Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 19:03 

Hardtraxx Veteran

Serieuze vraag voor onderzoek waar m'n vriendin nu mee bezig is:

Wat denken jullie dat de invloed zal zijn van drugs op de perceptie van kunst (en met name surrealistische kunst: Dali, etc.)? Welke drugs zouden de perceptie hiervan beinvloeden denken jullie en op welke manier? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 19:23 

Hardtraxx Elite

PNXRMX schreef:

Wat denken jullie dat de invloed zal zijn van drugs op de perceptie van kunst (en met name surrealistische kunst: Dali, etc.)? Welke drugs zouden de perceptie hiervan beinvloeden denken jullie en op welke manier? :)

Dat weten we toch pas over een poos :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 20:41 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
PNXRMX schreef:

Jullie idd, maar we dachten dat het leuk zou zijn om wat meningen/verwachtingen van drugsgebruikers te verzamelen voor in de inleiding :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 21:27 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
DarkBeatz schreef:
PNXRMX schreef:

Jullie idd, maar we dachten dat het leuk zou zijn om wat meningen/verwachtingen van drugsgebruikers te verzamelen voor in de inleiding :)

Vooral psychedelica zullen effect hebben.
Simulanten beïnvloeden meer je beleving en sinds je kunst weinig kan beleven heeft dit weinig effect denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 21:29 

Ondanks dat ik geen ervaring met hallucinerende drugs heb, lijkt me dit de enigste die er invloed op zal hebben
Ik denk ook wel dat je ervoor (de kunst) moet open staan.
Verder... zal het niet veel inhoudelijks zijn gok ik zo xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 12:33 

Hardtraxx Addict

PNXRMX schreef:

Als het hier gaat om kunst bekijken en niet maken, dan denk ik dat drugs een grote invloed kunnen hebben op de perceptie van kunst.
Veel drugs laten mensen dingen vanuit een andere perceptie of dimensie bekijken, hierdoor kan de interpretatie die mensen hebben van een kunstwerk compleet veranderen.
Bedenk me nu dat 't wel een leuk experiment is. Eerst iemand gewoon naar een werk laten kijken en daarna met drugs op. Kijken wat de verschillen zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 13:29 

Hardtraxx Veteran

Wist je dat je tegenwoordig met je EZ-test kan testen op MCPP? :thumbsup:

http://www.wapwereld.nl/ez-test-mcpp.html

Dus geen gezeik meer van 'Ja, maar er kan ook MDMA bij in zitten', nee als er MCPP in zit, dan weet je het zo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 13:53 

Donateur

Dat is wel handig, hoewel hier in Nederland eigenlijk nauwelijks meer MCPP in de omloop is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 13:57 

Hardtraxx Addict

Chukkels schreef:
Wist je dat je tegenwoordig met je EZ-test kan testen op MCPP? :thumbsup:

http://www.wapwereld.nl/ez-test-mcpp.html

Dus geen gezeik meer van 'Ja, maar er kan ook MDMA bij in zitten', nee als er MCPP in zit, dan weet je het zo :)

Goeie! Maar is aanschaffen denk ik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 14:16 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Dat is wel handig, hoewel hier in Nederland eigenlijk nauwelijks meer MCPP in de omloop is.

Je hebt er ook 1 voor PM(M)A :)

http://www.wapwereld.nl/ez-test-mandelin.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 14:27 

Donateur

Schijt irritant zo'n klein kind uit me klas gelooft niet dat Drank slechter is dan Drugs(xtc etc.) Wie heeft hier wat bewijzen voor. Dat ik het kan aantonen dat ik gelijk heb..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 14:36 

Hardtraxx Veteran

Knallende koppijn van uitgedroogde hersenen die tegen je hersenpan aanschuren zegt genoeg over alcohol :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 15:04 

Hardtraxx Addict

roberttt schreef:
Schijt irritant zo'n klein kind uit me klas gelooft niet dat Drank slechter is dan Drugs(xtc etc.) Wie heeft hier wat bewijzen voor. Dat ik het kan aantonen dat ik gelijk heb..

Dit vind ik een heel lastig punt... In welke zin bedoel je dat alcohol slechter voor je is? Gevolgen voor je gezondheid zijn van harddrugs vele malen erger, gezien de kleine hoeveelheden waarin het effect heeft. Al zuip je je HE-LE-MAAL klem, je maag word leeg gepompt en je hebt je lever een flinke opdonder gegeven... Ga je OD-en van harddrugs kan 't slecht aflopen, met de dood als gevolg.
De praktijk wijst alleen wel uit dat alcohol voor veel meer problemen en slachtoffers zorgt, omdat er zo makkelijk over wordt gedacht. "Oh, 't is maar alcohol".

Dus ja, ik zou tegen je klasgenoot zeggen dat tie zich lekker moet gaan klem zuipen en in een hoekje moet gaan kotsen, terwijl jij lekker aan het stuiteren bent op hardstyle (met hopelijk een verantwoorde hoeveelheid drugs op)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 15:28 

Donateur

roberttt schreef:

http://jongerenraadborsele.nl/artikel/542

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/03_maart/23/buitenland/0323_1115_alcohol_drugs_gevaarlijker.xml
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 15:34 

Hardtraxx Veteran

mr_vertigo schreef:
roberttt schreef:

Dit vind ik een heel lastig punt... In welke zin bedoel je dat alcohol slechter voor je is? Gevolgen voor je gezondheid zijn van harddrugs vele malen erger, gezien de kleine hoeveelheden waarin het effect heeft. Al zuip je je HE-LE-MAAL klem, je maag word leeg gepompt en je hebt je lever een flinke opdonder gegeven... Ga je OD-en van harddrugs kan 't slecht aflopen, met de dood als gevolg.
De praktijk wijst alleen wel uit dat alcohol voor veel meer problemen en slachtoffers zorgt, omdat er zo makkelijk over wordt gedacht. "Oh, 't is maar alcohol".

Dus ja, ik zou tegen je klasgenoot zeggen dat tie zich lekker moet gaan klem zuipen en in een hoekje moet gaan kotsen, terwijl jij lekker aan het stuiteren bent op hardstyle (met hopelijk een verantwoorde hoeveelheid drugs op)

Er gaan ook mensen dood van alcoholvergiftiging hoor, en er zullen eerder dodelijke ongelukken gebeuren als je je klem hebt gezopen dan als je wat xtc op hebt. Je OD't eerder van alcohol dan van mdma of speed hoor. Het gevaar zit 'm in de hoeveelheid en mate van gebruik. Alcohol is gevaarlijker imo omdat je heel gemakkelijk regelmatig zieke hoeveelheden naar binnen giet. Dit is sociaal geaccepteerd en zelfs aangemoedigd binnen het studentenleven bijv. Dat richt een hoop schade aan en kan op veel manieren tot een jonge dood leiden. Als je iedere week een zieke hoeveelheid drugs naar binnen giet, dan kom je er ook niet bepaald goed van af, maar dat doe je veel minder gauw dan bij alcohol. Het gevaar bij zowel drugs als alcohol is dat het je leven verpest als je eraan verslaafd raakt. Alcohol is verslavender dan een aantal drugs, maar er zijn ook weer drugs verslavender dan alcohol. Het ligt er vooral aan waarom je gebruikt. Drank/drugs om je problemen op te lossen gaat alleen tot meer problemen leiden, maar als je gewoon af en toe even los wil, kun je volgens mij beter af en toe een pilletje nemen of een lijntje pep dan een paar keer per week te zuipen.

Voorbeeld: In eind feb/maart heb ik veel gezopen (feestjes, carnaval) en 1x een klein beetje speed gebruikt en nog paddo's gedaan. In april zal de totale alcoholconsumptie erg laag zijn, maar heb ik wel mdma gebruikt en ga ik nog speed en 4-fmp gebruiken waarschijnlijk. De kans is groot dat ik mezelf minder schade aanricht in april dan in maart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 15:49 

Hardtraxx Addict

PNXRMX schreef:
mr_vertigo schreef:
roberttt schreef:

Er gaan ook mensen dood van alcoholvergiftiging hoor, en er zullen eerder dodelijke ongelukken gebeuren als je je klem hebt gezopen dan als je wat xtc op hebt. Je OD't eerder van alcohol dan van mdma of speed hoor. Het gevaar zit 'm in de hoeveelheid en mate van gebruik. Alcohol is gevaarlijker imo omdat je heel gemakkelijk regelmatig zieke hoeveelheden naar binnen giet. Dit is sociaal geaccepteerd en zelfs aangemoedigd binnen het studentenleven bijv. Dat richt een hoop schade aan en kan op veel manieren tot een jonge dood leiden. Als je iedere week een zieke hoeveelheid drugs naar binnen giet, dan kom je er ook niet bepaald goed van af, maar dat doe je veel minder gauw dan bij alcohol. Het gevaar bij zowel drugs als alcohol is dat het je leven verpest als je eraan verslaafd raakt. Alcohol is verslavender dan een aantal drugs, maar er zijn ook weer drugs verslavender dan alcohol. Het ligt er vooral aan waarom je gebruikt. Drank/drugs om je problemen op te lossen gaat alleen tot meer problemen leiden, maar als je gewoon af en toe even los wil, kun je volgens mij beter af en toe een pilletje nemen of een lijntje pep dan een paar keer per week te zuipen.

Voorbeeld: In eind feb/maart heb ik veel gezopen (feestjes, carnaval) en 1x een klein beetje speed gebruikt en nog paddo's gedaan. In april zal de totale alcoholconsumptie erg laag zijn, maar heb ik wel mdma gebruikt en ga ik nog speed en 4-fmp gebruiken waarschijnlijk. De kans is groot dat ik mezelf minder schade aanricht in april dan in maart.

Uiteraard gaan er ook mensen dood aan alcoholvergiftiging, veel zelfs. En ik ben 't dus roerend met je eens op dit punt: "Alcohol is gevaarlijker imo omdat je heel gemakkelijk regelmatig zieke hoeveelheden naar binnen giet. Dit is sociaal geaccepteerd en zelfs aangemoedigd binnen het studentenleven bijv". Maar puur kijkend naar de stoffen die je inneemt, zijn harddrugs over het algemeen gewoonweg een stuk heftiger, en dus ook gevaarlijker.

Edit: Je OD't zeker niet sneller van alcohol.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 15:57 

Donateur

@MR.VERTIGO

Hier ben ik het dus niet mee eens, de stoffen die je inneemt zijn niet schadelijker dan alcohol mits je zuivere stoffen (we hebben het hier dus niet over vervuilende /versneden xtc/pep)
Er is nog nooit weterschappelijk bewezen dat XTC mits het verstandig gebruikt wordt schadelijk is op langer termijn. Je hersenen kunnen bij verstandig gebruik volledig herstellen.
Jij praat over harddrugs (daar valt ook heroine onder enzo, dan heb je gelijk maar). Wij praten hier nu ff over XTC, want dat was de vraagstelling van roberttt

In deze 2 afleveringen wordt ook over XTC vertelt. Xtc staat veel lager in de top 20 dan bijv Alcohol / tabak & cannabis. En dit zijn echt weterschappelijke feiten.
Kijk anders ff alle afleveringen, veel info over drugs krijg je hier uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 16:11 

Hardtraxx Addict

Kevin-Raw schreef:
@MR.VERTIGO

Hier ben ik het dus niet mee eens, de stoffen die je inneemt zijn niet schadelijker dan alcohol mits je zuivere stoffen (we hebben het hier dus niet over vervuilende /versneden xtc/pep)
Er is nog nooit weterschappelijk bewezen dat XTC mits het verstandig gebruikt wordt schadelijk is op langer termijn. Je hersenen kunnen bij verstandig gebruik volledig herstellen.
Jij praat over harddrugs (daar valt ook heroine onder enzo, dan heb je gelijk maar). Wij praten hier nu ff over XTC, want dat was de vraagstelling van roberttt

In deze 2 afleveringen wordt ook over XTC vertelt. Xtc staat veel lager in de top 20 dan bijv Alcohol / tabak & cannabis. En dit zijn echt weterschappelijke feiten.
Kijk anders ff alle afleveringen, veel info over drugs krijg je hier uit.

Ah ok, als je t alleen over X en pep hebt begrijp de punten. Nog steeds zeer twijfelachtig, omdat we nog een heleboel dingen over de werking niet zeker weten, maar ik had het indd over harddrugs int algemeen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 16:28 

Hardtraxx Veteran

Alcohol = harddrug

Maarja eigenlijk vind ik alles drugs dus niks soft of hard :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 18:29 

Hardtraxx Addict

Hoofdcoach schreef:
Alcohol = harddrug

Alcohol is volgens de wet geen harddrug? In Doperwten en bananen zit ook dopamine, vreet er daar maar ff 100000 miljoen van en misschien voel je wat :P 't Blijft wel voedsel en geen drug :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 18:43 

Hardtraxx Veteran

@ Mr. Vertigo. Speed is wel echt troep. Dat zou je waarschijnlijk ongeveer gelijk kunnen stellen aan een hele hoge hoeveelheid alcohol mits de dosis beperkt blijft.

Een normale dosis XTC is serieus minder schadelijk dan een hoeveelheid alcohol die tegenwoordig als normaal wordt bestempeld voor een avondje stevig stappen.

mr_vertigo schreef:
Hoofdcoach schreef:
Alcohol = harddrug

Alcohol is volgens de wet geen harddrug? In Doperwten en bananen zit ook dopamine, vreet er daar maar ff 100000 miljoen van en misschien voel je wat :P 't Blijft wel voedsel en geen drug :P

Dat klopt ook niet :)

Dopamine zit niet in voeding. Dopamine is een neurotransmitter die het lichaam maakt uit L-Tyrosine.

Dus je kan eten wat je wilt, daar ga je echt geen 'kick' van krijgen. Dat is door verhoogde afgifte, niet door verhoging van de grondstoffen.

In drugs/koffie/suiker zit ook helemaal geen dopamine... Deze zorgen enkel voor een verhoogde afgifte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 21:33 

Donateur

Jongens jongens, als jullie geen feiten weten; post dit dan ook niet zo! Jullie zetten mensen op het verkeerde spoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 23:53 

Hardtraxx Addict

Inno schreef:
@ Mr. Vertigo. Speed zou je ongeveer gelijk kunnen stellen aan alcohol mits de dosis beperkt blijft.

Een normale dosis XTC is serieus veel minder schadelijk dan een hoeveelheid alcohol die tegenwoordig als normaal wordt bestempeld voor een avondje stevig stappen.

mr_vertigo schreef:
Hoofdcoach schreef:
Alcohol = harddrug

Dat klopt ook niet :)

Dopamine zit niet in voeding. Dopamine is een neurotransmitter die het lichaam maakt uit L-Tyrosine.

Dus je kan eten wat je wilt, daar ga je echt geen 'kick' van krijgen. Dat is door verhoogde afgifte, niet door verhoging van de grondstoffen.

In drugs/koffie/suiker zit ook helemaal geen dopamine... Deze zorgen enkel voor een verhoogde afgifte.

Ja, nee dat klopt indd, der zit geen dopamine in, maar de afgifte wordt er wel door gestimuleerd. Steunt op beide manieren mijn punt op de manier die ik wil :) Dus dat maakt niet zo'n groot verschil.

En nogmaals: ik betrok de sociale standaarden er niet bij. Heb 't gewoon puur over de stof en wat 't met je doet. Ff goed lezen aub :) Let's close the case... t zegt al genoeg, dit is al heel lang en zal 't nog wel ff blijven: een heel lastig en discutable vraagstuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2011 08:00 

Donateur

Mol schreef:
Jongens jongens, als jullie geen feiten weten; post dit dan ook niet zo! Jullie zetten mensen op het verkeerde spoor!

Ik postte toch echt feiten Mol :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2011 08:52 

Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
Mol schreef:

Ik postte toch echt feiten Mol :huh:

Denk dat ie dat eerste stukje van mij bedoelde en dat stond er ook niet goed, iets te snel geschreven.
Vorige  1 ... 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen