Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 20:34 

Artiest

The only point of these lists is for the sake of "something" happening, and publicity.

After all, look how many people tuned in to FearFM to get the list itself.

Then artists post about it, how happy and thankful they are, fans rejoice, and it's a Christmas miracle! Hoorah!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 20:42 

Hardtraxx Veteran

Martijn schreef:
Misschien is het trouwens interessanter om ipv te roepen dat de lijst niet klopt en dat een bepaalde groep niet had mogen stemmen, het er over te hebben hoe het beter kan :) Voor goede ideeën staan we altijd open, maar opzich is de Fear.FM Top 100 wel een publiekslijst en niet een lijst samengesteld door een aantal zelfbenoemde experts of artiesten die ook andere belangen hebben. Ook die lijsten hebben uiteraard hun nut maar dan ga je het volledige concept omgooien. (En zijn er al genoeg imo)

En zo is het maar net ja. Denk dat de beste manier voor ons (leden van Hardtraxx) om ons ei kwijt te kunnen, een eigen stemming is. Iedereen een eigen lijst samenstellen hier op het forum (of je neemt die uit het FearFM Top 100 topic), dan tellen en vervolgens die door iemand aan elkaar te laten mixen. Misschien dat FearFM nog wel wil meewerken aan een speciale uitzending daarvoor? (volgend jaar)

Hebben nu wel een TOTY, wat natuurlijk ook al redelijk representatief is, maar dat is net iets anders dan een toplijst van eindjejaarslijstjes van leden, omdat daar al tracks bij zijn afgevallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 20:50 

Hardtraxxer

Steffnov schreef:
Then you could argue what the purpose of such a list is. If even Fear.fm itself admits this isn't a list with the est tracks, but just the ones that are voted for the most, then the list doesn't have a purpose. At least, not for the people who actually are into these styles. I mean...how fun is a list, when you from the very beginning have to pray certain tracks (Broken for hardcore, Wake Up for hardstyle for example) don't end up being #1, for being some o the worst tracks this year, but just...liked by a group that couldn't name 5 more tracks.

Ah well, i can't care anymore, i'll just be glad the hardcore list didn't have to go through such an abomination.

How can you ever say about *some* list its about the best tracks? Music is about taste and what is the point judging for example pure about the technical level of a track? Almost all other ways to judge a track are a matter of taste or even worser, the additional interests of the judges. And basing a list on the times it's played on a big event or what the 'impact' on the scene was is also all about what is the most populair track. If you want do to it that way i can say for sure the Theracords tracks will never make it in the list.

Or should we maybe limit it to 'raw'style fans or people from the Netherlands only since they are probably (at least according some people) experienced enough to judge about everything? But the resulting list still isn't about the best tracks.

Oxbow schreef:
Iedereen een eigen lijst samenstellen hier op het forum (of je neemt die uit het FearFM Top 100 topic), dan tellen en vervolgens die door iemand aan elkaar te laten mixen. Misschien dat FearFM nog wel wil meewerken aan een speciale uitzending daarvoor? (volgend jaar)

Sure, we hadden al verschillende jaarmixen en nog meer gezichtspunten waar het volgens een bepaalde groep om ging is enkel interessanter. Een top 100 is echter veel werk dus je kan ook een kleiner lijstje nemen als je minder werk er aan wilt hebben uiteraard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 21:10 

_theon_ schreef:
Nazale schreef:
Je mist mn punt volledig. Echt volledig, ga het eerst maar even 3x overlezen.

wat kan je het jou dan boeien dat heel scandinavie op de WP stemmen omdat ze het promoten met 'stem op mij' ed?
als die mensen dat gewoon hersenloos doen maakt dat mij gewoon geen flikker uit. het is natuurlijk leuk om je eigen plaat terug te zien in die lijst, en dat die lijst een grote populariteitscontest is klopt ook, en ook dat die lijst ook niet meer representatief is als je oproept om te stemmen.

Precies hetzelfde dat jou het boeit dat ik hier op deze manier op reageer. Het gaat tegen je gevoel in, en je vindt het leuk om daarover te discussiëren en mensen proberen te overtuigen van je visie. En als het effe meezit de publieke opinie ietwat te veranderen waardoor er misschien veranderingen optreden.

En dat is precies wat jij wilt. Jij wil mij ervan overtuigen dat die lijst inderdaad onzin is, en dat ik het daarom maar moet accepteren en niks over mag zeggen. Niks negatiefs in ieder geval, want waarom zou ik die energie erin steken? Klinkt ontzettend tegenstrijdig voor je blijkbaar. Voor mij is het juist logisch dat je dingen die je niet leuk vindt mag benoemen en zeggen hoe ridicuul je iets vindt.

En dat doe ik hier dus. In weze verschil jij niets van mij, behalve dat je niet inziet dat je een tikkeltje hypocriet bent. En neem dat niet te negatief op, het woord hypocriet heeft een te zware lading.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 21:23 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
Precies hetzelfde dat jou het boeit dat ik hier op deze manier op reageer. Het gaat tegen je gevoel in, en je vindt het leuk om daarover te discussiëren en mensen proberen te overtuigen van je visie. En als het effe meezit de publieke opinie ietwat te veranderen waardoor er misschien veranderingen optreden.

En dat is precies wat jij wilt. Jij wil mij ervan overtuigen dat die lijst inderdaad onzin is, en dat ik het daarom maar moet accepteren en niks over mag zeggen. Niks negatiefs in ieder geval, want waarom zou ik die energie erin steken? Klinkt ontzettend tegenstrijdig voor je blijkbaar. Voor mij is het juist logisch dat je dingen die je niet leuk vindt mag benoemen en zeggen hoe ridicuul je iets vindt.

En dat doe ik hier dus. In weze verschil jij niets van mij, behalve dat je niet inziet dat je een tikkeltje hypocriet bent. En neem dat niet te negatief op, het woord hypocriet heeft een te zware lading.

:worship:, geweldig onderbouwd

maar ik probeer jou niet te overtuigen dat deze lijst onzin is (als is dat voor mij nu wel geworden, sinds ik ben gaan verdiepen).
ik vraag me alleen af wat jou nou zo doordringt om hele discussie aan te gaan om een lijst waar je het niet mee eens bent. vandaar ook deze vraag:
als deze lijst totaal niet representatief is voor jou smaak, waar maak je dan zo druk om?

overigens als ik terug lees komt het wel zo over dat ik me druk maak om mensen die zich druk maken om deze lijst, wat dus absoluut niet zo is.

edit: hier spreek jij jezelf heel even tegen
Nazale schreef:
Precies hetzelfde dat jou het boeit dat ik hier op deze manier op reageer.

Nazale schreef:
Jij wil mij ervan overtuigen dat die lijst inderdaad onzin is

als ik jou wil overtuigen ervan zou het me wel boeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 21:59 

Hardtraxx Addict

Er staat op de site: Most Popular...

En dan dacht ik dat we allemaal voten voor ons favoriete...

Zal dus op niks trekken (voor mij dan) die top 100, op een paar uitzonderingen na waarschijnlijk xd

Ik hoop wel dat TMS de resident wint, want die zijn echt grandioos, divers, en met veel previews in hun wekelijkse show ook, echt een winnaar waard vind ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 22:27 

Hardtraxxer

De lijst is een lijst waarin onze luisteraars aangeven welke artiest hun favoriet is.
Wij tellen de stemmen op de tracks en zetten ze op volgorde (de gene met de meeste aanhang is het meest populair).

Waar ik persoonlijk wel interesse in heb is in de statistieken van de stemmers.
Bijvoorbeeld:
- Uit welk land komen ze (bv. Coone zijn dat echt belgen die erop stemmen?)
- Is het een man / vrouw
- Van welke site komen ze (kortom welke artiest / label / etc. promoot zichzelf)
- Zijn het bezoekers die vaker op Fear.FM komen
- Wat is hun muziek voorkeur
etc.

Op die manier kan er pas echt een analyse gemaakt worden waarom bepaalde artiesten / labels meer stemmen krijgen. Tot die tijd blijft het gissen en zijn er meerdere opties mogelijk..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 22:28 

Oke het begint nu vermoeiend te worden. Anyway, nog een keertje voor je op een rijtje:

Lijst wordt gepubliceerd. Ik vind de lijst onzin. Ik zeg dat ik het onzin vind. Ik word erop gewezen dat ik niet zo moet zeuren als ik de lijst toch onzin vind. Ik wijs die persoon erop dat hij precies hetzelfde doet omdat hij mij op iets wijst wat m niets boeit. Yes?

Citaat:
ik vraag me alleen af wat jou nou zo doordringt om hele discussie aan te gaan om een lijst waar je het niet mee eens bent. vandaar ook deze vraag:

Omdat ik het principe van zo'n lijst interessant vind, mag dat? Als er dan iets uitkomt wat ontzettend tegen mn gevoel ingaat mag ik daar toch zeker wel op reageren, en uitleggen waarom ik dat zo debiel vind?

Dat ik mezelf tegen zou spreken is alleen omdat je het verkeerd begrijpt. In het gedeelte waarin ik jou quote probeer jij mij wel degelijk uit te leggen hoe jij tegen die lijst aankijkt. Als je in een discussie met die informatie komt, neem ik aan dat je daar een reactie op wilt. Of ik accepteer het, of ik ben het er niet mee eens. Als dat niet klopt dan vraag ik me af waarom je het deelt.

Daarbij heb ik als apart punt aangegeven dat ik je lichtelijk hypocriet vind. Dit omdat je mij aanspreekt op het feit dat ik een discussie aan ga over een onderwerp wat ik onzin zou vinden. Wat je daarbij vergeet is dat wanneer ik iets onzin vind, het niet meteen betekent dat ik er niks om geef. Maar back to the point: Waarom spreek je mij erop aan? In jouw visie van "als je het onzin vind reageer er dan niet op" is dit dus zo tegenstrijdig als de pest.

@ FearFM: Geweldig idee, kunnen jullie dat niet voor de volgende stemming inbrengen? Zou een hoop "onzin" schelen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 22:32 

Hardtraxx Veteran

FearFM schreef:
De lijst is een lijst waarin onze luisteraars aangeven welke artiest hun favoriet is.
Wij tellen de stemmen op de tracks en zetten ze op volgorde (de gene met de meeste aanhang is het meest populair).

Waar ik persoonlijk wel interesse in heb is in de statistieken van de stemmers.
Bijvoorbeeld:
- Is het een man / vrouw
- Van welke site komen ze (kortom welke artiest / label / etc. promoot zichzelf)
- Zijn het bezoekers die vaker op Fear.FM komen
- Wat is hun muziek voorkeur
etc.

Op die manier kan er pas echt een analyse gemaakt worden waarom bepaalde artiesten / labels meer stemmen krijgen. Tot die tijd blijft het gissen en zijn er meerdere opties mogelijk..

Op land kun je sowieso selecteren, ga er toch vanuit dat jullie de IP-gegevens en dergelijke binnen krijgen. Man/vrouw kun je ze zelf laten invullen, de rest wod al lastiger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 22:58 

Hardtraxxer

- Land kan via de IP gegevens
- Geslacht kan via het profiel als ze die hebben op de Fear.FM site
- Herkomst kan via de refer bepaald worden
- Kan gematched worden met de logs (Email + ip)
- Muziek voorkeur weer via het Fear.FM profiel

Dit kan wss allemaal zelfs nog achteraf gebeuren. Het is alleen zo GRUWELIJK veel werk...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 23:03 

Hardtraxxer

Wij krijgen inderdaad het eea binnen aan gegevens. Echter doen wij er atm niks mee.
Maar zoals de meeste hier ben ik ook erg benieuwd en hoop ik iets te kunnen vinden en wellicht met die info Fear.FM te verbeteren?

En deze discussie is niet nieuw, vorig jaar was het zelfde en toen waren er ook al ideeën geopperd om een HT ding te gaan doen.. Helaas te weinig animo... En ja zeuren is gemakkelijker dan jezelf voor iets in zetten.

Kortom hierbij een publieke oproep: Denk jij iets voor Fear.FM te kunnen betekenen? Wij zoeken nog altijd enthousiaste vrijwilligers die hun iets voor de Fear.FM / scene willen betekenen.

Helaas vrees ik dat deze oproep weinig reacties zal geven....
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 23:04 

Hardtraxxer

Martijn schreef:
Het is alleen zo GRUWELIJK veel werk...

Helaas wel ja... Dus ik hoop dat er mensen zijn met kwaliteiten die ons daarbij (en andere zaken) zouden willen ondersteunen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 23:09 

Hardtraxx Veteran

FearFM schreef:
Wij krijgen inderdaad het eea binnen aan gegevens. Echter doen wij er atm niks mee.
Maar zoals de meeste hier ben ik ook erg benieuwd en hoop ik iets te kunnen vinden en wellicht met die info Fear.FM te verbeteren?

En deze discussie is niet nieuw, vorig jaar was het zelfde en toen waren er ook al ideeën geopperd om een HT ding te gaan doen.. Helaas te weinig animo... En ja zeuren is gemakkelijker dan jezelf voor iets in zetten.

Kortom hierbij een publieke oproep: Denk jij iets voor Fear.FM te kunnen betekenen? Wij zoeken nog altijd enthousiaste vrijwilligers die hun iets voor de Fear.FM / scene willen betekenen.

Helaas vrees ik dat deze oproep weinig reacties zal geven....

Tja, het is meer, aan wat voor werkzaamheden moet ik hierbij denken? Nu ben ik vooral hardcore georiënteerd, maar ik weet nou niet precies wat voor activiteiten ik mij hierbij moet voorstellen. De ervaring zelf lijkt me namelijk best interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 23:17 

Hardtraxxer

Je kan aan van alles denken, maar hier een klein voorbeeldje aan wat voor mensen we atm zoeken en zo in me opkomt:

- Interviews doen (via email maar je kan ook langs gaan)
- Reviews maken
- Vertalen
- Spellchecken
- Release database editor (aanvullen, verbeteren)
- Jingles / Fillers / Intro's / Shoutout's maken
- Vocalist
- Designer
- Techniek (Scripting vooral)
- Sales
- PR
- Data analyse (Bijvoorbeeld wat hierboven staat die data aan elkaar matchen en door spitten)
- Marktonderzoek
- Tekstschrijver
- Projectmanager
- Juridisch advies

En mocht jij zelf een goed idee hebben horen we dat helemaal graag :)

Mocht je intresse hebben kunnen we beter verder in een PM gaan en dit over de Top 100 laten gaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 23:49 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:

Dat ik mezelf tegen zou spreken is alleen omdat je het verkeerd begrijpt. In het gedeelte waarin ik jou quote probeer jij mij wel degelijk uit te leggen hoe jij tegen die lijst aankijkt. Als je in een discussie met die informatie komt, neem ik aan dat je daar een reactie op wilt. Of ik accepteer het, of ik ben het er niet mee eens. Als dat niet klopt dan vraag ik me af waarom je het deelt.

en dat gedeelte 'probeerde' ik uit te leggen dat ik het wel snapte. Als ik je punt nu nog niet daar heb moet je mij even PMen er over, oke?

Nazale schreef:
Daarbij heb ik als apart punt aangegeven dat ik je lichtelijk hypocriet vind. Dit omdat je mij aanspreekt op het feit dat ik een discussie aan ga over een onderwerp wat ik onzin zou vinden. Wat je daarbij vergeet is dat wanneer ik iets onzin vind, het niet meteen betekent dat ik er niks om geef. Maar back to the point: Waarom spreek je mij erop aan? In jouw visie van "als je het onzin vind reageer er dan niet op" is dit dus zo tegenstrijdig als de pest.

Ohw dus dat is mijn visie! Volgens heet zoiets een drogreden: Iemand woorden in de mond leggen.
Ik heb geen woord gezegd dat jij (of wie dan ook) hier stil moet houden omdat diegene het oneens is met de lijst.
En iemand ergens op aanspreken is iets anders dan een vraag stellen. En ik heb antwoord gekregen op die vraag dus ik ben een happy hypocriet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 00:14 

Hardtraxxer

@Nikkita, i can use you for some jingle works (i (L) your voice :innocent: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 00:17 

Hardtraxx Veteran

FearFM schreef:

Ik heb daarnet bij de harddanceawards gezien dat ze sowieso vragen uit welk land je komt als je de lijst invult. Zo geraak je ook makkelijk aan gegevens en steek je er zelf niet te veel tijd in ;) Misschien iets om volgend jaar dan weer bij te voegen :)

Vind het idee van de "track of the week" hier te mixen ook wel leuk ^^ Kan zelfs door mensen op het forum zelf gedaan worden als de residents de tijd er niet voor hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 02:56 

Hardtraxx Veteran

Martijn schreef:
Je kan aan van alles denken, maar hier een klein voorbeeldje aan wat voor mensen we atm zoeken en zo in me opkomt:

- Interviews doen (via email maar je kan ook langs gaan)
- Reviews maken

Daar heb je toch niks aan. Maakt niet uit wie het schrijft, het wordt toch wel aangepast als er enige kritiek in staat. En zeg niet dat ik niet weet waar ik het over heb, want dat weet ik wel ;)

Met interviews mag je zeker ook geen kritische vragen stellen, en blijft het zeker bij de standaardvragen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 03:19 

Als je dan toch bezig bent met PM'en, stuur mij er dan ook maar één.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 03:22 

Ik ben nieuwsgierig! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 03:23 

Hardtraxx Veteran

Qre8ive schreef:
Dysphoria schreef:
Als je dan toch bezig bent met PM'en, stuur mij er dan ook maar één.

Ik vraag erom omdat ik in het bestuur zit achter Fear.FM en graag zulke beschuldigingen recht wil zetten. Niet om roddelgeil te zijn :)

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 03:26 

Hardtraxx Veteran

Qre8ive schreef:
Daveytl schreef:
Daar heb je toch niks aan. Maakt niet uit wie het schrijft, het wordt toch wel aangepast als er enige kritiek in staat. En zeg niet dat ik niet weet waar ik het over heb, want dat weet ik wel ;)

Vertel dan (zo nodig in pm), want volgens mij heb je gewoon nog je grapjas aan :)

Ik weet gewoon dat het zo is, ik kan alleen niks vertellen van welke mensen ik het heb, aangezien die dan misschien in de problemen kunnen komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 03:27 

Hardtraxx Veteran

Qre8ive schreef:
Ga eens wat nuttigs doen sjobie, danku

:lol:
Sorry :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 03:27 

I smell conspiracy theory!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 03:30 

Aha, dan is Fear.FM misschien niet corrupt, maar de schrijvers van de artikelen wel!
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen