Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 14:48 

Hardtraxx Veteran

Niet gedraaid op de populairste feesten.. In Nederland. Wie weet zijn op alle grote clubavonden in het buitenland (waar meestal wat softer gedraaid wordt) volgegooid met WP platen. Hardstyle is enorm internationaal aan het gaan op het moment. Als je ziet dat bijvoorbeeld een The Magic Show in het Engels gedaan wordt, 2Dangerous Engels, alle podcasts in het Engels.. Niet zonder rede uiteraard. Nederland begint gewoon minder interessant te worden voor de grootste acts. Als je kijkt dat Headhunterz in New York moet draaien op nieuwjaar, TBY, Showtek, DBSTF die de hele wereld rondreizen tot Zuid Korea en Chili aan toe.. Als je ziet dat er een twitter is voor Braziliaanse Hardstyle fans (qdancebrazil oid), ga je dan nog vergelijken met de Nederlandse markt?

Noem mij een moraalridder, wat jij wilt. Ik bekijk het gewoon iets objectiever denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 14:51 

Hardtraxx Veteran

Oxbow schreef:
Komt de Hard top 100 ook nog bij livesets?

Hij is (blijkbaar) niet opgenomen en wij mogen hem niet online zetten. Ik zal even kijken of ik heb nog ga heruitzenden, dat zal dan komende Zondag zijn.. ;) Ik houd je wel op de hoogte. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 14:59 

Hardtraxx Veteran

Neuh, ik noem jou helemaal niets. Als je mijn reacties doorleest, zul je zien dat ook ik de lijst zo objectief mogelijk probeer te benaderen. Ik bekijk echter een lijst vanuit het oogpunt van wat een lijst hoort te zijn, en dat is een representatieve weerspiegeling van de populariteit van platen dit jaar. Terwijl de verhouding stemmers door dit soort reclame niet meer representatief is, waardoor de lijst niet klopt.

En wat betreft de feesten noem ik de nederlandse, want deze zijn wereldwijd nog steeds de grootste. De MTV awards gaan toch ook niet naar artiesten die op bijna elk klein feestje staan, maar op geen enkele grote? Waarbij de populariteit in de VS, wat voor de pop het toonaagevende land is, niet opeens minder meetelt dan die uit Nederland?

Het is heel simpel, de uitslag zelf kan me totaal niet boeien, maar de lijst zelf klopt gewoon niet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 14:59 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
The result is indeed the most popular artist/track/label etc. That's why FearFM is nothing to blame.

But the people voted for what they thought was the best track. The first thing I don't understand is how you can vote for the best hardstyle track, if you barely even know what is released. It's like picking one apple out of 50, taste it and say this apple is the best, without ever having touched the other apples.

The second thing I don't understand is why artists like Coone and Wasted Penguinz have a huge fanbase, while among the core (the people at the forums etc, knowing pretty much all ins and outs of the scene) they barely have any fans.

The third thing I don't understand is why the hell you'd vote for something, because a campaign tells you so. I find campaigns very lame, as they try to influence peoples opinion. The voters should have their own opinion and should not vote for e.g. Wasted Penguinz, because they saw a "Vote for us" somewhere. If you know you're a good producer, then you don't need any campaigns. You'll have enough fans knowing that there is a poll and your music is that good that people will vote for it. Everyone who is trying to win souls by campaigns are trying to add votes from people that are too uninformed. Yes it will make you #1 of a top100 list, but it is the same as asking hundreds of people you know to vote for your dj-set in a dj-contest. You'll probably win the dj-contest, but what's the value of it, if the people that voted for you didn't check out all sets. The people voted for it, because they are your friends or because you asked them too.

Ben het echt totaal met je eens :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 15:13 

Hardtraxx Veteran

Stel dan dat de tracks van WP lager zouden staan, zou je het er dan mee eens zijn? Want als het alleen maar draait om de Wasted Penguinz kun je daar voor jezelf toch een kanttekening bij zetten? Als de stemmen zo zijn geweest kun je niet echt een soort filter instellen voor opgeroepen stemmen.

Overigens was die laatste opmerking niet op jou gericht, voor de duidelijkheid :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 15:38 

Hardtraxx Veteran

Edwinn schreef:
Oxbow schreef:
Komt de Hard top 100 ook nog bij livesets?

Hij is (blijkbaar) niet opgenomen en wij mogen hem niet online zetten. Ik zal even kijken of ik heb nog ga heruitzenden, dat zal dan komende Zondag zijn.. ;) Ik houd je wel op de hoogte. ^^

Nice! Heb de lager genoteerde nummers helaas moeten missen, vandaar. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 15:44 

Hardtraxx Veteran

14:00 t/m 22:00 Zondag, niet vergeten in te tunen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 16:04 

Khadber schreef:
Nazale schreef:
Daar gaan we weer, meneer de moraalridder. Jij snapt niet dat moncholia 3 nulletjes achter zijn cijfer moet hebben? Blijkbaar zie jij niet in dat alleen heel scandinavie uit principe op hun landgenoten hebben gestemd zonder ook maar enige interesse in platen uit nederland ofzo te hebben? Als je zelfs dit probeert goed te praten dan doe je echt qua "kenner" af voor mij. Ik vind het goed dat je niet zo negatief probeert te zijn op het forum, maar don't push it really.

Precies hetzelfde voor Coone - Monstah. Leuke plaat, maar die staat alleen zo hoog omdat heel belgie op hem stemt. En nee, dat vind ik dan niet representatief. Jullie mogen lekker blaten dat dit juist representatief is, maar dat is de allergrootste onzin.

Ik denk eigenlijk dat Nikkita precies zegt waar het op staat. Als je goed campagne voert (wat ze klaarblijkelijk gedaan hebben), kun je zomaar op 1 komen. Ik zou ook niet weten waar een Scandinaviër op stemt, het zou zomaar meer voor hun eigen markt kunnen zijn. Zo vaak hoor je die plaat immers niet in Nederland gedraaid worden.

Ik snap prima dat het een populariteitscontest is, waarbij de scandinavische gemeenschap blijkbaar een zwak heeft voor votes. Ze doen het blijkbaar massaal! Toch wil ik niet klakkeloos accepteren dat het dan blijkbaar het beste nummer is. Er zijn veel meer platen (die ik ook echt niet meer moet horen) veel populairder geweest, en veel meer gedraaid. Je zegt dat je het objectiever bekijkt.. Ik vind het meer kortzichtig, door puur en alleen naar de stemmen te kijken en niet wat voor verhaal erachter kan zitten.

Het is vergelijkbaar met die DJ Mag top 100, met deadmau5 als mooiste voorbeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 16:12 

Hardtraxx Veteran

Lees nogmaals mijn post hierboven.

Khadber schreef:
Stel dan dat de tracks van WP lager zouden staan, zou je het er dan mee eens zijn? Want als het alleen maar draait om de Wasted Penguinz kun je daar voor jezelf toch een kanttekening bij zetten? Als de stemmen zo zijn geweest kun je niet echt een soort filter instellen voor opgeroepen stemmen.

En nogmaals: in Nederland misschien niet zo veel gedraaid, maar Hardstyle is ondertussen ook groot in het buitenland waar veel mensen stemmen. Hetzelfde op youtube: comments zijn niet serieus te nemen, maar er wordt wel gestemd door dat soort volk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 16:14 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:

Overigens was die laatste opmerking niet op jou gericht, voor de duidelijkheid :).

Nou ja, zoals ik zeg, de uitslag zelf kan me gestolen worden :p weet ook niet hoe het met de andere platen in de lijst zit, maar het zal vast niet de enige misplaatste zijn. Maar bij de hardcore idem, ik heb echt nog nooit iemand buiten Angerfist zelf Retaliate, Depths of Despair of Hymn of Syndicate, maar ze staan wel 11, 12 en 14. Zelfs Korsakoff draait die laatste zelden tot nooit. Maar ja, de lijst is zoals hij is, wij gaan hem niet veranderen :p gewoon lekker de eigen setjes van hier luisteren als die je beter bevallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 17:09 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Lees nogmaals mijn post hierboven.

Khadber schreef:

En nogmaals: in Nederland misschien niet zo veel gedraaid, maar Hardstyle is ondertussen ook groot in het buitenland waar veel mensen stemmen. Hetzelfde op youtube: comments zijn niet serieus te nemen, maar er wordt wel gestemd door dat soort volk.

Gelukkig bepalen wij in Nederland nog steeds wat er gebeurt met Dance muziek en kunnen andere landen alleen maar volgen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 18:05 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
Daar gaan we weer, meneer de moraalridder. Jij snapt niet dat moncholia 3 nulletjes achter zijn cijfer moet hebben? Blijkbaar zie jij niet in dat alleen heel scandinavie uit principe op hun landgenoten hebben gestemd zonder ook maar enige interesse in platen uit nederland ofzo te hebben? Als je zelfs dit probeert goed te praten dan doe je echt qua "kenner" af voor mij. Ik vind het goed dat je niet zo negatief probeert te zijn op het forum, maar don't push it really.

:')

Nazale schreef:
Ik snap prima dat het een populariteitscontest is, waarbij de scandinavische gemeenschap blijkbaar een zwak heeft voor votes. Ze doen het blijkbaar massaal! Toch wil ik niet klakkeloos accepteren dat het dan blijkbaar het beste nummer is. Er zijn veel meer platen (die ik ook echt niet meer moet horen) veel populairder geweest, en veel meer gedraaid. Je zegt dat je het objectiever bekijkt.. Ik vind het meer kortzichtig, door puur en alleen naar de stemmen te kijken en niet wat voor verhaal erachter kan zitten.

als deze lijst totaal niet representatief is voor jou smaak, waar maak je dan zo druk om?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 18:12 

Aan het typen...

Als je denkt dat Wasted Penguinz fans vrijwel alleen uit het buitenland komen, dan zit je er flink naast.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 18:23 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Als je denkt dat Wasted Penguinz fans vrijwel alleen uit het buitenland komen, dan zit je er flink naast.

Inderdaad en het is een heel toegankelijk stijltje. Melancholia heeft ook echt een super vette melodie en dat is iets waar een gemiddelde hardstyle luisteraar toch wel het belangrijkste vindt. Een gemiddelde hardtraxxer kijkt naar het totaalplaatje, dan kun je natuurlijk verwachten dat de verschillen groot zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 18:35 

Hardtraxxer

Het enige wat echt opvallend shcijnt te zijn is dat Melancholia blijkbaar niet gedraaid is in NL, terwijl andere jaren platen als Spacer en Tonight wonnen die wel vaak gedraid werden. Het buitenland is nu dus bepalender in de stemming
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 18:48 

Artiest

Lyst schreef:

Denk dat je jezelf hier best wel in vergist :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 19:06 

_theon_ schreef:
Nazale schreef:

:')

Nazale schreef:

als deze lijst totaal niet representatief is voor jou smaak, waar maak je dan zo druk om?

Je mist mn punt volledig. Echt volledig, ga het eerst maar even 3x overlezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 19:12 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
The second thing I don't understand is why artists like Coone and Wasted Penguinz have a huge fanbase, while among the core (the people at the forums etc, knowing pretty much all ins and outs of the scene) they barely have any fans

Ik ben het volledig met je eens, op dit stukje na dan. Coone zal wel veel stemmen uit België gehad hebben, maar vergeet niet dat hij ook in Nederland enorm populair wordt. Mainstage op defqon, Qlimax, veel promotie gemaakt met zijn album. Zelf die samenwerking met the Opposites zal in Nederland wel een stuk geholpen hebben. Maar vergeet niet dat niet enkel in Nederland liefhebbers wonen. Overal heb je de zogenaamde "dagjesmensen" en de "liefhebbers" door elkaar lopen.

edit: verkeerde stuk gequote, maar je weet wat ik bedoel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 19:32 

Aan het typen...

Nee ik heb geen idee waar je op reageert..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 19:37 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Nee ik heb geen idee waar je op reageert..

Dat ze zoveel stemmen krijgen omdat ze enorm populair zijn in eigen land, maar coone is buiten België ook enorm populair ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 19:42 

Aan het typen...

Oh, maar ik heb niets gezegd over populair zijn in eigen land, dus zal het wel voor iemand anders bedoeld zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 20:01 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:

wat kan je het jou dan boeien dat heel scandinavie op de WP stemmen omdat ze het promoten met 'stem op mij' ed?
als die mensen dat gewoon hersenloos doen maakt dat mij gewoon geen flikker uit. het is natuurlijk leuk om je eigen plaat terug te zien in die lijst, en dat die lijst een grote populariteitscontest is klopt ook, en ook dat die lijst ook niet meer representatief is als je oproept om te stemmen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 20:05 

Artiest

Music has not been about the music for a very long time, and if you think it has anything to do with it, you're living in a pipe dream. Image, in a modern time, will always be a driving force behind music.

At the end of the day, it doesn't represent the top "anything" with the exception of Top choice for fans.

The way I see it, the artists commonly talked about being more deserving on being "on top of the list" rarely advertise that they want votes, or even advertise their music in a way that makes an impact. I'm sure they also don't care enough about these lists. Whereas, the bigger artists have a stronger voting base, a bigger audience paying attention to them, and from multiple sources. As a result, they have sheer numbers of voters to throw at any competition like this.

Regardless, this is just a "Fan's choice"... there is no merit, this isn't dictating who is "Better" and who is "Shit"... so there shouldn't be any reason to get angry/frustrated. They earned their votes in the top place, because they took extra time and money to make the extra content, and treated it like a "big deal" for them.

I could create a persona "DJ MudKipz" and create a hit Pokemon hardstyle track, then have tens of thousands of Pokemon fans vote my track to #1. That's how pointless it is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 20:29 

Hardtraxxer

_theon_ schreef:
Nazale schreef:

wat kan je het jou dan boeien dat heel scandinavie op de WP stemmen omdat ze het promoten met 'stem op mij' ed?
als die mensen dat gewoon hersenloos doen maakt dat mij gewoon geen flikker uit. het is natuurlijk leuk om je eigen plaat terug te zien in die lijst, en dat die lijst een grote populariteitscontest is klopt ook, en ook dat die lijst ook niet meer representatief is als je oproept om te stemmen.

Volgens mij hebben van alle grote labels wel artiesten opgeroepen om te stemmen. En dat liep uiteen van meerdere keren "stem op ons" tot subtiel vergeet deze top 100 niet. En dat is echt niet voor het eerst dat dat gebeurd.

Misschien is het trouwens interessanter om ipv te roepen dat de lijst niet klopt en dat een bepaalde groep niet had mogen stemmen, het er over te hebben hoe het beter kan :) Voor goede ideeën staan we altijd open, maar opzich is de Fear.FM Top 100 wel een publiekslijst en niet een lijst samengesteld door een aantal zelfbenoemde experts of artiesten die ook andere belangen hebben. Ook die lijsten hebben uiteraard hun nut maar dan ga je het volledige concept omgooien. (En zijn er al genoeg imo)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 20:31 

Hardtraxx Veteran

Then you could argue what the purpose of such a list is. If even Fear.fm itself admits this isn't a list with the est tracks, but just the ones that are voted for the most, then the list doesn't have a purpose. At least, not for the people who actually are into these styles. I mean...how fun is a list, when you from the very beginning have to pray certain tracks (Broken for hardcore, Wake Up for hardstyle for example) don't end up being #1, for being some o the worst tracks this year, but just...liked by a group that couldn't name 5 more tracks.

Ah well, i can't care anymore, i'll just be glad the hardcore list didn't have to go through such an abomination.
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen