Zojuist de exinore er-20 gekocht 
en ik ga dat zo ook doenBanaanslak wrote:Zojuist de exinore er-20 gekocht
en ik ga dat zo ook doenBanaanslak wrote:Zojuist de exinore er-20 gekocht
mijn broer redelijk erg, mn zus een beetje, en ik ook een beetje.Absolutsen wrote:Zijn er trouwens mensen aanwezig op het forum die al voor een langere termijn last hebben van een hoge piep (of iets anders) in de oren?

en dan dikke leds inbouwen!Hoofdcoach wrote:Gruwelijk, neem die is mee naar een feest dan!
Same story. Zo te horen zijn we niet de enige die continu een piep heeft in de oren. Ik heb er voornamelijk last van als ik me er op concentreerKhadber wrote:Helaas wel. Was te laat met oordoppen.Absolutsen wrote:Zijn er trouwens mensen aanwezig op het forum die al voor een langere termijn last hebben van een hoge piep (of iets anders) in de oren?
idemVik wrote:Jup, hier ook!Absolutsen wrote:Zijn er trouwens mensen aanwezig op het forum die al voor een langere termijn last hebben van een hoge piep (of iets anders) in de oren?
Daar heb ik het dus onwijs moeilijk mee. Een groot deel van de dag ben ik muziek aan het luisteren: als ik op de fiets zit of als ik in de trein aan het reizen ben. Is het nu misschien verstandig om 'normale' oordoppen voor muziek te gebruiken in plaats van ear-ins? De kwaliteit is dan een stuk minder, maar voor de oren lijkt het me een stuk beter.Khadber wrote:15. Ik draag ze namelijk ook in discotheken en kroegen enzo. Ik ga ongeveer 5 a 6x naar een groter feest, vandaar.
Overigens helpt verkoudheid niet voor je piep, ook moet je direct je in-ear koptelefoon wegpleuren, funest.
Ja, maar ze zitten wel bijna tegen je trommelvliezen aan, dat is ook niet echt goed voor je oren. Je zou beter denk ik dan zo'n grote joekel op je kop kunnen doen, lijkt me beter voor je oren.Deeltjesversneller wrote:Huh? In-ears zijn toch veel beter? Die hoeven lang niet zo hard te staan omdat je amper omgevingsgeluiden hoort...
Maar goed, je hebt zelf wel in de gaten wanneer het te hard gaat. Waarom hard zetten als je het zacht ook goed kunt horen, alleen bij een mooi nummer wil ik hem wel eens 3 standjes hoger zetten om hem daarna weer zachter te zettenYour eardrum can’t tell whether the pressure it experiences is due to a speaker 3 metres away or an earphone transducer 1cm away, and it doesn’t really matter
Dan tik ik hem meteen aan en attendeer hem dr op dat zn muziek zachter moet.PierrePruuk wrote:Ik lach me ook altijd dood in de trein als ik 5 meter van iemand af sta en ik hoor nog zijn muziek... zal niet meer lang duren denk ik danik zet mijn iPhone altijd maximaal op 1/10e ofzo, luister alleen in de trein dus daar is dat voldoende.
ja echt hePierrePruuk wrote:Ik lach me ook altijd dood in de trein als ik 5 meter van iemand af sta en ik hoor nog zijn muziek... zal niet meer lang duren denk ik danik zet mijn iPhone altijd maximaal op 1/10e ofzo, luister alleen in de trein dus daar is dat voldoende.
Lijkt me juist dat in-ears of schelpen het beste zijn. Het voordeel behaal je uit het feit dat het extern geluid dempt, waardoor je muziek minder hard hoeft om gehoord te worden. Of het van een grotere afstand komt met een hogere intensiteit (schelpen), of heel dichtbij met een lage intensiteit (in-ears) lijkt me niet echt uit te maken.Khadber wrote:Ja, maar ze zitten wel bijna tegen je trommelvliezen aan, dat is ook niet echt goed voor je oren. Je zou beter denk ik dan zo'n grote joekel op je kop kunnen doen, lijkt me beter voor je oren.Deeltjesversneller wrote:Huh? In-ears zijn toch veel beter? Die hoeven lang niet zo hard te staan omdat je amper omgevingsgeluiden hoort...