TakkU schreef:
Dat mensen hier zo gigantisch over Corey heenvallen zeg.. Eindelijk is een keer iemand die zn mond open trekt wanneer er iets niet klopt, in plaats van iedere keer dat achterkamertjes gedoe! Kicks rippen vind ik 1 van die dingen die je als producer echt niet kan maken... De kick is bepalend voor de track die je maakt, het is het belangrijkste element in een Hardstyle track. Daarnaast is een kick ongeveer het moeilijkste te maken. Wanneer je dan een kick van een ander ript omdat het je zelf niet lukt, ben je in mijn ogen geen echte producer.
Wat betreft melodieën, hoelang luisteren jullie nou Hardstyle? Ik heb nieuws voor jullie, ongeveer de helft van HS melo's worden afgeleid van andere melodieën, soms van andere genres, soms van oudere hardstyle platen. T is niks nieuws dat dit gebeurd, en zelfs de allergrootsten doen dit aan de lopende band zonder dat er gezeik over is. Nu is het ineens een grote ramp omdat Corey zn mond open doet?
Ben het niet met je eens, melodieën zijn (helaas) nog een stuk belangrijker in tracks tegenwoordig dan kicks. Ik vind het dan ook hypocriet om te zeggen dat het met kicks niet mag, maar met melodieën wel. Het zijn beide belangrijke elementen in een track waarbij een track valt of staat. Dat het rippen van melodieën al jaren gebeurt doet niets af aan het feit dat het net zo goed jatten/rippen is als bij kicks. Waarom mag je je wel laten inspireren door melodieën en niet door kicks? Inspireren is dan nog tot daar aan toe, maar het compleet overnemen van ofwel kicks ofwel melodieën is in mijn ogen gewoon een gebrek aan creativiteit en een goedkope manier van scoren. Het is prima dat je daar je mond over opentrekt, maar het slaat natuurlijk nergens op als je jezelf er ook aan schuldig maakt.