Mijn moeder vraagt ook nog wel eens
- Zie je op feesten wel eens mensen drugs gebruiken
Ja, mam zie zovaak mensen die aan het snuiven zijn of pillen pakken
- maar jij doet dat niet toch?
Nee natuurlijk niet mam
Ze moest is weten
Laatst ook op vakantie.
Hadden me ouders gepraat met de overbuurman op de camping..
Die kende iemand die zwaar aan de drugs zat, baan kwijt, dit kwijt dat kwijt enzz.. afkick kliniek enzz
Paar weken daarvoor bij iemand anders
precies het zelfde verhaal..
Het enigste wat ik dan op dat moment doe is mijn mond houden, maar het liefst zou ik zeggen:
Ik ken zoveel mensen die drugs gebruiken, die weten hoe ze er om mee moeten gaan, doen het alleen op feestjes en laten het allemaal testen zodat ze geen rotzooi hebben..
En op feestjes, je kunt beter op een feest staan met iedereen een pilletje op dan 10 glazen bier!
Maar mijn ouders zijn misschien ook wat meer tegen drugs omdat bij mijn neef ooit op een feestje iets in zijn drinken is gegooid, moest meteen naar het ziekenhuis enzz!
Horen ze 3 verhalen, en 3 is totaal slecht! Tjah.. Als je dan 40 verhalen bij vertelt waar het goed gaat..
Maar goed, als ik dat ga zeggen gaan ze misschien ook denken dat ik gebruik!
Mijn ouders vinden het al erg dat ik rook (nja mijn vader niet zo heel erg)
Laat staan dat ze weten dat ik drugs gebruik..
Precies, mijn ouders hebben ook zo'n verhaal gehoord van een bekende die dealde en z'n ouders bedreigde met een pistool tegen hun hoofd etc. In de media komt ook wel eens een anti-drugs bericht. De goede verhalen horen ze nooit, daarom denken ze er zo negatief over.
Soms wil ik hun ook wel eens het hele verhaaltje uitleggen, maar wie weet wat ze dan gaan denken, ondanks dat ik hun zo eruit kan lullen qua kennis van de drug