Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 18:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dark Pact schreef:
Wat mij opvalt in de tijd dat ik hier als artiest lees wat er speelt (hoewel ik lang niet alles lees) en dat ik actief een lid was is het volgende:
Mensen realiseren zich vaak niet dat zaken die ze kunnen zeggen kwetsend kunnen zijn jegens artiesten of personen op het forum. Ik vind bijvoorbeeld dat artiesten als Brennan Heart en Psyko Punkz bij een aantal mensen compleet respectloos behandeld worden op dit forum. Dan heb ik het niet over teksten als: "Slechte kut muziek, maak eens een nieuwe kick." maar over zaken als "Die bolle." e.d. en die heb ik vaak genoeg gelezen op dit forum. In mijn ogen getuigt dat van weinig tot geen respect. Iets wat een artiest van die klasse verdient, ongeacht of je zijn of haar muziek niet kan waarderen.

Ook tegenover nieuwkomers die hun muziek bij releases topic zetten i.p.v. producers topic. Heel weinig respect tegenover die mensen, worden simpelweg uitgelachen. Ik kan je vertellen dat mij dat ook is overkomen op een ander forum 2 jaartjes terug ofzo, ik werd uitgelachen, moest meteen stoppen met muziek maken, het was belachelijk etc. 2 Jaar later sluit ik af op Loudness en krijg ik internationale boekingen binnen. Maar destijds kwam dat enorm hard aan en mensen realiseren zich niet dat dat gewoon hard aan kan komen. Elke artiest kan omgaan met opbouwende kritiek hoor, geloof mij, artiesten zijn tegenover elkaar heel kritisch. En alle kritiek die ik lees op mijn muziek, of het nu van Hardtraxx is of van artiesten, kan ik volledig begrijpen, maar bij sommige is het geen kritiek, maar gewoon afzeiken op een respectloos niveau.

Mijn reactie op dit alles dus, laat ik dan de eerste 'artiest' zijn die zijn mening open en bloot op tafel legt hier.


:worship: :worship: :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 19:26 
 

De muziek moet veranderen. Dat mensen Brennan Heart niet serieus nemen komt toch echt door zijn dramatische producties. Hij neemt ons niet serieus, dus hoef je hem ook niet serieus te nemen. Doe je dat wel, dan ben je een goed mens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 19:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Forums staan altijd bekend als een groep zeikerds. Of het nu GHF, Screamer, Harderstate of Hardtraxx is. Dat dat in het begin hier niet zo erg was, was omdat de meesten van jullie net kwamen kijken. Hoe minder je van iets af weet, des te minder kritisch je bent.

Je kunt het ook zien dat de gemiddelde standaard op fora nu eenmaal hoger ligt. Dan kun je, als je duizenden fans ieder weekend voor je hebt staan, dat afdoen als een klein groepje zeikerds en je er niets van aantrekken, of je kunt bij jezelf nagaan waarom je alleen de mensen met een wat lagere standaard weet te bereiken en of je jezelf wellicht nog kunt verbeteren op bepaalde vlakken.


Ben het hier niet mee eens. Als ik zie dat bijvoorbeeld het eerste album van Radical Redemption hier op Hardtraxx helemaal de hemel ingeprezen wordt, kan je moeilijk stellen dat de standaard hoger ligt... Op technisch vlak (sounds, mixdown en mastering) waren deze tracks wel zo ongelofelijk slecht. Maar omdat het MiM is en Hardcore achtige kick is
wordt het als geweldig gezien. Originaliteit zat er weinig in, en op technisch vlak waren deze tracks echt bijzonder slecht.

Lyst schreef:
Artiesten leven echter in een wereld waar ze ieder weekend voor duizenden aanbiddende mensen staan. Ze zitten op sociale media, waar ze ten eerste vrijwel alleen reacties krijgen van directe fans, omdat de rest ze niet volgt en ten tweede het over het algemeen ook alleen maar hosanna is. Tja dan ben je, als je niet de kont van een artiest kust, al gauw een zeikerd in hun ogen. Het ligt tenslotte nooit aan hen en hun muziek. Er staan immers duizenden groupies vooraan op ieder festival.


Ook hier ben ik het niet mee eens. Ik bekijk alles vanuit mijn eigen ervaring, niet hoe een artiest het kan ervaren. Het valt mij op dat alles wat een aantal artiesten doet direct het stempel KUT krijgt, alleen maar omdat het die artiest is. Wat zo'n artiest ook doet, het is nooit goed en levert alleen maar meer gezeik op. Het zorgt ervoor, dat ik als normale gebruiker, steeds minder zin krijg om deel te nemen aan het forum. Het is tegenwoordig een grote bak negativiteit en daar zit ik niet op te wachten. Denk dat ik hier niet de enige in ben. De enige reden dat ik hier nog kom zijn de leuke weetjes, maar de meeste discussies heb ik gewoonweg geen zin meer in omdat het toch allemaal neerkomt op een grote bak gezeik.

Het meedoen aan een community moet leuk zijn, maar voor mij begint hier de lol er steeds meer af te gaan, en ik ken genoeg HT'ers die er net zo over denken.. De sfeer wordt gewoon verziekt door alle negativiteit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 20:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Respect is tegenwoordig gewoon niet meer zoveel aanwezig op hardtraxx helaas :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 20:32 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Ben het hier niet mee eens. Als ik zie dat bijvoorbeeld het eerste album van Radical Redemption hier op Hardtraxx helemaal de hemel ingeprezen wordt, kan je moeilijk stellen dat de standaard hoger ligt... Op technisch vlak (sounds, mixdown en mastering) waren deze tracks wel zo ongelofelijk slecht. Maar omdat het MiM is en Hardcore achtige kick is
wordt het als geweldig gezien. Originaliteit zat er weinig in, en op technisch vlak waren deze tracks echt bijzonder slecht.

Er zijn ik weet niet hoeveel reacties over dat album die precies hetzelfde als jij beweren?
hardstyle-releases/radical-redemption-annihilate-cd-album-t20939-475.html

Lyst schreef:
Ook hier ben ik het niet mee eens. Ik bekijk alles vanuit mijn eigen ervaring, niet hoe een artiest het kan ervaren. Het valt mij op dat alles wat een aantal artiesten doet direct het stempel KUT krijgt, alleen maar omdat het die artiest is. Wat zo'n artiest ook doet, het is nooit goed en levert alleen maar meer gezeik op. Het zorgt ervoor, dat ik als normale gebruiker, steeds minder zin krijg om deel te nemen aan het forum. Het is tegenwoordig een grote bak negativiteit en daar zit ik niet op te wachten. Denk dat ik hier niet de enige in ben. De enige reden dat ik hier nog kom zijn de leuke weetjes, maar de meeste discussies heb ik gewoonweg geen zin meer in omdat het toch allemaal neerkomt op een grote bak gezeik.

Het meedoen aan een community moet leuk zijn, maar voor mij begint hier de lol er steeds meer af te gaan, en ik ken genoeg HT'ers die er net zo over denken.. De sfeer wordt gewoon verziekt door alle negativiteit!

Lees je de tegenargumenten überhaupt wel? Wout haalde Audiofreq aan, de ene na de andere track van hem werd de grond in geboord. The Other Side is ook een track van Audiofreq en heeft niets dan lovende comments gekregen. Misschien trekken jij en anderen wel te snel conclusies? Als jij een aantal tracks van Radical Redemption achter elkaar bekritiseert, betekent dat toch niet dat jij hem puur op de artiest beoordeelt? Dat zijn de feiten, dat jouw gevoel anders is, ligt dan toch echt aan jouw gevoel.

Daarnaast is er niets mis met negativiteit, ik heb liever een bak oprechte negativiteit, dan dat we allemaal schijnheilig positief lopen te zijn. Anders kun je beter facebook gaan lezen, daar hebben ze geen dislike knop en kun je mooi het aantal likes bijhouden, gezien positieve comments toch veel minder vaak onderbouwd zijn dan negatieve. Bovendien is deze negativiteit nog altijd een gevolg van, voor de oorzaak zul je toch echt met je vinger naar andere mensen moeten wijzen en die bevinden zich niet op Hardtraxx.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 20:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Respect is iets dat je moet verdienen. Kijk, een Brennan Heart heb ik vrijwel geen respect voor (behalve dan voor het feit dat hij zo hoog is gekomen terwijl hij eigenlijk vrijwel niks kan) maar ik zal niet zeggen dat 'ie een bolle is of dat hij lelijk/ een kneus is o.i.d.
Mensen overdrijven het nu ook wel nu Thera weg is.

Martijn schreef:

Mensen bashen heeft niks met kritisch naar de prestaties van artiest zijn te maken en dat is wat hier vooral gebeurd en waar Hardtraxx tegenwoordig om bekend is. Zelfs al zou Headhunterz een echte early plaat maken met de totale early sound en feel dan nog zal een deel hem hier er op afzeiken. Niet omdat ze de plaat slecht vinden (grote kans dat ze niet eens luisteren), maar enkel en alleen omdat het Headhunterz is. Iemand waar ze een gigantische hekel aan hebben. Niet dat ze ooit maar een gesprek met hem hebben gevoerd of hem überhaupt kennen buiten wat YouTube filmpjes...

Voor Headhunterz kan je trouwens de naam van de meeste mainstream artiesten invullen.

Van dit soort opmerkingen word ik ook niet blij. Hier klopt namelijk gewoon he-le-maal niks van.
Hoe kom je hier toch bij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 20:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Respect is iets dat je moet verdienen. Kijk, een Brennan Heart heb ik vrijwel geen respect voor (behalve dan voor het feit dat hij zo hoog is gekomen terwijl hij eigenlijk vrijwel niks kan) maar ik zal niet zeggen dat 'ie een bolle is of dat hij lelijk/ een kneus is o.i.d.
Mensen overdrijven het nu ook wel nu Thera weg is.

Martijn schreef:

Mensen bashen heeft niks met kritisch naar de prestaties van artiest zijn te maken en dat is wat hier vooral gebeurd en waar Hardtraxx tegenwoordig om bekend is. Zelfs al zou Headhunterz een echte early plaat maken met de totale early sound en feel dan nog zal een deel hem hier er op afzeiken. Niet omdat ze de plaat slecht vinden (grote kans dat ze niet eens luisteren), maar enkel en alleen omdat het Headhunterz is. Iemand waar ze een gigantische hekel aan hebben. Niet dat ze ooit maar een gesprek met hem hebben gevoerd of hem überhaupt kennen buiten wat YouTube filmpjes...

Voor Headhunterz kan je trouwens de naam van de meeste mainstream artiesten invullen.

Van dit soort opmerkingen word ik ook niet blij. Hier klopt namelijk gewoon he-le-maal niks van.
Hoe kom je hier toch bij?


Jammer inderdaad. Dan zou je nooit meer ergens kritiek op kunnen geven, omdat je dan het alleen maar om de naam van de artiest doet. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 21:07 
 
Hardtraxxer

Dit is mijn eerste post sinds ik het onderschrift met de tekst 'Tonecancers' zag :)

Dit is voorlopig ook weer mijn laatste.

Laterrrr
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 21:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

opaa schreef:
Dit is mijn eerste post sinds ik het onderschrift met de tekst 'Tonecancers' zag :)

Dit is voorlopig ook weer mijn laatste.

Laterrrr


Bedankt voor jouw bijdrage, doei hè!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 21:12 
 
Hardtraxxer

was ik de aanleiding voor de discussie over brennan heart een bolle noemen? :$ Het was echt respectloos, maar ik heb ook echt bijna geen respect voor hem. Mensen zomaar uitschelden is natuurlijk wel ongepast. Ik had dit op een andere manier moeten zeggen. Marja zo is het internet ook wel weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 21:18 
 
Hardtraxx Veteran

Skyscraper schreef:
was ik de aanleiding voor de discussie over brennan heart een bolle noemen? :$ Het was echt respectloos, maar ik heb ook echt bijna geen respect voor hem. Mensen zomaar uitschelden is natuurlijk wel ongepast. Ik had dit op een andere manier moeten zeggen. Marja zo is het internet ook wel weer.

Mwah.. Dat soort dingen gebeurde wel vaker. Dat nu iedereen ineens gaat zeggen dat er te weinig respect is hadden ze zelf ook eerder na kunnen gaan want bijna iedereen deed hier aan mee. vooral de mensen die hier in dit topic komen. Ja ik ook. Het is gewoon dat je er nu bij stil staat, dat iedereen er paniek van gaat maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 23:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

opaa schreef:
Dit is mijn eerste post sinds ik het onderschrift met de tekst 'Tonecancers' zag :)

Dit is voorlopig ook weer mijn laatste.

Laterrrr


Dus omdat er één idioot hier zit die ze Toonkreeften noemt in plaats van Toonverschuivers, vermijd je dus het hele forum maar gewoon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 23:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb het hele gedoe om Thera gemist, weet niet wat er is voorgevallen maar hij zal er vast een goede reden voor hebben.
Over Hardtraxx: naar mijn idee is het heel simpel, Hardtraxx is veranderd doordat er veel, veel meer leden zijn dan enkele jaren geleden.

Dat er onderling gebasht wordt op elkaar kan ik niet zo mee zitten. Dat heb ik zelf ook verschillende keren gedaan en dat is misschien niet netjes. Maar zoals al gezegd werd: het is een internetforum, en mensen durven hier nou eenmaal al sneller hun mond open te trekken dan in het echt, dat is gewoon zo.
Maar sommigen lokken bepaalde reacties nou eenmaal zelf uit en dan is het gewoon hun eigen schuld. Het is natuurlijk ook aan diegenen zelf hoe ze hiermee omgaan.
Neem Wout1997 bijvoorbeeld. Ik kan me een tijd herinneren waar hij ook afgezeken werd om alles wat hij zei. Maar hij is er nog steeds, en (volgens mij) gaat iedereen tegenwoordig gewoon normaal met hem om.
Tuurlijk zijn er meer dan genoeg gebruikers die vrij weinig tot niks nuttigs toevoegen hier, maar daar kun je ook gewoon overheen lezen. (als het er niet teveel zijn natuurlijk)

Maar er zijn ook nog meer dan genoeg leden die volgens mij een serieuze en kritische blik hebben op de muziekwereld. Het is gewoon jammer dat daar niet meer zozeer de nadruk op ligt op deze site volgens sommigen, en dat er mensen dit forum verlaten om die reden is vervelend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 23:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tere zieltjes hier zeg.

Respect voor elkaar moet er vanzelfsprekend zijn. Omgang met elkaar moet gewoon altijd respectvol zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 00:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Volgens mij zijn er niet veel meer actieve leden dan een paar jaar terug. Wat overigens wel opvallend is, gezien de scene wel gegroeid is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 00:57 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Geen zin om alles terug te lezen dus ik weet niet of het al gezegd is, maar mijn mening is als volgt:

Ik vind dat er soms vrij respectloos met mensen wordt omgegaan, vooral met beginnende dj's/producers. Echter moeten de gevestigde artiesten niet zo moeilijk doen, want voor die 20 mensen die je afzeiken zijn er 1000 die je aanbidden. En de kritiek die ze krijgen komt echt niet uit het niets hoor, ik denk (en hoop) dat de HT leden naar meer kijken dan alleen de naam die voor een productie staat, ik in ieder geval wel.

Daarnaast is het ook vermoeiend om steeds dezelfde kritiekpunten uit te leggen, waardoor mensen wat kortaf kunnen worden in hun commentaar. Als ze de ene keer al uitgelegd hebben waarom ze iets kut vinden moeten ze dat dan elke keer weer opnieuw doen? Daar heeft ook niet iedereen zin in.

Al met al vind ik er niet echt veel aan de hand ofzo, dit hoort gewoon bij social media/fora. Ik kan me niet voorstellen dat het op hardtraxx erger is dan op andere websites. Misschien vatten de betreffende artiesten de kritiekpunten ook wel veel zwaarder op dan de positieve punten die ze krijgen, maar dat zegt meer over de artiest zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 00:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Volgens mij zijn er niet veel meer actieve leden dan een paar jaar terug. Wat overigens wel opvallend is, gezien de scene wel gegroeid is.

Dat bedoelde ik te zeggen.
Er zijn wel n hoop meer leden bijgekomen, maar n hele hoop die zo maar af en toe (nutteloos) reageren.
Maar n enkeling die actief blijft ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 01:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Volgens mij zijn er niet veel meer actieve leden dan een paar jaar terug. Wat overigens wel opvallend is, gezien de scene wel gegroeid is.

De scene is niet gegroeid, het aantal mensen dat wel eens naar hardstyle luistert is gegroeid...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 01:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Lyst schreef:
Volgens mij zijn er niet veel meer actieve leden dan een paar jaar terug. Wat overigens wel opvallend is, gezien de scene wel gegroeid is.

De scene is niet gegroeid, het aantal mensen dat wel eens naar hardstyle luistert is gegroeid...

De scene is wel degelijk gegroeid. Als ik in mijn omgeving rondkijken komen er steeds meer mensen bij die vragen of ik eens wat "andere hardstyle" platen kan doorsturen dan diegene naar welke je op youtube altijd wordt doorverwezen (= de bekende mainstream platen). Dat geeft toch weer dat er steeds meer mensen geïnteresseerd zijn in hardstyle in zijn verschillende vormen.

Over respect op hardtraxx kort samengevat:
kritiek mag best
schelden doe je thuis maar tegen je broertje of zusje
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 01:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En Belgenmoppen, mogen die wel? :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 01:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pecola-tje schreef:
En Belgenmoppen, mogen die wel? :x

zolang ze over wallonie gaan wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 08:27 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

En wij maar denken dat we wat verkeerd hadden gedaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 11:21 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Olijfboompje schreef:
Respect voor elkaar moet er vanzelfsprekend zijn. Omgang met elkaar moet gewoon altijd respectvol zijn.


Dankje. "Respect moet je verdienen"... Blughhh!

opaa schreef:
Dit is mijn eerste post sinds ik het onderschrift met de tekst 'Tonecancers' zag :)

Dit is voorlopig ook weer mijn laatste.

Laterrrr


Letterlijk het beste nieuws dat ik tijden heb gehoord! :D. Kijk, ik respecteer Opaa wel, maar aub ROT OP! Ik vind je zwaar irritant!

Jammer genoeg neemt deze discussie een wending die ik niet zo boeiend vind. Respect onderling is er gewoon. Als ik iemand van HT tegen kom, zelfs Opaa, zal ik hem met een glimlach groeten, een praatje maken en weer verder dansen. Respect voor mijn mede HT-er!
Ik heb een goed idee... Als we nou allemaal een petitie tekenen, dat we allemaal respect voor elkaar hebben als liefhebber, discussievoerders, beoordelaars, trollers enz enz enz... is iedereen blij toch? Kunnen we zeggen wat we willen tegen elkaar, respect is er altijd! xd
Dit gaat toch nergens over? Alsof wij geen respect voor elkaar hebben, omdat we elkaar op een forum bashen of wat dan ook?! Zo'n figuur als Gangsterdwerg is toch heerlijk! Hoop dat hij mij een keer respectvol kan af zeiken omdat ik zijn set verschrikkelijk vond of zo...
DIT IS EEN FORUM, een plek waar men is om meningen te delen, te reageren op elkanders meningen, het liefst onderbouwd uiteraard, maar dat is iets heel anders.

Respect is geen eenduidig begrip, maar vanuit de artiesten gezien vind ik het echt zwaar bagger dat ze het zelf vaak zo snel in het negatieve trekken.
Op HT onder de leden zelf, waar maken we ons druk over? Lekker zo door gaan! Ik vind het eerder een discussie over hoe we onze meningen moeten onderbouwen o.i.d. dan dat het over respect gaat...
"Bolle" of geen "bolle", als BH die opmerking zou lezen kan hij twee dingen doen: het zich aantrekken of het links laten liggen. Dat tweede zou die als professional moeten doen, want je gewicht heeft natuurlijk niets te maken met zijn muziek/sets (tenzij hij er moe van wordt en zijn set eronder gaat leiden :P, lijkt me stug)
Doet hij het eerste, dat moet hij gewoon wat aan zijn gewicht doen, want die dingen worden nou eenmaal gezegd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 11:30 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat versta ik eigenlijk ook wel onder respect, tot op heden nog geen HT-er kunnen vinden waar ik niet meer kon lachen op een feest. Niet voor niets dat Qontinent en Loudness de gezelligste feesten waren de afgelopen jaren, terwijl ik toen aan het feesten was met mensen waar ik het online pertinent mee oneens was. Lekker belangrijk hoe je dat uit ook.

Sprak trouwens Villain toevallig even na Hard Bass, nog even over HT gehad en ook hij gaf wel aan mee te lezen. Hij kon het wel geheel wel nuchter bekijken, en ik weet nog dat hij met het woord dedication kwam. Heel mooi om te horen. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je als artiest niet de neiging hebt om niet de reacties over je eigen tracks mee te lezen. Op FB is het zoals Lyst al aankaartte áltijd koek en ei aangezien vrijwel alleen je eigen fanbase reageert. Het is zeker niet nodig om iemand een bolle zeug te noemen, maar daar kan je, lijkt mij, zeer gemakkelijk boven staan. Laten we alsjeblieft niet doen alsof het nodig is van HT een jip en janneke forum te maken zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 11:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het enige waar ik me aan irriteer is dat als mensen een favoriete artiest hebben als bijvoorbeeld Psyko Punkz ze direct niet meer serieus genomen worden en alleen maar negatieve opmerkingen krijgen. Dat veel mensen op dit forum PP niet zo goed vinden hoeft nog niet te beteken dat je alle fans gaat afzeiken. Daar erger ik me aan, laat gewoon ieders muzieksmaak in zijn waarde a.u.b.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen