Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 22:50 
 

Een fantastische avond, luitjes en luitinnen.

Jullie denken allemaal na het lezen van de titel: "Wauw wat spectaculair! Hier wil ik graag meer van weten en ik sta te popelen om te lezen wat dit topic gaat betekenen voor de ontwikkeling van mijn hardstyleknobbel! Nou, ik kan jullie vertellen, echt niet bijzonder veel. Dit is allemaal officieus en geheel op eigen houtje (vooruit, een aansporing van mijn zusje heeft me hier toe doen beslissen) bedacht.

Dit topic ga ik toewijden aan het binnenstebuiten keren van (redelijk) recent uitgebrachte platen. Dit klinkt natuurlijk veel te abstract voor jullie, dus ik heb een FAQ gemaakt waar al jullie prangende vragen al worden beantwoord! Mocht dit niet het geval zijn, trek dan aan mijn spreekwoordelijke jas en dan zal ik me spreekwoordelijk laten meesleuren in het verzadigen van de spreekwoordelijke losse eindjes in je spreekwoordelijke brein.

Wat is mijn doel met dit topic? Interessante discussies! En nee niet van, "ik vind het inderdaad ook een vet nummer", maar ga nou juist eens in op de dingen die ik zeg. Ik hoop jullie ergens te kunnen prikkelen dat je het over de sounds en geluiden kan hebben, de vorm van de kick, de opbouw van de plaat, de ellenlange breaks, de saaie mix-intro's etc etc.. Ik ben benieuwd!

Dit zijn de reviews tot nu toe:
Audiofreq - Music Generation: 7.8
Brennan Heart - Outta My Way: Zie post.

FAQ

Nazale, echt een super idee. Wat knap van je dat je ondanks de zwakke intellectuelen hier op dit forum toch wat niveau probeert aan te brengen.
Wat is je vraag? Maar goed - geen dank. Ik doe het graag en dan ook zeker voor mijn plezier! Ik hoop dat je het leuk gaat vinden!

Ehm, ja prima dit, maar eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet verwachten. Bijvoorbeeld, hoe vaak wil je een review gaan posten?
Snap ik helemaal. Hoe vaak ik hier iets wil gaan posten is mijzelf ook nog onduidelijk! Laat ik voorop stellen dat ik geen vaste deadlines ga hanteren, maar dat ik hier op eigen initiatief invulling aan ga geven. Wat ik zelf hoop te bereiken is dat ik iedere 2-3 weken één nummer zal beschrijven.

Top, klinkt aannemelijk. Het moet natuurlijk voor jou ook leuk blijven Nazaaltje. Hoe wil je dit eigenlijk gaan aanpakken? Ga je proberen dit zo professioneel mogelijk te doen?
Absoluut niet. Deze reviews zijn rete-subjectief en ik ga me aan geen enkel officieel format houden. Ik denk echter wel dat ik zelf een aantal onderdelen laat terugkomen in iedere review zodat ik in ieder geval in mijn reviews met dezelfde maatstaf zal schrijven.

Ga je jezelf eigenlijk richten op een bepaald genre? Doe je alleen hardstyle en zo ja, alleen raw of euforisch?
Wat denk je zelf? Och, ja je stelt de vraag natuurlijk niet voor niets. Nou, ik heb geen idee! Ik vermoed dat ik 95% hardstyle platen zal reviewen met daarin geen uitgesproken voorkeur voor de soort hardstyle die het is. Misschien komt er een keer een brute plaat uit van een ander type muziek waarvan ik een enorme drang heb om deze uit te diepen, geen idee. Creatieve vrijheid is wat ik ambieer, zodat ik ook Lyst bij mijn trouwe volgers kan krijgen.

Leuk initiatief enzo, maar ik weet eigenlijk al dat ik een totaal andere smaak heb dan jij. Ga je alleen maar platen doen die bij jezelf passen?
Eh, ik ga je toch echt verwijzen naar de vorige vraag. Ik heb geen enkel idee. Ik vermoed dat ik het soms ook wel leuk vind om een plaat totaal de vernieling in te helpen (Hoi WE R MUSIC, gezellig dat je meeleest!).

Paar regeltjes!
1) Hou het aub spamvrij. Ik vind het leuk om te doen, zolang het gewoon over de tracks gaat.
2) Probeer niet te verzanden in van die standaarddiscussies zoals commercialiteit en intenties van een DJ. Laten we het vooral over het gevoel, de techniek en de plaat als geheel hebben.
3) Je mag het op alle vlakken met me oneens zijn, doe dat dan ook graag! Ik ben op zoek naar diepgang en laten we dat samen bereiken door het niet over elkaar, maar over de platen te hebben.

Misschien zijn mijn verwachtingen te hoog, of ben ik gewoon lekker naïef. Ik hoop dat meerdere mensen met eigen, originele en vooral zinvolle initiatieven komen zonder daar perse een groene naam voor te willen hebben. Het geeft ook juist meer vrijheid! Ik denk nu zelfs, wil je je aansluiten en in dit topic ook een bijdrage willen leveren- laat dat effe weten joh. Is vast wel iets mogelijk. Denk breed!

Al met al wens ik jullie veel leesplezier en laten we eindelijk eens wat diepgang creëren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 22:50 
 

Dit is 'm dan. Mijn allereerste amateuristische review voor niemand minder dan.. eh, de lezers, de geboeiden, de geïnteresseerden, wie dan ook. De primeur is voor:

Audiofreq - Music Generation!



Mix-intro: De mix-intro is gelukkig niet alleen maar claps. Man wat heb ik daar een stronthekel aan zeg (HALLO ITALIANEN). Zitten wat geluidjes in waar je lekker mee kan teasen, daar hou ik wel van! Meer dan dat is het verder ook niet, gewoon 2 blokjes (2x32 beats dus) met daarna een break.

Mid-intro: Laat ik beginnen bij het breakje. Er zit al een klein voorproefje van het akkoordenschema in, maar dat wordt vrij snel afgekapt door wat screeches en geluiden. Ze zijn vrij scherp en opbouwend en lijken op te bouwen tot een energieke mid-intro. Echter, de manier waarop deze geluiden gebruikt worden geven weinig energie mee, waarnaast de kick ook echt ontzettend opvalt met zijn scherpte. Valt me ergens toch wel tegen. Audiofreq heeft een kenmerkende scherpe sound zoals je ook bij Pressure kan horen, maar hier komt het toch een stuk minder tot zijn recht. Dit valt toch niet echt lekker bij me. Nope, het klinkt toch wat te geforceerd en als opvulling van een track. "Omdat het erin hoort", niet omdat het iets toevoegt. Het is verder ook niet meeeegastorend, het duurt namelijk niet zo lang. Nouja, laten we doorgaan.

Break 1: Laten we hier maar kort over lullen, de vocals gaat niemand onthouden, beetje een loos stuk aan het begin. Eigenlijk wordt het pas boeiend zodra de melodie erin komt. Maar wat voor een! Dit energieke, hupsende en vooral lekker olijke melodietje zorgt gelijk voor drive in het nummer. Ik heb geen idee hoe je de timing van zo'n melodie noemt (AMATEUR REVIEWER), maar hij huppelt heerlijk weg. Op het begin hoor je een lekker trillend synthje die daarna naadloos wordt overgenomen door een typisch volle, echter niet unieke, Audiofreq synth. Het treft echter wat mij betreft wel gewoon heerlijk doel. Opbouw naar de climax is ook lekker, ik krijg er prima zin van! (Om te dansen ja). Dat vocaltje is wat anders getimed qua begin van de zin, de "we are", maar is verder totaal niet erg.

Climax + 2e climax: De bass komt er meteen gepitcht in. Dat doet het toch vaak goed bij me. Waar ik me tijdens de mid-intro stoorde aan de kick, komt deze samen met de melodie een stuk beter tot zijn recht. Samen geven ze toch wel een hoop drive mee aan het nummer. De melodie is ook echt een 64-beats melodie. Geen stuk blijft 100% hetzelfde, groot pluspunt aan het nummer. Ook een heerlijk detail is, is dat de bass soms effetjes omhoog/omlaag wordt gepusht, zoals te horen op 3:01. I like that, geeft alleen maar weer extra dat huppelgevoel. Dat geldt overigens voor de gehele bassline. Hij verandert regelmatig van toonhoogte en gaat soms ook echt vrij hoog. Echter, voor mij is dat meer een teken van ultieme blijheid. Dit nummer straalt al olijkheid uit, wat er bij mij voor zorgt dat ik alleen maar meer het gevoel van euforie krijg. Het slaat goed aan!

Breakje tussen de climaxen: Laten we nog maar verder huppelen. Hij voegt een simpel, maar doeltreffend riedeltje toe. Deze drie tonen per 2 beats laten je alsnog lekker meebewegen op het ritme van het nummer. Langzaamaan wordt de melodie er weer bijgevoegd om alweer direct aan te voelen dat er zo'n gepitchte bass in de climax komt. Duurt niet te lang, geen slap geouwehoer maar lekker doorbouwen naar de tweede climax.

Outro: Deze zit direct vast aan de tweede climax. Eigenlijk is daar niks mis mee. We hebben ondertussen al twee energieke climaxen gehad en het is voor mijn gevoel niet erg om dan meteen door te 'vlammen' naar de outro. De outro is overigens wel anders dan de mid-intro, hoewel het verschil klein is, voelt het verschil groot. In plaats van dat de geluiden in toonhoogte naar beneden gaan, blijven ze gelijk waardoor het meer ritmisch aanvoelt. Zorgt voor meer drive en meer drive betekent automatisch een lekkerder plaatje. Verder heeft de outro niet veel om handen. Wederom twee blokjes outro en dan is de bass al eigenlijk meteen weg en hoor je weer de sounds van de mix-intro.

Wat vind ik er nou echt van?
Na al dat slappe gezever over hoe de plaat voelt, zonder al te technisch te gaan blaten, ben ik toch wel aardig verliefd op de melodie geworden. Ik heb m dan ook al vaak geluisterd, maar was eigenlijk vanaf het begin al meteen verbaasd over hoe erg de melodie blijft hangen. De sounds buiten de climaxen zijn echter niet perse boeiend, die zal ik waarschijnlijk meteen doormixen als ik m zelf draai. Dat ik 'm ga draaien staat buiten kijf :love:. Tsja, moet ik nou echt met punten gaan strooien? Ik neig ergens echt wel naar een hoog punt. Ik zou een 7 te weinig vinden, maar een 9 absoluut te hoog. Effe denken... een 8 dan? Is dat terecht als er 40% van de track niet boeiend is? Eigenlijk ook weer niet. 7.5 net te laag.. Daarvoor luister ik 'm te vaak. Oke oke ik beslis al, we gaan voor een 7.8.

Nou, dit was het dan. Ik ben ontmaagd door jullie, jullie lezers hebben mijn vliesje door mogen prikken op dit forum. Voel je vereerd, misschien bevalt het je en kom je nog een keer terug. Ik sta er altijd.. voor open. Beviel het je niet? Tsja, de eerste keer is altijd even wennen. Ik heb ook niet zolang de tijd genomen, ook dat is altijd lastig voor een eerste keer. Anyway, discussieer lekker mee over de plaat. Ik ben benieuwd of jullie je kunnen vinden in wat ik zeg. In tegenstelling tot 90% van de topics op Hardtraxx heb ik juist liever dat er lekker gediscussieerd wordt. Hou dit echter, zoals in de openingspost ook gevraagd, bij de track. (Of over hoe awesome ik ben dat ik dit doe. Dat mag altijd)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 23:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind jou wel grappig

Citaat:
Nazale, echt een super idee. Wat knap van je dat je ondanks de zwakke intellectuelen hier op dit forum toch wat niveau probeert aan te brengen.


daar moest ik toch echt lachen van achter mijn miezerige scherm. Bedankt. Verder zal mijn zwakke brein dit topic niet aankunnen en zal ik het ook met rust laten. Nee grapje, huidige hardstyle doet me weinig. Het doet me nog minder wat mensen ervan vinden.

Om een kort verhaal nog korter te maken: Bedankt voor de lach.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 23:10 
 
Hardtraxx Elite

Dit kan een leuk topic worden mits het aanslaat. Het is in ieder geval een goed initiatief en zal mijn steentje proberen bij te dragen.

Ik heb nog wel één vraag en één opmerking:
- Mogen andere leden ook een review schrijven of mag er alleen maar gediscussieerd worden over de door jou gereviewde platen?
- Het lijkt mij leuk als er in de openingspost een soort overzicht komt met de elementen van een hardstyle track + kleine uitleg. Daarmee kan de review professioneler worden gemaakt en kan je jouw (minder) favoriete delen in een track specifieker/duidelijker beschrijven. Daarnaast kan het ook handig zijn als mensen zich meer willen verdiepen in het fijne van een track, produce technisch gezien. En kunnen de reviews van anderen ook beter worden, mits dat in dit topic mag. Met een overzicht van elementen bedoel ik een overzicht waar specifieke termen zoals onderdelen van een element (punch, tail, synth) maar ook verschillende soorten (gated kicks, pitched kicks, reversed bass). Ik heb hier zelf niet zoveel verstand van al weet ik het gros wel, maar ik zal hier zelf wel interesse in hebben. Als jij niet over de nodige kennis beschikt is het misschien mogelijk dat iemand anders het kan doen.

Citaat:
Ik neig ergens echt wel naar een hoog punt. Ik zou een 7 te weinig vinden, maar een 9 absoluut te hoog. Effe denken... een 8 dan? Is dat terecht als er 40% van de track niet boeiend is? Eigenlijk ook weer niet. 7.5 net te laag.. Daarvoor luister ik 'm te vaak. Oke oke ik beslis al, we gaan voor een 7.8.

Het is een eigen keuze, maar ik zal eerder de punten afronden op hele of halve getallen. Sowieso vind ik dat je met punten te snel gaat vergelijken met andere tracks (die vaak eigenlijk niet vergelijkbaar zijn) en er zo een vertekend beeld van je echte gedachten komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 23:17 
 

Citaat:
Mogen andere leden ook een review schrijven of mag er alleen maar gediscussieerd worden over de door jou gereviewde platen?

Laten we het zodanig afspreken dat wanneer mensen een review willen schrijven, het even naar mij moeten pm'en. Ik ga toch de openingspost beheren en doorlinken naar de posts. Tegelijkertijd wil ik ook niet zomaar iedereen laten reviewen denk ik- dus dat wil ik dan graag in overleg doen. Ergens wel begrijpelijk lijkt me, we willen toch iets van niveau uitstralen hierzo! :D

Wat betreft je andere idee; prima idee! Maar niet voor dit topic. Wat mij betreft ga je echter helemaal los in een 'eigen' topic waar we vervolgens vanaf hier naartoe kunnen verwijzen. Dat zijn de ideeën waar ik naar hintte op het eind van mn openingspost. Laten we het wat professioneler maken met zijn allen.

Wat betreft het punt, zolang ik dit nog alleen doe blijf ik hier nog wel aan vasthouden. Zodra het een mengelmoes gaat worden dan kunnen we onszelf gaan afvragen of het zo nog inderdaad valide blijft. Echter, voor nu, vind ik het nog wel goed zo denk ik.

@ Teupie, geen probleem. Zoals gezegd- zulke dingen mag je altijd vermelden. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 23:22 
 
Hardtraxx Elite

Nazale schreef:
Citaat:
Mogen andere leden ook een review schrijven of mag er alleen maar gediscussieerd worden over de door jou gereviewde platen?

Laten we het zodanig afspreken dat wanneer mensen een review willen schrijven, het even naar mij moeten pm'en. Ik ga toch de openingspost beheren en doorlinken naar de posts. Tegelijkertijd wil ik ook niet zomaar iedereen laten reviewen denk ik- dus dat wil ik dan graag in overleg doen. Ergens wel begrijpelijk lijkt me, we willen toch iets van niveau uitstralen hierzo! :D

Wat betreft je andere idee; prima idee! Maar niet voor dit topic. Wat mij betreft ga je echter helemaal los in een 'eigen' topic waar we vervolgens vanaf hier naartoe kunnen verwijzen. Dat zijn de ideeën waar ik naar hintte op het eind van mn openingspost. Laten we het wat professioneler maken met zijn allen.

Het lijkt me een prima idee om de reviews eerst in te leveren bij iemand die ze keurt om de wat mindere reviews te vermijden. Zelf weet ik te weinig over het producen op zich, maar misschien dat een paar leden die actief zijn in het producers corner het kunnen maken en dat de link van het topic hier in de openingspagina wordt gezet, maarja dat zijn de ideeën en nog geen uitvoering.

*doet een pm'etje naar kees (The Venator)*

Edit: een maandelijkse Gangsterdwerg review zal wel leuk zijn. :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 23:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

1. Ik zou zeggen doe jij er om te beginnen eens een aantal als voorzet zodat duidelijk is wat er ongeveer gevraagd wordt.
2. Maak je tijdsaanduidingen (en het liefste ook de delen dus intro/mid etc.) klikbaar, zodat men makkelijk opnieuw en opnieuw kan luisteren naar wat je bedoelt.
3. Laat eventueel anderen kiezen (stemmen) op welke plaat jij moet reviewen. Of maak zelf een shortlist en laat men daar uit kiezen.
4. Trek je valse zuster van haar hol af en laat haar ook eens wat gaan doen.
5. Je kunt al ongeveer sinds BH z'n kick begon te gebruiken teksten linkable maken. Graag gebruiken. Ook met bovenstaande tijdsaanduidingen. Anders ziet het er straks niet uit.

Code:
[url=http://www.hardtraxx.nl/forum/algemeen/de-grote-review-show-hosted-by-nazale-t48768.html#p1453607]Audiofreq - Music Generation[/url]
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 00:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi dit!
Ik zou zeggen hou dit topic lekker bij jezelf maat. Ik wil best een keer een guestbash doen. Op jouw uitnodiging uiteraard. Succes! Ik zal dit topic wel gaan volgen. Heeft meer potentie dan 99% van de topics hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 03:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Mooi dit!
Ik zou zeggen hou dit topic lekker bij jezelf maat. Ik wil best een keer een guestbash doen. Op jouw uitnodiging uiteraard. Succes! Ik zal dit topic wel gaan volgen. Heeft meer potentie dan 99% van de topics hier.


Je doet ook niks anders hier :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 09:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

leuk initiatief wel, er kwamen toch al geen reviews meer van de mods, misschien dat ik nog wel een leuke review kan schrijven. 1 klein puntje van kritiek: eerst Climax en 2de Climax beschrijven en daarna pas de break tussen de beide climaxen? rare volgorde...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 10:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:
leuk initiatief wel, er kwamen toch al geen reviews meer van de mods, misschien dat ik nog wel een leuke review kan schrijven. 1 klein puntje van kritiek: eerst Climax en 2de Climax beschrijven en daarna pas de break tussen de beide climaxen? rare volgorde...

Omdat beide climaxen te weinig van elkaar verschillen om apart te behandelen, denk ik.

Over dit topic: ik blijf dit sowieso in de gaten houden. Je aankondiging hiervan vond ik zeer grappig om te lezen, haha!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuke aankondiging en prime review. Er zijn me details meer opgevallen waar ik eerst weinig oog voor had. Ben hem nu sinds gisteren ook meer gaan waarderen. Je beschrijft echter dat op 3:01 dat de bass omhoog en omlaag gepusht wordt. Ik hoor alleen dit niet, waar moet ik precies op letten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 17:53 
 

Ja het is stiekem echt een hele toffe plaat haha! Over je vraag; luister eens vanaf hier (Ik leer al snel he TimothyB? :P ) naar de track, en let op wat er gebeurt met de kick op de 5e en de 8e tel van het blokje (32 beats dus). Er zit een soort van verspringing in, wat het voor mij een stukker frisser maakt om naar te luisteren. Als je t nu hoort, vind je t ook een toevoeging of heb je zoiets van mweh? :)

Wat vind je eigenlijk zelf van de mid-intro?

@Distinctive; inderdaad, misschien rare volgorde. Ze zijn nagenoeg hetzelfde, vandaar dat ik ze onder 1 kopje heb beschreven. Echter voor de duidelijkheid niet helemaal ideaal, zal het onthouden voor de volgende review. Bedankt!



Goed om te lezen dat er al een aantal mensen geïnteresseerd zijn. Keep 'm coming ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 21:37 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Op die links klikken doe ik ook niet meer, pitchkick waarschuwing was wel op zijn plaats geweest :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2015 15:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
pitchkick waarschuwing was wel op zijn plaats geweest :sick:

Nog niet bekend met Audiofreq zeker? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2015 11:20 
 

Andromeda schreef:
- Mogen andere leden ook een review schrijven of mag er alleen maar gediscussieerd worden over de door jou gereviewde platen?

Heel simpel, als jij ergens een review over wilt maken en wilt delen, maak je daar gewoon een topic voor aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2015 11:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik moet hier nog steeds inhoudelijk op reageren zie ik, sorry.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2015 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kan hier kort over zijn, ik ben het grotendeels met je eens. Ik vind echter de midintro wel lekker, oke, granted, het klinkt wel een klein beetje random, maar ik vind het wel fijn.

Ben het ook wel eens met je punt. Ik zou hier met plezier (en een epische grijns vanwege de sfeer in de plaat) op dansen :)

En @ Fekete: wat een onzin, dan krijg je straks 100 topics van mensen die zelf ook willen reviewen. Als Nazale nou zegt dat hij af en toe een gastreview wil laten schrijven, kan dat toch gewoon hier. Ik vind het een terechte vraag in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2015 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nazale schreef:
Ja het is stiekem echt een hele toffe plaat haha! Over je vraag; luister eens vanaf hier (Ik leer al snel he TimothyB? :P ) naar de track, en let op wat er gebeurt met de kick op de 5e en de 8e tel van het blokje (32 beats dus). Er zit een soort van verspringing in, wat het voor mij een stukker frisser maakt om naar te luisteren. Als je t nu hoort, vind je t ook een toevoeging of heb je zoiets van mweh? :)

Wat vind je eigenlijk zelf van de mid-intro?

@Distinctive; inderdaad, misschien rare volgorde. Ze zijn nagenoeg hetzelfde, vandaar dat ik ze onder 1 kopje heb beschreven. Echter voor de duidelijkheid niet helemaal ideaal, zal het onthouden voor de volgende review. Bedankt!



Goed om te lezen dat er al een aantal mensen geïnteresseerd zijn. Keep 'm coming ^^

Ah nu hoor ik het ook! Ja vind het wel een mooie subtiele toevoeging. Ik dacht eerder dat je het over de toonhoogte van de kick had wat ik al raar vond aangezien ze pas later pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2015 14:57 
 
Hardtraxx Addict

Nazale schreef:
Verspringingverhaal

Ik hoorde het gelijk bij de eerste keer luisteren ook al, een klein detail maar heel subtiel en nice. Gruwelijk dikke plaat naar mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2015 15:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Erg leuk initiatief en zal het zeker blijven volgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2015 17:41 
 

Brennan Heart – Outta My Way



De eerste, en misschien wel laatste, Brennan Heart track die ik ga reviewen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nummer nog maar een enkele keer live heb gehoord, dus wellicht is het een plaat waar ik aan zou moeten wennen. Echter, we gaan gewoon verder op de voet waar we gebleven waren. Ik zal jullie wederom mee op reis nemen naar waar mijn gedachte ons toe leidt. Diep he? De zin klopt ergens theoretisch niet, maar daar mag ik als non-hardtraxx-reviewer gelukkig geen zak om geven. #YOLO.

Let’s go!

Mix-Intro: Oke, het begin is het begin. Het is – net zoals bij Music Generation – niet alleen maar claps. De vocal komt hierin langzaam ingefade, waardoor je al een idee krijgt wat voor soort nummer dit is. Laat ik vooropstellen dat dát een aanname is, gebaseerd op alle andere ‘bijzondere’ platen die onze Fabian (toch? ;)) heeft geproduceerd. Terug naar het nummer. De vocal “Get the fuck outta my way”. Sorry, ik krijg hier toch echt een treurige bui van. Moet het nou weer diezelfde stoerheid uitstralen zoals altijd? Ook de vocaliste is weer hetzelfde. Twee blokjes intro, het is meer dan claps dus het kan in ieder geval erger.

Break 1: Zonder pardoes komt er een soort van akkoordenschema naar voren. Het klinkt.. oke. Het is super simplistisch, dat wat Brennan Heart ook kenmerkt, maar na één blokje voel je aan door een toegevoegd ritme dat er een meezing vocal aan gaat komen. Je merkt het tot in je tenen. Warempel, daar is ie dan.
“Now I can lay low for quite some time, but when you cross the line, you watch me get hostile (of zegt ze hardstyle? Zal wel bedoeld zijn.) Na deze spetterende vocal komt ditzelfde akkoordenschema weer naar voren, alleen dan met een extra melodielaag eronder waardoor het iets voller overkomt. Het is ergens wel catchy. Ik moet het hem nageven, de simplistische vorm van produceren maakt het wel herkenbaar. De synth is verder ook niet lelijk. Het klinkt wel oké, maar daar doe ik het simpelweg niet meer voor. Ik ben zelf op zoek naar onderscheidende sounds, sounds waarvan ik op kijk, waar ik mezelf even op moet focussen, iets wat ik niet verwacht. Dit valt echter zo enorm binnen het spectrum van ‘veiligheid’, dat ik hier echt weinig voldoening uit haal. Hierna komt er weer een stuk vocals erbij. Het wordt naar mijn mening ook echt weer steeds ernstiger. Voor de volledigheid heb ik hieronder de vocals (van lololyrics) toegevoegd. Ik krijg zo naarstig het gevoel dat de vocals worden gebaseerd op mensen die zich willen herkennen in de vocals, waardoor ze zich gaan identificeren met de plaat. Met als gevolg dus een enorm succes, hartstikke logisch. Ikzelf luister alleen niet graag naar teksten. Al helemaal niet naar teksten die zo stoer mogelijk zijn.. Ik zeg niks over de mensen die dit wel leuk vinden hoor, behalve dan dat ik me er juist van distantieer.
De melodie houdt ook op zodra de vocal hoorbaar is. Een extra bevestiging van het feit dat het nummer, in ieder geval tot nu toe, om de vocals draait en niet om de melodielijnen en geluiden. Ook een ding waar producers vaak de plank mis slaan. Vocals zijn niet de basis van een track. Het kan zeker sfeer toevoegen, maar ik merk in mijn hele leven (oh jezus blijf ik zo diep brabbelen?) dat ik veel meer voldoening haal uit symboliek en gevoel die mijn zintuigen opnemen. Neem als voorbeeld Timeless van Wildstylez. De gehele plaat bevat geen enkele vocal, maar dit bevat toch een bult gevoel en sfeer? Zelfde geldt voor mij voor Fairytale van de Noisecontrollers. Hier onderscheiden de échte producers zich van de rest en maakt voor mij de plaat veel interessanter om vaker te blijven luisteren. Dat komt denk ik omdat je zelf de ruimte krijgt om een gevoel er aan te koppelen, in plaats van dat geforceerde stoere gedoe waar ik me dus in de eerste break al aan erger. Juist, eh, flinke afdwaling. #YOLO toch? (oh the irony).

Mid-Intro: Ik heb dit natuurlijk een aantal keer moeten beluisteren voordat ik ben gaan schrijven. Wat is dit stuk vervelend zeg. De kick is net wat te crunchy en heeft totaal geen attack. De punch is gewoon een snare zonder iets van bas erin. Doordat de tail eigenlijk alleen maar uit een kraak bestaat voegt dit ook voor mij niks toe aan de mid-intro. Zeker omdat deze mid-intro eigenlijk maar heel erg weinig omvat, namelijk een synth (schreech kan ik het niet noemen, heeft iemand de goeie benaming?), een kick en een paar keer (hoe kan het ook anders) een vocal.
Laten we beginnen bij deze synth. Wat wilde hij hier in hemelsnaam mee bereiken? Ik moet als ik dit hoor meteen aan vrouwen denken. Wat zeurt dit ding zeg! Ik zie het al helemaal voor me. Ik heb net een heerlijke tijd in de kroeg gehad, genoeg aandacht van vrouwen (hypothetisch hoor ;)), en ik word door 3 overheerlijke, perfect gerijpte vrouwen gevraagd om samen met hun de nacht te spenderen. Ik, met al mijn zin en gezonde nieuwsgierigheid, ga hier natuurlijk zonder te twijfelen op in. We komen in bed te liggen, beetje te kussen en knuffelen, hier en daar een streling en ja hoor er gaan wat kleren uit. Opeens gaat er een telefoon af met deze mid-intro als ringtone. Op dat moment sta je machteloos, wat een ongelofelijk slappe plasser geluid is dit. Je stuurt ze maar naar huis, hopeloze bedoeling. Voorlopig zit het er niet meer in. Zonde. Dát idee krijg ik erbij.
Dus... De mid-intro. De synth is dus een ontzettende lange uithaal die naar beneden toe afrolt. De synth is te horen vanaf de 2e tot de 8e beat, en dat dan vier keer in een blokje. Jezus gristus, je wordt dus niet even lastig gevallen met dit geluid, maar gewoon 28 beats van de 32. Het tweede blokje van de mid-intro is een kleine aanpassing. Er zitten wat haperingen in de synth maar echter totaal niet genoeg om dat zeurgevoel weg te halen.

Break 2: Ik ga in herhaling vallen over een groot gedeelte. Laat ik de vocals maar even laten voor wat het is. Exact dezelfde soort vocals dus. Echter, vanaf het begin van de break hoor je nu een ondermelodie van het nummer. Dit klinkt gelukkig nog een stukje meer acceptabel. Eigenlijk zelfs wel leuk. Toch ook wel simpel, maar niet perse ontzettend voorspelbaar. De tonen van de melodie worden vooral op de tel zelf laten horen, wat natuurlijk minder ingewikkeld is voor het publiek wat helemaal niet op zoek is naar complexiteit en abstract gedoe. Die melodie wordt trouwens weer onderbroken om de vocal te laten horen.
Tijdens het tweede deel van de vocal komt nu toch ook de hoofdmelodie naar voren. Ook hier krijg ik hetzelfde gevoel bij als bij de hiervoor genoemde melodie. Het lalt wel lekker mee, maar de replayvalue ligt denk ik niet zo hoog, maar zo ver zijn we nog niet dus tot zover is dit deel nog gewoon goed te doen voor me. Het breakje eindigt natuurlijk met de vocal waardoor iedereen pumped is om te knallen. Het luistert in de meeste gevallen fijner als melodieën opbouwen en daardoor ook even omhoog gaan qua toonhoogte, dat wat er in de mid-intro dus niet is. Dit gebeurt bij deze melodie wel, waardoor het in ieder geval toegankelijker is om naar te luisteren. Toegankelijk is niet áltijd slecht, laat ik mezelf maar nuanceren. ;)

Climax:Wat ik wel leuk vind, is dat de ondersteunende melodie (een soort akkoordenschema hieronder waardoor de synth en heel je nummer voller klinken, klik HIER voor een perfect voorbeeld van Headhunterz - Colors, wel in het Engels en duurt wel even. Vanaf 20:00 hoor je dat deze lagen worden toegevoegd) wel nog wat toevoegt aan de plaat. Ik vraag mezelf nu tegelijkertijd wel af, in hoeverre andere platen dat ook zo duidelijk hebben. Ik hoor namelijk zelf niet heel veel verschillende lagen erin (maar dus wel 1 :p)en vind het om deze reden moeilijk oordelen of het nou een pluspunt is of een minpunt. Het klinkt zoals hiervoor gezegd simplistisch, zijn dan de lagen niet nodig? Of draaien we de boel nou om en moeten er juist meer lagen in zodat het niet meer simplistisch klinkt? Lastig. Ik neig ernaar, dat Brennan Heart het eerste wilde bereiken in ieder geval.
Wat kan ik er nog verder over zeggen? O ja, natuurlijk - de bassline. Het is een herhalend patroon van 16 beats. Hij pitcht na 8 beats en na 12 weer terug. Op de laatste twee beats van de 16 zit een klein rolletje. Ik zal het geen kickroll noemen omdat het geluid weinig omhanden heeft. De climax zelf duurt maar 25 seconde. Toch maar bar weinig als het nummer in totaal 5 minuten duurt. Het heeft dus ook geen tweede climax. Er zit een redelijk energieke sfeer in dit stuk. Het is lastig hier nog veel over uit te wijden, aangezien het nu eenmaal niet zo uitgebreid is.

Break 3: Dit is niets anders dan bij Break 1. Een exacte kopie, dit gebeurt vaker maar is daarom niet perse een pluspunt. Ik heb hier verder niks aan toe te voegen.

Outro Ook een exacte kopie van de mid-intro. Zeursynth, zeurhapersynth en na dit stuk komt en gewoon alleen volle bas met een klein vocaltje (or just die op het eind van het blokje. Dat vocaltje vind ik nog wel volledig terecht, anders kun je er al helemaal niks mee qua mixen. Ik breng het misschien wat negatief, maar dat komt omdat er verder niks creatiefs in is gestopt dan wat er hiervoor al is gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2015 17:43 
 

Wat vind ik er nu echt van?
Ik heb altijd dubbele gevoelens bij Brennan Heart. Hij spreekt met zijn ‘stijl’ een hele andere doelgroep aan dan ik ben en weet deze doelgroep feilloos mee te nemen. Ik ben daar echter totaal geen voorbeeld van en raak juist geïrriteerd van de simpele nummers die hij maakt. Is het een gebrek aan produceerkwaliteiten of is het gewoon allemaal de bedoeling? Echter, over de track, het heeft maar weinig onderdelen die me echt aanspreken. De kick is niet interessant, de synths niet, mid-intro niet, arrangement (opbouw) niet, mixintro en outro niet maar de melodie is nog wel aardig. Hier doe ik het simpelweg niet voor. Ik vind een 4 dus ook echt gewoon te hoog. Een 3.. Nee dat is nog net wat te laag. Niet interessant betekent niet hetzelfde als zwaar bagger: Brennan Heart – Outta My Way: 3.5

De spetterende vocals
Get, get, get the fuck [3x]
Get the fuck outta my way
Get, get, get the fuck [3x]
Get, get outta my way
[2x]

Now I can lay low for quite sometime
But when you cross the line
You watch me get hostile

Fuck you, suck my middle finger motherfucker
Watch me and I'mma run you over like a trucker
I wanna live my dreams
The limit ain't the sky
So get the fuck outta my way or just die

Get the fuck outta my way or just die

So many motherfuckers cramping my style
Cover up lies with a fake ass smile
Now I can lay low for quite sometime
But when you cross the line
You watch me get hostile

Fuck you, suck my middle finger motherfucker
Watch me and I'mma run you over like a trucker
I wanna live my dreams
The limit ain't the sky
So get the fuck outta my way or just die
Get the fuck outta my way or just die

(Get, get, get the fuck)

Now I can lay low for quite sometime
But when you cross the line you watch me get hostile

Fuck you, suck my middle finger motherfucker
Watch me and I'mma run you over like a trucker
I wanna live my dreams
The limit ain't the sky
So get the fuck outta my way or just die
Get the fuck outta my way or just die

Or just die
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2015 15:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk topic! Deze ga ik volgen en van discussies hou ik wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2015 15:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Over die mix-intro zeg je tot nu toe, het kan erger (als het alleen maar claps zijn). Mag wel wat kritischer imo. Je bent zelf toch DJ? Ik zou zoiets zeggen van bedankt voor deze zeik-intro die je enkel stop/play in kunt mixen, en die dus prima geproduceerd is voor een geval BH. Vervolgens laat hij hem nog even pre-mixen voor grote events, want zelfs dat lijkt teveel gevraagd. Het kan wat mij betreft (voor een mix-intro) helemaal niet erger. Hier kun je ook niks mee. Langer, kenmerkende geluiden, interessante teases het lijkt tegenwoordig niemand een tyfus te schelen hoe iets ingemixt wordt.

Geldt ook voor outro's.

Kan de plaat verder niet luisteren nu. Kan me ook niet herinneren dat ik deze ooit gehoord heb.
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen