Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 14:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nazale schreef:
Qre8ive schreef:
Nazale schreef:
Het punt wat ik dus wil maken, op welke feitelijkheden weet jij zeker dat BH wél zijn eigen platen heeft geproduceerd?


Qre8ive schreef:
of op iets wat ik zelf met eigen ogen gezien heb.

Oh je hebt hem serieus zien produceren? Ok! Ik was niet echt de gene die claimde dat hij niet zelf produceerde hoor daar niet van, maar in de aanname dat je het niet had gezien vond ik je beargumentatie niet kloppen. ;)

*edit*

Haha sanderson, je moet t maar even terug lezen. Ik claim nergens dat hij niet zelf produceerde, maar ook niet dat hij het wél zelf deed. Ik weet/wist het niet, het enige is dat zijn sound soms best wel overeen komt met die van CB (kicks van fifo lijken dacht ik wel flink op die van CB)

Dus, even terug naar de docu: niet echt respectafdwingend. Mee eens of niet?

ja, wel respect, zo'n leven is best hectisch.
Weet niet of ik dat zou kunnen.

Die kerel heeft 0 vrijetijd. bijv. ook geen vrije tijd om een relatie te beginnen met een vrouw etc.
Denk dat veel mensen aan zo'n leven onder door zouden gaan.
Er wordt continu van je verwacht dat je presteerd, en in de docu komt duidelijk naar voren dat hij dat wel doet.

vandaar, onderbouwd, mijn repsect. Ieder zijn eigen mening daarin uiteraard ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 14:45 
 

Qre8ive schreef:
Kan ik inkomen dat je dat denkt :)

Afijn m.b.t. de documentaire vind ik persoonlijk het onderwerp van ontstaan van Hardstyle ook wel interessant. Al hoe wel waarschijnlijk de meeste muzieksoorten tegenwoordig zo ontstaan, ik kan me persoonlijk ook niet echt meer herinneren wanneer het echt hardstyle werd. Ik weet nog wel dat ik in 2003 de Sensation Black cd gekocht had wat toen volgens mij als Hard Trance / Hard House beschouwt werd. Is nog steeds een vette cd :P

Het lastige bij jou is, is dat jij heel veel roept maar nooit uitlegt waarom. Daardoor krijgen mensen het idee dat je zo maar wat roept. Dan heb ik zoiets van, hou dan maar stil want je overtuigt me niet door het argument te geven "jij weet niet wat er echt speelt". Dan ga ik ook advocaat van de duivel spelen. ;)

Anyway, ik vind ook nog steeds de diepgang in het stuk van het ontstaan wat ontbreken. Welke elementen waren er overgenomen? Laat het eens horen, niet zo'n dom hitje eronder pleuren. Laffe keus nog steeds.


@ sanderson: Hij heeft zelf ervoor gekozen om het zo druk te hebben als dat hij het nu heeft. Ergens snap ik wel dat die druk er is, maar aan de andere kant - je kon ook een ander vak leren. Zijn leven bestaat uit keuzes, en hij kan op ieder moment beslissen er mee te stoppen en een andere kant op te gaan. Zal niet de makkelijkste kant zijn maar die mogelijkheid is er. En ja ik heb wel respect voor hem als persoon, maar niet zozeer als artiest. Hij werkt ongetwijfeld veel, maar niet op het vlak waar ik veel waardering voor heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 14:48 
 
Hardtraxx Veteran

Aftiteling zegt genoeg..

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 14:53 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Soundscrollerz schreef:
Iemand zei ook dat ze net doen of Don Diablo en Fabian hardhouse hebben uitgevonden? Natuurlijk is dat niet zo, ergens anders zijn ook tuurlijk DJ er mee bezig geweest. Maar voor hun gevoel gingen ze nieuwe dingen doen met sounds die uiteindelijk tot andere stijlen leiden. Ik vond namelijk dat stukje wel interresant met don diablo en ook Isaac @ 10:03. Waar ze het hebben over de origin van hardstyle. Dat was er nooit, en wisten zelf ook niet wanneer het een nieuwe genre dus was geworden. En die evolutie is gegroeit to nu. En dan zijn er heel veel die de "early hardstyle" de echte hardstyle vinden en van nu dus niet meer. Maar eigenlijk is het gewoon de evolutie van aanpassen van souds. Want hardstyle bestond niet, en was het eigenlijk ook het gebruiken van sounds van hardtrance, hardhouse & hardcore.

Hardstyle is inderdaad geleidelijk ontstaan uit hardtrance, hardhouse en hardcore en er is geen exacte datum aan te wijzen. Maar dit betreft vooral de periode 1999-2001. Zoals je het nu doet schetsen is dat hardstyle voor 2006 nooit bestaan heeft en dat het daarna pas een nieuw genre is geworden. Overigens heeft dit vrij weinig met evolutie te maken. Daarvoor hebben beide sounds en doelgroepen te weinig overeenkomsten. De hardstyle die we nu kennen is een nieuwe stijl die ontstaan is, net als hardstyle ontstaan uit die drie genres. De sounds en doelgroep van Hardtrance/Hardhouse komen veel meer overeen met die van Early Hardstyle dan die van Early Hardstyle met de hedendaagse. Uit commercieel oogpunt is er geen afsplitsing gekomen en heet het nog steeds Hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 14:54 
 
Hardtraxx Veteran

Destination schreef:
Aftiteling zegt genoeg..

Afbeelding


De Code Black edit van "We come and we go" wordt in de docu gedraaid.
En die amdere naam is toch die Max-P?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 14:55 
 
Hardtraxx Veteran

Toegeven blijft moeilijk...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 14:57 
 

Niet téveel concluderen uit 1 zo'n zin. Die Harald heeft meegeproduceerd aan Lose My Mind. Code Black zal ongetwijfeld ook ergens aan hebben meegeproduceerd dus dan staan z'n credits erbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 15:00 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Kan ik inkomen dat je dat denkt :)

Afijn m.b.t. de documentaire vind ik persoonlijk het onderwerp van ontstaan van Hardstyle ook wel interessant. Al hoe wel waarschijnlijk de meeste muzieksoorten tegenwoordig zo ontstaan, ik kan me persoonlijk ook niet echt meer herinneren wanneer het echt hardstyle werd. Ik weet nog wel dat ik in 2003 de Sensation Black cd gekocht had wat toen volgens mij als Hard Trance / Hard House beschouwt werd. Is nog steeds een vette cd :P

Het merk Hardstyle was er in ieder geval in 2002 al en is volgens mij ergens in 2001 ontstaan. Qua sounds is Tatanka Project - General Sound Master uit 1998 denk ik de eerste Hardstyle plaat. Ik heb hier toevallig Best Of Hardstyle 2002 naast me liggen, maar daar staan best wel wat Hardtrance platen op. Wat op zich niet zo gek is, want hardtrance en early hardstyle uit die tijd liggen ontzettend dicht bij elkaar. Dat is totaal onvergelijkbaar met early hardstyle-huidige hardstyle. Zelfs het verschil tussen raw en mainstream is nog vele malen groter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 15:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Soundscrollerz schreef:
Iemand zei ook dat ze net doen of Don Diablo en Fabian hardhouse hebben uitgevonden? Natuurlijk is dat niet zo, ergens anders zijn ook tuurlijk DJ er mee bezig geweest. Maar voor hun gevoel gingen ze nieuwe dingen doen met sounds die uiteindelijk tot andere stijlen leiden. Ik vond namelijk dat stukje wel interresant met don diablo en ook Isaac @ 10:03. Waar ze het hebben over de origin van hardstyle. Dat was er nooit, en wisten zelf ook niet wanneer het een nieuwe genre dus was geworden. En die evolutie is gegroeit to nu. En dan zijn er heel veel die de "early hardstyle" de echte hardstyle vinden en van nu dus niet meer. Maar eigenlijk is het gewoon de evolutie van aanpassen van souds. Want hardstyle bestond niet, en was het eigenlijk ook het gebruiken van sounds van hardtrance, hardhouse & hardcore.

Hardstyle is inderdaad geleidelijk ontstaan uit hardtrance, hardhouse en hardcore en er is geen exacte datum aan te wijzen. Maar dit betreft vooral de periode 1999-2001. Zoals je het nu doet schetsen is dat hardstyle voor 2006 nooit bestaan heeft en dat het daarna pas een nieuw genre is geworden. Overigens heeft dit vrij weinig met evolutie te maken. Daarvoor hebben beide sounds en doelgroepen te weinig overeenkomsten. De hardstyle die we nu kennen is een nieuwe stijl die ontstaan is, net als hardstyle ontstaan uit die drie genres. De sounds en doelgroep van Hardtrance/Hardhouse komen veel meer overeen met die van Early Hardstyle dan die van Early Hardstyle met de hedendaagse. Uit commercieel oogpunt is er geen afsplitsing gekomen en heet het nog steeds Hardstyle.



Wat dat betreft lijkt Hardstyle heel erg op dubstep.
Vergelijk de dubstep uit de begindagen (2002-2006) met de dubstep van nu.
Als je nu dubstep zegt denkt iedereen aan Skrillex e.d. sounds, wat behalve misschien het tempo vrij weinig te maken heeft met wat er 6 tot 8 jaar geleden onder de noemer dubstep werd geproduceerd.

sowieso ook dat de techniek (betere computers, betere soft- en hardware) van hele grote invloed is op de ontwikkeling van EDM genres.


Dat Don Diablo vroeger met hardstyle bezig was is trouwens totaal nieuw voor mij. Welke naam gebruikte hij toen? Kan er weinig over vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 15:12 
 
Hardtraxx Veteran

Waar staan precies mijn beredeneringen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 15:18 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik luister pas sinds 2002 dus kan het niet met zekerheid zeggen, maar 10 Kleine Bassdrums (2000) wordt vaak genoemd als de plaat waar het allemaal begonnen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 15:33 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het is in ieder geval niet in Nederland ontstaan. :P Wel groot gemaakt en de term zelf komt er volgens mij ook vandaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 16:42 
 
Hardtraxx Newbie

Gister de docu gezien van EoS en mijn eerste indruk was.. leuke promotiefilm voor q-dance. Ik las net ergens zelfverheerlijking in een post en dat is ook precies wat ik van deze docu vind. Het is verder wel mooi gefilmd en ik had ook zeker wel wat kippenvel momentjes bij sommige feestbeelden. Maar dat is het juist. Ik kreeg zin om te feesten en vraag me af of dat de bedoeling is bij een documentaire. Daarom promotiefilm om nog meer feesten te kunnen organiseren over de hele wereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 17:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik luister pas sinds 2002 dus kan het niet met zekerheid zeggen, maar 10 Kleine Bassdrums (2000) wordt vaak genoemd als de plaat waar het allemaal begonnen is.


Megamind - Krach! 1998
Megamind - Taub? 1999
Warmduscher - Auf Die Fresse 1999

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 17:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Tja wanneer is het al hardstyle en wanneer is het nog hardtrance/hardhouse. Volgens mij bestond voor 2000 het merk hardstyle sowieso nog niet en zoals ik al heb gegeven General Sound Master (1998) is zo'n beetje de oudste plaat met hardstyle sounds. Het ging ons juist om welke plaat als eerst als hardstyle bestempelt werd en dan niet achteraf gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2013 17:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker



Dat is pas een 'documentaire.' :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2013 17:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Deze mag hier ook nog wel geplaatst worden :)

Andere Tijden: House, pillen en extase
http://gemi.st/15641004
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2013 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha Jordy, geweldige reportage xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 07:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Qz. schreef:


Dat is pas een 'documentaire.' :worship:


...en dat waren nog eens feesten! :worship:

Sporthallen. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 11:59 
 

Dat interview met Isaac is briljant xd (Endymion docu)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb niks met hardcore, maar dit vond ik toch wel een hele mooie docu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 13:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Inderdaad een hele mooie docu! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

bloemkool schreef:
Dat interview met Isaac is briljant xd (Endymion docu)

Die hele docu :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 14:55 
 
Hardtraxx Veteran

Erg vette docu over de Energiehal! :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 14:58 
 
Hardtraxx Veteran

EOS

Valt me toch behoorlijk tegen. Heb hem ook maar afgezet. Leuke beelden, daar niet van, maar om dit nu een docu te noemen .. Nee. Ook bepaalde uitspraken waar ik het niet mee eens ben.

Zo opende hij volgens mij met ja, het is HARD style. Is daar nog wat van terug te horen bij deze artiest? Laat staan bij zo'n (input)% in deze scene?

Verder heb ik wel even nagedacht over de zin: Wanneer wordt iets commercieels? Als het een bepaalde kwaliteit heeft en het een grote groep van mensen aantrekt.

Tot slot wil ik nog even zeggen dat mensen uitschelden in je eigen 'docu' niet echt professioneel is. Geërgerd of niet.
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen