Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 13:33 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Kut politiekers, krijg ik als verdomde Belg ook nog eens last van de Nederlandse politiek. Beter hadden jullie allemaal D66 naar de top gestemd, die hebben tenminste ook nog een fatsoenlijk drugsbeleid :lol:

D66 wilde ik ook stemmen, als ik 8 dagen jonger was had ik mogen stemmen :P

Maar niet vanwege het drugsbeleid xd . Volgens is die partij eerder bereid om vergunningen voor feesten te geven dan andere partijen, had ik teminste ergens gelezen. En die kut CDA gemeentes hebben hier in de buurt 2 feesten niet door laten gaan, vandaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 13:43 

Hardtraxx Elite

Josh-T schreef:
D66 wilde ik ook stemmen, als ik 8 dagen jonger was had ik mogen stemmen :P

Maar niet vanwege het drugsbeleid xd . Volgens is die partij eerder bereid om vergunningen voor feesten te geven dan andere partijen, had ik teminste ergens gelezen. En die kut CDA gemeentes hebben hier in de buurt 2 feesten niet door laten gaan, vandaar.

D66 wilt een decriminalisatie van drugsgebruik, dan hoeft het nog niet gelegaliseerd te worden, maar dat persoonlijk gebruik tenminste uit de criminaliteit word gehaald. Is al in andere landen bewezen dat dit positieve effecten heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 14:11 

Lyst schreef:
In veel mindere mate dan bij de PVV, als je er al wat vind. Jij doet net alsof het gewoon is dat je mensen hebt geslagen, 7 ton boete hebt gehad of ontucht pleegt. En dat je dat soort mensen bij elke partij wel tegenkomt, dat gaat je nog vies tegenvallen. Je zult hooguit iemand vinden die activist is geweest voor bijvoorbeeld het milieu en daarvoor is opgepakt.

Milieu activisten :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 14:20 

Donateur

Lyst schreef:
In veel mindere mate dan bij de PVV, als je er al wat vind. Jij doet net alsof het gewoon is dat je mensen hebt geslagen, 7 ton boete hebt gehad of ontucht pleegt. En dat je dat soort mensen bij elke partij wel tegenkomt, dat gaat je nog vies tegenvallen. Je zult hooguit iemand vinden die activist is geweest voor bijvoorbeeld het milieu en daarvoor is opgepakt.

Of mensen die documenten stelen van het Ministerie van Economische Zaken voor z'n linkse actiegroep,
en dat dan na 25 jaar opbiechten; en ook gewoon in de 2de Kamer blijven zitten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 16:25 

Artiest

Lyst schreef:

mensen slaan vind ik niks om je zorgen over te maken eigenlijk, alsof jij nooit ruzie hebt gehad... dus dat is niet zo erg.
Maar je weet het niet want media onderzoekt die partijen niet, alsof alleen bij de PVV rotte appels zitten, CDA en PvdA kennen er ook genoeg die vroeger misschien niet de braafste waren, misschien nog steeds niet. Ik zeg niet dat t normaal is dat 6 mensen op hun CV liegen bij de PVV, maar ik zeg wel dat als je dieper graaft in de politiek van Nederland je wel meer vindt waar je een beetje van staat te kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 19:19 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Ik vind het raar dat er maar 6% btw zat op kaartjes voor feesten. Die 6% btw hoort te gelden voor eerste levenbehoeftes zoals eten. Dus wel een terechte stap als het gaat om kaarten voor dit soort feesten. Echter ging ik er van uit dat de huidige organisatoren al 19% btw betaalden, dus ik ben van mening dat ze die prijzen enigzins gelijk mogen houden en zelf kijken waarop ze kunnen bezuinigen in plaats van de prijs door te rekenen naar de consument.

Allemaal leuk en aardig, maar waarom zou je in godsnaam op een maatregel stemmen waar je zelf de dupe van wordt. Kun je net zo goed geld op straat gooien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 19:24 

Hardtraxx Veteran

niks bezuinigen maar gewoon minder geld aan ontwikkelingshulp geven :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 21:06 

Hardtraxx Veteran

Markos schreef:
Allemaal leuk en aardig, maar waarom zou je in godsnaam op een maatregel stemmen waar je zelf de dupe van wordt. Kun je net zo goed geld op straat gooien!

In een betere wereld zou jij niet mogen stemmen.

Oxbow schreef:
niks bezuinigen maar gewoon minder geld aan ontwikkelingshulp geven :worship:

Zullen we jou ns naar Afrika sturen en kijken hoe jij t vindt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 21:10 

Hardtraxx Elite

PNXRMX schreef:
Markos schreef:

In een betere wereld zou jij niet mogen stemmen.

En waarom dan niet? Mensen stemmen op bepaalde partijen op basis van dingen die voor hen belangrijk zijn.

Ik vind cultuur belangrijk met name het bezoeken van allerlei festivals dus ik ben tegen deze maatregel en, wanneer je tegen deze maatregel bent waarom stem je dan op partijen als de PVV?

Sport en cultuur zijn gewoon dingen waar je niet op moet bezuinigen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 23:24 

Hardtraxx Elite

Markos schreef:

helemaal eens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 23:26 

Artiest

Markos schreef:

helemaal mee oneens + dit is geen bezuinigen, dit is gewoon BTW verhoging. Waar zou je anders geld vandaan moeten halen? geld bezuinigen in de zorg? onderwijs? infrastructuur? Allemaal zaken die van veel groter belang zijn voor Nederland, zowel als onze economie als de mensen zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 00:29 

Aan het typen...

Markos schreef:
Lyst schreef:
Ik vind het raar dat er maar 6% btw zat op kaartjes voor feesten. Die 6% btw hoort te gelden voor eerste levenbehoeftes zoals eten. Dus wel een terechte stap als het gaat om kaarten voor dit soort feesten. Echter ging ik er van uit dat de huidige organisatoren al 19% btw betaalden, dus ik ben van mening dat ze die prijzen enigzins gelijk mogen houden en zelf kijken waarop ze kunnen bezuinigen in plaats van de prijs door te rekenen naar de consument.

:') Ik ben voor dingen die goed zijn voor Nederland, ben zelf hoogopgeleid, maar stem sociaal, daar heb ik mezelf toch ook mee te pakken? Gelukkig zijn niet alle mensen zo egoistisch als jij (en oxbow..) en nee ik heb nog nooit iemand geslagen, maar schijnbaar is geweld wel normaal in jouw cultuur. Als je een allochtoon was geweest had je het land uitgemoeten volgens je leuke partij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 01:20 

Lyst, ben je antifascistisch? Gewoon ff tussendoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 13:46 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Markos schreef:
Lyst schreef:

:') Ik ben voor dingen die goed zijn voor Nederland, ben zelf hoogopgeleid, maar stem sociaal, daar heb ik mezelf toch ook mee te pakken? Gelukkig zijn niet alle mensen zo egoistisch als jij (en oxbow..) en nee ik heb nog nooit iemand geslagen, maar schijnbaar is geweld wel normaal in jouw cultuur. Als je een allochtoon was geweest had je het land uitgemoeten volgens je leuke partij.

Waar in mijn mening staat dat ik geweld goedkeur, ben zelf helemaal tegen geweld en heb het dan ook nooit gebruikt tegen iemand. Je stemt toch altijd op basis van dingen die je positief vindt of juist negatief in een partijprogramma of zit ik er nu helemaal naast. Iemand die echt van dieren houdt stemt op PvdD iemand die heel erg sociaal is die stemt weer op de SP. Ik heb dus voorstander van cultuur en sport en heb dus niet gestemt op partijen als de PVV die hier geld aan proberen te verdienen.

Ik ben net als jij hoogopgeleid en ik vind dus cultuur en sport belangrijk voor een land als Nederland even als bijvoorbeeld onderwijs. Dat zijn dingen waar je gewoon van af moet blijven. Dat heeft niks met egoïsme te maken het is juist sociaal dat ik vindt dat iedereen de kans moet hebben om theathers, concerten etc. te blijven bezoeken. Hoop dat ik zo duidelijker tegenover jou ben geweest Lyst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 14:26 

Aan het typen...

Sorry ik was zelf niet helemaal duidelijk, was een bericht vanaf mn telefoon namelijk. Dat geweld slaat op skedoedele, die geweld niet zo erg vond, want zo zei hij: iedereen heeft wel eens iemand geslagen. Nou blijkbaarbaar dus niet.

Jij zei, waarom zou je in godsnaam op iets stemmen waar je zelf de dupe van bent. Ik vind sport en cultuur ook belangrijk, muziek is immers ook cultuur en houdt zelf ook ontzettend veel van sporten. Ik vind ook dat subsidies voor minder toegankelijkere cultuur en voor mensen die het niet kunnen betalen goed is. Maar dan ook voor die dingen en niet zoals nu geldt 6% btw voor zowel toegankelijke cultuur als voor mensen die het met gemak kunnen missen. Dus mijns inziens kan daar best wel wat bezuinigd worden, door het anders aan te pakken, echter (ik heb me niet in dit onderwerp verdiept..) denk ik dat dit kabinet alleen maar gaat bezuinigen en niet kijkt hoe het slim aangepakt kan worden. Dat ik dan zelf iets meer moet betalen voor een kaartje boeit me vrij weinig. En wat ik bedoel met sociaal stemmen is dat iemand met een hoge opleiding verdient vaak goed en staat dus meer belasting af. Toch stem ik op de partijen die dat eerlijk vinden en misschien mij nog wel iets meer willen belasten, omdat dat beter is voor Nederland. Volgens jouw visie is dat idioot, waarom zou je op een partij stemmen die je meer gaat belasten? En dat is egoïstisch, niet verder kunnen denken en niet geven om mensen anders dan alleen jijzelf. Overigens vind ik onderwijs en de verzorgingsstaat wel belangrijker dan sport&cultuur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 14:31 

Hardtraxx Veteran

Actie van Bolkenstein +1
http://www.dumpert.nl/mediabase/1211191/21a589c3/frits_bolkestein_is_tegen_bezuinigingen_op_kunst_en_cultuur.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 14:32 

Hardtraxx Elite

Ik had inderdaad mijn eerste reactie helemaal verkeerd verwoord, maar mijn mening is kort gezegd dat sport, cultuur en onderwijs dingen zijn die een land maken tot wat het is en daar moet de politiek van afblijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 14:52 

Artiest

Lyst schreef:
Sorry ik was zelf niet helemaal duidelijk, was een bericht vanaf mn telefoon namelijk. Dat geweld slaat op skedoedele, die geweld niet zo erg vond, want zo zei hij: iedereen heeft wel eens iemand geslagen. Nou blijkbaarbaar dus niet.

lezen is natuurlijk erg lastig >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 14:58 

Aan het typen...

Citaat:
mensen slaan vind ik niks om je zorgen over te maken eigenlijk, alsof jij nooit ruzie hebt gehad... dus dat is niet zo erg.

:aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 15:02 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Gelukkig zijn niet alle mensen zo egoistisch als jij (en oxbow..)

even opheldering vragen meneer lyst
waarom ben ik egoïstisch? omdat ik minder ontwikkelingsgeld zou willen uitgeven omdat het toch op de verkeerde plaatsten komt? ik zeg niet afschaffen maar gewoon minder uitgeven en dan ben je in de ogen van linkse voorstanders een egoïstisch en asociaal persoon? slaat nergens op

van de huidige ontwikkelingshulp komt nog niet eens de helft op de plaatsen waar het nodig is, maar bij foute regimes en corruptie terecht. Dus daardoor kunnen die foute regimes in die landen blijven bestaan en de armen onderdrukken. Ze houden zo opzettelijk de mensen arm en hulpbehoevend. Daardoor denkt de wereld dat ze meer moeten geven omdat het nog steeds slecht gaat en zo blijft het land slecht. Ik wil daar niet aan meedoen en vind dat pas asociaal en niet meedenkend voor die mensen. Als er een betere manier wordt bedacht waar het geld op de juiste plaats komt wil ik natuurlijk gewoon meebetalen, maar ik wil het niet in een bodemloze put gooien waar het volk amper beter van wordt en juist meer van wordt onderdrukt. Tot die tijd kunnen we dat geld nuttiger gebruiken door de cultuursector te beschermen tegen grote werkloosheid en achteruitgang van de cultuur in het algemeen, dat vind ik sociaal denken
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 15:14 

Artiest

Lyst schreef:
Citaat:

:aww:

Daar staat toch duidelijk niet dat ik zeg dat iedereen wel eens iemand geslagen heeft, daar staat dat iedereen wel eens ruzie heeft gehad. Groot verschil
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 15:52 

Aan het typen...

Dan is je argument ongeldig in die zin, omdat je ruzie als argument gebruikt om te laten zien dat slaan niet zo erg is -.-

@Oxbow, natuurlijk komt lang niet al het geld op de juiste plek terecht en natuurlijk moet er wat aangedaan worden, maar het gaat erom wat jij in de tussentijd wil. Als jij namelijk de ontwikkelingshulp in de tussentijd maar verminderd of zoals Wilders wil helemaal stopt, dan gaan er gewoon mensen dood, omdat wij geen paar euro extra voor een Defqon kaartje willen betalen. Als jij dat sociaal wilt noemen? Sociaal met jezelf ja, en daarom noemde ik jouw egoïstisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 15:58 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
@Oxbow, natuurlijk komt lang niet al het geld op de juiste plek terecht en natuurlijk moet er wat aangedaan worden, maar het gaat erom wat jij in de tussentijd wil. Als jij namelijk de ontwikkelingshulp in de tussentijd maar verminderd of zoals Wilders wil helemaal stopt, dan gaan er gewoon mensen dood, omdat wij geen paar euro extra voor een Defqon kaartje willen betalen. Als jij dat sociaal wilt noemen? Sociaal met jezelf ja, en daarom noemde ik jouw egoïstisch.

leest mijn post eerst maar eens goed, dan zie je dat ik heel anders daarover denk
het gaat mij niet om een duurder defqon kaartje en dat ik liever dode afrikanen zie dan hogere toegangsprijzen
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 17:00 

Donateur

Ja jongens, of iig een groot deel op deze site; blijf vooral lekker pvv stemmen, echt een goede partij hoor :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 17:10 

Hardtraxx Veteran

Milán schreef:
Ja jongens, of iig een groot deel op deze site; blijf vooral lekker pvv stemmen, echt een goede partij hoor :oh:

doe maar een cda-vvd coalitie, dan ben ik een gelukkig mens :thumbup:
helaas niet haalbaar, maarja wie weet ooit
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen