mr_vertigo schreef:
roberttt schreef:
Schijt irritant zo'n klein kind uit me klas gelooft niet dat Drank slechter is dan Drugs(xtc etc.) Wie heeft hier wat bewijzen voor. Dat ik het kan aantonen dat ik gelijk heb..
Dit vind ik een heel lastig punt... In welke zin bedoel je dat alcohol slechter voor je is? Gevolgen voor je gezondheid zijn van harddrugs vele malen erger, gezien de kleine hoeveelheden waarin het effect heeft. Al zuip je je HE-LE-MAAL klem, je maag word leeg gepompt en je hebt je lever een flinke opdonder gegeven... Ga je OD-en van harddrugs kan 't slecht aflopen, met de dood als gevolg.
De praktijk wijst alleen wel uit dat alcohol voor veel meer problemen en slachtoffers zorgt, omdat er zo makkelijk over wordt gedacht. "Oh, 't is maar alcohol".
Dus ja, ik zou tegen je klasgenoot zeggen dat tie zich lekker moet gaan klem zuipen en in een hoekje moet gaan kotsen, terwijl jij lekker aan het stuiteren bent op hardstyle (met hopelijk een verantwoorde hoeveelheid drugs op)
Er gaan ook mensen dood van alcoholvergiftiging hoor, en er zullen eerder dodelijke ongelukken gebeuren als je je klem hebt gezopen dan als je wat xtc op hebt. Je OD't eerder van alcohol dan van mdma of speed hoor. Het gevaar zit 'm in de hoeveelheid en mate van gebruik. Alcohol is gevaarlijker imo omdat je heel gemakkelijk regelmatig zieke hoeveelheden naar binnen giet. Dit is sociaal geaccepteerd en zelfs aangemoedigd binnen het studentenleven bijv. Dat richt een hoop schade aan en kan op veel manieren tot een jonge dood leiden. Als je iedere week een zieke hoeveelheid drugs naar binnen giet, dan kom je er ook niet bepaald goed van af, maar dat doe je veel minder gauw dan bij alcohol. Het gevaar bij zowel drugs als alcohol is dat het je leven verpest als je eraan verslaafd raakt. Alcohol is verslavender dan een aantal drugs, maar er zijn ook weer drugs verslavender dan alcohol. Het ligt er vooral aan waarom je gebruikt. Drank/drugs om je problemen op te lossen gaat alleen tot meer problemen leiden, maar als je gewoon af en toe even los wil, kun je volgens mij beter af en toe een pilletje nemen of een lijntje pep dan een paar keer per week te zuipen.
Voorbeeld: In eind feb/maart heb ik veel gezopen (feestjes, carnaval) en 1x een klein beetje speed gebruikt en nog paddo's gedaan. In april zal de totale alcoholconsumptie erg laag zijn, maar heb ik wel mdma gebruikt en ga ik nog speed en 4-fmp gebruiken waarschijnlijk. De kans is groot dat ik mezelf minder schade aanricht in april dan in maart.