Niet per se. Neem bijvoorbeeld Therapy van Mindustries, of Fracture 4 - I never want to see your face again... Die kicks zijn gemaakt voor 140 bpm. Als je die kick onder een plaat legt van 175 bpm, komt hij heel anders over. Ze klappen er juist zo hard op omdat ze ontzettend veel brute kracht hebben, en vrij veel tijd hebben om die kracht de zaal in te blazen (60/140=0,43 seconden tegenover 60/175=0,34).
Dit klinkt misschien flauw, maar IMO zorgt dit er voor dat ik vind dat sommige trage platen gewoon mega hard zijn, en dat heeft dan dus niets met de snelheid te maken.
Ik weet niet wat precies normaal is bij Industrial want daar ken ik het niet goed genoeg voor, maar als ik gewoon puur kijk naar wat ik zelfs als hard ervaar. Is dat wanneer ik een kick van plaat A op een normaal (hardstyle) tempo hoor, ik diezelfde plaat een 5 bpm hoger vaak wel harder ervaar. Maar uiteindelijk is dat denk ik ook iets smaak gebonden en verschilt het per kick zoals je zelf al aangeeft.
Ik weet niet wat precies normaal is bij Industrial want daar ken ik het niet goed genoeg voor, maar als ik gewoon puur kijk naar wat ik zelfs als hard ervaar. Is dat wanneer ik een kick van plaat A op een normaal (hardstyle) tempo hoor, ik diezelfde plaat een 5 bpm hoger vaak wel harder ervaar. Maar uiteindelijk is dat denk ik ook iets smaak gebonden en verschilt het per kick zoals je zelf al aangeeft.
Bij industrial verschilt dat veel meer. Sowieso heb je gewoon te maken met het feit dat je in dit genre wél te maken hebt met een BPM variatie, kan van 120 tot 200 zijn (misschien zelfs nog wel een groter verschil). Het varieert ook absoluut per plaat, of een track beter overkomt op een hoger BPM of juist niet. Dit klinkt misschien apart uit de mond (ok, vingers... ) van iemand die een track in een set gemiddeld 7/8% op pitcht, maar sommige platen worden er niet beter op als ze 5 BPM omhoog gaan, terwijl anderen vele malen beter tot hun recht komen als ze tot wel 25 BPM omhoog worden gegooid.
Ik vind pacifists echt een goed voorbeeld daarvan toen ik die op spotify luisterde vond ik hem echt ontzettend saai. Maar in jou set een keer vind ik hem echt gruwelijk vet, omdat ie daar gewoon sneller gaat waardoor ik hem automatisch harder vind
Ik denk dat meer mensen zich sneller verdiepen in de "cleane industrial" om het zo even te noemen. Omdat ze sneller de link kunnen leggen met de ruige versies van hardstyle, kickgewijs vooral.
Terwijl Industrial daar toch echt twee kanten in heeft. Ikzelf ben meer fan van veel distortion of echt lompe dreunen of reverbed kicks (Menace II Society - Chronic Disorder kick zeg maar). Maar omdat dat sneller neigt richting "herrie/kraakpiep" vinden veel mensen dat minder.
Zoals de meeste tracks van mindustries, toa, sinister souls, lowroller e.d. zijn niks qua distortion vergeleken met dit.
Die Zanthrax plaat vind dus oprecht echt een bak met herrie, ik kan me echt niet indenken dat mensen dat mooi vinden (jaja, openminded dit dat bla bla). Je hoort alleen maar gekraak, kan iemand mij uitleggen wat daar mooi aan is?
Die Zanthrax plaat vind dus oprecht echt een bak met herrie, ik kan me echt niet indenken dat mensen dat mooi vinden (jaja, openminded dit dat bla bla). Je hoort alleen maar gekraak, kan iemand mij uitleggen wat daar mooi aan is?
Ik vind het super omdat het gewoon een muur van bass en distortion is, wat ik heerlijk lomp vind. Live gaat dat ongekend hard Maar zoals ik al aangaf, je moet er echt aan wennen en van houden want veel mensen zien er niks in.
Net als mensen metal wel leuk vinden maar heavy doom drommels metal niet. Is dit zo dat mensen industrial vet vinden maar de ruige vieze herrie versie niet omdat het TE is. En ik vind de TE daarin juist vet, zo hard als het kan
Het kan natuurlijk ook iets cleaner en sneller, maar alsnog lomp
Ik kan dan weer niet snappen hoe sommige mensen dit niet heerlijk lomp vinden. vooral die kicks
Waarom hardstyle en industrial? Is toch totaal wat anders?
Hoe meer je gaat luisteren hoe meer je van industrial geniet. Dat heb ik tenminste. Je moet er gewoon aan proeven en dan went het. Zit nog lekker in de wenfase. Ik vind die diepe, galmende bass eigenlijk het mooiste geluid dat er is, daarom vind ik die Dark By Nature erg lekker klinken. Ben me aan het indenken hoe die live gaat. Ik denk dat je niet gelooft wat je hoort.
Zoals Dakpan al uitlegt op de eerste pagina heb ik me echt jaren lang alleen maar met hardstyle bezig gehouden. Nu er tegenwoordig voor mij nog maar vrij weinig boeiends uit komt begin ik de laatste tijd toch andere dingen op te zoeken (zowel de hardtrance kant op als deze). En ik moet toegeven, die track in de OP, klinkt eigenlijk best gaaf. Komende tijd toch eens wat meer in gaan verdiepen
De eerste is echt overweldigend wat voor muur van geluid en bass er op je afkomt, nog steeds kippenvel als ik er aan denk.
De tweede zijn zo'n beetje de hardste kicks die ik ooit live heb gehoord. Dreunt echt dwars door je heen. Enige nummer dat ik ooit heb gehoord dat er bij in de buurt komt is Hamunaptra & Ophidian & Ruffneck - Flying Saucer
Hardstyle is nog steeds mijn favoriete genre, maar af en toe zet ik ook wel eens wat industrial op. Ik moet zeggen dat ik meer met Drum & Bass/ Crossbreed heb, daar vind ik de ritmes toch wat vetter. Maar af en toe een plaatje van TOA/ Mindustries gaat er wel in
Weet niet of het industrial is, maar TOA - Cautionary Tale/ Mindustries - Craftiest Trick vind ik geweldig.
Ik ga tegenwoordig meer de rustigere kant op als ik muziek luister anders dan Hardstyle.
Ik moet zeggen dat ik meer met Drum & Bass/ Crossbreed heb, daar vind ik de ritmes toch wat vetter. Maar af en toe een plaatje van TOA/ Mindustries gaat er wel in
Leuke opmerking, want TOA zijn zo ongeveer de grondleggers van crossbreed
Ik moet zeggen dat ik meer met Drum & Bass/ Crossbreed heb, daar vind ik de ritmes toch wat vetter. Maar af en toe een plaatje van TOA/ Mindustries gaat er wel in
Leuke opmerking, want TOA zijn zo ongeveer de grondleggers van crossbreed
Ik bedoel af en toe een Industrial plaatje van TOA.
Lyst schreef:
IDM?
Welke artiesten/ tracks bedoel je hier bijvoorbeeld mee?
Maar ook tragere hardcore kan snoeihard gaan, veel mensen linken hardheid aan snelheid, maar daar ben ik het totaal niet eens. Frenchcore is ook snel maar heeft geen harde kick, dikke industrial kick daarintegen Net zoals een gemiddelde Spoontech nummer ook harder gaan dan gemiddeld mainstream hardcore plaatje. Althans mijn mening.
Helemaal mee eens Dit nummer zit rond de 160 bpm maar is echt snoeihard:
terwijl deze rond 220 zit maar echt niet zo hard is
Toch vind ik vaak Terror wel harder gaan dan Industrial Bijvoorbeeld:
Ben zelf door hardtraxx beetje bij beetje Industrial aan het luisteren. Voorlopig alleen nog TOA. Vind het heerlijk om dit in de auto op te zetten of op de achtergrond als je thuis met iets bezig bent. Ik zie me er echter op een feest nog niet op los gaan. Mss dat dat nog wel komt .