Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2018 19:42 
 
Hardtraxx Crew

De Zweedse top-dj, producer en remixer Avicii is op 28-jarige leeftijd overleden. Zijn manager heeft dat in een verklaring bekendgemaakt.

De echte naam van Avicii was Tim Bergling. Hij werd vanmiddag dood gevonden in Muscat, de hoofdstad van Oman.

In de verklaring staat dat Avicii's familie diep verslagen is door het nieuws en in deze moeilijke tijd met rust gelaten wil worden. Er worden geen verdere mededelingen gedaan.

:cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2018 19:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pas geleden zijn documentarie nog gezien sta er echt versteld van dat hij nu al overleden is :cry:
(Toch wel benieuwd hoe/waaraan hij overleden is, misschien was hij toch zieker dan iedereen dacht?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2018 19:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zijn tracks zijn fantastisch en simpel, jammer dat we waarschijnlijk geen nieuwe tracks meer krijgen :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2018 20:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spijtig nieuws :( Toch wel een tijdje mijn favoriete setje geweest https://soundcloud.com/hasino/avicii-es ... 11-12-2010
RIP Tim
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2018 20:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Damn..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2018 20:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dit is echt schrikken dit, kon z’n muziek echt wel pruimen :( RIP
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2018 21:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DeadMau5 heeft een mooi zegje gedaan op twitter. Dit terwijl die twee elkaar niet goed lagen.

Citaat:
my sincerest and most heartfelt condolences to the friends, fans and families of @Avicii :( Banter aside, nobody can deny what he has accomplished and done for modern dance music and im very proud of him.

I would have enjoyed nothing more than ripping into Avicii well into and beyond our 60's. taken away from us far too young. I know he's at peace somewhere up there getting the last laugh that i spelled his name right this time.



Erg respectvol
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2018 09:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bizar. Eén van de meest getalenteerde dance producers die er was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2018 14:48 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Was wel schrikken zeg, echt een icoon in de dance scene. Veel te jong gestorven ook als persoon. Rest in peace :(
Dat we zijn muziek nog maar vaak genoeg voorbij mogen horen komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2018 17:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zijn documentaire vorige week nog gekeken.. Pfff.. Wat maakte hij toch geweldige plaatjes! RIP Tim
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2018 19:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Avicii zou voor zijn dood hebben gewerkt aan zijn ‘meesterwerk’.

Volgens Neil Johnson van Geffen Records zou het volgende album van de vrijdag overleden dj een waar meesterwerk zijn: “We waren er mee bezig en het was zijn beste muziek in jaren, eerlijk.” Johnson kan dat zeggen omdat hij meewerkte aan alle albums van de Zweedse dj en producer. “Hij had zo veel inspiratie. We hebben een maand lang gezocht en moesten echt eindtijden aan die sessies verbinden omdat Tim met gemak 16 uur achter elkaar kon werken. Dat was zijn natuur.”

Avicii moest daadwerkelijk uit de sessies worden gehaald: “We hadden deze ingelofelijke magische muziek. Ik ga zeker nog met de familie zitten en met ze praten op het moment dat iedereen de gelegenheid heeft gehad lucht te krijgen. Dit is me nog nooit overkomen met een artiest waar ik mee mocht werken en dan nog zo dichtbij. We gaan advies zoeken bij zijn familie en bedenken wat Tim in dit geval zou willen dat wij zouden doen.” Op het album zouden ook een aantal samenwerkingen komen maar Johnson heeft besloten die namen niet openbaar te maken.

Johnson liet weten dat hij niet geloofd dat er drugs in het spel zijn bij zijn overleden: “Ik wil dit zeggen… als er één van die geruchten echt waar zou zijn dan denk ik dat ik het zou hebben gezien. En hoe veel ik ook bij hem in de buurt ben geweest… ik heb nooit iets gezien. Hij feestte niet. Hij ging naar een club maar deed dat om te luisteren naar een dj. Hij miste dat draaien”, zo vertelde hij in gesprek met Variety.


https://www.top40.nl/nieuws-avicii-werk ... -in-tijden
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2018 18:17 
 
Hardtraxx Crew

Citaat:
De familie van de vrijdag overleden Avicii heeft een nieuwe verklaring uitgegeven waarin gezegd wordt dat de dj en producer "niet meer kon". Het is niet duidelijk of met die uitspraak wordt bedoeld dat Avicii zelfmoord heeft gepleegd.
De verklaring, de tweede van de familie van Avicii, werd onder meer gepubliceerd door Variety.

De dj overleed vrijdag in Muscat, de hoofdstad van Oman. De politie wilde geen uitspraken doen over zijn doodsoorzaak, maar zei wel dat de muzikant niet door een misdrijf om het leven was gekomen.

"Onze geliefde Tim was een zoeker, een breekbare, artistieke ziel die antwoorden zocht op existentiële vragen", aldus de familie van de dj, die eigenlijk Tim Bergling heette. "Hij was een perfectionist die reisde en werkte op een tempo dat tot extreme stress leidde."

Balans
"Toen hij stopte met toeren, wilde hij een balans in zijn leven zoeken om gelukkig te worden en bezig te zijn met wat hij het liefste deed: muziek maken. Hij worstelde met gedachten over zingeving, het leven en geluk. Hij kon niet meer, hij wilde rust vinden."

"Tim was niet gemaakt voor de business waarin hij zich bevond: hij was een gevoelige jongen die van zijn fans hield, maar de spotlights liever vermeed."

Het was bekend dat Avicii moeite had met de druk die gepaard ging met zijn roem. Hij gaf sinds 2016 al geen optredens meer. Hij werd 28 jaar oud.


https://www.nu.nl/achterklap/5241011/familie-overleden-dj-avicii-hij-kon-niet-langer-verder.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2018 18:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ene nieuwssite zegt dat het zelfmoord was, de ander zegt dat het niet zeker is. Vaag allemaal, maar met die woorden van de familie is het denk ik wel vrij duidelijk. Geen verassing, blijft dood en dood zonde :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2018 18:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://djmag.com/content/avicii%E2%80% ... ed-suicide
Hier doen ze blijken dat het eigen keuze is. Heel erg spijtig, maar beter dit dan een perongeluke overdosis van het een of ander. Had hem graag langer muziek zien maken, maar helaas werken mental health issues niet zo. Moeten er maar vrede mee hebben dat het zijn eigen keuze was

Neemt niet weg dat ik er deze week regelmatig wel even bij stil heb gestaan.. Wist niet dat zoiets me zo kon raken van iemand die ik niet eens ken
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2018 18:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bron?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2018 19:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pagina is alweer offline
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2018 22:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Pagina is alweer offline

https://djmag.com/content/aviciis-famil ... es-suicide
Nieuwe link van djmag. Zal dan wel een briefje hebben achtergelaten voor de familie als zij dit zo weten te verwoorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2021 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RIP
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2021 02:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

avicii dood
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2022 14:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Seeker Of Fire schreef:
Bron?

Bas
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 10:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dood, Avicii... rest in rip
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2022 14:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rip
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2023 10:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

rip
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2023 11:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
avicii dood

sterkte bossie
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 08:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

alweer 5 jr gelede ken t noch nie bevatte
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel