Mol schreef:
Die laatste zin: couldn't agree more! Maar ik vind wel dat je ze een handje kan helpen.
Iedere dag een gram wiet roken is bijvoorbeeld verslaving, al hoor ik vaak van niet.
Ieder weekend, 2 jaar achter elkaar, 5 gram pep wegsnuiven is verslaving,
al hoor ik van niet. (''ik doe het niet doordeweeks'')
Een denkbeeld veranderen kan aanzetten tot die zin van jou.
Dat is zo.
Ik ben ook van mening dat men een grote rol kan spelen in het erkennen/herkennen van een probleem qua drugs. Het valt mij ook vies tegen hoe de nederlandse maatschappij tegenover softdrugs verslaving staat in tegenstelling tot die van zogenaamde harddrugs.
Een jointje elke dag kan wel hoor ik maar al te vaak.
Ik gebruik mezelf vaak maar al te graag als voorbeeld, om ook zo op mijzelf te kunnen reflecteren. Bij mij zou je kunnen spreken van een verslaving afgaande van het feit dat ik eens in de zoveel tijd wel een lijn wegwerk (lees elk feestje). Zelf ben ik niet van mening dat dit is, aangezien ik geen problemen ondervind. Nu zeggen dat de problemen vanzelf komen is het invullen van de toekomst.
Wat ik probeer te zeggen is dat herkenning, jezelf kennen, je eigen durven evalueren en dergelijke voorop staan in drugsgebruik.
Ik zou kunnen zeggen voor mezelf dat ik een uitdaging aanga deze komende maand sinds ik een maand zonder feestjes ga

Feesten zijn de enige echte verslaving voor mij op het moment.