Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 02:15 

Hardtraxxer

KSwoosh schreef:
Denk je dat ze dat serieus meende :')

Nee. Maar hopelijk snap je wel wat ik bedoel :)

Ik bedoel te zeggen: Hoe schadelijk die MDA ook is, je kan er niks aan doen! (of er moet een medicijn zijn ervoor).
Enige optie is minder mg MDMA naar binnen knikkeren, maar dat zie ik hier ook niet gebeuren :')
Als ze dan schadelijkheid zo'n belangrijk punt vinden, combineer dan nooit (ook geen alcohol), eet goed, en pak vitamines en/of 5-HTP.

EDIT: Verder is het voor de wetenschap natuurlijk wel van belang hoe het precies zit met MDA/MDMA schadelijkheid. Maar voor de huis, tuin en keuken gebruiker maakt het niet zoveel uit ben ik bang ;)

Ik vind sowieso dat je gewoon plezier moet hebben in het lezen, dat beetje schade neem ik gewoon voor lief (ookal doe ik geen xtc meer :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 02:31 

Hardtraxx Veteran

Nee, maar als MDA minder of even schadelijk blijkt te zijn als MDMA, dan ga ik binnenkort eens op zoek naar wat MDA (want ja, dat kun je ook vinden). Maar het zal dan niet zo zijn dat ik meer MDMA pak, omdat ik zo nodig wil hallucineren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 02:38 

Hardtraxxer

Chukkels schreef:
Nee, maar als MDA minder of even schadelijk blijkt te zijn als MDMA, dan ga ik binnenkort eens op zoek naar wat MDA (want ja, dat kun je ook vinden). Maar het zal dan niet zo zijn dat ik meer MDMA pak, omdat ik zo nodig wil hallucineren.

Op die manier snap ik het inderdaad wel :)

Sowieso is mdma niet bedoeld om te hallucineren, maar dat weet iedereen al wel denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 08:48 

Hardtraxx Veteran

Dat over GHB klopt wel. Dat zijn de grondstoffen. Er is altijd kans dat er wat restjes van in je ghb zitten :) Ligt ook aan de producent denk ik. Dat is iig 1 van de redenen waarom ik nooit GHB wil proberen :) En ik haat downers sowieso en de kans op KO gaan van iets te veel is mij ook te groot :P

Klos schreef:
Klos schreef:
Dat eten hè, vlak voordat je er 1 dropt:
Als je echt goed verzadigd bent (whaha wijs -.-) komt de klap dan minder hard aan?
Of heeft dat geen enkele invloed:
Als ik bijv. voor Hard Bass een patatje wegwerk, en ik kan eigenlijk nog wel meer op;
moet ik 't doen ooooooooof juist niet (om het leuker te laten worden :P)

Mag ik nog antwoord? :$

Als je je maag helemaal vol pompt met eten zal de XTC waarschijnlijk langzamer worden opgenomen. Dus dan klapt ie er niet zo zeer in maar komt ie langzaam op.

Maar te weinig eten is ook niet slim omdat dat je laatste brandstof is voor een hele avond gek doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 11:18 

Hardtraxxer

Is er zoiets als een koffieverslaving?! koffiezetapparaat is stuk en maaaaaaan wat heb ik zin in een bakkie, echt niet normaal :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 11:19 

Donateur

Djenz schreef:
Is er zoiets als een koffieverslaving?! koffiezetapparaat is stuk en maaaaaaan wat heb ik zin in een bakkie, echt niet normaal :surrender:

Tuurlijk!! half nederland is dat , gewoon caffeine verslaafd
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 13:11 

Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
Djenz schreef:

Tuurlijk!! half nederland is dat , gewoon caffeine verslaafd

hier nog een. al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd juist helemaal niet zo'n zin heb in koffie. na afgelopen zaterdag al helemaal niet. ook veel minder zin in dingen die ik normaal wel graag doe. dit ligt hoogstwaarschijnlijk ook aan de x neem ik aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 13:19 

Donateur

camiloPW schreef:
En dan zoekt je werkgever naar je verleden op het internet.

" ik heb dit gebruikt.." " ik was aan het spacen"
" ik zag bankjes"

Jou werkgever???

of geef je nou een voorbeeld??? :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 13:27 

Donateur

Jaa tuurlijk heb je daar een punt, maar jij kan me niet zoeken op NAAM hierzo,
op hyves en dat soort dingen, daar moet je niet van dit soort dingen zeggen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 13:27 

Hardtraxxer

camiloPW schreef:

" ik zag bankjes"

De meeste mensen posten hier anoniem, tenminste zonder naam/achternaam bij hun profielgegevens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 13:28 

Donateur

Djenz schreef:
camiloPW schreef:

" ik zag bankjes"

De meeste mensen posten hier anoniem, tenminste zonder naam/achternaam bij hun profielgegevens.

Klopt, alleen me voornaam,.. maar daar heb je niet aan, zelf me stad staat er niet bij! ^^

MAARJA ON-TOPIC!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 13:49 

Hardtraxx Veteran

Ik wil me nergens mee bemoeien maar zou het niet handiger zijn om dit topic ook naar Off-Topic te plaatsen?

Daar kijken veel minder mensen, en krijg je misschien minder van diie dingen zoals laatst dat Robert en dinges aangesproken werden door een volslagen onbekende of zij die 2 spacerts van Hardraxx waren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 14:44 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Ik wil me nergens mee bemoeien maar zou het niet handiger zijn om dit topic ook naar Off-Topic te plaatsen?

Daar kijken veel minder mensen, en krijg je misschien minder van diie dingen zoals laatst dat Robert en dinges aangesproken werden door een volslagen onbekende of zij die 2 spacerts van Hardraxx waren.

Er is al een drugstopic in het offtopic voor de chatsessies, foto's etcetera...

Maar dat is nog niet helemaal duidelijk blijkt wel.
Dit topic is alleen bedoeld voor vragen/adviezen/ervaringen, niet voor chatsessies :)

Ik ga vanmiddag bezig met een openingspost waarin dat ook wat duidelijk komt te staan.

Duruz schreef:

hier nog een. al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd juist helemaal niet zo'n zin heb in koffie. na afgelopen zaterdag al helemaal niet. ook veel minder zin in dingen die ik normaal wel graag doe. dit ligt hoogstwaarschijnlijk ook aan de x neem ik aan?

Duidelijk voorbeeld van laag serotonine-pijl :)

5-htp zou een uitkomst zijn, en toch een paar weken wachten tot je weer aan de X gaat is het beste :) (lees: Hou je aan de 6-8 weken tussen gebruik)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 15:46 

Hardtraxx Veteran

Hier de beginpost zoals ik 'm nu heb. Heeft iemand nog toevoegingen? :)

Allereerst een paar regeltjes:
* Er worden hier geen drugs verhandeld. De meeste van deze stoffen zijn illegaal in Nederland, dus wij steunen de handel niet.
* Houd de informatie nuttig en ontopic. Dit topic is alleen bestemd voor informatie, vragen, adviezen/tips, waarschuwingen en ervaringen/reports.
* Voor chatgesprekken en hele verhalen over drugs: off-topic/het-grote-drugs-topic-t12987.html
* Moge het duidelijk zijn dat Hardtraxx en de leden niet aansprakelijk zijn voor gevolgen van adviezen die hier gegeven worden. Er zijn bijvoorbeeld altijd uitzonderingen op de gemiddelde mens of bepaalde aandoeningen of allergieën.

In bovensgenoemd topic kan je in de openingspost ook al erg veel (algemene) informatie vinden over drugs. Ook zijn er grappige feitjes en tips te vinden.

Voor andere goede en vooral erg betrouwbare informatie over drugs verwijs ik iedereen door naar Jellinek: http://www.jellinek.nl/

Of Unity Drugsvoorlichting: Ook een goede bron:
http://www.unitydrugs.nl/

Hier een schema waar erg veel informatie makkelijk terug te vinden is over veel verschillende soorten drugs: http://www.jellinek.nl/informatie_en_advies/drugs_info/

Voor XTC: http://www.jellinek.nl/alles_over/xtc

Relatief veilig doseren van XTC

Om maximaal te genieten en zo min mogelijk schade te ondervinden is het in de eerste plaats is het belangrijk dat je gezond bent. Slaap regelmatig en genoeg, eet gezond (2ons groente, 2 stuks fruit) en gevarieerd en neem sowieso de tijd om je in te lezen voor je er aan begint.

XTC zorgt dat het stofje serotonine heel veel wordt vrijgegeven in de hersenen. Serotonine is het geluks-/blijheids-/liefdesstofje in je hersenen. Je lichaam heeft 6 tot 8 weken nodig om dit weer helemaal te herstellen. Probeer dus ook niet meer dan één keer in de twee maanden XTC te gebruiken. Doe je dit toch treedt er blijvende hersenschade op en zal je last krijgen van een slecht humeur, moodswings en zelfs moeite krijgen met interactie met je medemens.

Voor een relatief ongevaarlijke dosis kan je het beste niet meer MDMA (de werkzame stof in XTC) tot je nemen dan twee tot drie keer je eigen lichaamsgewicht in miligram. Voorbeeld: Als je 70 kilo weegt is 140mg over de hele avond een veilige dosis en zou je sowieso onder de 210mg moeten blijven. Het beste kan je zo’n 2,5 tot 3,5 uren houden tussen het innemen. Veel mensen nemen ‘op gevoel’ bij. Als je sneller bijpakt dan in 2,5 uren zal je (dit zeg ik vooral uit ervaring en gelezen ervaringen) maar erg weinig positieve effecten merken van wat je er bij neemt en zal het alleen negatieve effecten (lees: hersenschade, verwardheid, desoriëntatie) opleveren.

XTC is moeilijk te overdoseren, als er wat fout gaat is dit meestal door vochtgebrek of watervergiftiging, maar (permanente) hersenschade zal optreden als je over die grens van twee tot drie keer je lichaamsgewicht heen gaat. Ook is het niet fijn als al je serotonine helemaal op gaat, hier kan je (psychisch) weken (en bij extreem overmatig gebruik (Dus elke week en veel te veel) de rest van je leven) last van hebben.

Tip: Neem nooit meer mee dan je vantevoren van plan bent in te gaan nemen op de hele avond! Als je onder invloed bent wil je nog wel eens impulsief worden en extra bijnemen. Als je niet meer bij je hebt dan nodig om het de hele avond gewoon leuk te hebben, kan je voorkomen dat je te veel inneemt.

Hier mijn eigen ‘regels’ m.b.t. het gebruik van XTC:
- Niet vaker dan 1x in de 6 weken (bij uitzondering), 8 weken is het streven.
- Op z'n vroest 6 uren voor het einde van het feest beginnen.
- Over de hele avond onder de 240mg blijven, voorkeur onder de 200.

Drinken tijdens gebruik:
Drink om uitdroging en watervergiftiging tijdens XTC te voorkomen tussen de 0,5-1 liter vocht per uur (2 glazen, of 1 flesje en een glas als max). NIET meer!! Watervergiftiging kan optreden als je echt veel te veel drinkt. Onderaan dit verhaal staat watervergiftiging uitgelegd. Watervergiftiging vindt niet zomaar plaats, dus niet al als je in 1 uur (per ongeluk) 2 liter vocht binnen krijgt. Als dat ieder uur het geval is zou het eventueel wel mogelijk zijn. Drink gewoon wat je nodig hebt en blijf sowieso onder die liter. Zorg ook dat je na gebruik genoeg drinkt. Je lichaam heeft vocht nodig en je gaat hoogstwaarschijnlijk slapen naderhand, dus dat is een lange periode zonder aanvulling van voedingsstoffen, vocht, etcetera.

Combineren?
Combineren met Alcohol of andere drugs is ernstig af te raden! Een enkel alcoholisch drankje is geen ramp en schijnt zelfs goed te zijn (om je bloeddruk/hartfrequentie wat naar beneden te halen), maar zorg dat dit aantal (over de hele avond) op één hand te tellen blijft.

Eten?
Wat zouts/voedzaams eten na gebruik is erg belangrijk, ondanks dat het erg moeilijk gaat en je erg snel vol zit. Een beetje bouillon gaat er vaak prima in. Dit is belangrijk omdat je lichaam heel veel zout is kwijtgeraakt door zweten. Zout is essentieel voor je lichaam om vocht vast te houden! Als het lukt TIJDENS gebruik wat zouts te eten zou ik dat zeker doen. Een pizzapunt is vaak nog redelijk weg te krijgen weet ik uit eigen ervaring.
Eten heeft enigszins invloed op de opname van mdma. Als je vlak voor (of net na) het innemen nog wat eet zal je maag 'worden geactiveerd' en zal je de mdma iets sneller merken. Echter zal het effect langzamer opkomen dan wanneer je mdma inneemt op een legere maag.

Het gaat niet goed?
De kans dat je van XTC een bad trip krijgt is heel erg klein. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er 96% kans is dat het goed gaat. Mocht het toch fout gaan is een knuffelpartij van een bekende vaak al genoeg om er boven op te komen. Een zoet drankje kan ook helpen. Er is verder niets om bang voor te zijn. Over het algemeen ben je gewoon je zelf en gebeuren er niet ineens hele rare dingen zoals (enge) hallucinaties.
Gaat iemand te hard? Het beste wat je dan kan doen is diegene suiker-rijk drinken of eten geven. Druivensuikers bij voorkeur. Fanta of fruit zijn erg geschikt. Veel suikers remmen de werking van mdma een beetje en zorgen er voor dat je wat helderder wordt.
Misselijk? Het komt voor dat mensen misselijk worden van XTC. Het blijft chemisch en je maag is er niet blij mee. Handig is om niet te veel te drinken voor inname (want met de inname drink je ook aardig wat) en wel iets in je maag te hebben als je je pil inneemt. Frisse lucht en even zitten schijnt goed te helpen. Een andere theorie is dat je energie kwijt moet en daarom misselijk wordt. Een stukje gaan lopen is dus geen verkeerd idee. Ook omdat degene dan niet alleen maar bezig is met het niet lekker voelen en de aankomende inslag van de drug.

Schade beperken / Sneller herstellen:

Er zijn enkele voedingssupplementen te verkrijgen om de schadelijkheid van MDMA enigszins te verminderen en vooral om het herstel naderhand te beïnvloeden. Ik noem er een paar:

Vitamine C en E: Anti-oxidanten. Zorgen er voor dat er minder schade op treedt in de hersenen.

Multivitamine (eventueel met mineralen): Helpt je lichaam verloren/benodigde stoffen aan te vullen. Ook is het handig omdat je waarschijnlijk urenlang niets gegeten hebt en je lichaam dus schreeuwt naar voedingsstoffen. Deze supplementen kunnen voor, tijdens en na het gebruik van mdma worden ingenomen.

Magnesium: Magnesium helpt je lichaam bij het ontspannen van je spieren. Bij gebruik van MDMA zijn je spieren ernstig samengetrokken. Hierdoor vliegen mensen hun kaken vaak alle kanten op of klemmen ze ze heel erg stevig op elkaar. Dit kan leiden tot schade aan je gebit/tandvlees/gehemelte/lippen en spierpijn in de kaken de dagen na gebruik. Het constant kauwen van kauwgom helpt ook een beetje.

5-HTP: Middeltje dat je lichaam helpt(!) verloren serotonine weer aan te maken. Het is de voorganger van serotonine, dus je lichaam hoeft het alleen nog maar om te zetten. Verstandig is dit de week na gebruik elke avond voor het slapen gaan te gebruiken (50-100mg). Het beste is op de lege maag innemen (2 uur niet eten) en 2 uur er na niet eten. 6 uren voor en na innemen van 5-htp kan je het beste geen alcohol nuttigen! Na gebruik van XTC/mdma minstens 6 uren wachten met innemen van 5-htp, bij voorkeur langer. NOOIT combineren! De nacht voor gebruik van XTC ook al geen 5-HTP innemen voor de zekerheid! Er is een verhoogde kans op het serotoninesyndroom als je dit wel doet.

Hier het (wetenschappelijk) artikel over (de meeste) voedingssupplementen bij MDMA-gebruik. De aanbevolen doseringen staan hier ook bij. Ga hier niet overheen! Vooral in het geval van magnesium kan (veel) te veel innemen vervelende effecten met zich meebrengen (diarree, ontspannen sluitspier, ik citeer: “Sensation Brown”)

http://media.enlighten.org.au/literatur ... oading.pdf

Andere bron over preloaden: http://www.rollinballzcrew.com/preload.shtml (geen idee hoe betrouwbaar deze bron is, dus controleer altijd voor je zomaar wat aanneemt)

Deze middeltjes werken niet zo dat je ongeremd mdma kan slikken, het blijft schadelijk en vele malen meer dan drie keer je lichaamsgewicht blijft echt heel slecht voor je! Door de anti-oxidanten kan je dan wel iets meer nemen zonder enorm veel schade op te lopen, maar denk niet dat je zomaar 4 of meer pillen naar binnen kan gooien en daar schadeloos van af komt.
Ook gebruik van 5-htp betekent niet dat je de pauzes tussen gebruik korter kan houden dan 6 weken!

Nog een leuk feitje voor de mensen die zich elk weekend lam zuipen maar niets van XTC willen weten:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/207917/1 ... n-xtc.html

Watervergiftiging:
Citaat:
Het mechanisme van watervergiftiging heeft alles te maken met de osmotische druk in onze cellen. Wanneer het zoutgehalte in het bloed daalt, passen de cellen zich daarop aan. Dan gaan ze dus steeds meer water opnemen, en zwellen ze steeds verder op. Als veel water van het bloed naar de hersenen wordt getransporteerd kan dat erg gevaarlijk zijn. Doordat de opgezwollen hersencellen tegen de zenuwen drukken krijgt iemand vaak hoofdpijn. Maar als de cellen de bloedvaten dichtdrukken, ontstaat zuurstofgebrek en raakt iemand bewusteloos. Bij overlijden aan watervergiftiging is dat vaak een gevolg van hersenoedeem.

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 16:08 

Hardtraxx Veteran

Zou er ook iets bij zetten dat Hardtraxx en de leden niet aansprakelijk zijn voor gevolgen van adviezen die hier gegeven worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 16:14 

Hardtraxxer

Linkje naar Unity is ook wel op zijn plaats denk ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 16:31 

Donateur

Inno :worship: Linkje naar Unity is idd wel op zn plaats.

Verder is het verstandiger als we een nieuw topic aanmaken waarin we dus ook echt alleen ontopic wordt gepost, want van de 400 pagina's is 350 msn-gelul. Dan dit lekker verplaatsen naar de offtopic...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 16:36 

Hardtraxxer

Tussen de regels door staat hier toch ook erg veel informatie hoor.
Ookal is het moeilijk zoeken tussen 400 pagina's :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 17:01 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Inno :worship: Linkje naar Unity is idd wel op zn plaats.

Verder is het verstandiger als we een nieuw topic aanmaken waarin we dus ook echt alleen ontopic wordt gepost, want van de 400 pagina's is 350 msn-gelul. Dan dit lekker verplaatsen naar de offtopic...

Done :)

Ja inderdaad, is misschien wel zo handig. Dat alles wat hier tot nu toe staat gewoon in dat andere topic wordt gesmeten :P

Als de mods/admins het hier mee eens zijn maak ik dat nieuwe topic wel aan :) Dan kan ik de openingspost ook zelf aanpassen zo nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 17:55 

Djenz schreef:
camiloPW schreef:

" ik zag bankjes"

en o.a. wil ik dus niet die space fotos van mij hier hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 17:58 

trouwes, ik had het er laatst over met een maat van me, en tis eigenlijk wel raar dat je niet anders gaat zien tijdens gebruik, omdat je pupillen veel groter worden als normaal.
Je ziet niks lichter oid...

Apart, niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 18:08 

Hardtraxxer

Staat op de website van pillen testservice dat het open is van 6 tot 8. Wordt je hierwijsgemaakt dat het heledag open is. Kom je daar aan is het pas vanaf 6uur open!:( kan dus niet afleveren... Balen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 18:33 

Hardtraxx Veteran

ik heb een vraag heh een zakje van 2.5 gram wiet goed spul hoe duur is dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 18:36 

Hardtraxx Newbie

4-fmp met pep, iemand dat ooit gedaan hiero? goeie combo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 18:46 

Hardtraxx Veteran

HSgino schreef:
Staat op de website van pillen testservice dat het open is van 6 tot 8. Wordt je hierwijsgemaakt dat het heledag open is. Kom je daar aan is het pas vanaf 6uur open!:( kan dus niet afleveren... Balen!

kevin. :mad:
Vorige  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen