dawasiknie schreef:
Drugs legaliseren wordt een gevaarlijke zaak. Zoals het nu is geregeld vind ik het eigenlijk wel oké, met het enige verschil dat ik een gebruikershoeveelheid drugs op feesten wel zou toestaan en dat zero-tolerance afgeschaft moet worden tot een bepaalde hoogte. Het is namelijk krom dat ik mn drugs wel mag testen maar feitelijk niet in bezit mag hebben.
Als je drugs idd legaal maakt en dan heb ik het even over marihuana, dan mag de overheid er accijns/belasting over vragen en dat wordt het duurder

nu wordt het gewoon gedoogd en dus niet officieel erkend en kunnen ze er ook geen accijns over vragen waardoor de prijzen nog wel goed te doen zijn, als voorbeeld neem een fles jenever van 12 euro waar 8 euro accijns op zit, dat is niet normaal meer toch
Bovendien maak je Nederland alleen maar crimineler omdat de hele drugswereld zich hier naartoe verplaatst en drugstoerisme ook alleen maar erger wordt, Linkse partijen vinden dit kennelijk een ideaalbeeld en stemmen daarom ook voor legalisering
Gewoon dogen van softdrugs en toelaten van kleine hoeveelheden harddrugs is prima, als de politie je maar vind met minder dan 10 pillen op zak is er niks aan de hand

wordt slechts in beslag genomen en verder geen gezeik. En dat gezeik met zero tolerance en het bang maken voor drugscontrole tijdens feesten is ook nergens voor nodig, er zijn in Nederland maar een paar echte goede drugshonden en wat serieus zo is is dat ze bij feesten gewone honden neerzetten zodat mensen het vroegtijdig toch maar weggooien of inleveren omdat ze bang zijn. Gewoon onder je zak doen die zooi en niemand komt erachter