Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 19:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Josh-T schreef:
Dakpan schreef:
Soms vraag ik me af of de gemiddelde hardstyle luisteraar uberhaupt wel hersenen heeft. Over die #1 laat ik me niet eens uit maar hoe kan in godsnaam een plaat als Africa met z'n ontzettend lage productiekwaliteit in de top 10 eindigen? Je zou verwachten dat de creme de la creme de top 10 zou bezetten, en dan zie je die amateurplaat Africa. :lol:


Productiekwaliteit ligt absolut niet laag.
Maar ik vind wel dat het geen serieus nummer is, meer als een grapje gemaakt, ik vind dat muziek serieus moet zijn, dit is niveautje Weird Al Yankovich/BanHu, maar dan wel goed geprocueerd.


Heb je dat nummer wel eens goed geluisterd? Alles klinkt zo leeg en dun als het maar zijn kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 19:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

in mijn oren toch echt niet hoor :huh:
Kicks zijn heel dik en vol, misschien bedoel je dat eerste stukje? met alleen die trommels en een kick?
Vind ook die sidechain lead, en de screeches in de 2e mid-intro gewoon goed klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 20:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nja van platen als Africa, Wake Up etc kan ik het allemaal wel goed hebben. Dat waren nou eenmaal ook de meest populaire nummers dit jaar.

Maar kom op zeg... dit gaat totaal nergens meer over. Melancholia als beste hardstyle-plaat van 2011, ik denk dat zoiets wel aangeeft dat ik niet zo heel veel meer heb met dit genre :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 20:14 
 

dawasiknie schreef:
Nja van platen als Africa, Wake Up etc kan ik het allemaal wel goed hebben. Dat waren nou eenmaal ook de meest populaire nummers dit jaar.

Maar kom op zeg... dit gaat totaal nergens meer over. Melancholia als beste hardstyle-plaat van 2011, ik denk dat zoiets wel aangeeft dat ik niet zo heel veel meer heb met dit genre :/

Daar gaat het ook niet echt om, populairste is meer op zijn plaats :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 20:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb er even doorheen gescrolld xd
WTF xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 21:12 
 
Hardtraxxer

Wat ik nog een veel grotere WTF vind is dat er mensen dusdanig boos zijn op de uitslag dat ze een (zware) cyberaanval starten :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 21:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je zou bijna stoppen met hardstyle luisteren als je die lijst ziet. Wasted pigs op 1? Are you fucking kidding me?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 21:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

lol na vorige jaar wist ik al hoe laat het was.
Ik kijk wel een beetje vreemd op maar nee dit lijstje was totaal verwacht.
Ach elk jaar weer een verrassing blifjt leuk die uitslagen
TMS viel meer in mijn eigen smaak.

(gaan we nou elk jaar weer zeiken over dit?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 21:37 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb hem even vergeleken met mijn eigen top100, 15 tracks komen overeen, waarvan 5 in de top 50 van de fearfm lijst zitten. Van mijn ingestuurde top10 staat helemaal niets erin :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 21:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En de plaat van het jaar is Wasted Penguinz - Melancholia! Wat? Dat klinkt meer als een enge darmbacterie dan een hardstyle track, en als je het luistert ook. Laat direct zien wat het niveau van hardstyle over de algemene luisteraar is, en nu lijkt het net of het niveau van hardstyle op een ongekend laag pitje staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 00:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

vind het echt een baggerlijst sorry hoor :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 15:10 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

WTF!!! :lol: :x Dit is echt te erg voor woorden, Melancholia op 1...... Leest hier vaak over kwaliteitloze meuk, nou dat is hier wel op z'n plek. Dan zijn er zo veel mainstream platen die het meer verdienen op 1 te staan dan deze, maargoed.... Ook raar dat Red Planet zo hoog staat, zie je ook nauwelijks voorbij komen. Ik kan me bijna nooit in zo'n top 100 vinden, maar deze keer is het wel heel erg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 15:42 
 

Kwisniks schreef:
Gefeliciteerd WP met de #1 Melancholia zou ik zeggen. Zeker geen slechte plaat en qua populariteit zeker de nummer 1. :)


Ga, nu het nog kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 16:06 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

wootum schreef:
WTF!!! :lol: :x Dit is echt te erg voor woorden, Melancholia op 1...... Leest hier vaak over kwaliteitloze meuk, nou dat is hier wel op z'n plek. Dan zijn er zo veel mainstream platen die het meer verdienen op 1 te staan dan deze, maargoed.... Ook raar dat Red Planet zo hoog staat, zie je ook nauwelijks voorbij komen. Ik kan me bijna nooit in zo'n top 100 vinden, maar deze keer is het wel heel erg.


Red Planet heb ik nog op elk feest gehoord sinds ie uit is :P
Mij verbaasd de plek van Evolution Complete trouwens, nr 28.

Maar ik kan er ook echt niet bij dat Africa zo hoog staat, misschien wel de irritantste track van het afgelopen jaar, het was me eigenlijk ooknooit opgevallen dat ie zó populair was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 16:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Martijn schreef:
Wat ik nog een veel grotere WTF vind is dat er mensen dusdanig boos zijn op de uitslag dat ze een (zware) cyberaanval starten :/

Precies, ik maak me er echt niet zo druk om..
Na de voorgaande jaren wist ik toch al wel dat deze lijst niet representatief is voor mijn smaak dus heb ik me er maar op voorbereid. ^^
Vind het wel jammer dat sommige platen niet de waardering krijgen die ze wel verdienen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 17:53 
 
Artiest

Was te verwachten deze rel weer haha :) :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 17:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Snap niet zo goed dat er een rel is om deze lijst. Omdat de mening van een Nederlands/Belgisch forum anders is breekt ineens de hele hel los ofzo?

Melancholia is ook totaal niet mijn nummer 1, maar internationaal doet die plaat het gewoon goed klaarblijkelijk.
Wake Up, Africa, Lose My Mind zijn echt de meest bekende platen van het afgelopen jaar, die horen dus ook gewoon hoog te staan.

Ik vind de plek van Haunter Of The Dark trouwens wel opvallen. Ik had niet verwacht dat ook internationaal die plaat het goed zou doen (of heel NL heeft op die plaat gestemd). Goede zaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 18:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Snap niet zo goed dat er een rel is om deze lijst. Omdat de mening van een Nederlands/Belgisch forum anders is breekt ineens de hele hel los ofzo?

Melancholia is ook totaal niet mijn nummer 1, maar internationaal doet die plaat het gewoon goed klaarblijkelijk.
Wake Up, Africa, Lose My Mind zijn echt de meest bekende platen van het afgelopen jaar, die horen dus ook gewoon hoog te staan.

Ik vind de plek van Haunter Of The Dark trouwens wel opvallen. Ik had niet verwacht dat ook internationaal die plaat het goed zou doen (of heel NL heeft op die plaat gestemd). Goede zaak.


Waar dan? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 18:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Melancholia is toch totaal geen hit hier?
Hoor Headhunterz die nooit draaien (afgezien van HWS), Wildstylez ook niet, Frontliner niet. Eigenlijk draait geen enkele 'grote artiest' die.

Daarom vind ik het vrij opvallend, aangezien er veel platen zijn die door vrijwel elke artiest op handen gedraagd worden. Zoals onder andere Lose my Mind, Unborn, Afrika & Put it On.
Dit zegt natuurlijk niet dat deze platen 'beter' zijn, maar ik vind het gewoon heel opmerkelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 18:12 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Heady draaide hem nog op Qlimax ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ok dat wist ik niet. Maar verder hoor je hem die volgens mij nooit draaien, en anderen ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 18:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wasted Penguinz heeft een hele solide fanbase in de internetwereld opgebouwd. Kijk naar hun sociale media en youtube en dergelijke. Comments daar slaan 80% van de tijd nergens op, maar het zijn wel mensen die stemmen.

Daar komt bij dat op internationale gigs er meestal gewoon minder hard gedraaid wordt dan op feestjes in NL. In Nederland is de hardcore en dergelijke veel vaster in het musicale spectrum gehecht. In andere landen is dat veel minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Wasted Penguinz heeft een hele solide fanbase in de internetwereld opgebouwd. Kijk naar hun sociale media en youtube en dergelijke. Comments daar slaan 80% van de tijd nergens op, maar het zijn wel mensen die stemmen.

Daar komt bij dat op internationale gigs er meestal gewoon minder hard gedraaid wordt dan op feestjes in NL. In Nederland is de hardcore en dergelijke veel vaster in het musicale spectrum gehecht. In andere landen is dat veel minder.


Vertaling: in Zweden (Wasted Penguinz), Noorwegen (Da Tweekaz) en België (Coone) zijn ze al lang blij dat ze een enigszins populaire DJ hebben, die blazen ze op en het chauvinisme overheerst. Zie de 9 WP platen in de lijst, elke plaat die ze heben uitgebracht staat erin. Voornamelijk in Nederland (en ook zeker in Italië) zijn wij veel meer gewend, en kritischer naar de muziek aan het kijken dan in bovengenoemde landen.

Ook in interviews met DJs word gewoon aangekaart dat we in Nederland zeer kritisch zijn. Meerdere geven gewoon aan dat het Nederlandse publiek spijkerhard is als iets hen niet aan staat, terwijl men in het buitenland dan gewoon lekker doorgaat, wachtend op de volgende plaat. Er zijn zelfs genoeg DJs die eerst in het buitenland iets uitproberen, kijken hoe het aanslaat, en het dan pas hier gaan doen. Fear.fm top 100

Kan de lijst dus best begrijpen, ook aangezien Nederlanders (en vooral puristen) gewoon ruim in de minderheid zijn bij zo'n stemming. Heb ook vrij weinig promotie voor de lijst gezien overigens, terwijl de WP en Coone hier waarschijnlijk wel aandacht aan hebben besteed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 18:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Coone vind ik een ander verhaal, want in België is hardere dancemuziek ook aardig groot (op zijn eigen manier).
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 19:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Coone vind ik een ander verhaal, want in België is hardere dancemuziek ook aardig groot (op zijn eigen manier).

In Scandinavië (en Schotland) is het ook opkomend onder het publiek. Daar hebben ze alleen nog biet zoveel producers, dus wát ze dan hebben, word ook vollop gesteund.
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen