Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 12:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als het niet de hypes zijn, dan is het wel iets anders.

Hét bewijs! Betalen voor Facebookpromotie is pure geldverspilling

Wat je nu gaat zien is best wel heftig. Vooral als je aardig wat geld hebt uitgegeven om je Facebookpagina te promoten. Het is niet zozeer heftig in de zin van schokkende beelden, maar eerder schokkende informatie. Geld uitgeven aan Facebookpromotie is namelijk pure geldverspilling. Er zijn verschillende websites zoals Boostlikes.com waar je Facebooklikes kunt kopen. Wil je er duizend likes bij, dan betaal je zeventig dollar. Maar we weten ondertussen dat je er dan alleen likes uit bijvoorbeeld India en Indonesië voor terug krijgt waar de engagement ver te zoeken is en hier dus niets aan hebt. Het is daarom veiliger om dit via Facebook zelf te laten verlopen. Op je Facebookpagina wordt je dan ook continue getriggerd om je pagina betaald te promoten. Maar ook dit blijkt fraude.

Veritasium heeft namelijk een experiment uitgevoerd om te achterhalen wat een betaalde like waard is. Wat blijkt, ook als je target op Westerse landen, het is niets waard. De engagement is ver te zoeken. We kunnen hier prima uit concluderen dat een deel van Facebooks omzet gebaseerd is op valse likes. Check onderstaande video, want de resultaten van Veritasium’s experiment zijn heftig. Héél heftig.



en dan deze nog:

Dit is het probleem met Facebook!

Het is je misschien al opgevallen dat Facebook tegenwoordig andere berichten laat zien dan dat je normaal bent gewend. Dit heeft uiteraard een reden. Het bedrijf heeft namelijk vanaf december een ander algoritme ingesteld voor het laten zien van de posts. Hiermee krijg je volgens het bedrijf alleen nog maar ‘waardevolle’ posts te zien in je tijdlijn. Maar klopt dit eigenlijk wel? Vinden wij dit echt waardevol?

In onderstaande video vertelt YouTube-gebruiker 2Veritasium over de consequenties van deze veranderingen en hoe Facebook de berichten van je vrienden laat zien. Ben jij nog van plan om Facebook in de nabije toekomst te gaan gebruiken of heb je al een ander platform in gedachten? Laat het ons in een reactie of op Facebook weten.



Bron: Want.nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 12:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb het zelf ook gemerkt, ik heb vorig jaar een keer 10 of 15 euro betaald aan advertenties voor m'n DJ Pagina (even m'n pagina boosten toen ie net bestond).
Maar daarmee kreeg ik dus een stuk of 40 a 50 likes van mensen die niks met Hardstyle hebben, wel honderden dingen geliked hebben, veel franstalige belgen, terwijl al m'n posts in het Nederlands zijn.

Als je adverteert staat er ook dat je met een x aantal € een x aantal likes zou krijgen. In het begin kreeg ik nauwelijks likes, maar de laatste 2 á 3 dagen dat m'n advertentie liep stroomden ze ineens binnen en klopte het aantal likes dat ik volgens FB zou krijgen. Hierdoor kreeg ik dus het idee dat die likes gewoon door Facebook zelf geregeld zijn, om aan het beloofde aantal likes te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 15:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

likes kopen :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 17:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja daar gaat dit dus niet over
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 06:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dit begint op het geen wat wij toen met nutty traxx hebben gehad te lijken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 14:07 
 
Hardtraxx Veteran

ILLUMINATIIIIIIIIIIIIIIIIII
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel