AndyAsteroids schreef:
Grozny schreef:
AndyAsteroids schreef:
Misschien over een jaar of twee ga ik hier eens mee beginnen maar ik voel me daar nu toch echt wat te jong voor met mn 19 jaar

Je bent nooit te jong voor gehoorbeschadiging. Ik ben ook 19 jaar, raad het je zeker aan om een paar oordoppen aan te schaffen als je regelmatig naar feesten gaat.

Is ongeveer 1 keer per maand naar een feest regelmatig genoeg om oordoppen aan te schaffen denk je?
Ik heb ze laten maken toen ik 18 was, ben nu 21 en heb d'r nooit spijt van gehad. Ik las een reactie dat het eigenlijk alleen in clubs nodig was en niet op grote feesten, maar ik doe ze bij beide in. Er zit hier en daar een feestje tussen waar ik 't niet nodig vond, maar dat zijn echt uitzonderingen. 80 dB wordt eigenlijk overal wel overschreden en vanaf dat geluidsniveau krijg je al schade.
Ook altijd van te voren in doen, niet pas als je al een uur op het feest bent. Je gehoor moet er aan wennen, net zoals je gehoord d'r aan ''went'' als het geluid heel hard staat (wellicht hebben mensen die naar Thrillogy zijn geweest hier ervaring mee

) . Met mijn op maat gemaakte gehoorbescherming hoor ik het geluid zelfs zuiverder, en dat kan handig zijn als het geluid niet goed afgesteld is. Ook hoor je mensen vaak beter als ze tegen je praten.
1 keer per maand een feestje? Ik zeg aanschaffen. 3 keer per jaar een feestje? Ik zeg nog steeds aanschaffen, alleen bij 1 keer in het jaar snap ik best dat je daar geen 100 tot 200 euro aan wilt uitgeven. Ik heb ze nu bijna 4 jaar, en ze zijn wel aanvervanging toe, maar heb ze ook heeel vaak gedragen.
Gewoon doen!