Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 18:24 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
hardcoresjors schreef:
en mainstream en early :$
terror ook niet alles hoor, die herrie van Steven komt er bij mij niet in :lol:
maar SRB vind ik vaak wel goed! :P

Noob! xd

Hoe kun je daar nou een fucking noob in zijn? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 18:36 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Mwa, dat iets populair is/gekocht wordt, wil niet zeggen dat het van kwalitatief hoogstaand niveau is. Ik kan me best voorstellen dat er 500+ man een plaat kopen om er stoer mee te lopen doen. Dat gezegd, weet ik helemaal niks van Noizefucker af. Die link zou ik gauw als troep bestempelen, maar ik weet helemaal niks van die muziek af, dus om het ook te doen vind ik niet zo'n goed idee. Ik kan er iig niks mee.

Dat kan ik wel begrijpen hoor, maar om dan te zeggen dat het ook troep is :/ Maar gelukkig doe jij dat niet :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 21:33 

Hardtraxx Veteran

Iedereen kiest zelf hoe en waarom diegene muziek leuk vind, maakt niet bepaald uit of je dat begrijpt of niet. Leer dat ook eens te begrijpen.

Voor mij = Raw Hardstyle equals Industrial/Crossbreed, hoewel ik live Industrial/Crossbreed toch een tikkeltje vetter vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 13:44 

Kraak... Piep...

hardcoresjors schreef:
Draidy schreef:
hardcoresjors schreef:
en mainstream en early :$
terror ook niet alles hoor, die herrie van Steven komt er bij mij niet in :lol:
maar SRB vind ik vaak wel goed! :P

Noob! xd

Hoe kun je daar nou een fucking noob in zijn? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jij vind angerfist goed :list:

Mijn samengevatte kijk hier op.

Hardstyle ligt op een veel en veel lager pitje dan Industrial als het om ruigheid gaat.
De Genre's zijn ook bijna niet met elkaar te vergelijken omdat 3/4 van de industrial erg underground is.
en 3/4 van de hardstyle juist niet.
Melodieen van soort die voorkomen in industrial vind ik ook 100x beter dan die van hardstyle omdat ze vaak enorm ambient en atmosferisch zijn en niet zo overdreven happy. (Anger remix, Inanimate, The Arrival, I Never Want To See You Again)

Dat mensen klagen over de distortion is gewoon een gewen. Ik vond het eerst ook net als sjors nergens naar klinken, en ben het ook later pas gaan waarderen.
Maar de cleane industrial vond ik vroeger al vet (Life Runs Red, Ophidian (deels), The Outside Agency, Het oude Enzyme Records e.d) Zelfs de allereerste industrial van Wedlock & Comababy e.d. rond 1995.

In die zin is Industrial ook 10x zo gevarieerd als hardstyle.

Dat zijn allemaal redenen waarom ik veel liever industrial heb.
Ruiger, atmosferischer, gevarieerder, origineel en boven alles : "Niemand bitcht de ander af omdat de kick net niet goed is bijvoorbeeld of melo net niet" wat een heel bekend fenomeen in hardstyle is tegenwoordig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 13:37 

Hardtraxx Veteran

camiloPW schreef:
Project 141 schreef:
Houden jullie van Industrial?

mwah helaas, niet echt. Voor mij is het soms te veel ruis. wat traag, en niet van die oprispingen die ik krijg van een hardstylesound

Ruis? Traag? :huh: en ja, ik weet dat dit Crossbreed is, maar die nemen veel mensen hier toch al samen met industrial. (en zo zou ik nog honderden voorbeelden kunnen noemen)

Je laatste argument is dan weer persoonlijke smaak, maar ik zie in de HS toch regelmatig meer ruis en sowieso alles trager dan dit :P

Leuke bump trouwens, eens kijken wie van mening zijn veranderd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 13:51 

Hardtraxx Veteran

De laatste tijd zeker Industrial/DNB/Crossbreed -> Hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 14:06 

Hardtraxx Veteran

camiloPW schreef:
Ik heb het verkeerd. Ik had het meer over de de industrial-hardstyle. Voor mag harstyle lekker hard, maar de industrial is voor mij net teveel.

Ik heb het even geluisterd. Wat jij als voorbeeld geeft, komt bij mij zeker niet over als traag. Maar hier zit een beetje te veel van het goede bij in, je wordt overrompeld door geluiden, dingetjes dat je bijna niet meer weet naar wat je moet luisteren.
Zit heir niet ook grotendeels drum N bass in verstopt?

Ik blijf bij hardstyle.

DnB zit er zeker in verstopt. Zoals ik zei, dit is een Crossbreed plaat, en Crossbreed is (in deze vorm) een mix tussen DnB en Industrial.

Maar toch leuk dat het nu terugkomt. Zo zie ik tegenwoordig bijna louter positieve reacties als Thera eindigt met

en

of als Titan afsluit met

En zag ik ook constant positieve vermeldingen toen Wavolizer deze er in gooide, wat practisch ook een voorloper is van het industrial genre.

Not to mention dat je The Strangers nu regelmatig terug hoort komen, maar omdat dat veel HS elementen bevat, laat ik die maar achterwege. Maar dan ben ik toch benieuwd waar de terughoudende (om het subtiel te houden) houding vandaan komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 14:49 

Hardtraxx Veteran

Hahaha, vallende pannen xd Ik bedoel het niet persoonlijk hoor, maar dat je dit zegt, geeft eigenlijk alleen maar aan dat je niet inziet hoe veelzijdig het genre is. Ik ben absoluut nog geen pro (met 2x club r_AW en 1 PRSPCT in mijn feest-archief), maar ik heb op die drie feesten al wel gemerkt hoe veelzijdig de muziek is. Mindustries met veelal trage platen, best wel schone en ONTZETTEND diepe kicks, dikke ambient sounds... N-Vitral die erg dicht tegen de hardtechno aanschurkt, Rude Awakening met dikke vette smerige vieze kicks, TOA die veel raakvlakken met DnB hebben, en zo kunnen we nog wel even door gaan.

Wat de muziek voor mij zo vet maakt is dat ik het idee heb dat je met IHC veel beter kunt opbouwen in je set om naar een wat langere climax toe te werken. Meer zoals in de (hard)techno scene, zeg maar, terwijl in de HS elke plaat zijn eigen korte climax heeft, en je daarna weer even 'terugvalt' om op te bouwen naar een volgende plaat.

Ik heb in het laatste halfjaar in ieder geval ontdekt dat ik hardstyle nog steeds heel vet vind, maar het voor de afwisseling echt geweldig is om af en toe een IHC feestje mee te pakken (en dan met name club r_AW... wat een sfeer :yay: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 14:50 

Hardtraxx Veteran

Het is nog steeds niet helemaal mijn ding maar begin het wel steeds meer te waarderen. Tracks zoals The Shadows zijn echt gruwelijk. Komt waarschijnlijk omdat het (voor mij iig) wat dichter bij hardstyle staat. Kneiterharde kicks gecombineerd met die kickrolls, ja daar hou ik wel van ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 16:24 

Kraak... Piep...

camiloPW schreef:
Daarnaast lijtk het erop alsof de producer, maar 0.3 seconden muziek heeft gemaakt en dit telkens herhaalt.

Ik durf wel te wedden dat in een gemiddelde ophidian plaat 10x zo veel tijd zit als een simpel hardstyle plaatje.

Steffnov schreef:
En zag ik ook constant positieve vermeldingen toen Wavolizer deze er in gooide, wat practisch ook een voorloper is van het industrial genre.

Eh hier zit je er toch behoorlijk naast.
De voorlopers van Industrial zijn Wedlock, Comababy, Radium, Manu Le Malin, The DJ Producer, Koenig Cylinders en Wavelan e.d. :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 17:28 

Hardtraxx Elite

Groot deel van Industrial vind ik niet vet, voornamelijk omdat ik het te onregelmatig vind. Dat heeft dan vooral betrekking op de muziek op feesten, kan er niet inkomen om op los te gaan. Zelfde bijvoorbeeld met Dubstep, ben gek op het genre, en luister het heel vaak, maar wel gewoon thuis want tijdens het uitgaan kan ik er niet echt een dansje op doen. Ook omdat het BPM mij over het algemeen te hoog ligt (bij industrial dan). Er werden hier wel een aantal leuke voorbeelden gegeven van de wat langzamere platen, die overigens wel heel dik klinken maar dan ook weer gewoon voor thuis. Doe mij maar een regelmatige kick op een BPM'etje van 150 à 155. That's my opinion.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 18:23 

Hardtraxx Veteran

Demons voorloper van Industrial? Waar baseer je dat dan op? Heb gewoon het idee dat het Hardcore is hoor.
En ja ik ben ook altijd positief als een Thera afsluit met wat Industrial, maar dat komt puur omdat ik keihard moet lachen als ik het live hoor en daardoor heb ik wel respect voor. Vooral een plaat als Coretoon, die kan toch niemand serieus nemen ofwel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 18:34 

Hardtraxx Addict

Ik moest industrial eerst op een feest horen voordat ik het echt vet begon te vinden.. maar heb nog steeds dat ik het thuis echt veel minder luister terwijl ik nu op een feest liever industrial bezoek dan de gewone mainstream. Overigens hou ik wel van industrial maar vind ik Theracords echt om te janken.

Industrial met een kick als dit vind ik echt bizar vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 18:43 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
STAN- schreef:
En, wat vinden jullie dan van deze track?

Heerlijke sfeer met een laag BPM (140), redelijk cleane kick die dieper gaat dan de diepste oceaan op deze aardkloot.. Ik ben benieuwd :)

WTF is dit nou weer :woot:
EDIT: als reactie op de eerdere reacties op deze track. De distortion vind ik zelf ook heel vet hier, juist dat contract tussen het mooie en het 'lelijke' als het waren vind ik goed werken.

Draidy schreef:
STAN- schreef:
Noizefucker is gewoon troep :P

Ieder zijn mening, maar daar ben ik het niet mee eens.

Het lijkt mij sowieso sterk dat eerder werk op vinyl is uitgebracht terwijl het dus ''slecht'' is. Want aan het maken van vinyl zitten toch nog wel wat kosten verbonden, veel meer dan bij WEBs, daar gooi je geen troep op.

Mwa, dat iets populair is/gekocht wordt, wil niet zeggen dat het van kwalitatief hoogstaand niveau is. Ik kan me best voorstellen dat er 500+ man een plaat kopen om er stoer mee te lopen doen. Dat gezegd, weet ik helemaal niks van Noizefucker af. Die link zou ik gauw als troep bestempelen, maar ik weet helemaal niks van die muziek af, dus om het ook te doen vind ik niet zo'n goed idee. Ik kan er iig niks mee.

die vocals :love: kippenvel elke keer weer :love: hele track is trouwens fucking vet!! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 19:25 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
De voorlopers van Industrial zijn Wedlock, Comababy, Radium, Manu Le Malin, The DJ Producer, Koenig Cylinders en Wavelan e.d. :P

Was inderdaad kort door de bocht, maar ging me meer om wat voorbeelden aan te halen. Denk dat jij toch wel iets beter weet waar ik met mijn kennis niveau zit dan de meeste hier :P

Richaaard schreef:

Enzo :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 19:32 

Hardtraxx Veteran

Wesz91 schreef:
Groot deel van Industrial vind ik niet vet, voornamelijk omdat ik het te onregelmatig vind. Dat heeft dan vooral betrekking op de muziek op feesten, kan er niet inkomen om op los te gaan. Zelfde bijvoorbeeld met Dubstep, ben gek op het genre, en luister het heel vaak, maar wel gewoon thuis want tijdens het uitgaan kan ik er niet echt een dansje op doen. Ook omdat het BPM mij over het algemeen te hoog ligt (bij industrial dan). Er werden hier wel een aantal leuke voorbeelden gegeven van de wat langzamere platen, die overigens wel heel dik klinken maar dan ook weer gewoon voor thuis. Doe mij maar een regelmatige kick op een BPM'etje van 150 à 155. That's my opinion.

En zoiets dan?

redelijk langzame plaat en regelmatige kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 20:14 

Hardtraxx Elite

Draidy schreef:
En zoiets dan?

redelijk langzame plaat en regelmatige kick.

Mhua, vind het niet heel bijzonder eerlijk gezegt.. het is inderdaad wel gewoon een regelmatige en georganiseerde plaat, maar ik kan de energie en drive er niet echt in vinden helaas. Maar goed dat ligt aan mij en verschilt per persoon natuurlijk. Ik vond die Mindustries - Resistance uit de beginpost dan nog wel erg vet en energievol!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 20:36 

Hardtraxx Veteran

Ik vind die distortion op de meeste industrial kicks gewoon foeilelijk, daarnaast kan ik (vooral thuis) niet wennen aan het onregelmatige tempo. Op Ground Zero tijdens Wavolizer vond ik de Crossbreed/Industrial best wel leuk als afwisseling, maar niet meer dan dat. Het laatste voorbeeld van Draidy kan ik wel waarderen, maar zoals Wesz91 al zegt mist het wel energie/drive. De Demons (Promo Remix) vind ik dan wel weer vet. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 21:15 

Kraak... Piep...

De Demons remix is niet eens industrial :P

Dat is gewoon de stijl van Promo :P
Lekkere ruige mainstream :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 21:44 

Hardtraxx Addict

Steffnov schreef:
Broken Balance schreef:

Was inderdaad kort door de bocht, maar ging me meer om wat voorbeelden aan te halen. Denk dat jij toch wel iets beter weet waar ik met mijn kennis niveau zit dan de meeste hier :P

Richaaard schreef:

Enzo :P

Thanks, die eerste gaat me echt te snel maar die laatste :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 21:46 

Hardtraxx Veteran

Ik vind dan weer die eerste het vetst, als ik hardcore/industrial luister moet het wel snel en snoeihard gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 22:30 

Hardtraxx Addict

Maar ook tragere hardcore kan snoeihard gaan, veel mensen linken hardheid aan snelheid, maar daar ben ik het totaal niet eens. Frenchcore is ook snel maar heeft geen harde kick, dikke industrial kick daarintegen :D Net zoals een gemiddelde Spoontech nummer ook harder gaan dan gemiddeld mainstream hardcore plaatje. Althans mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 23:09 

Hardtraxx Veteran

Richaaard schreef:
Maar ook tragere hardcore kan snoeihard gaan, veel mensen linken hardheid aan snelheid, maar daar ben ik het totaal niet eens. Frenchcore is ook snel maar heeft geen harde kick, dikke industrial kick daarintegen :D Net zoals een gemiddelde Spoontech nummer ook harder gaan dan gemiddeld mainstream hardcore plaatje. Althans mijn mening.

Tuurlijk. Snelheid en hardheid heeft vrij weinig met elkaar te maken. Prima voorbeeld:

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 00:05 

Hardtraxxer

Ik ben sinds een tijdje (ik geloof via Qore minimix) bij een nummer van Toa en Sinister Souls aanbeland, en zodoende volgde het album van Sinister Souls. Vervolgens kwam ik uit bij TOA en zo ook het nieuwe album van hun wat ik enorm gaaf vind, en nu probeer ik me nu een beetje in de scene te verdiepen. Ik vind vooral de sfeer enorm gaaf, die je ook terughoort in het eerste nummer in topic.

Gave muziek dit. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 00:14 

Hardtraxx Veteran

Richaaard schreef:

sneller = harder & harder = beter toch?
Nee maar even zonder gijn, tuurlijk is sneller harder. Als zoals jij zegt frenchcore geen harde kick heeft maar industrial wel, als je dan een industrialkick onder een frenchcoreplaat zegt. Dan gaat dat toch harder dan diezelfde plaat maar dan pak en beet 50 bpm lager?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen