goed genoeg. En inderdaad was die plaat op dat moment al niet meer wat wij wilden met onze muziek. Zeker ook omdat we in die tijd al aan het praten waren met Scantraxx.

2. Bij Techno invloeden komt de kracht van de muziek uit de constante cadans. Hierdoor is het juist vet als stukken wat langer duren en subtiel opgebouwd worden. Bij Hardstyle ligt dit volgens ons anders. Bij hardstyle gaat het om de drops, de klappen. Dus de eerste keer wanneer de melodie uit het filter komt, wanneer de midintro erin klapt of wanneer je de melodie met kick los laat gaan. Deze "klap" ebt alleen al snel weg, en we merken dat mensen snel hun interesse verliezen na een aantal maten. Je kan wel een 6/7 minuten track maken, maar dan zal hij hedendaags wel uit meer stukken moeten bestaan dan alleen een intro main en outro. In dat geval kan je toch beter die stukken zo laten en 2 aparte tracks maken :).
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen