Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 19:11 

Hardtraxx Elite

Wesz91 schreef:
zit wat in inderdaad, alcohol is niet voor niets ook harddrugs.. maargoed, ik ben liever lekker bezopen dan datk rond loop met een klapperende kaak en wegdraaiende ogen en der 3 dage later nog last van heb ^^

Dat zijn juist die overdrijvers die dat hebben, iemand wat normaal en met mate gebruikt heeft van geen enkele van deze symptonen last...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 19:14 

Hardtraxx Elite

Hoofdcoach schreef:
Dan wens ik jou daar veel plezier mee.
Als ik dronken ben ga ik rare dingen doen en word ik agressief/baldadig dus dan liever een super chill gevoel met een klapperkaak :yes:

Tja da kan hè... ik word der alleen ma nog gezelliger van dan dat ik al ben ^^ en kan er de hele nacht vol gas op door gaan als ik t goed aanpak, ma dat hebk inmiddels wel door hoek dat aan moet pakken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 19:20 

Hardtraxx Elite

Hoofdcoach schreef:
DarkBeatz schreef:
Excuseer, geen lichamelijke verslaving bij speed? Speed is 1 van de meest verslavende goedjes die er zijn... En deze drang komt omdat wanneer je speed gebruikt de 'cellen' in je brein worden getriggerd die gelinkt zijn aan beloning, je brein gaat speed dan associeren met een beloning en dit laat je naar meer snakken, gevolg: verslaving. Dit is een lichamelijke reactie en niet iets wat tussen je 2 oren zit zoals in het geval van een geestelijke verslaving aan xtc/computergames/chocolade, daarom is speed dus ook lichamelijk ernstig verslavend!

edit: en gebruik het maar eens voor 2 weekjes aan een stuk, zul je wel achterkomen nadien hoe erg je lichaam gaat protesteren als je er mee stopt...

Dat heet geestelijke afhankelijkheid

En de gevoelens van depressie waar je over leest in het stukje wat jezelf quote, dat noem je ook geestelijke afhankelijkheid? Speed is gewoon verslavend, en in heel andere mate als xtc wat ik geestelijk verslavend noem, er treed in je lichaam geen proces op wat je naar meer xtc laat snakken na gebruik, dit is bij speed wel het geval. Toch wel een ENORM groot verschil, ken zat mensen die speed gebruiken maar ken er maar HEEL ERG WEINIG die het enkel en alleen recreatief gebruiken, de meesten zullen er waarschijnlijk zelfs over liegen en zeggen dat ze het recreatief doen enkel of dit nog zelf geloven ook, terwijl als ze verder door denken er toch achter komen dat ze het wel eens hebben gedaan om bv beter te presteren op school of tegen vermoeidheid voor het werk, dit noem ik geen recreatief gebruik meer. Laten we het er maar ophouden dat speed wel degelijk enorm verslavend is, gelukkig weten de meesten dit ook wel..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 19:28 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
En de gevoelens van depressie waar je over leest in het stukje wat jezelf quote, dat noem je ook geestelijke afhankelijkheid? Speed is gewoon verslavend, en in heel andere mate als xtc wat ik geestelijk verslavend noem, er treed in je lichaam geen proces op wat je naar meer xtc laat snakken na gebruik, dit is bij speed wel het geval. Toch wel een ENORM groot verschil, ken zat mensen die speed gebruiken maar ken er maar HEEL ERG WEINIG die het enkel en alleen recreatief gebruiken, de meesten zullen er waarschijnlijk zelfs over liegen en zeggen dat ze het recreatief doen enkel of dit nog zelf geloven ook, terwijl als ze verder door denken er toch achter komen dat ze het wel eens hebben gedaan om bv beter te presteren op school of tegen vermoeidheid voor het werk, dit noem ik geen recreatief gebruik meer. Laten we het er maar ophouden dat speed wel degelijk enorm verslavend is, gelukkig weten de meesten dit ook wel..

Darkbeatz heeft gelijk hoor Hoofdcoach. Dat is lichamelijke verslaving, geen geestelijke afhankelijkheid. Ook zoals ie 't eerder uitlegde al :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 19:34 

Hardtraxxer

Van die verslaving merk ik anders helemaal niks. Ik denk dat ik gewoon helemaal niet snel verslaafd raak aan iets.
Pep, xtc, alcohol en games, ik heb het allemaal onder handbereik (alcohol en games iedereen wel denk ik :P ) maar ik kan het makkelijk een halfjaar laten liggen als dat moest...
Ik gebruik pep alleen recreatief, en dat is alleen op feestjes. Dus 3 maanden geen feestje is 3 maanden geen pep.
Heb over het algemeen wel elke maand een feestje, dus gebruik ongeveer 1 keer per maand pep, maar verslaafd? Zeker niet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 19:41 

Hardtraxx Veteran

Zoek het op dan, lichamelijke verslaving is dat je hoofdpijn krijgt, misselijk wordt, enz. als je een bepaald middel niet binnen krijgt. (ontwenningsverschijnselen)
Geestelijke verslaving is dat je je bijvoorbeeld depressief voelt zonder een bepaald middel.
Ik zeg niet dat speed niet verslavend is, maar het is niet lichamelijk verslavend.
Maar prima, ieder zijn eigen mening over wat geestelijk of lichamelijk verslaafd inhoudt. :) dit is iig wat op de info sites staan
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 19:45 

Hardtraxx Veteran

Tuurlijk raak je niet verslaafd als je 1x per maand speed gebruikt.

Wel als je t bijvoorbeeld twee keer per week gebruikt. Ik noem maar wat hoor, weet de exacte cijfertjes niet.

En jawel, speed is lichamelijk verslavend in zo'n geval. Als je 't een tijdje niet gebruikt na veelvuldig gebruik krijg je ontwenningsverschijnselen. En ik begreep uit Darkbeatz z'n verhaal dat hij dat ook bedoelde (met name z'n eerste verhaal)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 19:49 

Hardtraxx Veteran

Laten we het er gewoon maar er op houden dat het verslavend is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:00 

Donateur

Blegh ben weer ziek aan het worden en voel me ook psychisch aardig belabberd, dat wordt zaterdag eerder knallen met ibuprofen dan met iets anders :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:03 

Hardtraxx Elite

Hoofdcoach schreef:
Laten we het er gewoon maar er op houden dat het verslavend is :)

:thumbup: Er word inderdaad bij speed vaak gesproken van geestelijke afhankelijkheid, maar hoe het in de eerste post op de initiele vraag overkwam was dat er geen echte afhankelijkheid optreed, meer vergelijkbaar met games bijvoorbeeld. En dit is wat bij speed toch wel erg anders ligt.. Daarom maak ik toch nog graag het onderscheid tussen de afhankelijkheid van speed en bijvoorbeeld xtc, dit is nl totaal niet vergelijkbaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:50 

Hardtraxx Veteran

Ach als je denkt dat je verslaaft bent hanteer de volgende dingen en geef eerlijk antwoord;

Ben jij ervan afhankelijk?
Ondervindt je hinder?
Ondervinden anderen hinder?
Hoe ervaar je het zonder de drugs?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 21:43 

Donateur

Probleem is dat verslaafden (bijna) nooit eerlijk antwoord kunnen geven op die vragen.
Ze verzinnen vaak argumenten waarom ze niet verslaafd zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 21:49 

Hardtraxx Veteran

Wesz91 schreef:
ik ben liever lekker bezopen dan datk rond loop met een klapperende kaak en wegdraaiende ogen en der 3 dage later nog last van heb ^^

Dat kun je niet weten zonder het een keer meegemaakt te hebben gast ;) Ik loop niet met klapperende kaak rond, heb geen last van wegdraaiende ogen en heb een kater die geen flikker voorstelt vergeleken met een avond zuipen... en qua genot is het bij lange na niet te vergelijken. Xtc geeft je intense gevoelens van geluk die je zonder drugs niet gaat bereiken, ook niet met alcohol. Tuurlijk is alcohol voor veel gelegenheden meer geschikt dan bijv. een pilletje, maar je kan me niet vertellen dat je het leuker vindt om dronken te zijn als je het andere nooit hebt meegemaakt... Hier een heel topic vol mensen die het met me eens zijn, en de rest heeft t net als jij nooit geprobeerd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 21:50 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Probleem is dat verslaafden (bijna) nooit eerlijk antwoord kunnen geven op die vragen.
Ze verzinnen vaak argumenten waarom ze niet verslaafd zijn.

Daarom is het belangrijk dat je dit doet in een omgeving en erop doorvraagt.
Vandaar dat veelal mensen met drugsproblemen worden doorverwezen naar psychologische hulpverleners.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:00 

Hardtraxx Addict

Maar ik vind dat zolang je er open met anderen over kunt praten het vaak wel mee valt met verslaving.. Deze anderen moet je natuurlijk wel persoonlijk kennen en moeten zelf ook geen gebruikers zijn ;)

Die kunnen mooi objectief beoordelen en jouw er op aan spreken en eventueel hulp inschakelen als ze denken dat dit nodig is.. Het is niet voor niets dat veel mensen van mij weten wat ik gebruik en in welke mate! :D En echte vrienden zullen je zeker helpen als ze vinden dat het te ver gaat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:01 

Donateur

Ik spreek ook regelmatig vrienden aan op hun manier van gebruiken.
Hier zijn ze dan aanvankelijk niet blij mee maar later bedanken ze me er vaak voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:05 

Hardtraxx Veteran

Squirrie schreef:
Maar ik vind dat zolang je er open met anderen over kunt praten het vaak wel mee valt met verslaving.. Deze anderen moet je natuurlijk wel persoonlijk kennen en moeten zelf ook geen gebruikers zijn ;)

Die kunnen mooi objectief beoordelen en jouw er op aan spreken en eventueel hulp inschakelen als ze denken dat dit nodig is.. Het is niet voor niets dat veel mensen van mij weten wat ik gebruik en in welke mate! :D En echte vrienden zullen je zeker helpen als ze vinden dat het te ver gaat ;)

Je kan het zelf nog altijd het beste af tasten.
Je moet er slechts toe in staat zijn.

Een objectief oog heeft vrijwel niemand.
Iemand die bijvoorbeeld niet gebruikt heeft een al een getinte mening.
Mol schreef:
Hier zijn ze dan aanvankelijk niet blij mee maar later bedanken ze me er vaak voor.

Tja, dat is je goed recht.
Of ze er wat mee doen is uiteraard aan hun.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:09 

Hardtraxx Addict

Jaa klopt, er zijn paar vrienden die zijn er compleet op tegen.. Die spreek ik ook niet aan :P

Heb er een paar die zelf ook gebruiken op de manier van bewust gebruiken en niet verslavend gebruik.. Zo werkt het ook hier met de groep studiegenoten waarmee we vaak feestjes afgaan ;)

Maarja.. het is maar een mening van mij :P Ik maak me niet druk om verslaving :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:19 

Donateur

Olijfboompje schreef:
Mol schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Zo lang ze het zelf in de hand hebben, laat ik ze hun gang gaan natuurlijk!
Maar wanneer het echt verslaving wordt; ga ik serieuze gesprekken met ze aan over identiteit, zelfbeeld en toekomst.
Ik stop pas als die vriend/vriendin niet meer verslaafd is.

Ik heb aardig wat ervaring met drugs & gebruikers en ik ken m'n vrienden goed.
Het is geen keus om verslaafd te zijn, het overkomt je. Er zelf uit komen is erg moeilijk en om hulp vragen ook.

Ik zeg hiermee niet dat iedereen dit moet doen, maar dat ik hier m'n vrienden verder mee help.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:26 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Olijfboompje schreef:
Mol schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Zo lang ze het zelf in de hand hebben, laat ik ze hun gang gaan natuurlijk!
Maar wanneer het echt verslaving wordt; ga ik serieuze gesprekken met ze aan over identiteit, zelfbeeld en toekomst.
Ik stop pas als die vriend/vriendin niet meer verslaafd is.

Ik heb aardig wat ervaring met drugs & gebruikers en ik ken m'n vrienden goed.
Het is geen keus om verslaafd te zijn, het overkomt je. Er zelf uit komen is erg moeilijk en om hulp vragen ook.

Ik zeg hiermee niet dat iedereen dit moet doen, maar dat ik hier m'n vrienden verder mee help.

Het is geen kwestie van eens of oneens zijn.

Het is de vraag wat iemand verslaafd zijn vind.
Ik hou voor mezelf de typische psychologische richtlijnen aan qua verslaving.

Anderen mensen bekijken het weer op een andere manier, zoals jij het ook op een andere manier bekijkt.
Daarnaast mag je natuurlijk jou mening reflecteren op het gebeuren, maar uiteindelijk moet de hulpvraag uit de persoon zelf komen.

Als dat laatste er niet is, dan kan men ook weinig tot niet geholpen worden. Eigen initiatief is een sleutelwoord in verslavingsproblematiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:29 

Donateur

Die laatste zin: couldn't agree more! Maar ik vind wel dat je ze een handje kan helpen.
Iedere dag een gram wiet roken is bijvoorbeeld verslaving, al hoor ik vaak van niet.
Ieder weekend, 2 jaar achter elkaar, 5 gram pep wegsnuiven is verslaving,
al hoor ik van niet. (''ik doe het niet doordeweeks'')

Een denkbeeld veranderen kan aanzetten tot die zin van jou.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:32 

Hardtraxx Addict

Olijfboompje schreef:
.....

Als dat laatste er niet is, dan kan men ook weinig tot niet geholpen worden. Eigen initiatief is een sleutelwoord in verslavingsproblematiek.

Klopt helemaal! ;)

Wanneer iemand constant zegt van: "ik ben niet verslaafd" zal ook niemand hem kunnen helpen..

Maar zo snel komt verslaving helemaal niet voor! Als men naar de richtlijnen gaat kijken van de klinieken kan 80% van iedereen tussen de 16-24 worden opgenomen ivm alcoholverslaving... :lol:

Pas wanneer iemand van zichzelf vindt dat die alcoholverslaafd is zal hij ook pas naar kliniek gaan, bij die kliniek zullen ze het bevestigen aan de hand van de door hun opgestelde (richt)lijntjes :woot: ! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:33 

Hardtraxx Elite

Mol schreef:

Doe ik ook gewoon bij mijn vrienden.. Als ze er echter geen gehoor naar hebben na een aantal keer het te zeggen dan mogen ze ook wel hun plan trekken en zal ik ook wel wat afstand houden wel, ik kan namelijk heel erg slecht tegen drugsmisbruik van mensen, en voor mij persoonlijk gaat drugsmisbruik ver, iemand wat op een feest te gaar is om nog te dansen en er maar stil staat (gebeurt ENORM vaak door teveel x, ook binnen mijn vriendenkring) vind ik ook de drugs misbruiken en vind dat niet eens gezellig en begrijp ook niet waarom men zoiets doet. Best bizar voor iemand wat best regelmatig drugs gebruikt (niet misbruikt).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:36 

Hardtraxx Addict

DarkBeatz schreef:
Mol schreef:

Doe ik ook gewoon bij mijn vrienden.. Als ze er echter geen gehoor naar hebben na een aantal keer het te zeggen dan mogen ze ook wel hun plan trekken en zal ik ook wel wat afstand houden wel, ik kan namelijk heel erg slecht tegen drugsmisbruik van mensen, en voor mij persoonlijk gaat drugsmisbruik ver, iemand wat op een feest te gaar is om nog te dansen en er maar stil staat (gebeurt ENORM vaak door teveel x, ook binnen mijn vriendenkring) vind ik ook de drugs misbruiken en vind dat niet eens gezellig en begrijp ook niet waarom men zoiets doet. Best bizar voor iemand wat best regelmatig drugs gebruikt (niet misbruikt).

Dat niet kunne praten en gaar om te dansen heb ik ook gehad op HB.. Kan best begrijpen dat ze dat willen want je voelt je wel intens gelukkig en alles lijkt helemaal compleet op het feestje op zo'n moment! :D

Maar aan andere kant.. ik zou het zelf persoonlijk niet weer zo ver willen laten komen.. maar zou het niet gelijk misbruik noemen, ieder zijn voorkeur ;) Ene zal beetje pakken om compleet los te gaan en andere wilt helemaal tot aan het hoogste wappie niveau willen spacen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:40 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Die laatste zin: couldn't agree more! Maar ik vind wel dat je ze een handje kan helpen.
Iedere dag een gram wiet roken is bijvoorbeeld verslaving, al hoor ik vaak van niet.
Ieder weekend, 2 jaar achter elkaar, 5 gram pep wegsnuiven is verslaving,
al hoor ik van niet. (''ik doe het niet doordeweeks'')

Een denkbeeld veranderen kan aanzetten tot die zin van jou.

Dat is zo.

Ik ben ook van mening dat men een grote rol kan spelen in het erkennen/herkennen van een probleem qua drugs. Het valt mij ook vies tegen hoe de nederlandse maatschappij tegenover softdrugs verslaving staat in tegenstelling tot die van zogenaamde harddrugs.

Een jointje elke dag kan wel hoor ik maar al te vaak.

Ik gebruik mezelf vaak maar al te graag als voorbeeld, om ook zo op mijzelf te kunnen reflecteren. Bij mij zou je kunnen spreken van een verslaving afgaande van het feit dat ik eens in de zoveel tijd wel een lijn wegwerk (lees elk feestje). Zelf ben ik niet van mening dat dit is, aangezien ik geen problemen ondervind. Nu zeggen dat de problemen vanzelf komen is het invullen van de toekomst.

Wat ik probeer te zeggen is dat herkenning, jezelf kennen, je eigen durven evalueren en dergelijke voorop staan in drugsgebruik.

Ik zou kunnen zeggen voor mezelf dat ik een uitdaging aanga deze komende maand sinds ik een maand zonder feestjes ga :(
Feesten zijn de enige echte verslaving voor mij op het moment.
Vorige  1 ... 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen