Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 19:34 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Ook de mate van je gezondheid en of je goed uitgerust bent spelen een belangrijke rol bij de werking van mdma.

Wat kswoosh zei klopt niet helemaal btw. Eten vlakbij het innemen van je snoepje werkt de mdma niet tegen. Het zorgt er echter wel voor dat het iets minder snel wordt opgenomen. Hij zal dus niet inslaan maar geleidelijkbopkomen. Dat gebeurde zaterdag bij 2 vrienden van me ook. Die waren er heilig van overtuigd dat het nog niet werkte, terwijl duidelijk aan ze te zien was dat ze al lang gingen. Als je er constant met je gedachten mee bezig bent onderdruk je de werking namelijk. Geniet van het feest en laat je verassen en meenemen door de drug.

Het valt mij vaker op dat mensen denken dat ze het niet voelen terwijl andere het wel duidelijk aan ze zien.
Iemand uit onze vriendengroep is daar een levend voorbeeld van ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 19:51 

Giel H schreef:
ik heb zaterdag (iets) meer gebruikt dan stefan op rebirth en heb er geen last van, ben even oud. verschilt het dan van persoon tot persoon?

Hmm mss bijna 5x zo veel? :P

Kevin-Raw schreef:
Het scheelt zeker van persoon tot persoon, vriend van mij gaat al veels te hard van een halfje terwijl een andere vriend 2 stuks nodig heeft om hard te gaan.
Maar het verschil van persoon tot persoon heeft vooral te maken met hoe je in je vel zit, heb je goed gegeten, goed geslapen, geen stress aan je hoofd, is de sfeer goed. Dit soort factoren hebben vooral te maken of je lekker gaat op XTC of niet.

Dat begrijp ik wel, maar had ik de laatste keer niet echt rekening mee gehouden. Ik dacht "het is toch 4 maanden geleden dat zal wel niet veel uitmaken". Bleek dus niet waar te zijn >.<

Kevin-Raw schreef:
Hou gewoon lekker rust, eet genoeg vitamine. En je zal je snel een stuk beter voelen, ook een advies is om 5-HTP te kopen, dit helpt je serotonine weer snel aan te maken waardoor je "iets" minder last heb van een dip na gebruik

Heb vandaag m'n moeder vrij gevragen van school dus tot een uur of 1 in bed gelegen. Heel af en toe nog steeds van die schokjes maar een stuk minder dan gisteren. Verder gewoon eten en drinken zoals ik normaal doe. Ik zal eens op zoek gaan naar goede 5-HTP dan. Ik heb wel gehoord dat er veel zooi op de markt is die niet veel voor deze doeleinden werkt. Zal dat eens uitzoeken.

Overigens alweer een zwaar realistische droom gehad vannacht... Duurde erg lang en alles "klopte" gewoon. Erg raar...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 21:52 

Hardtraxx Veteran

Nog even een heel mooi verslag over schadelijkheid van 19 verschillende drugs.

Citaat:
Alcohol en tabak scoren hoog op de schaal van schadelijkheid voor de volksgezondheid en zijn
daarmee relatief schadelijker dan veel andere soorten drugs. Dit blijkt uit een nieuwe risico-evaluatie
van het RIVM, waarin 19 genotmiddelen zijn gerangschikt naar hun schadelijke karakter. Heroïne en
crack blijken samen met alcohol en tabak relatief het meest schadelijk te zijn. Paddo’s, LSD en khat
scoren relatief laag op deze lijst. Het gebruik van cannabis en ecstasy valt in deze rangschikking op
individueel niveau in de middencategorie, maar scoren vanwege de omvang van het gebruik hoger als
je naar de schadelijkheid voor de gehele bevolking kijkt.

http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 23:42 

DEWDS!

Citaat:
­Vermijd in de periode voor je feest de stof aspartaam.­Dit is een serotonineremmend stofje wat in veel sportdrankjes zit,maar bv ook in de vitaminebruistabletten van de kruidvat en in wat "­supermass"­achtige fitnessvoedingssuplementen.­

Ja, ik had net een paar uur van te voren een heel flesje AA drink achterover gewerkt >.<. Zal vast ook wel weer een reden zijn dat ik geen "Love Feeling" had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 23:46 

Hardtraxx Veteran

stefaneke schreef:
DEWDS!

Citaat:
­Vermijd in de periode voor je feest de stof aspartaam.­Dit is een serotonineremmend stofje wat in veel sportdrankjes zit,maar bv ook in de vitaminebruistabletten van de kruidvat en in wat "­supermass"­achtige fitnessvoedingssuplementen.­

Ja, ik had net een paar uur van te voren een heel flesje AA drink achterover gewerkt >.<. Zal vast ook wel weer een reden zijn dat ik geen "Love Feeling" had.

Uh... Is dit waar? Wat is de bron waar je dit hebt gevonden, ben ik wel benieuwd naar. Heb het nog nooit gehoord namelijk dat je van AA of Extran minder vrolijk wordt, omdat je serotonine wordt afgeremd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 23:47 

Hardtraxxer

op fusion of sound tour had je van te voren ook vitamine pillen gepakt toch? en ook niet echt een love gevoel?
of maakt het veel verschil dat die van jou gewone vitamine C pillen waren en niet die bruistabletten waar je citaat het over heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 23:52 

Chukkels schreef:
Uh... Is dit waar? Wat is de bron waar je dit hebt gevonden, ben ik wel benieuwd naar. Heb het nog nooit gehoord namelijk dat je van AA of Extran minder vrolijk wordt, omdat je serotonine wordt afgeremd.

http://partyflock.nl/topic/895924:5_HTP ... ofaan.html

Giel H schreef:
op fusion of sound tour had je van te voren ook vitamine pillen gepakt toch? en ook niet echt een love gevoel?
of maakt het veel verschil dat die van jou gewone vitamine C pillen waren en niet die bruistabletten waar je citaat het over heeft?

Ik had toen wel minder love gevoel (had toen iets van 2/3e groene olifant op). Ik had gewone Vitamine C pilleno p (met die citroen smaak :P). Maar had toen 2 weken van te voren ook gedaan, en daarvoor was het 3 weken (Fusion) :$.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 23:59 

Donateur

Ik kan wel bevestigen dat ik minder hard ga als ik van tevoren zo'n dikke vitaminepil door m'n strot heb gedauwd ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 23:59 

Overal op internet vind ik dergelijke citaten:

Citaat:
Aspartaam zorgt ervoor dat de hoeveelheid Serotonine in de hersenen wordt verminderd. Het gevolg hiervan is dat het lichaam zelf gaat proberen meer serotonine aan te maken. Dit gebeurt door een onweerstaanbare drang om meer suiker rijke produkten te eten, omdat suikers de noodzakelijke bouwstenen zijn van serotonine.

Conlusie, in ieder geval geen zooi waar Aspartaam in zit van te voren :thumbup:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:07 

Hardtraxx Veteran

stefaneke schreef:
DEWDS!

Citaat:

stefaneke schreef:
Overal op internet vind ik dergelijke citaten:

Citaat:
Aspartaam zorgt ervoor dat de hoeveelheid Serotonine in de hersenen wordt verminderd. Het gevolg hiervan is dat het lichaam zelf gaat proberen meer serotonine aan te maken. Dit gebeurt door een onweerstaanbare drang om meer suiker rijke produkten te eten, omdat suikers de noodzakelijke bouwstenen zijn van serotonine.

Conlusie, in ieder geval geen zooi waar Aspartaam in zit van te voren :thumbup:.

Oa. 1 van de redenen dat ik gekapt ben met cola light enzo (naast de cafeine die m'n slaap nogal ontregelde). Maar om de maximale trip te krijgen, zou je dan niet veel aspartaam moeten zuipen tot aan enkele dagen voor t feest, gevolgd door veel suikerhoudende drankjes zodat je extra veel serotonine aanmaakt? :P En dan natuurlijk de week na t feest 5-htp, suiker en daarna pas aspartaam?

Chukkels schreef:
Nog even een heel mooi verslag over schadelijkheid van 19 verschillende drugs.

http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf

Dit is echt heel erg interessant. Erg goed overzicht van effecten, gevaren, etc. Hopen dat ze nu LSD gaan legaliseren en xtc gaan gedogen :P /droomt lekker verder
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:20 

Donateur

Oké ik zuip echt achterlijke hoeveelheden fanta-light en dat soort dingen. Hoe hard moet ik wel niet gaan als ik daarmee kap xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:29 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Oké ik zuip echt achterlijke hoeveelheden fanta-light en dat soort dingen. Hoe hard moet ik wel niet gaan als ik daarmee kap xd

Ik drink nooit fanta/cola als ik space. Alleen maar water :)

Trouwens, ga het eens uittesten. Ga deze week maar kappen met cola drinken (drink dagelijks wel minstens anderhalve liter) en over op fruitdrankjes. Ga m'n leven verbeteren, dus kijken of het zin heeft voor zaterdag ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:31 

Donateur

Ik drink wel frisdrank als ik space. T is ten eerste goddelijk lekker en ten tweede neemt t voor mijn gevoel ook niks van de roes weg.

Maar ik drink dus wel elke dag minstens anderhalve liter fanta-light of cola light en dat soort dingen. Buiten het feit dat dat aspartaam eigenlijk behoorlijk vertiefde zooi is, remt het ook je serotonine-aanmaak. Moeten we niet hebben.

Stap met je mee over op fruitdrankjes haha :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:43 

Donateur

doe ik ook mee, drink 1 fles cola p/dag ook blikje energie drank en nog meer zoete troep xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:53 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Ik drink wel frisdrank als ik space. T is ten eerste goddelijk lekker en ten tweede neemt t voor mijn gevoel ook niks van de roes weg.

Maar ik drink dus wel elke dag minstens anderhalve liter fanta-light of cola light en dat soort dingen. Buiten het feit dat dat aspartaam eigenlijk behoorlijk vertiefde zooi is, remt het ook je serotonine-aanmaak. Moeten we niet hebben.

Stap met je mee over op fruitdrankjes haha :innocent:

Aanradertje is siroop met citroensmaak. Daar heb je maar heel weinig van nodig per glas omdat citroen uit zichzelf al vrij sterk is. Verder drink ik ook Spa Appel (met bubbels), Spa Bosvruchten Light (in pak) en Spa Citroen/Limoen Light (in pak), waar geen suiker in zit, maar ook geen aspartaam (wel andere kunstmatige zoetstoffen zoals acesulfaam k en/of saccharine). Daarnaast ook veel water (zorg ervoor dat je ijsklontjes hebt, want water vind ik zelf alleen lekker als t echt goed koud is).

De eerste dagen voelde ik me wel ff een beetje neerslachtig trouwens, opzich wel logisch als je van zo'n caffeine inname ineens naar 0 gaat. Daarna wel even een periode gehad waarbij ik het gevoel had dat ik iets miste bij het drinken. Na een maand ofzo of misschien wel meer had ik pas het gevoel dat ik niks meer miste. Nu vind ik zelfs dat ik veel meer plezier heb bij het drinken gedurende de dag omdat er meer afwisseling in zit ipv de hele tijd alleen maar cola met af en toe een fantaatje ofzo.

Het mooie is ook dat je cola in kunt gaan zetten op feesten enzo om je wakker te houden, omdat de caffeine dan beter werkt (alleen niet te veel drinken - kon na HeartBeat pas om 7 uur 's ochtends slapen - 3 uur nadat ik thuiskwam dus ofzo). Smaakt imo ook een stuk lekkerder als je het niet dagelijks drinkt.

Mijn afkick-verhaaltje dus ;) Hoop dat t jullie helpt! Heb overigens maar 1x xtc gedaan sinds ik gestopt ben met aspartaam en caffeine, ongeveer 4 weken na het stoppen. Ging echt veel minder hard, maar dat lag aan de setting denk ik. Hard Bass is volgens mij gewoon te groot en onpersoonlijk voor een sterk empathogene drug. Ook misschien te veel op verheugd. Weet dat John er een hele mooie ervaring heeft gehad, dus het kan wel... maar ook een hoop die daar en op Qlimax een heel stuk minder gingen, dus ik denk dat er wel een verband is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 01:02 

Hardtraxx Veteran

Ik ben ook al gestopt met koffiemelk in de koffie te doen. Dus ik ben op zich op de goede weg xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 07:35 

Dus het gebruik van XTC is goed voor de gezondheid. Men stopt namelijk met het drinken van ongezonde dranken als Cola xd.

@ PNXRMX, leuk ideetje. Ik weet echter niet hoe snel serotonine wordt afgebroken in het lichaam, ofdat het ergens bewaard wordt. Anders is het wel leuk als iemand het eens een keer gaat proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 10:41 

Hardtraxx Veteran

Ik heb het dit weekend btw behoorlijk bont gemaakt. Wilde speed dit weekend, lukte niet meer (dealer = lui zwijn), dus maar zo'n 200mg 4-fmp meegenomen en restje speed. (1puntje ofzo)

21:30 puntje speed gepakt want ik was kapot moe en had koppijn...

23:30 bommetje 4-fmp (was ongeveer 3/4 van wat ik had)
0:20 puntje speed gekregen van iemand, weer heel weinig.
1:15 rest van 4-fmp genomen omdat ik er te weinig van voelde.
3:15 iets meer dan halve oranje kers (80mg maximaal)

rest van de avond (vanaf ongeveer 6 uur wel momenten dat m'n kapotheid het soms eventjes won) aan een stuk door lopen knallen zonder pauzes... spierpijn nog steeds aanwezig.

Had tijdens gebruik (rond 1 uur) een broodje hotdog gegeten, lukte best aardig. En had 3 zakjes zout mee (die dingen van de mcdonalds) die heb ik verspreid over de avond ingenomen.

Op wat moeheid na ben ik totaal niet brak geweest, geen dip, geen kater, NIETS :/

Nu wil ik deze combo niet aanbevelen want het ziet er gevaarlijk uit, maar 't was wel een heerlijk avondje compleet helder knallen. Met op 't einde nog een lichte xtc rush, geen love feeling ofzo maar het was wel voelbaar tot 7:15.

Kon ook rond 9 uur al gewoon slapen, niet heel diep want we sliepen met z'n 4en op een kamer en 2 konden helemaal niet slapen, maar het lukte wel :D

dawasiknie schreef:
Ik kan wel bevestigen dat ik minder hard ga als ik van tevoren zo'n dikke vitaminepil door m'n strot heb gedauwd ja.

Ik heb juist van meerdere mensen gehoord dat ze harder gaan na 't innemen van een Vitamine C1000 (time-released) en heb dat zelf ook gemerkt, dit is ook logisch aangezien vitamine C de tolerantie zou verlagen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 11:36 

Donateur

@ James lijkt me een erg goed plan, wilde er al een tijdje mee kappen maar dit trekt me een beetje over de streep. Die Spa-drankjes zijn namelijk ook best wel lekker :)

Ik ben het ermee eens dat XTC niet zo heel fijn is in een omgeving waar zich heel veel mensen tegelijkertijd bevinden. In de HMH of in nog kleinere locaties vond ik het veel fijner dan op Qlimax, Decibel of de mainstage van Defqon. Vooral die drukte, daar kan ik niet zo goed tegen... kleinere locatie met minder mensen (en verhoudingsgewijs meer mensen die ook gebruiken) is veel leuker :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 12:25 

Hardtraxx Veteran

@ Dawasiknie inderdaad.

Ik denk ook dat ik vanaf nu geen xtc meer pak op de grotere feesten. XTC is veel leuker als het publiek een geheel is en het niet zo'n chaos om je heen is. Dan word je gewoon te vaak uit je trip getrokken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 12:45 

Ik dronk vroega ook echt 1 fles cola light per dag weg (minimaal). Maar sinds een paar maanden drink ik bijna alleen nog maar spa rood met een limoen/citroen erin uitgeknepen, erg lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 12:56 

Donateur

Inno schreef:
@ Dawasiknie inderdaad.

Ik denk ook dat ik vanaf nu geen xtc meer pak op de grotere feesten. XTC is veel leuker als het publiek een geheel is en het niet zo'n chaos om je heen is. Dan word je gewoon te vaak uit je trip getrokken.

Mee eens, en daarnaast zijn de grote feesten eigenlijk ook erg dope als je nuchter bent. Je krijgt veel meer mee van alles wat om je heen gebeurt. Iets wat ik op een groot feest wel belangrijk vind eigenlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 13:29 

Ben ik ff blij dat ik bijna altijd water drink :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 13:38 

Hardtraxx Veteran

Inno, wij hadden gewoon pep hoor... :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 18:54 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Inno schreef:
@ Dawasiknie inderdaad.

Mee eens, en daarnaast zijn de grote feesten eigenlijk ook erg dope als je nuchter bent. Je krijgt veel meer mee van alles wat om je heen gebeurt. Iets wat ik op een groot feest wel belangrijk vind eigenlijk.

Pep biedt uitkomst.

Daarnaast heb ik van de week voor het eerst sinds maanden cola op.
Voor de rest drink ik multivitamine drank, water, groene thee (soms kers/sinaasappel) en limonadesiroop.
Elke dag minimaal 2 stuks fruit en elke avond minstens 400 gram groente.

Volgens mij leef ik redelijk gezond als ik dit hier zo af en toe hoor haha
Vorige  1 ... 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen