Goed, omdat dit voor mij toch nog steeds onbegrijpelijk is.
De meeste mensen klagen dat hardstyle niet hard genoeg is en dat er hardere kicks etc. moeten komen.
Wanneer er een plaat als Stash wordt uitgebracht, klaagt er nog zat volk dat het weer te is? En waarom vinden liefhebbers van platen als Stash Industrial nu weer niets? Er zijn meer dan genoeg industrial platen die weinig distortion hebben, en hetzelfde als hardstyle overkomen
Persoonlijk vindt ik een nummer zoals deze weinig emotie zitten. Dat is toch wel iets wat ik belangrijk vindt en van hou. Maar misschien dat sommige dit wel tof vinden!
Ik vind Theracords (om het rauwe te noemen) gewoon geweldig. Eigen sound eigen smaak en heel divers. Dat merk je wel met Theracords Live... die reacties zijn lovend. Daarnaast ben ik ook wel fan van Industrial hoor maar ik kan niet alles waarderen. Lowroller bijv dat weer wel, maar das crossbreed.
Kijk Stash vind ik heel andere drive hebben dan dat nummer... klinkt raar, maar elk nummer brengt een sfeer op. Industrial is wat harder/rauwer en brengt daardoor toch wat minder sfeer.
Het heeft ongetwijfeld ook te maken met de populariteit van Theracords hier. Als men een release ziet wat komt van een label waar ze fan van zijn gaan ze die eerder luisteren en staan ze daar meer voor open dan voor een release van een label dat ze nauwelijks kennen (nekro ofzo). Denk ik in ieder geval. En aangezien hier op het forum veel mensen liefhebbers zijn van Theracords zullen die tracks (die op het randje van Industrial zitten) ook meer beluisterd worden dan de echte Industrial tracks.
Denk dat MacMichael gelijk heeft, industrial-achtige tracks van Theracords zijn een stuk meer 'beschikbaar' voor de meeste Hardtraxx'ers aangezien ze door voor hen bekende artiesten gemaakt en gedraaid worden. Worden daarom ook eerder geluisterd. De platen in kwestie (Stash, Trespassing bijv.) zijn ook wat meer climax-georienteerd en bevatten gewoon hardstyle intro's. Ook Wavolizer's meer industriele platen liggen imo dichter bij hardstyle dan de plaat die jij noemt.
Van die track die je als voorbeeld geeft vind ik dat er te weinig energie in zit, zit geeen vette opbouw naar climax toe, dat vind ik o.a. leuk aan Hardstyle. Ook vind ik de kick lelijk, en de kickrolls halen de weinige energie die er in zit er nog verder uit.
Ook andere Industrial Tracks vind ik vaak saai, en ik vind dat er vaak irritante geluiden in zitten (van die piepjes), kicks die ik rommelig vind. En het irritantste vind ik nog wel die overdreven harde snares.
Deze dingen heeft Hardstyle vaak niet. Maar zoals je leest typ ik heel vaak 'ik vind', het is dus m'n eigen mening, ik kan wel begrijpen dat mensen het leuk vinden, vind het gewoon veel minder vet dan Hardstyle.
Van die track die je als voorbeeld geeft vind ik dat er te weinig energie in zit, zit geeen vette opbouw naar climax toe, dat vind ik o.a. leuk aan Hardstyle. Ook vind ik de kick lelijk, en de kickrolls halen de weinige energie die er in zit er nog verder uit.
Ook andere Industrial Tracks vind ik vaak saai, en ik vind dat er vaak irritante geluiden in zitten (van die piepjes), kicks die ik rommelig vind. En het irritantste vind ik nog wel die overdreven harde snares.
Deze dingen heeft Hardstyle vaak niet. Maar zoals je leest typ ik heel vaak 'ik vind', het is dus m'n eigen mening, ik kan wel begrijpen dat mensen het leuk vinden, vind het gewoon veel minder vet dan Hardstyle.
Ik was juist ook benieuwd naar de meningen van de rest
Denk dat het komt doordat veel luisteraars zich beperken tot alleen Hardstyle. Je ziet vaak dat echte liefhebbers van hardstyle super toegewijd zijn aan de muziek maar wanneer het buiten het genre valt staan ze er al niet meer voor open, puur vanwege de naam.
Je kan mij dus niet wijsmaken dat de liefhebber van rauwe hardstyle een Mindustries - Resistence EP of een groot deel van The Outside Agency - Scenocide 202 niet kan waarderen.
Denk dat het komt doordat veel luisteraars zich beperken tot alleen Hardstyle. Je ziet vaak dat echte liefhebbers van hardstyle super toegewijd zijn aan de muziek maar wanneer het buiten het genre valt staan ze er al niet meer voor open, puur vanwege de naam.
Je kan mij dus niet wijsmaken dat de liefhebber van rauwe hardstyle een Mindustries - Resistence EP of een groot deel van The Outside Agency - Scenocide 202 niet kan waarderen.
Zeer mee eens, maar dat gaat net zo goed de andere kant op. Je kan mij niet vertellen dat als je van Stardust / I'm Alive / Activated enzo houdt met al die trance deuntjes, dat je niet van trance/hardtrance kan houden. Komt er bij mij niet in. Zo ook dus de kant van de industrial. Gelukkig ben ik geen fan van Stash en dergelijke, maar dat houdt niet in dat ik niks aan die kant vet vind. Zal ongetwijfeld iets tussen zitten.
Ik ben ook niet thuis in de Industrial maar ik vind het wel zeker vet. QORE 3.0 CD's luister ik geregeld. Maar mijn muzieksmaak is dan sowieso best wel 'breed'. Wasted Penguinz vind ik vet maar Wavolizer ook bijvoorbeeld.
Nee ik snap dat mensen soms de zware overdistorted industrial niks vinden omdat het als herrie klinkt. Maar neemt niet weg dat ik het wel 10x ruiger vind dan hardstyle.
Maar als ze dan tracks zoals
Herrie of te ruig noemen vind ik dan weer zo nep. Als je het ruiger wil dan alle hardstyle tegenwoordig, dan kom je toch echt uit op dit.
En Therachords bestempelen als bijna industrial past ook alleen de huillach smiley bij. Therachords maakt zn sound veel te clean voor industrial en komt qua structuur e.d niet eens in de buurt.
Zeer mee eens, maar dat gaat net zo goed de andere kant op. Je kan mij niet vertellen dat als je van Stardust / I'm Alive / Activated enzo houdt met al die trance deuntjes, dat je niet van trance/hardtrance kan houden. Komt er bij mij niet in. Zo ook dus de kant van de industrial. Gelukkig ben ik geen fan van Stash en dergelijke, maar dat houdt niet in dat ik niks aan die kant vet vind. Zal ongetwijfeld iets tussen zitten.
Hardtrance ligt veel dichter bij early hardstyle dan bij de tracks die jij opnoemt. En ik kan bepaalde industrial en ook crossbreed wel waarderen, zolang de kicks niet teveel distortion hebben en het een bpm van hooguit 160 heeft. Echter is dit slechts een klein deel van het genre en zijn zulke tracks erg moeilijk te vinden, zonder al die andere industrial tracks door te spitten. Bovendien voelen die platen meer aan als een creatieve vorm van hardstyle, dan een trage cleane vorm van industrial, om het maar zo te zeggen, ookal is dat genre heel breed. Maar goed, ben eigenlijk sowieso niet meer van het hokjesdenken, want ook nu blijkt wel weer dat termen als industrial niet beschrijven wat ik bedoel.
Bovendien voelen die platen meer aan als een creatieve vorm van hardstyle, dan een trage cleane vorm van industrial, om het maar zo te zeggen, ookal is dat genre heel breed.
Iets met Industrial hardcore was er eerder dan Hardtrance en Early Hardstyle
Ik heb zelf echt geen problemen met Industrial, vind het ook wel vet iig. Alleen vind ik het persoonlijk lekkerder om te luisteren op feesten, om er lekker bij los te gaan. Thuis kan ik het ook wel luisteren maar dat moet ik meer in de stemming zijn, dan pak ik vaak liever gewoon een hardstyle plaatje.
Bovendien voelen die platen meer aan als een creatieve vorm van hardstyle, dan een trage cleane vorm van industrial, om het maar zo te zeggen, ookal is dat genre heel breed.
Ja en hardtrance was er eerder dan hardstyle, dat maakt hardstyle platen nog geen hardtrance..
Ja en hardtrance was er eerder dan hardstyle, dat maakt hardstyle platen nog geen hardtrance..
Ik bedoel meer hoe je industrial ooit een vorm van hardstyle kan noemen terwijl IHC er een half decennia eerder al was.
Omdat genres vooral gekenmerkt worden door bepaalde sounds en eigenschappen en gezien Industrial platen onder tussen 140-160 bpm met cleane kicks meer lijken op een experimentele hardstyle plaat, dan op de rest van de industrial, voelt het meer aan als hardstyle dan als industrial. Dan maakt het toch geen ene moer uit, hoelang een genre al bestaat.
Overigens klagen de meeste mensen niet dat alle hardstyle niet hard genoeg is, het gaat voornamelijk om de miainstream en raw artiesten die alsnog mainstream kicks gebruiken. Early Hardstyle, bepaalde raw hardstyle en Theracords platen zijn voor mij perfect qua hardheid, er is dan ook geen verlangen naar als maar harder, maar naar meer hardstyle die de het woord hard weer eer aan doet. Bovendien is Industrial echt niet het enige dat harder is dan een gemiddelde hardstyle plaat, zelfs Hardtrance is tegenwoordig harder dan Hardstyle. Bovendien zijn de platen die je gister liet horen in de shout, met een dusdanige hoeveelheid distortion dat het klinkt alsof je naar een opgeblazen speaker zit te luisteren, naar mijn mening niet harder dan een gemiddelde Theracords plaat. Hardheid zit m voor mij vooral in hoe diep een kick gaat en niet hoeveel distortion er wel niet op zit of hoe hoog het bpm is. Distortion zorgt voor een range aan hoge frequenties, die op een hoog volume een stuk minder lekker in het gehoor liggen dan de lage frequenties. Daarom heb ik liever zuivere kicks. En sommige/veel? hardcore/industrial hebben een bassline, waarbij de bass vrijwel continu doorloopt, wat er voor zorgt dat het verschil tussen twee kicks maar klein is en de kick dus een stuk minder hard.