Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 22:46 

Struikrover schreef:
Ik heb echt nog nooit een piep gehad.. :huh:

Dichter bij de boxen gaan staan
Of je hersenen werken niet goed xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 05:04 

Hardtraxx Newbie

Just4Music schreef:
Stond zon vrouw met zo'n decibel meter bij de hardcore, kwam niet boven de 100 uit.

Maar 100 is ook al schadelijk. Ik heb zelf ook nog geen oordoppen maar ben wel van plan ze binnenkort te halen, wanneer het financieel wat meezit... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 09:06 

Artiest

Surreal schreef:
Elke keer als ik een piep hoor denk ik " ja, het was een goed feest!"

Stoere jonge ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 13:27 

Hardtraxx Veteran

binnenkort ook maar eens van die otoplastieken laten maken, aangeezien ik steeds meer naar hardstsyle avondjes toe ga :P
en ik wil nog dj worden dus me oren zijn dan wel belangrijk ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 11:48 

Hardtraxx Veteran

Surreal schreef:

Wat heeft dat er nou mee te maken?

Zowel van Qlimax en InQontrol had ik geen piep in mn horen maar van Restylerz en de lokale discotheek wel? Dus dat
wil zeggen dat Qlimax en IQ slecht waren?

Ik ga zaterdag eindelijk naar Schoonenberg, mn budget is 150 excl.

Weet trouwens nog steeds niet of ik 25 db of 15 db demping zou nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 12:27 

Donateur

op In Qontrol had ik ze wel mee maar heb ze uiteindelijk niet gebruikt.
geen last van piep of ruis. maar ben wel van plan om ooit een setje te halen.
denk met 15 db demping. is meer dan zat. je moet nog wel wat kunnen horen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 15:39 

Hardtraxx Veteran

Kepro schreef:
Surreal schreef:

Wat heeft dat er nou mee te maken?

Zowel van Qlimax en InQontrol had ik geen piep in mn horen maar van Restylerz en de lokale discotheek wel? Dus dat
wil zeggen dat Qlimax en IQ slecht waren?

Ik ga zaterdag eindelijk naar Schoonenberg, mn budget is 150 excl.

Weet trouwens nog steeds niet of ik 25 db of 15 db demping zou nemen.

Ik denk dat hij bedoeld dat als hij een piep heeft, het geluid hard genoeg stond. Slaat dan natuurlijk nog nergens op maar goed.

Met 150 moet je het makkelijk redden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2010 21:23 

Hardtraxx Veteran

Gehoorbescherming is prima hoor! En bij hard bass zei nog een gast tegen mij; waarom heb je die dingen in joh? Ik zei dus dat ik m'n oren neit kapot wou hebben. Ik den kdat hij me voor gek verklaarde... Maar daar moet je dus niks van aantrekken, Kopen die handel mensen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2010 21:29 

G1LL schreef:
Gehoorbescherming is prima hoor! En bij hard bass zei nog een gast tegen mij; waarom heb je die dingen in joh? Ik zei dus dat ik m'n oren neit kapot wou hebben. Ik den kdat hij me voor gek verklaarde... Maar daar moet je dus niks van aantrekken, Kopen die handel mensen!

Goedzo! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2010 12:21 

Hardtraxx Veteran

Bij schoonenberg hebben ze heel veel verschillende?? (zie website)

-Communiceren in een lawaaiige omgeving: ClearSound
-Verantwoord genieten van muziek: ER

Ik snap er de ballen niet meer van, en nog steeds weet ik niet hoeveel
db demping ik moet nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2010 13:55 

Donateur

Kepro schreef:

Dat betekent dus die Exinore ER kopen, die zijn speciaal voor dancefeesten etc. Ik heb ze ook en ze werken echt ontzettend goed. Ik heb eerst gekozen voor 25 decibel demping, maar dat was teveel van het goede, en ik mocht ze binnen 2 weken kosteloos laten omzetten naar 15 decibel demping. Schoonenberg is echt een topzaak!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2010 15:43 

Hardtraxx Veteran

Milán schreef:
Kepro schreef:

Dat betekent dus die Exinore ER kopen, die zijn speciaal voor dancefeesten etc. Ik heb ze ook en ze werken echt ontzettend goed. Ik heb eerst gekozen voor 25 decibel demping, maar dat was teveel van het goede, en ik mocht ze binnen 2 weken kosteloos laten omzetten naar 15 decibel demping. Schoonenberg is echt een topzaak!!

Exinore? (neem aan dat je de 2e bedoelt) Hopelijk kan ik zaterdag even langsgaan, zit nu al 3 dagen ziek thuis, word al weken in de ban gehouden...

Dan ga ik wel voor de 15 db.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2010 18:13 

Hardtraxx Veteran

Wat Milan zegt. Die andere is bijvoorbeeld voor in de bouw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2010 18:38 

Hardtraxx Veteran

De kerel van schoonenberg zei....

Je oordopjes zouden er uit kunnen vallen? Lijkt me sterk toch? ook al sta je zo erg te springen en te stampen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2010 18:45 

Hardtraxxer

Kepro schreef:
De kerel van schoonenberg zei....

Je oordopjes zouden er uit kunnen vallen? Lijkt me sterk toch? ook al sta je zo erg te springen en te stampen.

Kan maar moet je het wel heel bont maken :')
Ik heb wel dat mijn oordoppen een heel klein beetje los gaan zitten.. dat gebeurd ook als ik lach.. :') maar dat is bij mij het geval, kan goed bij alle andere mensen die de zelfde soort oordoppen hebben niet het geval is!
Maar bij mij zijn ze er nooit uit gevallen.. ja 1tje toen iemand hard met zijn hand langs mijn oor ging!
Daar moet je wel mee oppassen, als iemand met zijn hand dicht bij je oren zit.. dan wil die bij mij er wel snel uit gaan

Maar door te feesten/stampen/gek doen vallen ze er bij helemaal niet uit!
Ook niet naar 11 uur lang los gaan! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2010 19:50 

[NL]Sjefke schreef:
Ik heb wel dat mijn oordoppen een heel klein beetje los gaan zitten.. dat gebeurd ook als ik lach.. :')

Idd, door stampen gaan ze er niet uit :P
en door lachen gaan ze een bietje los zitten, maar vallen ze er als nog niet uit :P
ik heb alleen dat ze er soms uit gaan als ik meerdere keren me doppen in en uit doe [waardoor ze beetje onder oorsmeer komen te zitten en beetje vettig worden, maar dan 1x ff met je shirt afdoen en klaar :)
maar eigenlijk nooit ergens last van :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2010 13:48 

Hardtraxxer

Kepro schreef:
Milán schreef:
Kepro schreef:

Exinore? (neem aan dat je de 2e bedoelt) Hopelijk kan ik zaterdag even langsgaan, zit nu al 3 dagen ziek thuis, word al weken in de ban gehouden...

Dan ga ik wel voor de 15 db.

Exinore heeft ook doppen zonder ER filter, die zijn goedkoper. Het ER filter zorgt alleen voor een vlakke demping wat als voordeel heeft dat je het geluid exact hetzelfde hoort als zonder doppen alleen dan een stukje zachter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2010 13:25 

Donateur

Ik ga nu echt ff kijken naar goede oordoppen. Had gister in Outland gehoorbescherming bij me maar dat is echt goedkope troep. Alles wat je hoorde was bass, de hoge tonen vielen allemaal weg. Zo was het niet meer leuk. Alleen heb ik nu wel een gigantische piep in m'n oren en het zou me niet verbazen als ik hieraan kleine blijvende schade overhoudt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2010 16:22 

Hardtraxx Veteran

als ik weer geld heb moet ik ook maar eens van die otoplastieken aan laten meten want gehoorschade komt steeds dichterbij denk ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2010 08:33 

Hardtraxx Veteran

Ik heb zojuist afgelopen week de Exinore ER DB 15 besteld, ik ben benieuwd, zondag ochtend lag ik
met een goede piep weer in mn bed.

Mn pa heeft optoplastieken die 100 db demping hebben (hij werkt in de bouw) en zegt dat mijn 15 db veels te weinig is :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2010 10:50 

Artiest

Kepro schreef:
Ik heb zojuist afgelopen week de Exinore ER DB 15 besteld, ik ben benieuwd, zondag ochtend lag ik

Mn pa heeft optoplastieken die 100 db demping hebben (hij werkt in de bouw) en zegt dat mijn 15 db veels te weinig is :P .

Denk dat er op zo'n; feest gemiddeld 110 DB uit de speakers komt. Met zo'n demping van je pa is niets mis echter hoor je gewoon bijna niets meer.

Met 90 DB heb je een beschadiging naar 8 uur luisteren dus hier moet je ongeveer op mikken. Dat doe je dus met die 15 DB demping aangezien je nooit volledig 8 uur vooraan met 110 DB staat.

dB(A) Beleving Voorbeelden
0 Hoordrempel
10 Netaan hoorbaar Normale ademhaling, vallend blad
20 Radiostudio, boomblaadjes in de wind, fluisteren op 1.5 m
30 Erg stil Bibliotheek (30-40 dB), zacht gefluister op 5 m, opnamestudio
40 Huiskamer, slaapkamer, rustig kantoor, rustige woonbuurt, vogels bij zonsopkomst, zacht geroezemoes in een klas
50 Rustig Licht autoverkeer op 30 m, eigen kantoorkamer, regen, koelkast, in het bos
55 Koffiezetapparaat, elektrische tandenborstel (50-60 dB)
60 Indringend Airconditioning (50-75 dB), normale conversatie, wasmachine (50-75 dB), vaatwasser (55-70 dB), naaimachine, wasdroger, pianospel (60-70 dB), F16A straaljager op 6000 m hoogte (59 dB)
70 Storend bij telefoneren Verkeer op de snelweg, druk kantoor, elektrisch scheerapparaat (50-80 dB), stofzuiger (60-85 dB), geluid van hard staande TV, auto op 15 m, fortissimo zingen op 1 m afstand
75 Elektrische mixer, koffiemolen (70-80 dB), druk restaurant (70-85 dB), F16A straaljager op 3000 m hoogte (74 dB)
80 Hinderlijk Wekkeralarm op 0.7 m, haardroger (60-95 dB), rumoerig kantoor, zwaar verkeer (80-85 dB) op 15 m, toilet doorspoelen (75-85 dB), deurbel, rinkelende telefoon, fluitende ketel, gemotoriseerde maaimachine (65-95 dB), machinaal handgereedschap, pneumatisch gereedschap op 15 m, kamermuziekorkestje (75-85 dB), klassieke gitaar van dichtbij
85 Handzaag, mixer met ijs (83 dB), foodprocessor (80-90 dB), F16A straaljager op 1500 m hoogte, geluid van vliegtuig door de geluidsbarrière (80-89 dB)
90 Zeer hinderlijk, gehoorbeschadiging na 8 u Zware vrachtwagen op 15 m, bulldozer op 15 m, druk stadsverkeer, mixer (80-90 dB), tractor, vrachtwagen, schreeuwend praten, gejuich bij rustig sportevenement, gillend kind, passerende motorfiets, kleine luchtcompressor
95 Elektrische drilboor, op de snelweg rijden met open dak, viool (84-103 dB), fluitspel van dichtbij (85-111 dB), trombone van dichtbij (85-114 dB), F16A straaljager op 600 m hoogte
100 Zeer luid Zware vuilniswagen, naar vuurwerk kijken, metro (90-115 dB), machine in fabriek, klas in timmerschool, motorfiets (95-110 dB), sneeuwmobiel, danszaal, boom box, diesel vrachtwagen, ketelslager, grote luchtcompressor, pneumatische beitel, krachtig spuitend gaslek, versnellingsbak auto, in de auto op drukke snelweg, F16A straaljager op 300 m hoogte
105 Sneeuwblazer, helicopter op 30 m (100-105 dB), krachtige maaimachine, pauken, roffel op grote trom, F16A straaljager op 150 m hoogte (107 dB)
110 Extreem luid Heimachine, rockconcert (110-130 dB), schreeuwen in iemands oor, gillend huilende baby, speelgoed piepbeestje dicht tegen het oor, motorzaag, bladblazer, disco, drukke videospelhal, symfonie-orkest gemiddeld niveau, onveilige walkman op zijn hardst (112 dB), op een sneeuwmobiel rijden, zandstralen, hard spelende radio of hifi, F16A straaljager op 90 m hoogte
115 Krijsende metrowielen
120 Luidste menselijke stem, autoclaxon op 1 m, startend vliegtuig op 70 m, klinkhamer, kettingzaag (120-125 dB), hameren op een spijker, pneumatische boor (100-120 dB), zware machine, sirene van ambulance, voetbal in het stadion (117 dB), klas met schreeuwende kinderen
125 Hifi in de auto (normale installatie), piek van symfonie-orkest (120-137 dB)
130 Donderslag (120-130 dB), pneumatische hamer, zeer krachtige boormachine, luchtalarm, slagwerksectie van orkest, stock-car race, grote ventilator van 100000 kuub/u
135 Pijngrens volgens andere bron Sommige luide speelgoedpiepbeestjes
140 Pijngrens Luchtalarmsirene van dichtbij, vliegtuigen op vliegdekschip, propellorvliegtuig van dichtbij, straalvliegtuig op 300 m (135-145 dB)
150 Permanente gehoorschade volgens andere bron Startend straalvliegtuig van dichtbij, artillerie op 150 m, voetzoeker, knallen van een ballon (157 dB), piek van rockconcert of normaal niveau nabij de luidsprekers
160 Ramjet van dichtbij, vuurwerk op 1.5 m, geweerschot (163 dB), pistoolschot (166 dB)
170 Schot van krachtig hagelgeweer
180 Onherstelbare gehoorschade Raketlanceerplatform
194 Saturnusraket (geluidsdruk is 1 atm)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2010 10:59 

Hardtraxxer

Iemand ervaring met Eye Wish groeneveld? Alle filialen doen ook met oren toch? Wil er morgen heen gaan, iemand tips of info?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2010 12:25 

Hardtraxx Veteran

Nego schreef:
Kepro schreef:

Denk dat er op zo'n; feest gemiddeld 110 DB uit de speakers komt. Met zo'n demping van je pa is niets mis echter hoor je gewoon bijna niets meer.

Met 90 DB heb je een beschadiging naar 8 uur luisteren dus hier moet je ongeveer op mikken. Dat doe je dus met die 15 DB demping aangezien je nooit volledig 8 uur vooraan met 110 DB staat.

Oke, bedankt. Ik hoop in ieder geval dat de oordoppen niet teleurstellen want het is een aardige smak met geld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2010 11:55 

Hardtraxxer

Vanmiddag dan ook maar naar Schoonenberg, de hele meivakantie gewerkt dus het kan er weer af xd Welke levertijd kan ik dan verwachten, zou ik ze voor defqon binnen hebben? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2010 17:24 

Hardtraxx Veteran

The Amethist schreef:
Vanmiddag dan ook maar naar Schoonenberg, de hele meivakantie gewerkt dus het kan er weer af xd Welke levertijd kan ik dan verwachten, zou ik ze voor defqon binnen hebben? :)

Zou op 3 weken gokken. Zou ze dus nu gewoon laten maken, dan zijn ze sowieso voor defqon binnen.
Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen