Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 17:08 

Hardtraxxer

Ik vraag me alleen serieus af of je wel weet welk risico je loopt. De doofheid die je er van krijgt is niet eens zo erg nog, de tinnitus of hyperacusis die je mogelijk krijgt is des te erger. En dat kan je al van 1 feest krijgen (al is die kans klein, het gebeurd wel!). Stel je voor dat je een fluittoon of ruis hoort die boven het stemgeluid van iemand uitkomt, 24/7 voor de rest van je leven. Dat is in bed alsof je die op de vluchtstrook van een snelweg hebt neergezet. Dat gepiep dat je hoort aan het eind van het feest en die druk op je oren, maar dan altijd. Of dat het tikken van de klok al pijn doet. Of het neerzetten van een koffiekopje. Of het lepeltje dat tikt tegen de bodem. Of het ritselen van de stoel. En een echte behandeling is er dan ook niet voor. Wel zijn er medicijnen en trainingen om je er mee leren om te gaan. Nou joepie...

Het is niet bepaald zonder reden dat een deel van de mensen die het krijgt zelfmoord iig overweegt en er ook mensen het gedaan hebben. En denk niet dat het je niet overkomen zal, overal in de zaal of op het terrein loop je gehoorschade op, iedere keer dat je gaat. Het feit dat je er zo weinig over hoort heeft dan ook meer met schaamte of de onbegrip die je krijgt te maken, dan dat het niet voorkomt. Enorm veel artiesten en musici (zeker de oude garde heeft er massaal last van) hebben het.

Denk je dat ik overdrijf? Ga eens op een tinnitus lotgenoten forum kijken hoe wanhopig mensen zijn die het hebben. Of doe in ear dopjes die op een volume dat je nog net iemand die op een paar meter afstand staat kan verstaan en ga zo proberen te slapen of het een aantal uur vol te houden met dit soort geluiden: https://www.youtube.com/watch?v=YyMxwalVdBU Kies er 1 van en zorg dat die in een loop afgespeeld wordt. Zonder onderbreking of verandering in het geluid.

Zodra je het hebt, heb je spijt dat je geen oordoppen hebt gedragen. Een goede oordop voel je niet en vergeet je dat je die in hebt. Het geluid veranderd er niet / amper door en doordat je oren gevoelloos worden van hard geluid ervaar je het eigenlijk ook niet zachter. En zelfs met oordoppen (zeker met 15 db en zelfs met 25 db die het volume met meer dan 8x halveert!) loop je vooraan nog schade op bij de hardste feesten zoals main stages van festivals waarvan alles vanaf vooraan moet komen. Deze is alleen veel beperkter als zonder doppen, zelfs al sta je halverwege ergens.

Maar het is je eigen keuze uiteraard, zorg alleen wel dat het een bewuste keuze is ipv dat je achteraf spijt gaat krijgen omdat je je ogen er voor gesloten hebt. De tijd dat je gekke henkie was met oordoppen in is echt wel over.

Kijk als het je interesseert eens bij de geluidsmensen. Vrijwel altijd hebben ze meetapparatuur staan om het volume in de gaten te houden. En 110 db (bij hun dus! vooraan is het flink harder) is eerder regel dan uitzondering en 120 db heb ik ook vaak genoeg gezien. Ook (of misschien vooral) binnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 18:34 

Hardtraxx Veteran

Syztrax schreef:
dat risico zal ik dan maar lopen,
is echt niet zo dat iedereen die geen oordoppen draagt gehoorbeschadiging krijgt, het maakt wel best veel verschil van waar je staat hoor, ligt er ook een beetje aan hoe goed je er tegen kan, maar alsnog, ik vind t een beetje een raar idee maar dat is alleen mijn mening

Waarom zou je bewust een risico lopen terwijl het niet nodig is. Als jij zonder bescherming op een feest staat met harde muziek voor minimaal 7 uur dan loop je gewoon gehoorbeschadiging op. Nu merk je daar misschien nog niks van maar als je 30 bent en je naarmate je ouder wordt steeds slechtere oren krijgt moet je niet gek op kijken dat je buurman je tv hoort als jij tv ligt te kijken. Dat allemaal omdat jij geen zin had om een kleine 40 euro uit te geven om de goede gezondheid van je oren te helpen garanderen, een fijnere luisterervaring te hebben zowel tijdens als na het feest door simpelweg oordopjes te dragen die je niet voelt en anderemensen niet eens kunnen zien :(

Niet met de reactie komen ik ben nu jonge daredevil #yolo want dan kan ik je niet serieus meer nemen. Nu heb je nog geen verantwoordelijkheden jegens je omgeving en mocht je die wel al hebben dan vind ik je nog debieler.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 22:18 

Hardtraxx Veteran

Pas op inderdaad. Je moet het helemaal zelf weten, er zijn genoeg mensen die op hun 30e nog nergens last van hebben na het regelmatig bezoeken van festivals, heel fijn voor ze, maar ze zullen toch eerder gehooraftakeling (of dit een bestaand woord is geen idee) krijgen dan mensen die dat niet doen.

Maar je kan ook pech hebben. Ik heb zelf een piep in mijn oor, het is een lichte weliswaar dus het hindert mij niet meer bij het slapen, in het begin wel. Maar ik had deze al op mijn 14e toen ik alleen nog maar een paar schoolfeesten had gehad. Ook kan ik niet goed tegen harde geluiden (nog lang niet zo extreem als de voorbeelden hier gegeven maar wel noemenswaardig) dus een feest bezoeken zonder oordoppen doet gewoon echt pijn naast dat het slecht is.

Bij mij is het allemaal nog in lichte mate maar ik pas wel op dat het erger wordt. Met oordoppen een feest bezoeken maakt de ervaring ook absoluut niet minder in mijn ogen.

Dus wees gewaarschuwd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 23:37 

Hardtraxxer

mrazura schreef:
Syztrax schreef:
is echt niet zo dat iedereen die geen oordoppen draagt gehoorbeschadiging krijgt, het maakt wel best veel verschil van waar je staat hoor, ligt er ook een beetje aan hoe goed je er tegen kan, maar alsnog, ik vind t een beetje een raar idee maar dat is alleen mijn mening

Waarom zou je bewust een risico lopen terwijl het niet nodig is. Als jij zonder bescherming op een feest staat met harde muziek voor minimaal 7 uur dan loop je gewoon gehoorbeschadiging op. Nu merk je daar misschien nog niks van maar als je 30 bent en je naarmate je ouder wordt steeds slechtere oren krijgt moet je niet gek op kijken dat je buurman je tv hoort als jij tv ligt te kijken. Dat allemaal omdat jij geen zin had om een kleine 40 euro uit te geven om de goede gezondheid van je oren te helpen garanderen, een fijnere luisterervaring te hebben zowel tijdens als na het feest door simpelweg oordopjes te dragen die je niet voelt en anderemensen niet eens kunnen zien :(

Niet met de reactie komen ik ben nu jonge daredevil #yolo want dan kan ik je niet serieus meer nemen. Nu heb je nog geen verantwoordelijkheden jegens je omgeving en mocht je die wel al hebben dan vind ik je nog debieler.
ik ben zeker niet daredevil yolo, ik luister alleen liever muziek zonder oordopjes, dan moet je je hele stem kapot schreeuwen om elkaar te verstaan en bovendien doet t t geluid niet ten goede, of zijn er soms oordoppen die alleen t harde geluid filteren en t gewoon laten lijken of de muziek zachter staat en goedkoop zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 00:01 

Hardtraxx Newbie

Citaat:
dan moet je je hele stem kapot schreeuwen om elkaar te verstaan

Oordoppen worden zo gemaakt dat de spraakverstaanbaarheid optimaal blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 00:10 

Hardtraxxer

erik5991 schreef:
Citaat:
dan moet je je hele stem kapot schreeuwen om elkaar te verstaan

Oordoppen worden zo gemaakt dat de spraakverstaanbaarheid optimaal blijft.

zijn zo'n oordoppen niet duur dan?
en gaat t geluid dan ook niet zo dichtgeknepen klinken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 00:25 

Hardtraxx Newbie

Citaat:

Ik heb zelf Noizzez Green die kosten maar €25,- en het geluid klinkt wel iets anders maar als je je oordoppen in doet voordat je in de muziek gaat staan merk je daar weinig van pas als je oordoppen eruit haalt hoor je het verschil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 00:47 

Hardtraxxer

erik5991 schreef:
Citaat:

Ik heb zelf Noizzez Green die kosten maar €25,- en het geluid linkt wel iets anders maar als je je oordoppen in doet voordat je in de muziek gaat staan merk je daar weinig van pas als je oordoppen eruit haalt hoor je het verschil.

Dat vind ik zonde vlan de muziek, en degene waarbij dat wel goed is zullen waarschijnlijk wel heel duur zijn,
Als iemand goedkope oordoppen weet waarvan t geluid niks achteruit gaat zou ik dit nog graag overwegen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 16:33 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het geluid juist beter met oordoppen in ^^ Filtert die hele schelle geluiden waardoor het net iets zuiverder doorkomt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 16:57 

Hardtraxxer

Henk-Jan schreef:
Ik vind het geluid juist beter met oordoppen in ^^ Filtert die hele schelle geluiden waardoor het net iets zuiverder doorkomt.

ik vind de schelle geluiden juist vet :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 17:06 

Hardtraxx Veteran

Henk-Jan schreef:

Dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 17:09 

Hardtraxx Veteran

Syztrax schreef:
AniThing schreef:

verder van de boxen afstaan maakt niet uit.....achterin de zaal is het geluid misschien minder hard maar net zo schadelijk
mja als jij fulltime je gehoor wilt verneuken en achteraf gaat lopen klagen dat je niks meer kan horen..niet mijn probleem

loop jij dat risico maar ;)
heeft niks te maken met of je er tegen kan ja of nee.
als iemand een hoge pijngrens heeft en voelt een snee in ze arm niet....leuk dat je het niet voelt maar de schade is er wel.
enige nadeel is dat je oorhaartjes in je oor nooit meer zullen aangroeien en het er dus steeds minder worden waardoor je uiteindelijk doof wordt of tinnitus oploopt (wat bij sommige mensen tot zelfmoord heeft geleid)

maargoed lekker bijdehand blijven want harde muziek is stoer !
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2013 10:46 

Hardtraxx Elite

Ben van plan deze oordoppen te kopen voor Q-Base
http://www.bax-shop.nl/gehoorbeschermin ... tails.html

Zijn ze goed genoeg? of hebben jullie nog alternatieven? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2013 14:28 

Hardtraxxer

Zijn aan de lichte kant voor Q-Base... Uit mn hoofd hebben die over het hele spectrum bekeken een demping tussen de 13 en 18 db.

Elacin heeft trouwens hele mooie universele doppen met rond de 20 db demping en met filters die je muziek niet / amper vervormen voor een paar tientjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2013 16:15 

Hardtraxxer

Ik ga deze week Noizezz halen alleen nu zijn er 2 die geschikt zijn; de groene (tot 25db) en rode (tot 33db).
Welke raden jullie aan om te halen? Ik lees hier dat 25db meestal genoeg demping is, maar het maakt qua prijs niets uit dus kan ik beter gelijk de goede nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2013 17:11 

Hardtraxxer

De meeste nemen 15 of 25. Ik zou zeggen dat je beter voor 25 kan gaan want 33 is wel een hele zware demping.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 20:52 

Hardtraxx Newbie

kakabeeyo schreef:
Ben van plan deze oordoppen te kopen voor Q-Base
http://www.bax-shop.nl/gehoorbeschermin ... tails.html

Zijn ze goed genoeg? of hebben jullie nog alternatieven? :D

Prima dingen voor dat geld! Heb ze ook, nauwelijks zichtbaar en geen last van je oren.
Heb soms wel het idee dat het geluid net wat te zacht staat met die dingen in. Heb daarom af en toe 1 oordop uit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 13:00 

Hardtraxx Elite

Ruud_93 schreef:
Ik ga deze week Noizezz halen alleen nu zijn er 2 die geschikt zijn; de groene (tot 25db) en rode (tot 33db).
Welke raden jullie aan om te halen? Ik lees hier dat 25db meestal genoeg demping is, maar het maakt qua prijs niets uit dus kan ik beter gelijk de goede nemen.

Ben begonnen met groen maar na niet al te lang overgestapt op de lichtste (roze/paars). Nu gebruik ik die altijd, dempen net iets minder en geen last van me oren na een feest. De rode zou ik sowieso laten liggen, of je moet hele gevoelige oren hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 13:34 

Hardtraxx Addict

Syztrax schreef:
mrazura schreef:
Gewoon die 25 doen. Ik wil niemand bang maken maar neem alsjeblieft het risico niet want de gevolgen van oorsuizen zijn niet te overzien. Ik heb 1,5 jaar met keiharde oorsuizen rondgelopen en het is pas sinds ik medicijnen neem dat ik weer kan genieten van rust.

ik snap t niet echt, dan ga je naar een feest en dan ga je oordoppen in doen.
ik snap dat je tegen gehoorbeschadiging wil beschermen maar alsnog, dan ga je maar wat verder van de boxen afstaan.
niet dat ik tegen oordoppen ben ofzo, ik vind t alleen een raar idee

Haha meen je dit nu echt? ''Ik snap t niet echt, dan ga je naar een feest en ga je oordoppen in doen''

''Ik snap t niet echt, ga je stukje rijden met de auto en dan doe je een gordel om?''

Word je eerst maar eens bewust voordat je zo'n vooroordeel gaat uitspreken.

Dit weekend op Decibel veel mensen gesproken die eindelijk verstandig worden en ook veel mensen gezien die goede op maat gemaakte doppen inhadden, zelfs meisjes. Goed om te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 13:49 

Hardtraxx Veteran

Riichard schreef:
Syztrax schreef:
mrazura schreef:
Gewoon die 25 doen. Ik wil niemand bang maken maar neem alsjeblieft het risico niet want de gevolgen van oorsuizen zijn niet te overzien. Ik heb 1,5 jaar met keiharde oorsuizen rondgelopen en het is pas sinds ik medicijnen neem dat ik weer kan genieten van rust.

ik snap t niet echt, dan ga je naar een feest en dan ga je oordoppen in doen.
ik snap dat je tegen gehoorbeschadiging wil beschermen maar alsnog, dan ga je maar wat verder van de boxen afstaan.
niet dat ik tegen oordoppen ben ofzo, ik vind t alleen een raar idee

Haha meen je dit nu echt? ''Ik snap t niet echt, dan ga je naar een feest en ga je oordoppen in doen''

''Ik snap t niet echt, ga je stukje rijden met de auto en dan doe je een gordel om?''

Dit weekend op Decibel veel mensen gesproken die eindelijk verstandig worden en ook veel mensen gezien die goede op maat gemaakte doppen inhadden, zelfs meisjes. Goed om te zien.

Syztrax is awesome..snap dat dan :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 14:30 

Hardtraxxer

AniThing schreef:
Riichard schreef:

Syztrax is awesome..snap dat dan :list:

haha dankje, ook al denk ik dat het niet erg gemeend is, ik ga niet vaak, als ik wat vaker zou gaan zou ik t misschien wel doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 19:46 

Hardtraxx Veteran

Ruud_93 schreef:

33 dB is denk ik een beetje veel van het goede.
Ik zou dan de 25 halen. Ik heb zelf 15dB demping (wel op maat gemaakt) omdat ik ze ook in een kroeg of locale discotheek gebruik. Misschien ga ik bij mijn volgende set wel over op 25.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2013 21:07 

Hardtraxxer

Ik heb zojuist mijn noizezz binnen gekregen en had hier toch een tweetal vraagjes over;

Ik vraag me af of ik de filters er ver genoeg in heb gestopt of dat ze nog verder (of juist minder ver) erin moeten.
Hier een aantal foto's van hoe ik ze nu heb zitten:

Afbeelding

Afbeelding

Verder vroeg ik me af hoe ver de doppen nu eigenlijk in je oren moeten. Ik heb nu die M maat en die gaan tot die in me oren tot die buitenschijf mijn oor af sluit. Is dat te ver dan normaal goed voor je is?

Mvg,

Ruud
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2013 22:33 

Hardtraxx Veteran

Volgens mij is dat wel goed. Ik krijg ze er alleen nooit zo in :( Ben daar echt al zo lang mee aan 't ploeteren geweest, volgens mij zijn m'n oren gewoon niet gemaakt voor die dingen :P. Bungelen er altijd half uit. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 19:22 

Hardtraxxer

Henk-Jan schreef:
volgens mij zijn m'n oren gewoon niet gemaakt voor die dingen :P. Bungelen er altijd half uit. xd

Maar ze vallen er dan niet uit of moet je tijdens een feest ze telkens goed doen? dat lijkt me vrij irritant namelijk..
Vorige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen