Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 14:55 

Hardtraxx Veteran

AndyAsteroids schreef:
Grozny schreef:
AndyAsteroids schreef:
Misschien over een jaar of twee ga ik hier eens mee beginnen maar ik voel me daar nu toch echt wat te jong voor met mn 19 jaar :whistle:

Je bent nooit te jong voor gehoorbeschadiging. Ik ben ook 19 jaar, raad het je zeker aan om een paar oordoppen aan te schaffen als je regelmatig naar feesten gaat. ;)

Is ongeveer 1 keer per maand naar een feest regelmatig genoeg om oordoppen aan te schaffen denk je?

Ik heb ze laten maken toen ik 18 was, ben nu 21 en heb d'r nooit spijt van gehad. Ik las een reactie dat het eigenlijk alleen in clubs nodig was en niet op grote feesten, maar ik doe ze bij beide in. Er zit hier en daar een feestje tussen waar ik 't niet nodig vond, maar dat zijn echt uitzonderingen. 80 dB wordt eigenlijk overal wel overschreden en vanaf dat geluidsniveau krijg je al schade.

Ook altijd van te voren in doen, niet pas als je al een uur op het feest bent. Je gehoor moet er aan wennen, net zoals je gehoord d'r aan ''went'' als het geluid heel hard staat (wellicht hebben mensen die naar Thrillogy zijn geweest hier ervaring mee :P ) . Met mijn op maat gemaakte gehoorbescherming hoor ik het geluid zelfs zuiverder, en dat kan handig zijn als het geluid niet goed afgesteld is. Ook hoor je mensen vaak beter als ze tegen je praten.

1 keer per maand een feestje? Ik zeg aanschaffen. 3 keer per jaar een feestje? Ik zeg nog steeds aanschaffen, alleen bij 1 keer in het jaar snap ik best dat je daar geen 100 tot 200 euro aan wilt uitgeven. Ik heb ze nu bijna 4 jaar, en ze zijn wel aanvervanging toe, maar heb ze ook heeel vaak gedragen.

Gewoon doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 16:50 

Hardtraxx Addict

Dat fatsoenlijk verstaan van mensen is echt goddelijk, zelfs met de grootste herrie hoor je gewoon iedereen :) Ik doe mijn oordoppen ook in zodra ik voorbij de controle ben of me jas in me kluisje heb gedaan.. in ieder geval voordat ik de zaal in ga en doe ze NOOIT uit als ik in de muziek sta.. Ik doe ze pas uit als ik buiten sta, want ook als de muziek is afgelopen en je loopt in de gangen/kluisjes is het volume nog erg hard dus ik laat ze eerst weer wennen aan rustige omgeving en doe ze dan pas uit. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 18:10 

Hardtraxxer

Afspraak gemaakt bij schoonenberg. Neem waarschijnlijk de Elacin ER25.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 01:36 

mr_vertigo schreef:
Richaaard schreef:
Gehoorbeschadiging is ONomkeerbaar ?

Nog wel! Zijn in België al wat onderzoeken en test gedaan naar het fixen of opnieuw maken ofzo van je haartjes. Verwacht in de toekomst wel veel ontwikkeling op dit gebied.

ik zou er de komende 20 jaar niet teveel van verwachten...
blijft wetenschap he
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 18:31 

Hardtraxx Veteran

AndyAsteroids schreef:
Misschien over een jaar of twee ga ik hier eens mee beginnen maar ik voel me daar nu toch echt wat te jong voor met mn 19 jaar :whistle:

Nu doen ;) Ik heb al sinds mijn 14e gehoorbescherming en sinds mijn 15e op maat. Zijn je geld zeker waard want gehoorbeschadiging blijf je heel je leven last van houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2013 15:30 

Eindelijk mn nieuwe Alpine binnen, binnenkort maar eens testen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2013 17:05 

Hardtraxx Newbie

Heb topic niet doorgelezen maar hoe doen jullie t met produceren ?

Bedoel als ik bijv. een kick en basline maak wil ik de volumeknop heeuuul makkelijk uppen en in mn speakers kruipen om t goed te horen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2013 17:44 

Hardtraxx Addict

Gewoon oordoppen indoen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2013 17:59 

Hardtraxxer

heb laatst een gehoortest gedaan, zat gewoon goed. kom op veel plaatsen zonder oordoppen. Echter vind ik het geen bullshit, Ik denk er serieus over na om een setje aan te schaffen, iemand tips? ben bereid 100 euro voor Goede doppen neer te leggen, zodra ze de kwaliteit van het geluid niet verlagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2013 18:12 

Rolofss schreef:
heb laatst een gehoortest gedaan, zat gewoon goed. kom op veel plaatsen zonder oordoppen. Echter vind ik het geen bullshit, Ik denk er serieus over na om een setje aan te schaffen, iemand tips? ben bereid 100 euro voor Goede doppen neer te leggen, zodra ze de kwaliteit van het geluid niet verlagen.

ik heb een piep in mn oren en haalde een gehoortest (een simpele die ik bij Specsavers zo kon doen) ook makkelijk.
dus dat zegt ook niet alles
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2013 18:18 

Hardtraxxer

KSwoosh schreef:
ik heb een piep in mn oren en haalde een gehoortest (een simpele die ik bij Specsavers zo kon doen) ook makkelijk.

Mij was verteld dat wanneer je na het stappen een piep in je oren hebt, je al fout zit. De gevolgen zijn nu nog klein (al jong bent) Maar op latere leeftijd zeker hoorbaar. Oordoppen zijn goedkoper als een gehoorapparaat :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2013 11:55 

Rolofss schreef:
KSwoosh schreef:

Mij was verteld dat wanneer je na het stappen een piep in je oren hebt, je al fout zit. De gevolgen zijn nu nog klein (al jong bent) Maar op latere leeftijd zeker hoorbaar. Oordoppen zijn goedkoper als een gehoorapparaat :D

Klopt inderdaad, maar ik doelde meer op wat je zei over de gehoortest: een piep wil niet persee zeggen dat je minder goed hoort. Blijkbaar...

Maarja, zaterdagavond had ik me nieuwe alpine in gehad en ze deden het prima volgens mij :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2013 19:23 

Hardtraxx Addict

Een piep in je oor en slechter horen staat inderdaad los van elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2013 22:37 

Hardtraxxer

Een piep in je oor is dan ook geen schade aan het gehoor zelf maar een neurologisch probleem (ontregeling / overprikkeling van een bepaald gebied van de hersenen wat niet meer terugkeert in de oorspronkelijke toestand)...

Je hersenen denken iets te horen terwijl het er niet is, dus vullen ze het zelf maar in ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2013 17:38 

Hardtraxx Addict

Zojuist samen met mijn vriendin de Elacin EC15 laten maken.. Loudness gaan we 'm voor het eerst testen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2013 17:41 

Hardtraxx Newbie

Een vraagje: Ik heb die Alpine oordoppen. Ze werken naar mijn weten uitstekend, heb geen piep in me oor na een feest, alleen een kleine piep na Thrillogy, maar dat is te overzien.

Nu vraag ik mijn af of opmaat gemaakte oordoppen van 100/200 euro een echte toegevoegde waarde hebben tov mijn Alpine? Iemand enige ervaring met beide oordoppen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2013 17:46 

Hardtraxxer

Qua bescherming maakt het niks uit, qua comfort en geluidskwaliteit wel :) Of het je dat waard is, tja... Dat moet je zelf bepalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2013 17:53 

Hardtraxx Addict

Tuurlijk maak het qua bescherming uit. Oordoppen van over de honderd euro sluiten echt wel beter af dan die dingen van 20,-
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2013 19:03 

Hardtraxxer

Dan heb je of de verkeerde maat of je doet ze niet goed in. Ook universele doppen moet volledig afsluiten en bieden dan dezelfde bescherming als op maat gemaakt doppen. Alpine Partyplug's hebben uit mijn hoofd een gemiddelde non-lineaire demping van 18 db (en piekt over de 20 db) terwijl een Elacin ER15 dop 'slechts' 15 db lineair dempt.

Het is puur draaggemak, duurzaamheid en een goed filter verneukt de muziek niet :) Wat ik wel vaak zie is dat mensen met partyplug ze met hun vingers indoen ipv met het meegeleverde stukje plastic en dan zitten ze gewoon niet diep genoeg en kunnen ze idd lekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2013 19:09 

Hardtraxx Newbie

Oke thnx dan weet ik genoeg. Ging me nu vooral om de bescherming, dus ga dan nog niet de dure aanschaffen. Als ik later wat meer geld heb misschien maar overstappen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2013 20:24 

Hardtraxxer

Vorige week me eerste optreden gehad. Toen ik klaar was meteen besloten om oordoppen aan te laten meten.
Jeetje wat een druk achter me oren. Wil het blijvende piepje voor zijn, gezien ik dat al meerdere malen heb gehad na een feestje.
Er werd trouwens gedraaid op 96 dB, werd tegen me gezegd dat ik nog best wat speling had en dus het geluid wel omhoog kon voor de laatste uurtjes. Maar als ik nu zo de waardes bekijk...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2013 17:32 

Hardtraxx Addict

De speakers achter de DJ booth staan ook zoveel harder dan speakers die richting de zaal staan. Ik merk dat vaak als ik tijdens fotograferen op podium sta, dus daar zou het wel geen 96db zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2013 22:14 

Hardtraxx Newbie

Na gekloot met half afgescheurde schuimdoppen (al 3 jaar lang :x ) toch maar eens besloten om een setje fatsoenlijke doppen te halen. Aangezien mijn financiële situatie nogal schraal is kan ik helaas niks op maat laten maken. Heb mij hier even een beetje ingelezen en m'n oog is gevallen op de noizezz. Als ik het goed begrijp worden er 4 maten (houders) meegeleverd met 2 filters (een voor elk oor)?

Is er trouwens een groot verschil qua geluidsbeleving tussen de schuimdoppen en de noizezz? Want ik merk met schuimdoppen dat het geluid op een rare manier wordt afgevlakt. Toch merk ik dat ik mensen wel beter versta :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2013 12:11 

Hardtraxxer

Ja zit een groot verschil in. De noizzes maken gebruik van filters. Indien het geluid of het feest zeer schel is bieden de filters vaak ook een betere uitkomst dan schuimdoppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2013 15:39 

Hardtraxx Newbie

Jodenkoek schreef:
Na gekloot met half afgescheurde schuimdoppen (al 3 jaar lang :x ) toch maar eens besloten om een setje fatsoenlijke doppen te halen. Aangezien mijn financiële situatie nogal schraal is kan ik helaas niks op maat laten maken. Heb mij hier even een beetje ingelezen en m'n oog is gevallen op de noizezz. Als ik het goed begrijp worden er 4 maten (houders) meegeleverd met 2 filters (een voor elk oor)?

Is er trouwens een groot verschil qua geluidsbeleving tussen de schuimdoppen en de noizezz? Want ik merk met schuimdoppen dat het geluid op een rare manier wordt afgevlakt. Toch merk ik dat ik mensen wel beter versta :thumbup:

Ik gebruik de noizezz. Goede ervaringen mee! :thumbsup:
Vorige  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen