Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 06:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

net dit hele topic gelezen, ik wist niet dat ie bestond. Ik dacht dat er iemand admin rechten had gekregen om reviews te schrijven... weet niet wie het was, maar is die persoon nu een gewone admin of is die weer een normale gebruiker? zou raar zijn als die persoon nog steeds de admin status heeft zonder zelf reviews eruit te gooien... (er was toendertijd een contest achtig iets)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 09:22 
 

Dat er iemand admin rechten had gekregen, daar weet ik zelf niks van. Ik weet wel dat ik toendertijd de rechten en toestemming had gekregen om reviews te kunnen posten. En er was inderdaad ook een contest, echter is die op niets uitgelopen (ondanks dat er wel gewoon een "winnaar" was), maar dat kwam omdat ik daar persoonlijk mee bezig was en ik heb dat toen eigenlijk gewoon keihard laten vallen omdat ik (aanzienlijke) problemen had in de relationele sfeer. Hierna ook nooit weer verder opgepakt, en ja dat is mijn fout, helaas. Misschien dat we dit ooit nog een keer in de nabije toekomst zullen proberen op te pakken, maar dat moet dan wel betekenen dat alle partijen meewerken (Jordy, die moet toestemming geven, de reviewer die moet nog willen of er moet een andere komen en uiteraard moeten de leden hier ook iets voor voelen).

Hele verhaal weer, maar goed, ik probeer maar even duidelijk te zijn in het geheel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 17:23 
 
Hardtraxx Veteran

Goeie tijden slechte tijden is er niks bij. :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 17:32 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:
net dit hele topic gelezen, ik wist niet dat ie bestond. Ik dacht dat er iemand admin rechten had gekregen om reviews te schrijven... weet niet wie het was, maar is die persoon nu een gewone admin of is die weer een normale gebruiker? zou raar zijn als die persoon nog steeds de admin status heeft zonder zelf reviews eruit te gooien... (er was toendertijd een contest achtig iets)


We hadden vroeger reviews op de frontpage: http://www.hardtraxx.nl/reviews/ . Ligt eraan wat jij onder admin rechten verstaat, maar hoe ik het zie heeft niemand admin rechten gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 18:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Distinctive bedoelt mod-rechten, een groene naam (als ik er even van uit mag gaan dat alle groene namen dezelfde rechten hebben). Ik weet niet of er een contest aan vooraf ging, en dat doet er ook eigenlijk niet toe, maar Mr Lellebel kreeg destijds de functie van Reviewer. En daarbij hoorde blijkbaar een groene naam die hem ook mod-rechten verleende. Dit is iets wat ik al eerder aangekaart heb, want iemand die goed kan schrijven is niet automatisch ook een goede moderator. Als ik bij een bedrijf wordt aangenomen als vuilnisman, ga ik me ook niet bemoeien met de administratie. Geldt niet alleen voor Mr Lellebel trouwens, maar bijvoorbeeld ook Zenda die werd aangesteld om de Classic Releases bij te houden. En zo zijn er eigenlijk nog wel meer voorbeelden.

Nou is bovenstaande al redelijk discutabel, maar zoals dist ook aankaart, het wordt nog extra frappant als er dan vervolgens nauwelijks reviews (2 in 2 jaar tijd) of classic releases (ruim een half jaar geleden de laatste) worden geplaatst. Dan is er dus gewoon niets wat hen onderscheidt van andere leden, op de groene naam na. Dus ja, ze kunnen wel warnen, bannen en berichten aanpassen, ookal zijn ze niet op hun vaardigheden daartoe getoetst.

Om even het voorbeeld van de contest te gebruiken, die ongeveer anderhalf jaar geleden plaatsvond. Ik was destijds de 'winnaar', en even los van hoe het allemaal gelopen is, denk ik dat als het door was gegaan, ik een groene naam had gekregen. Dat zou ik persoonlijk ook raar hebben gevonden, aangezien ik misschien wel helemaal niet geschikt ben om de macht die bij een groene naam hoort te gebruiken. Ik was destijds nog niet zo lang lid van het forum, en mijn postcount zal niet boven de 100 hebben gezeten. Geef mij rechten die mij toestaan om reviews te schrijven en te posten, en niet rechten die mij toestaan om mensen te bannen.

Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is om 'rechten' te scheiden, maar die indruk krijg ik wel (als ik het goed herinner kunnen artiesten bijvoorbeeld tegenwoordig ook niet meer modereren, terwijl ze wel een apart kleurtje en bepaalde rechten hebben).

Deze post klinkt trouwens best wel hatelijk richting Mr Lellebel en Zenda, maar zo is het niet echt bedoeld. Zij kunnen er immers ook niks aan doen dat ze een groen kleurtje hebben. Mijn kritiek is in dit geval meer op het 'systeem' dan op de uitvoerders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 18:21 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Bij mijn aanmelden voor de Classic Release kwam inderdaad het probleem ter sprake over hoe ik de posts aan zou kunnen passen zonder de bijbehorende rechten. Ik heb toen aangeboden om daarnaast een aantal moderatortaken op mij te nemen, aangezien ik ook dacht dat het team misschien wel aan wat uitbreiding toe was na het wat inactiever worden van enkele andere mods. Het kwam wellicht zo over, omdat ik in het begin nog weinig als mod optrad (eerst eens meekijken hoe anderen het doen), maar het is dus niet zo dat ik enkel een groene naam kreeg voor dat topic.

Voor de liefhebbers van de classic release sectie: ik ga proberen het topic weer wat leven in te blazen. Maandag komt de nieuwe editie online :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2015 18:37 
 
Hardtraxxer

Kan iemand dit topic niet gewoon overnemen? Vond het altijd erg leuk om te lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2015 20:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Brmn schreef:
Kan iemand dit topic niet gewoon overnemen? Vond het altijd erg leuk om te lezen.


Of gewoon een nieuw topic beginnen met hetzelfde concept.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2015 21:59 
 

SAIN7 schreef:
Brmn schreef:
Kan iemand dit topic niet gewoon overnemen? Vond het altijd erg leuk om te lezen.


Of gewoon een nieuw topic beginnen met hetzelfde concept.

Inderdaad :)

Als er nog vragen of opmerkingen zijn aangaande enkele zaken besproken op de laatste twee pagina's van dit topic, doe maar hier.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen