Deeltjesversneller schreef:
Mooi verhaal DarkBeatz en PNXRMX

Ik had op HardBass voor het eerst 4FMP/4FA (wat is nou de juiste afkorting?) op. Was ongeveer 150 mg en ik ging net zo hard als op X, net zoveel euforie, maar ik was wel gewoon heel helder wat ik erg fijn vond. Gisteren om 14.30 uur 100 mg gehad, was ook aangenaam maar wel een stuk milder. Had wel moeite met slapen, om 23.00 uur ging ik naar bed maar sliep pas om 0.30 uur. Na Hard Bass sliep ik wel meteen (was op het feest zelf al helemaal kapot), zal wel door het bewegen komen

Zit er nu aan te denken om op Emporium te beginnen met ~125 mg 4FMP en na 3 uurtjes ~100 mg MDMA. Heb geen weegschaal dus ik weet niet precies hoeveel het steeds was, heb het op het oog verdeeld.
Beide afkortingen zijn correct

4FA is makkelijker/korter om te zeggen en is eigenlijk ook de officiële scheikundige benaming. Maar 4-FMP is het in de volksmond.
Maar waarschijnlijk is 4FA inderdaad redelijk te vergelijken met speed nu ik er zo over nadenk. Want sommige mensen vinden het energiegehalte even hoog of hoger dan pep. Ik vond dat echt totaal niet zo, omdat ik nooit die rush heb en het energiepijl ook niet echt. Maar dat heb ik met pep ook niet! Tenminste als ik het drop. Dan vind ik het veel te langzaam opkomen en merk ik op wat energieker en pratigere dingen na niet echt dat ik pep op heb. Dus daarom vind ik pep snuiven ook veel lekkerder.
Dit nu beseffende, interesseert me wel steeds meer in het (eenmalig) snuiven van 4-FMP om het te vergelijken met de werking van pep. Het zal waarschijnlijk het meest pijnlijke zijn wat ik ooit gedaan heb, maar afgelopen dagen hebben meerdere mensen in m'n omgeving dat ook gedaan, waardoor de drang om niet achter te blijven best wel aanwezig is