Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 20:47 

Hardtraxx Addict

Hmm, vorig jaar op Bassleader 1 keer echt last gehad, kreeg ineens een pijnscheut in mijn linker oor, gek genoeg was het weg 2 dagen later. Maar het moment dat ik die pijn kreeg dan was dat net op het moment dat ze het volume verhoogden (die kl$@%hommels!) en was met een hoge toon, en ben al vrij gevoelig voor hogere tonen sinds ik klein was dus denk ik beter af te zijn met die 'normale' dempingsfilter.

En nog is gevraagd hoeveel ze precies dempen, en gezien dat vlakke demping totaal niet genoeg zal zijn voor die hogere tonen (volgens de grafiek althans..), vind die niet terug op het net, maar vond wel deze tabel.

Afbeelding

Heb die blauwe versie maar gepakt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 13:44 

Hardtraxx Veteran

Ik heb heel lang van die dopjes van 25 euro gehad, niks mis mee, maar als ik ze de hele dag in had zaten ze toch wel vervelend... Net een afspraak gemaakt bij schoonenberg voor custom made dopjes :D

Maar wat ik raar vind is dat mijn verzekering ze niet vergoed... Tis een verzekeraar speciaal voor studenten zeggen ze, zou je toch denken dat ze dit soort dingen ook zouden vergoeden??

Enne... Ox... ik begrijp niks van die tabel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 16:28 

Hardtraxx Newbie

Tony schreef:
Graag deel ik mijn ervaring met Hans Anders oordoppen.
Heb geen zin om het hele verhaal uit te typen, maar kort gezegd komt het erop neer dat ik enkele weken geleden voor de derde keer afdrukken heb laten maken, iedere keer was er wel wat mis. Scheurtje erin, zit niet lekker aan één kant, etc.
Daarnaast is het type filter iedere keer weer een discussie. Er wordt een andere filter ingezet (26 dB ipv gevraagde 21 dB), er wordt gezegd dat het filter dat ik nodig heb rood/oranje moet zijn, maar ik krijg een blauw filter, ik kan niet controleren of het filter de juiste is ("deze hebben ze erin gezet, dus zal het wel goed zijn meneer") en ik wordt geholpen door mensen die niet snappen waarom ik vraag naar een filter met 'vlakke demping' voor gebruik met uitgaan/discotheek.

ALs ik kijk hoeveel gezeik ik met die dingen heb gehad, had ik liever wat meer betaald voor Elacins ER15 oid, waar ik alleen maar goede verhalen over hoor (ook van vrienden/bekenden die ze hebben).
Kortom, als je toch al bijna €100 uit wil geven voor doppen bij Hans Anders, spaar nog ff door en haal écht goede doppen, is mijn advies.

Dit schreef ik vorig jaar. Ondertussen was ik na Euphoria helemaal klaar met die Hans Anders dingen. Op aanraden van velen Elacins genomen. En ik dacht, nu maar echt goed aanpakken, en ben voor de ProLine gegaan.
Wat een genot! Alleen al hoe ze zitten: een wereld van verschil met die ("zachte otoplastieken", ook op maat gemaakte) Hans Anders dingen. De Elacins doe je in, 15 minuten later ben je ze vergeten, hele feest blijven ze perfect zitten.
En dan het geluid: klinkt gewoon perfect! Heb er ER15 filter in, en is gewoon top. Muziek klinkt prima, vele malen beter dan met die HA doppen, en je kunt mensen ook goed verstaan. Ook weinig last van 'jezelf horen praten' met die Elacins.
Het is even een investering, maar dan heb je ook echt niets meer te wensen daarna en de best mogelijke beleving op een feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 16:34 

Hoeveel heb je ervoor betaald, Tony?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 16:51 

Hardtraxx Newbie

€195 (de gewone zijn €165 meen ik)

Verschillen ProLine t.o.v. gewoon:
- valt dieper in de gehoorgang
- extra zachte siliconen

Resultaat (volgens fabrikant, heb zelf de gewone nooit gehad, dus kan niet vergelijken, maar kan me voorstellen dat het klopt):
- extra comfortabel
- beperkt waarneming van eigen stemgeluid (occlusie-effect) tot minimum
- nog frisser en helderder geluid
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 12:31 

Hardtraxx Addict

Ja, dat waarnemen van stemgeluid is in het begin echt best irritant!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 13:35 

Donateur

Met andere woorden je staat als een idioot tegen iedereen te blèren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 13:45 

Hardtraxx Veteran

Juist niet, je praat in het begin juist te zacht. Omdat je jezelf harder hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 13:47 

Donateur

Ah zo, oké.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 23:21 

Hardtraxx Newbie

En omdat je anderen juist wel goed kunt verstaan (ze dempen minder op frequentie van spraak: "Goede spraakverstaanbaarheid"), ben je ook minder geneigd om hard te praten, want je verstaat de ander tenslotte ook goed. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2012 16:55 

Hardtraxx Addict

Haha dat komt me bekend voor ja, ik had oordoppen in, en een maat van mij ook. Ik wist wel dat ik nog hard moest praten, maar hij, hij staat daar gewoon te fluisteren zowat xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2012 09:17 

Hardtraxxer

Iemand ervaring met de Elacin ER20?
Ik wil voor Dreamfields, op korte termijn, oordoppen hebben.
Wat raden jullie aan de ER20 of de noizezz
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2012 20:28 

Hardtraxxer

Morgen mijn Variphone's MEP 2G ophalen en onmiddellijk uittesten op Summerfestival ! :love: Ik schrijf hier wel neer wat mijn bevindingen zijn. Mijn vorige waren van Laperre, ook op maat gemaakt niet de silliconen maar de harde versie.

*edit* Mother of god, Audio nova is dicht op zaterdag. FML :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2012 08:08 

Donateur

The Skribbler schreef:
Maar wat ik raar vind is dat mijn verzekering ze niet vergoed... Tis een verzekeraar speciaal voor studenten zeggen ze, zou je toch denken dat ze dit soort dingen ook zouden vergoeden??

Klopt helaas :(
Ik had ook gebeld met mijn verzekering en het verhaal uitgelegd. Toen kreeg ik te horen dat het geheel voor mijn kosten komt. Ik zei nog: ik dacht dat voorkomen altijd beter dan genezen was?! Daar gaf de man me dan wel gelijk in, maar ze vergoeden liever dure hoortoestellen dan beschermende oordoppen :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 10:05 

Hardtraxx Addict

Zaterdag op Wish me doppen vergeten, het geluid stond flink hard naar mijn mening!!
Pfff, dan merk je pas echt wat een verschil het geeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 14:05 

Hardtraxx Newbie

Volgende week ga ik naar het Melt festival en wil ter preventie oordoppen aanschaffen.

Als ik nu in een stille omgeving zit, hoor ik mijn oor zachtjes suizen. Weet niet of het door het bloed komt dat in mijn kop rond pompt.

Ik twijfel enorm of ik ze op maat wilde maken. Ik ben niet zo vaak op festivals/feesten te zien. (5 a 6x).
Voor Melt ben ik nu toch te laat om die dingen op maat te maken. Mijn gevoel zegt dat ik ze beter op maat kan laten maken.

Vandaag een oordop bij Beter horen uitgeprobeerd. Steekt wat uit je oor, en had een parachute vorming.
Die dingen zaten echt totaal niet lekker. Volgens mij waren het deze
http://www.beterhoren.nl/webshop/p/geho ... 1054/19158

1) Kunnen jullie mij een andere aanbevelen? (ik heb een normale gehoorgang grootte)
2) Als ik voornamelijk naar techno/electro feesten ga. Wat is het fijnste decibel vermindering?
De 15 dB of 25 dB vermindering? Ik ben enkel een bezoeker en draai niet

Ik denk dat de muziek op een festival rond de 105 dB (pure gok) zit. En weet dat je als werkgever bij 85 dB verplicht bent dit oordoppen aan je medewerkers te verstrekken.
105-25= 80 dB hmmm....

Ik ga zo naar van Boxtel winkel. Misschien kan ik ze nog aanmaken voor de 11e juli
Maar even gebeld. Zowel van Boxtel als Schoonenbergen/Beterhoren zitten vol.

tnx!

PS kan er geen poll worden gemaakt waarin je aangeeft met welke oordoppen je het prettigst bij voelt? Ook al is dit persoongebonden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 15:29 

Hardtraxx Veteran

ja bij 25dB heb je echt niet het gevoel dat het geluid te zacht staat hoor.

Ik raad ook 25 dB aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 15:38 

Hardtraxx Newbie

Kom net terug van BeterHoren, Ik denk dat ik maar voor de Elacin Er20 ga. De meeste bezoekers zijn hier wel tevreden mee. Dan kan ik dus kiezen uit de Small en Medium variant. (mijn oorgehoorgang is normaal)
Kreeg net te horen dat er misschien een gaatje in mijn ***?trommelvlies***? zat.

Ook bij Beterhoren konden ze helaas door de drukte niet die dingen op maat maken. Is trouwens een stuk goedkoper dan Schonenberg. Dacht rond de 130-140 euro. Dan heb je 2 jaar verz., danspubliek filter (niet de gene die dj's gebruiken).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 16:29 

Hardtraxxer

Ik wou voor Dreamfields nog op maat gemaakte Elacin aanschaffen, maar dat duurde 14 dagen om te maken dus was ik daar te laat mee. Ik heb nu universele Noizezz (Groen) die 24 dB dempen. Ik heb nou de XL in, ze zitten erg fijn, maar ik heb het idee dat ze amper dempen, het geluid is ongeveer even hard als ik muziek luister, er zitten alleen wat minder hoge tonen in, is dit normaal? Merk je het verschil beter bij groot geluid?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 23:15 

Donateur

Stan schreef:
Ik heb nu universele Noizezz (Groen) die 24 dB dempen. Ik heb nou de XL in, ze zitten erg fijn, maar ik heb het idee dat ze amper dempen, het geluid is ongeveer even hard als ik muziek luister, er zitten alleen wat minder hoge tonen in, is dit normaal? Merk je het verschil beter bij groot geluid?

Het zou wel IETS gedempt moeten worden, maar juist die hoge tonen zijn het schadelijkst, dus kan goed kloppen dat je die een stuk minder hoort :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 23:34 

Hardtraxxer

Je moet voor de gein maar eens ergens achteraan bij een stage gaan staan en dan een oortje uitdoen. Dan hoor je wel dat ze werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2012 01:58 

Hardtraxxer

Haha, ja dat bedoel ik, dat kan ik nou niet uitproberen, en ik wil wel graag dat ik zaterdag goed werkende gehoorbescherming heb :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2012 03:11 

Hardtraxxer

Had op wish ook groene noizzez in. Zaten bij de food court en wilde ze even uitdoen omdat het lichtelijk begon te irriteren. Kreeg meteen een klap van geluid in m'n oren. Had ze binnen 3 seconden weer inzitten. Dus kunt wel zeggen dat ze werken. Uiteraard zullen de op maat gemaakte beter werken, maar daar betaal je dan ook voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2012 10:46 

Hardtraxx Veteran

Nou ik had precies hetzelfde als Stan en mijn noizezz werkten niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2012 16:02 

Hardtraxx Veteran

Of gewoon geen Noizezz kopen, als ik alleen al in dit topic lees hoe veel mensen daar problemen mee hebben..
Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen