Inno schreef:
Wat ik op feesten vaak zie, en bij sommigen (!) hier ook...
...is dat ze feesten gebruiken als excuus om drugs te gebruiken

Ik ga al jaren naar feesten en pas sinds een jaartje af en toe met wat op.... En ik vind feesten zonder ook nog steeds geweldig. De energie die ik nuchter van de muziek krijg wint het misschien zelfs wel van een beetje drugs.
Daarbij ga ik sowieso naar feesten om te genieten van hardstyle en om lekker een hele avond m'n spieren te molesteren

Daar heb ik geen drugs voor nodig.
Mee eens

Volgende keer mdma wordt bij mij ook lekker thuis met m'n vriendin.
Verder ga ik denk ik niet meer op (nu/raw) hardstyle feesten aan de X of misschien maar heel af en toe. Vond het op Hard Bass en andere hardstyle feesten een stuk minder toevoegen dan bijv andere muzieksoorten die ik niet zo goed ken. Ik denk dat het wel wat te maken heeft met het feit dat hardstyle vrij oppervlakkig is (de 'lijn' in elk nummer is duidelijk) en ook dat ik alles al ken. Bij drugs speelt ontdekking een grote rol denk ik, dus muziek die je nog nooit gehoord hebt gaat relatief gezien beter klinken dan muziek die je al goed kent. Na een dubstep feest afgelopen zaterdag kan ik echt niet wachten om bij dubstep weer wat te gaan gebruiken, maar dat zal pas van de zomer zijn.
Ik ga Remember wel even proberen. Omdat ik de early wat minder goed ken en sowieso nooit early heb meegemaakt met drugs op wil ik dat wel eens een keer meemaken. Locatie is er ook goed voor en genoeg bekenden als het goed is, maar ook weer niet te veel (nieuwe vrienden maken

). Helpt ook mee dat ik niet per se niks wil missen. Op Hard Bass wou ik bijv. de hele tijd op de muziek letten en dat geeft je wel wat minder vrijheid in je trip. Heb op feesten waar het allemaal niet zoveel uitmaakte een sterkere trip gehad over het algemeen.
In dat opzicht vind ik pep juist wel weer goed voor bij de hardstyle voor mij, omdat het je trip (als je het dat kunt noemen) juist ten goede komt om op de muziek te letten en zoveel mogelijk los te gaan

Ik vraag me af of de rest hier ook zoveel aandacht besteedt aan de keuze van feesten voor het gebruiken van verschillende drugs. Rekening houden met zowel de juiste pauzes alsmede de beste gelegenheden om bepaalde drugs te gebruiken is wel moeilijk, maar ik denk dat je er zo wel het meest uit haalt, vooral op lange termijn.