Skedoedelefloeps schreef:
ja standaard om alcohol in het plaatje te roepen bij zo'n discussie en alcohol is de ergste drug van allemaal, maar dat is nou eenmaal (in zekere mate) legaal en harddrugs niet.
Ik hoef niet met keiharde feiten te komen tussen de samenhang van opleidingsniveau en drugsgebruik dat is logisch nadenken en om je heen kijken.
Ik zeg niet dat iedereen die drugs gebruikt dom is of laag opgeleid dat zijn de verkeerde conclusies die je trekt uit mijn verhaal. Ik zeg ook niet dat er incidenteel drugs wordt gebruikt in omgevingen van hoger opgeleiden, allemaal verkeerde conclusies die jullie trekken. Ik zeg een vaste gebruiker is over het algemeen lager opgeleid, ik zeg ik VIND die mensen triest en IQ loos en ik VIND dat ze het niet helemaal op een rijtje hebben zitten boven qua logisch redeneren en wijsheid, want een beetje een normaal denkend iemand KENT risico's van langdurig en vaak drugsgebruik, in dat geval misbruik.
XTC, Cocaïne, Alcohol allemaal, stuk voor stuk, denk na voordat je wat doet, impulsieve handelingen brengen de mens alleen verder in het theater

Dus omdat het legaal is, is het gelijk minder erg? Dit is natuurlijk een redenatie van likmevestje.
Ik kijk om me heen, ik werk zelfs vrijwillig bij een organisatie die is opgezet door verslavingsklinieken.
Het probleem met verslaafden ligt bij iedere drug weer anders. Zo wordt heroïne vaak gebruikt door mensen die uberhaupt geen opleiding hebben. Vaak hebben deze mensen totaal geen toekomst. Echter, cocaïne wordt vaak gebruikt door hoogopgeleide managers of andere mensen met veel geld. De verslaving bij deze drug heeft weer andere oorzaken dan de heroïne gebruikers. XTC-verslaving komt nauwelijks voor, dit omdat de dip vrij zwaar is. Plus het heeft geen zin om dagen na elkaar XTC te slikken, omdat je serotonine gewoon op is. Dit heeft weken nodig om te herstellen.
Zo kan ik ook de andere drugs wel op gaan noemen. Mijn punt is: de meeste mensen hier op het forum gebruiken vooral XTC, en het gros van de mensen gebruikt hier verantwoordelijk. Zo goed als iedereen hier heeft nog een fatsoenlijke toekomst voor zich met een vast inkomen, woning & social life.
Vandaar de reacties op je post.
Om maar even de mensen er bij te pakken die je WEL aan valt; laagopgeleide mensen hebben dus
ook moeite met logisch na denken/redeneren. Maar zelfs de domste mensen; geloof me; niemand
wil verslaafd raken aan welke drug dan ook. Natuurlijk nemen ze risico's, en je kan wel zeggen; ja dat weet je toch van te voren. Maar verslaving is een gevaar dat er stapsgewijs in sluipt.
En dus vooral als je niet zo slim bent, gaat dat dus vrij makkelijk. Plus de mensen die verslaafd raken,
hebben vaak nog een extra zetje wat ze over de rand duwt. Ze gebruikten vaak al iets,
maar dan gaat er iemand dood, gaat er een relatie stuk; noem maar op. Dit is dat zetje dus vaak.
Vaak is er een factor in de sociale omgeving die zorgt dat ze zichzelf afsluiten van de samenleving.
De controle functie van je sociale omgeving is dus verdwenen en dus sluipt verslaving er NOG makkelijker in.
Al die factoren combinerend: het is beter om medelijden te hebben dan diegene uit te kafferen.
En; waarom zou het bij alcohol minder erg zijn dan bij andere drugs?
Ik wil nogmaals even aantikken; zet je mening voortaan wat duidelijker neer.