Ronkey Dollers schreef:
hardstyle=hardstyle
Dit is een debating topic, zolang je je standpunt niet onderbouwt is je standpunt niet geldig.

Het zijn trouwens wel bijna altijd de mensen die hardstyle=hardstyle zeggen, die hun standpunt nooit onderbouwen.
Citaat:
Ik ben tegen een onderverdeling.
Hardstyle is volgens mij gewoon hardstyle, en natuurlijk zijn er verschillen binnen dat genre maar ik denk dat de verschillen binnen de hardstyle liggen aan allereerst de DJ's. Je weet van bepaalde DJ's dat ze harde tracks maken (neem een Zatox) en er zijn Dj's die hele melodieuze tracks maken.
Ten eerste is Zatox gewoon een mainstream artiest. Ten tweede zijn er ook zat producers die meerdere subgenres produceren; Max Enforcer bijvoorbeeld. Ten derde is dit geen argument tegen een onderverdeling, want ik weet ook dat Evil Activities hardcore maakt en Dark By Design hardtrance. Dat zijn zelfs verschillende genres, dan zeg je toch ook niet hardtrance=hardcore want je weet wat voor een soort muziek een artiest maakt.
Citaat:
Dit vloeit voort uit een state of mind van de producers en hun creativiteit. Binnen de Hardstyle moet er ruimte blijven voor creativiteit en geen hokjescultuur komen. Naar mijn mening zouden hokjes killing zijn voor het genre, producers worden in hokje geduwd, en uit een hokje is maar moeilijk te komen.
Waarom? Een producer wordt niet in een hokje geduwd, een producer kiest zelf wat hij produceert. Als hij bijna alleen maar mainstream produceert, ja dan zal ie bekend staan als een mainstream producer. Maar produceert hij van alles wat, dan is er echt niemand die zegt van he jij moet dat maken want ik heb je in dat hokje gestopt. Een producer zelf is de enige die beslist wat voor muziek hij maakt. Bovendien beoordelen we de tracks en niet de artiest. Zoals ik net al zei, er zijn ook zat artiesten die van alles wat maken. Zo hoort gold gewoon bij de mainstream en fade to black bij raw. Ik zie dan ook niet in waarom een subgenre de creativiteit van de artiest benadeeld. Hardstyle zelf is ook een subgenre van EDM. Er zijn ook gewoon artiesten die ergens op een vaag gebied met een raakvlak met hardstyle produceren. Dat ze niet op de grote events staan, tja dat komt omdat hardstyle zich heeft gevormd om de grootste groep mensen, hoe verder je van de standaard hardstyle af gaat, des te minder mensen zijn er die het vet vinden. Totdat je weer bij een ander genre terecht komt.
Citaat:
Ook denk ik dat als je een onderverdeling gaat maken de mogelijkheid tot grotere feesten wegneemt. Er zijn mensen die houden van hard, er zijn mensen die houden van melodie. Als je nou alleen maar alle 'harde' Dj's op een laat draaien komen daar dus ook 'harde mensen' op af, en dit weerspiegelt maar een deel van het hardstyle publiek is, en niet het andere publiek. Hierdoor ontneem je de artiest om zijn publiek te verbreden, want zoals het nu is staan alle Dj's gewoon bij elkaar in de Line-up en bereiken zo het volledige publiek dat hardstyle mooi vindt.
Onzin, neem het grootste hardstyle feest, Qlimax. Daar wordt begonnen met early, vervolgens (teveel) mainstream en afgesloten met hardcore. Nu is early dubieus of het wel of niet een officiele onderverdeling is, maar hardcore en hardstyle zijn 2 aparte genres en worden gewoon op hetzelfde feest gedraaid. En Qlimax is echt niet het enige feest die een dergelijke opbouw heeft. En wat is er mis mee, dat mensen naar feesten gaan waar de hele avond muziek wordt gedraaid die ze vet vinden. Jij vindt misschien alles mooi, er is ook zat aanbod voor jou in feesten. Ik vind early supervet, rawstyle in iets mindere mate maar nog steeds goed en heb een gruwelijke hekel aan mainstream. Daar zou ik gratis nog niet eens heen willen... Moet ik dan altijd maar een hele opbouw horen? Early is immers altijd aan het begin en raw aan het eind bij een fatsoenlijke (nouja early kan ook hard zijn..) opbouw. Terwijl als er subgenres zijn, dan zijn er ook gewoon feesten waar ik me de hele avond* kan vermaken. Alleen maar muziek die ik vet vind. Maar schijnbaar wordt ons dat niet gegund, omdat wij onderdeel zijn van het hardstyle publiek (wat al onzin is, ik heb helemaal niks met mainstream, dus ik ben onderdeel van raw/early hardstyle publiek) en daarom alle soorten hardstyle moet aanhoren tegen onze wil in, zodat de artiest een publiek heeft waarvan de helft de muziek niet eens mooi vind, maar wel aanwezig is omdat de muziek die ze vet vinden later pas aan bod komt. Zelfs al komt er een onderverdeling, het meerendeel van de grote feesten zal gewoon blijven zoals het is, want met alleen 1 subgenre trek je geen 40.000 man (nouja misschien mainstream). Er komen alleen wat kleinschaligere feesten bij speciaal voor de mensen die een van de subgenres helemaal te gek vinden en het liefst de hele avond die muziek horen. Dat is dan toch juist goed? Of heb je liever dat die mensen tussen de rest van het publiek staat, zich een beetje te ergeren aan de muziek die ze niet mooi vinden, zodat het lijkt dat de artiest een breder publiek heeft. Ga toch weg..