Haha ja het was wat anders dan ik zelf verwacht had. Het was iets minder uitgebreid en juist wat meer toegespitst naar 1 onderwerp. Namelijk wat wij vonden van indoor feesten overdag. Wij hebben daar even wat over gespard en gebabbeld en kwamen er vrij snel achter dat we allemaal overdag feesten toch wel wat fijner vonden ivm nachtrust/katers etc.
Verder mochten wij in groepjes aan de slag om te gaan brainstormen over een nieuw q-dance concept in die trend.
Ik zat in het groepje samen met Joey. En we hadden al wel een soort idee van een Xqlusive presents next vs past. maar vooral battles die je niet vaak ziet en lange battles waar ook wat tijd in gestoken is (eventueel collabs of remixen, geen knockout tools ofzo). Voorbeelden waren: Noisecontrollers vs Ecstatic, Phuture Noize vs Sephyx, B-front vs Physika, Headhunterz/Wildstylez vs Jay Reeve en Clockartz vs Sound Rush. in de 2e area wilden we een soort vision of hardstyle hebben met namen die nog net niet doorgebroken zijn. Denk aan: D-sturb, Myst en Demi Kanon. Ook wat langere setjes waarbij zij hun visio op hardstyle geven (waar zijn ze begonnen met luisteren en waar willen ze met hun muziek naartoe)
Als stage wilden we 2 grote ledschermen die in elkaar over zouden vloeien waar eerst the past (links) en rechts the future te zien is. Dit loopt naarmate de set draait in elkaar over. Op het plafond een soort boom waarbij de wortels over het plafond lopen. Deze moeten de roots van de hardstyle voorstellen waarbij de takken naar een soort bloesem/bloemen gaan en dat zijn dan de nieuwe artiesten. Dit alles zal in de HMH/AFAS plaatsvinden van 13:00 tot 23:00
Het groepje van paul had ook een soortgelijk concept, maar met een andere draai eraan. Zij hadden het concept Qonnect bedacht en daar had je 2 zalen: the past & the future. De zaal indeling / artiesten weet ik niet meer helemaal, maar daar kan Paul wellicht wat meer uitleg overgeven.
Verder hebben ze gevraagd of we nog een keer terug wilde komen voor nog een brainstorm sessie, maar dan een stuk uitgebreider. Hier worden ook wat meer over de beleving en andere feesten gevraagd gaf ze zelf aan.
Het was in ieder geval heel leuk om te doen!