Markos schreef:
Lyst schreef:
Ik vind het raar dat er maar 6% btw zat op kaartjes voor feesten. Die 6% btw hoort te gelden voor eerste levenbehoeftes zoals eten. Dus wel een terechte stap als het gaat om kaarten voor dit soort feesten. Echter ging ik er van uit dat de huidige organisatoren al 19% btw betaalden, dus ik ben van mening dat ze die prijzen enigzins gelijk mogen houden en zelf kijken waarop ze kunnen bezuinigen in plaats van de prijs door te rekenen naar de consument.
Allemaal leuk en aardig, maar waarom zou je in godsnaam op een maatregel stemmen waar je zelf de dupe van wordt. Kun je net zo goed geld op straat gooien!
Omdat de mensen in nederland wakker moeten worden dat we al jaren in een soort luxe hemel wonen. Geldt ook voor de hypothekrene aftrek. Heb er vandaag nog een goede discussie met mn pa en mn oom over gehad. Zij vinden dat de hypotheekrente moet worden afgeschaft, omdat het raar is dat mensen die niet zelf een huis kunnen betalen maar wel belasting betalen, de hypotheekrente van iemand betalen die wel een huis kan veroorloven.
Gaan mensen maar 1x per jaar op vakantie ipv 2 x en dan kan iedereen zn eigen rente betalen. bespaart al gauw een paar miljard.
EN het is onzin om te zeggen dat gezinnen in de problemen raken omdat onderzoeken hebben aangetoond dat dat helemaal niet het geval is. Vroeg of laat zat de hypotheekrente aftrek toch wel verdwijenen, kost gewoon te veel geld. Kunnen ze er beter nu mee beginnen.