Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 64  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2023 09:26 
 
Hardtraxx Elite

Mark With A Tarrel schreef:
Jongens wordt volwassen over dat ghosten / co-productie het boeit allemaal geen ene reet.


Amen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2023 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Jongens wordt volwassen over dat ghosten / co-productie het boeit allemaal geen ene reet.


Amen.

Het verschil ligt er denk ik aan hoe open je er in bent. Doe je alsof je het zelf gemaakt hebt terwijl dat niet zo is en of je producer zoals nu blijkt, geripte kicks gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2023 17:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het wel leuk dat een hoop vriendinnen van dj's zelf ook plaatjes willen draaien. :thumbsup: Kan nog een luejke X-Qlusive opleveren :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2023 17:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Hard4Us schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Jongens wordt volwassen over dat ghosten / co-productie het boeit allemaal geen ene reet.


Amen.

Het verschil ligt er denk ik aan hoe open je er in bent. Doe je alsof je het zelf gemaakt hebt terwijl dat niet zo is en of je producer zoals nu blijkt, geripte kicks gebruikt.


Dat vind ik ook niet, maar wie houdt dat tegenwoordig nog op die manier uitgesproken vol dan? Meeste DJs die hun tracks (mee) laten produceren zwijgen er gewoon over (of maken er grapjes over...), of hebben een genuanceerde vorm van samenwerking met een of meerdere producers waarin verschilende gradaties van input wordt geleverd. Daarnaast vind ik dat je songwriting apart mag beschouwen van produceren. Goede songwriting (concept, tekst, ideeën, compositie, arrangement) is imo veel belangrijker dan een technisch goede productie. Het is het enige waar je je nu nog echt mee kan onderscheiden.

Het gebruik van geripte kicks is ook niets nieuws. Dat is vanaf de early dagen tot de classics periode tot zelfs hedendaags altijd een ding geweest in de hardstyle (of ieder ander elektronisch muziek genre). Snap wel dat het ietwat raar is dat het nu zo overduidelijk door een gevestigde artiest wordt uitgedragen zonder moeite te doen de sample te bewerken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2023 06:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vind het wel raar dat Rooler, mish etc sub sonik belachelijk maken om dat die zelf niet produceert. Terwijl elk persoon duidelijk kan horen dat Sickmode voor Malice en mish produceert. En als je een beetje een kleinere artiest bent en je zou zoiets posten dat iemand je kicks steelt. kan dat heel nadelig uitvallen tegenover een artiest die veel populairder is. Ik hoor tegenwoordig ook superveel sounds die op Delete lijken in tracks voorbij komen. Dus het stelen van kicks en sounds is niks nieuws. Ik kan me ook nog thyron herinneringen die delete en b- front sounds gebruikte. En volgensmij is unresolved ook een x loco geworden op een uptempo dj.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2023 09:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iets namaken wat op een kick/sound van een andere artiest lijkt is volgens mij geen probleem, dat gebeurt continu. Kicks rippen is wel erg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2023 13:12 
 
Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Iets namaken wat op een kick/sound van een andere artiest lijkt is volgens mij geen probleem, dat gebeurt continu. Kicks rippen is wel erg.


Volgens Sub Sonic zat het iets anders, ''sprak'' hem er op aan op Twitter en zijn reactie was:

''Daar heb je helemaal gelijk in. Tijdens het productieproces vonden we deze kick en vonden hem tof. We dachten dat het een selfmade kick was. Toen bleek dat het een sickmode kick was is deze meteen vervangen en excuses aangeboden aan Sickmode. In 9 jaar tijd nooit een kick geript''
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2023 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DVA schreef:
Terwijl elk persoon duidelijk kan horen dat Sickmode voor Malice produceert

¿
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2023 20:46 
 
Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:

Volgens Sub Sonic zat het iets anders, ''sprak'' hem er op aan op Twitter en zijn reactie was:

''Daar heb je helemaal gelijk in. Tijdens het productieproces vonden we deze kick en vonden hem tof. We dachten dat het een selfmade kick was. Toen bleek dat het een sickmode kick was is deze meteen vervangen en excuses aangeboden aan Sickmode. In 9 jaar tijd nooit een kick geript''


Iemand heeft mijn bericht ook gevonden en op Reddit gezet xd

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2023 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan iemand uitleggen hoe je een kick van een andere DJ uit een redelijk recente plaat tegenkomt op je eigen computer en denkt 'Deze kick heb ik zelf gemaakt'
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2023 10:38 
 
Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Kan iemand uitleggen hoe je een kick van een andere DJ uit een redelijk recente plaat tegenkomt op je eigen computer en denkt 'Deze kick heb ik zelf gemaakt'


''Magic''
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2023 10:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Kan iemand uitleggen hoe je een kick van een andere DJ uit een redelijk recente plaat tegenkomt op je eigen computer en denkt 'Deze kick heb ik zelf gemaakt'

Uberhaupt dat je gewoon een random database hebt met kicks en niet weet welke kick van jou is. Je hebt tenslotte uren in de studio gezeten om je kicks te tweaken, alle ins en outs zou je (in mijn ogen) dan wel moeten kennen en herkennen... toch??

Het gebeurt wel vaker dat men kick-samples gebruikt en hier op door produceerd en ik ben zelf niet vies van ghost-producers maar vind dit toch wel een bijzonder excuus om eerlijk te zijn.

Zeker in dit geval dat je een kick hebt van een recente plaat. Die moet je dus al ergens vandaag hebben getrokken of eventueel zelf ergens vandaan geript met het idee hier gebruik van te maken. En aan zijn excuus te zien is dit dood normaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2023 22:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Uberhaupt dat je gewoon een random database hebt met kicks en niet weet welke kick van jou is.


Nouja als je klanten hebt die er niets om geven om een signature kick voor hun zelf te hebben en jou niet extra willen gaan betalen om er een te maken, dan ga je toch gewoon samplen / layeren? Niet gek dat je er dan een boel op je HD hebt staan.

Weet niet wat mr Aftershock de hele week doet, maar je hebt producers in hardstyleland die naast hun eigen artiestenprofiel achter de schermen heel wat andere artiesten draaiende houden en waarbij je zoiets aan zal treffen.

Nuracore schreef:
Zeker in dit geval dat je een kick hebt van een recente plaat. Die moet je dus al ergens vandaag hebben getrokken of eventueel zelf ergens vandaan geript met het idee hier gebruik van te maken. En aan zijn excuus te zien is dit dood normaal.


Even rippen om te testen voor de feeling met de intentie daarna iets vergelijkbaars te maken? Zeg niet dat het zo gegaan is, maar kan me zoiets voorstellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2023 19:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet een fittie maar wel een aantal collegas kunnen zich aangesproken voelen :D

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2023 19:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik volg die hele Neroz amper tot bijna niet, maar heeft hij daar zelf ook niet aan mee gedaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2023 22:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat is triester:
A Iemand die bewust kutkicks maakt
B Iemand die onbewust kutkicks maakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2023 23:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Volledig met hem eens.
Kan haast geen nummer van wie dan ook meer aanzetten of er zit wel weer een vaag blafgeluid onder de vele verschillende kutkicks in 1 track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2023 08:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Volledig met hem eens.
Kan haast geen nummer van wie dan ook meer aanzetten of er zit wel weer een vaag blafgeluid onder de vele verschillende kutkicks in 1 track.

Misschien is dit wat overdreven, maar wat wordt er idd een partij bagger uitgebracht aan de rauwe kant. De tering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2023 10:17 
 
Hardtraxxer

En dat ik het gevoel had dat raw na de beruchte rebelion vs malice op qapital een overwegend stijgende lijn in had gezet. Hier en daar een uitzondering natuurlijk, maar toch vrij veel raw dat niet per se dood en verderf of belachelijke piepkicks hoeft te zijn.

Ze lijken nu toch steeds meer de weg weer kwijt te raken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2023 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja mee eens, maar vreemd dat uitgerekend Neroz dit zegt, hij doet er zelf net zo hard aan mee, Gettin' Hype bijvoorbeeld, volgens mij is dat z'n nieuwste plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2023 14:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gepiep gebrom gelaser heb het allemaal langs zien komen, ene vind ik vetter dan het andere.

Maar die zaagkicks krijg ik echt terminale balzak konker van. Gadverdamme wat een afschuwelijke hype.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2023 14:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Zolang het nog maar een kick is vind ik het best (e.g. als het een punch of tok heeft). Niet alleen maar een resonant piepje of in sommige gevallen tegenwoordig dus helemaal niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2023 22:54 
 
Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Gepiep gebrom gelaser heb het allemaal langs zien komen, ene vind ik vetter dan het andere.

Maar die zaagkicks krijg ik echt terminale balzak konker van. Gadverdamme wat een afschuwelijke hype.


Dit vat het wel aardig samen inderdaad. Mag toch hopen dat de grote namen hier niet ook massaal aan mee gaan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2023 23:11 
 
Hardtraxx Crew

https://old.reddit.com/r/hardstyle/comments/11n7ys3/dcharged_kick_edit_tutorial/
:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2023 20:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan hem geen ongelijk geven :lol:
Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 64  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen