Dit wou ik in m'n andere post editen, maar er zijn alweer veel reply's dus:
Mijn mening is dat mensen de middelen moeten gebruiken die ze zelf willen gebruiken, zolang ze daarmee geen overlast verzorgen. De mensen die het (blijven) doen, vinden het heel leuk om te doen. Niemand hier heeft het nodig, omdat je er niet afhankelijk van wordt. Bovendien pakt vrijwel iedereen hier wel eens een nuchter feestje mee en ik kan uit eigen ervaring spreken dat nuchter feesten nog heel leuk blijft. Ik gebruik ongeveer eens in de 5 a 6 weken xtc, en heb bijna elke week een feest, soms wel 2 in een week.
Het gaat volgens mij ook juist grotendeels in tegen stoerdoenerij, want ondertussen vindt een redelijk groot deel van de Nederlandse bevolking het ronduit dom als iemand drugs gebruikt. Ik vind het geen stoerdoenerij als je door een redelijk grote groep, die er overigens vaak weinig van afweet, veroordeeld wordt voor een bezigheid die niemand kwaad doet.
Jij beweert te weten waarom iemand iets doet, zonder er ook maar iets van af te weten. Als jij je altijd zo mengt in discussies, zou ik er vooral gewoon buiten blijven, want je gaat over het algemeen redelijk hard voor paal staan.
Teaser schreef:
hmm zou ik je is wat vertellen, ik studeer politicologie, dus geloof maar dat ik dat wel weet

waarschijnlijk verwaterd er nu wat bij je maar dat is prima

het probleem is dat mensen hier zo onzinning kunnen reageren en expres verkeerd willen lezen. maarja wat moet je anders met je vrije tijd?
btw @ naardeqlote, nee zo bedoel ik het niet en dat kun je er zelf ook uit opmaken als je het leest. mijn mening is dat ik vind dat je geen pillen hoeft te gebruiken,omdat je energy ook wel op een andere manier kan krijgen om te blijven feesten. als je mij kan vertellen wat een pil exactly met je doet, en dan energy erbij betrekt, dan zal ik goed luisteren

alleen het probleem, verder denken is vaak een probleem voor mensen, aangezien je bij het geweldige gevoel dat je krijgt geen last hebt van vermoeidheid, tenminste in eigen ervaring. wat dus duidt op geen energy nodig hebben. ik zeg niet dat mensen alleen voor die zogenaamde energy slikken, nee alleen hier ga ik op in. dus alsjeblieft zeg verman je is en ga is goed redeneren en niet slap lullen. overigens ken ik dat gevoel wat jij omschrijft allesnaardeqlote, en dat is true. ga ik daar tegenin? nope
Leuk dat je politicologie studeert. Ik studeer technische bedrijfskunde en weet volgens mij nog steeds meer van argumenteren af. Iig, back on-topic. Het gevoel dat je erbij krijgt is onder andere wel een energiek gevoel, dat je constant in beweging wil blijven, maar dat is er maar een deel van. De naam 'ecstasy' komt niet uit het niets. Je voelt je geweldig, alsof alles prima is in de wereld, alsof alles en iedereen om je heen geweldig is. De muziek klinkt vele malen beter, je voelt je vele malen meer verbonden met de mensen om je heen, zoetigheid smaakt vele malen lekkerder, mooie dingen zien er vele malen mooier uit.
Ikzelf heb op Fusion samen met m'n vriendin een erg speciaal moment gehad, beide na 1 pilletje (een vrijwel onschadelijke hoeveelheid). Onder Donkey Rollers begon ze een klein beetje te huilen van het genot. Daarna volgde een wederzijdse stroom van lieve woordjes, blikken, knuffels en kusjes, met Donkey Rollers op de achtergrond ja

2 van de beste momenten van m'n leven waren onder het genot van xtc, en ik geniet zelfs meer van het dagelijkse leven sinds ik voor het eerst gebruikt heb. Daarom dus xtc

Hoop dat je het nu wat beter snapt, en misschien zelfs een keer wil proberen, want het is echt geweldig.