Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 17:30 

Hardtraxx Veteran

Als je ook maar even het nieuws heb gekeken de afgelopen weken, zul je wel gehoord hebben dat het kabinet Rutte gaat bezuinigen op cultuur. De subsidies voor cultuur zullen verminderen en de belasting gaat omhoog van 6% naar 19%. Dit treft ook de hardstyle events, bijvoorbeeld Emporium verkoopt nu al kaarten zodat ze nog niet hun verkoopprijs hoeven te verhogen. Wat vinden jullie hiervan?

Citaat:
Emporium start per direct kaartverkoop met laag btw tarief – 28 mei 2011-

Het kabinet heeft gisteren besloten om het btw-tarief op concert- en evenementenkaartjes per 1 januari 2011 te verhogen van 6% naar 19% btw.

Aangezien deze maatregel al op 1 januari 2011 ingaat, heeft organisator Matrixx besloten om per direct de kaartverkoop van het dancefestival Emporium 2011 te starten. Omdat Matrixx liever de kas van de bezoeker spekt dan de staatskas kan iedereen tot en met 31 december alvast een Emporium kaartje kopen voor dezelfde prijs als vorig jaar met het lage btw tarief.

Tot en met 31 december 2010 kost een Emporium ticket € 45,-(ex fee). Vanaf 1 januari 2011 gaan de Emporium kaarten € 53,- (ex fee) kosten.

Emporium wordt volgend jaar voor de 7e keer gehouden op zaterdag 28 mei 2011 op de prachtige recreatieplas de Berendonck bij Nijmegen. Emporium staat bekend om zijn unieke sfeer, prachtige decors, dikke line-ups en mooie locatie aan het water. Emporium is ieder jaar ruim van te voren uitverkocht . Het thema en de eerste namen worden eind januari 2011 bekend gemaakt.

Kaarten voor Emporium 2011 zijn direct online te bestellen op www.matrixx.nl en bij alle Primera Shops. Kaarten kosten € 45,- (ex fee) tot en met 31 december 2010.
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 17:34 

Hardtraxx Elite

Gewoon vertrouwen blijven hebben in PVV!! :whistle:
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 17:41 

Artiest

Titatovenaar schreef:

Nja het is dat events worden gezien als cultuur. Van de ene kant kan ik de reden best inzien. Een verzeker die MOET je hebben. Cultuur daar kies je zelf voor.

Natuurlijk is het klote dat het duurder wordt maar er MOET nu eenmaal bezuinigd worden. Iedereen merkt, is het niet hier dan is het elders dus tsjaa.

Hardtraxx Veteran

daarom was qountdown 53 eu ipv 47? :huh:

Aan het typen...

Ik vind het raar dat er maar 6% btw zat op kaartjes voor feesten. Die 6% btw hoort te gelden voor eerste levenbehoeftes zoals eten. Dus wel een terechte stap als het gaat om kaarten voor dit soort feesten. Echter ging ik er van uit dat de huidige organisatoren al 19% btw betaalden, dus ik ben van mening dat ze die prijzen enigzins gelijk mogen houden en zelf kijken waarop ze kunnen bezuinigen in plaats van de prijs door te rekenen naar de consument.
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 17:47 

Artiest

oostzaner schreef:
daarom was qountdown 53 eu ipv 47? :huh:

Nee dat noemen we inflatie etc :)
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 17:48 

Donateur

Lyst schreef:
Ik vind het raar dat er maar 6% btw zat op kaartjes voor feesten. Die 6% btw hoort te gelden voor eerste levensbehoeften zoals eten. Dus wel een terechte stap als het gaat om kaarten voor dit soort feesten. Echter ging ik er van uit dat de huidige organisatoren al 19% btw betaalden, dus ik ben van mening dat ze die prijzen enigszins gelijk mogen houden en zelf kijken waarop ze kunnen bezuinigen in plaats van de prijs door te rekenen naar de consument.

This pretty much sums it up ^^
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 17:54 

Aan het typen...

Inflatie? :P
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 17:56 

Hardtraxx Veteran

Inflatie kan er toch niet voor zorgen dat de kaartjes voor HETZELFDE feest duurder worden :P Heel scherp, qre8tive ;)
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 18:03 

Hardtraxx Addict

Zo schraal dat dit zo werkt he, heel de markt schiet weer 13% in zijn prijzen omhoog!!!
En wie zijn daar de dupe van? Ja, juist de mensen die er heen willen en plezier willen maken,
in plaats van dat ze 's avonds kwajongen streken uithalen op straat (om een slap voorbeeld te geven)!
En niet dat de grote organisaties iets van de prijzen tot hun rekening nemen hoor,
want die kosten komen bij ons (helaas).
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 18:03 

Hardtraxx Veteran

Dat is gewoon een prijsverhoging zoals elk jaar.
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 18:11 

Hardtraxx Veteran

wees blij, België is 21% voor luxegoederen en dus ook voor kaartjes
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 18:13 

Hardtraxx Addict

tomb schreef:
Dat is gewoon een prijsverhoging zoals elk jaar.

Dit is toch echt even iets anders hoor!
Nu gaat het van BTW-laag (6%) naar BTW-hoog (19%).
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 18:22 

Hardtraxx Elite

Tjsa.. Linkse hobbies hé ;)
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 18:30 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ik vind het raar dat er maar 6% btw zat op kaartjes voor feesten. Die 6% btw hoort te gelden voor eerste levenbehoeftes zoals eten. Dus wel een terechte stap als het gaat om kaarten voor dit soort feesten. Echter ging ik er van uit dat de huidige organisatoren al 19% btw betaalden, dus ik ben van mening dat ze die prijzen enigzins gelijk mogen houden en zelf kijken waarop ze kunnen bezuinigen in plaats van de prijs door te rekenen naar de consument.

Ben het hier eigenlijk wel mee eens. Heb daarom ook geen handtekening op de petities gezet, omdat ik het geen oneerlijke maatregel vind. Of het nou de juiste stap is, weet ik niet, maar ik ben er niet principieel op tegen, ookal gaat het mij wel geld kosten.
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 19:10 

Hardtraxx Veteran

ja het is kut dat de kaartjes duurder worden, maar die extra euro's heb ik er wel voor over... Maar zouden somige kaarten nu echt richting de 70 gaan? :huh:
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 19:15 

Donateur

Timmer schreef:
ja het is kut dat de kaartjes duurder worden, maar die extra euro's heb ik er wel voor over... Maar zouden somige kaarten nu echt richting de 70 gaan? :huh:

Jah, Defqon en qlimax sowieso wel .. tenzij Q of B2s zo aardig zijn om de prijzen van de kaartjes 13% te verlagen..

Maar dat lijkt me niet.
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 19:31 

Titatovenaar schreef:

haha helemaal mee eens :P :thumbup:
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 19:34 

Artiest

vind het een goede zet van de overheid om de BTW omhoog te gooien, logisch en goed.
En ik ben dus ook voor de verhoging, ondanks dat het met meer geld gaat kosten :thumbup:
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 19:40 

Donateur

Skedoedelefloeps schreef:
vind het een goede zet van de overheid om de BTW omhoog te gooien, logisch en goed.
En ik ben dus ook voor de verhoging, ondanks dat het met meer geld gaat kosten :thumbup:

Waarom, Doordat er minder kaartjes etc voor concerten museums etc worden verkocht. Zullen er ontslagen vallen, Die mensen komen in de WW ofzo,dat moet ook weer betaald worden.
Dus uiteindelijk op langere termijn kost het alleen maar meer geld :/

Ik vind het gewoon te kansloos voor woorden deze wet..
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 19:46 

Artiest

omdat in tijden van recessie de overheid moet bezuinigen en geld moet binnen halen.
Cultuur is HET punt waarop je geld kunt binnen halen, 6% BTW zie je alleen nog maar op medicijnen en levensmiddelen. Cultuur is iets waar 6% BTW echt onzin is, omdat modaal Nederland niet vaak naar musea gaat, niet vaak naar voorstellingen gaat etc. etc.
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 20:23 

Donateur

tjsa, kabinet is zo skeef als maar kan :sick:
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 20:24 

Hardtraxx Veteran

Qre8ive schreef:
Wat ik ook alleen zo schraal vind is dat bioscopen WEL gewoon de 6% mogen behouden... volgens mij zitten er een paar bioscoop liefhebbers in het kabinet?

Wel 1 (oud)gabber, maar die heeft wel andere dingen aan zijn hoofd dan btw verhogingen. :P
Afbeelding
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 20:32 

Hardtraxxer

En voetbalwedstrijden blijven ook gewoon 6% dat mag van mij dan ook wel omhoog als het tog moet >.<
Bericht Geplaatst op 19 nov 2010 20:47 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
omdat in tijden van recessie de overheid moet bezuinigen en geld moet binnen halen.
Cultuur is HET punt waarop je geld kunt binnen halen, 6% BTW zie je alleen nog maar op medicijnen en levensmiddelen. Cultuur is iets waar 6% BTW echt onzin is, omdat modaal Nederland niet vaak naar musea gaat, niet vaak naar voorstellingen gaat etc. etc.

Ja en bovendien: de PVV had het als stokpaardje om te bezuinigen op cultuur. Dus eigenlijk kijk ik niet gek op. Wel grappig dat meteen iedereen er nu weer tegen is.
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen