Bezemsteel schreef:
Lyst schreef:
Ik vind het raar dat er maar 6% btw zat op kaartjes voor feesten. Die 6% btw hoort te gelden voor eerste levenbehoeftes zoals eten. Dus wel een terechte stap als het gaat om kaarten voor dit soort feesten. Echter ging ik er van uit dat de huidige organisatoren al 19% btw betaalden, dus ik ben van mening dat ze die prijzen enigzins gelijk mogen houden en zelf kijken waarop ze kunnen bezuinigen in plaats van de prijs door te rekenen naar de consument.
Aan de ene kant raar, maar bij een samenleving die al niet zo breed wordt opgevoed, zou een verlaagde btw juist een steun in de rug zijn om meer mensen met cultuur in aanraking te laten komen.
En waarom worden de bioscoopkaarten niet verhoogd, dat is ook alles behalve eerste levensbehoefte.. Beetje raar dat ze dit hebben gedaan. Als je naar de verlaagde BTW kijkt is het sowiezo al een rare tabel want sportwedstrijden zijn ook 6% BTW belast. Hopelijk wint de VVTP de rechtzaak, dan kan alles nog worden terug gedraaid.
ben het met je eens dat bioscoop etc. ook 19% moet worden, of alles WEL of NIKS, maar ik vind dit al een goede stap en eigenlijk nog wel logisch dat de bios 6% blijft (ondanks dat ik het onzin vind).
maar terugdraaien? Denk het niet en hoop het niet.
en dat gedoe met mensen in aanraking laten komen met cultuur klopt in theorie, maar in de praktijk totaal niet natuurlijk. Want als dat zo zou zijn zouden mensen nu ook al steeds meer interesse moeten tonen in cultuur en je ziet in de loop der tijd juist meer een daling denk ik dan een stijging.
Interesse in cultuur/kunst heeft te maken met je leefomgeving en opvoeding en niet met de prijzen van de kaartjes. Ohja, ook met jezelf natuurlijk