Lyst schreef:
Gelukkig zijn niet alle mensen zo egoistisch als jij (en oxbow..)
even opheldering vragen meneer lyst
waarom ben ik egoïstisch? omdat ik minder ontwikkelingsgeld zou willen uitgeven omdat het toch op de verkeerde plaatsten komt? ik zeg niet afschaffen maar gewoon minder uitgeven en dan ben je in de ogen van linkse voorstanders een egoïstisch en asociaal persoon? slaat nergens op
van de huidige ontwikkelingshulp komt nog niet eens de helft op de plaatsen waar het nodig is, maar bij foute regimes en corruptie terecht. Dus daardoor kunnen die foute regimes in die landen blijven bestaan en de armen onderdrukken. Ze houden zo opzettelijk de mensen arm en hulpbehoevend. Daardoor denkt de wereld dat ze meer moeten geven omdat het nog steeds slecht gaat en zo blijft het land slecht. Ik wil daar niet aan meedoen en vind
dat pas asociaal en niet meedenkend voor die mensen. Als er een betere manier wordt bedacht waar het geld op de juiste plaats komt wil ik natuurlijk gewoon meebetalen, maar ik wil het niet in een bodemloze put gooien waar het volk amper beter van wordt en juist meer van wordt onderdrukt. Tot die tijd kunnen we dat geld nuttiger gebruiken door de cultuursector te beschermen tegen grote werkloosheid en achteruitgang van de cultuur in het algemeen, dat vind
ik sociaal denken