Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)

Ketamine moet worden verkocht in de apotheek
Ja 53%  53%  [ 19 ]
Nee 47%  47%  [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 36
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2013 01:40 
 

Een behandeling met ketamine werkt veel sneller om een depressie te verlichten dan antidepressiva. Dat blijkt uit nieuw onderzoek.

De onderzoekers, onder leiding van het Mount Sinai Medical Centre, hebben hun bevindingen zaterdag gepresenteerd op de jaarlijkse bijeenkomst van de Amerikaanse vereniging voor psychiaters.

De depressie van patiënten die een behandeling met ketamine kregen, werd binnen 24 uur lichter. Normale antidepressiva doen er dagen of weken over om hetzelfde effect te bereiken.

Bij dit grootste klinische onderzoek naar ketamine tot nu toe werden 72 mensen betrokken. Allemaal hadden ze een depressie die na twee of meer soorten medicijnen niet minder was geworden.

Placebo

De eerste groep kreeg veertig minuten lang een infuus met ketamine, terwijl de tweede groep een placebo kreeg. De proefpersonen werden zowel na 24 uur als na zeven dagen geïnterviewd.

Na 24 uur bleek ruim 60 procent positieve effecten van ketamine te ervaren. Dat effect was na een week nog bij ruim 45 procent aanwezig. Bij de placebogroep leek 30 procent na een dag blij met het resultaat, terwijl dat na een week zakte naar nog geen 20 procent.

Toekomstig onderzoek moet uitwijzen of ketamine ook op lange termijn veilig en effectief is in de behandeling van depressies. Dat is hard nodig, omdat veel van de beschikbare behandelingen depressies niet of nauwelijks verlichten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2013 06:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ken eigelijk bijzonder weinig van drugstoestanden... Maar loop je dan niet het risico op een drugverslaving bij die mensen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2013 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nielstil schreef:
Ik ken eigelijk bijzonder weinig van drugstoestanden... Maar loop je dan niet het risico op een drugverslaving bij die mensen?


Ja, maar dat is momenteel bij antidepressiva ook een groot probleem. Die moet je ook vrijwel continu nemen en de afkickverschijnselen kunnen erg naar zijn. Een dergelijke ketakuur zou je zelfs 1-2x per week toe kunnen dienen en zolang dat voorgeschreven wordt (zodat mensen niet gemakkelijk meer gaan nemen dan de bedoeling is), lijkt een fysieke afhankelijkheid me onwaarschijnlijk. Een mentale afhankelijkheid lijkt me vanzelfsprekend, omdat je depressie anders terugkomt, maar dat zal gewoon niet te vermijden zijn tenzij er een oplossing wordt gevonden voor depressiviteit die langdurig (maand of langer) werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 20:03 
 

Ik vraag me dan af wat voor doseringen ze gebruiken voor dit soort doeleinden.

En wie hebben er allemaal ja gestemd? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 22:44 
 
Hardtraxx Veteran

Junkenlul schreef:
En wie hebben er allemaal ja gestemd? :P

De doelgroep die wel even depressief gaan doen als ze er een lekkere dosis ketamine voor krijgen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 11:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ligt het aan mij of kan je dan ook zeggen dat cocaine sneller pijn verdoofd dan een paracetamol..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 21:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ket is for horses!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 09:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
Ligt het aan mij of kan je dan ook zeggen dat cocaine sneller pijn verdoofd dan een paracetamol..


Cocaïne biedt op de snellere werking na alleen maar nadelen tov paracetamol (aangezien de high voor normaal functioneren ongewenst is). Paracetamol is erg onschadelijk, redelijk effectief tegen pijn en biedt niet echt verslavingskansen. Keta is tov antidepressiva dus (ten minste in sommige gevallen) effectiever EN mogelijk ook minder gevaarlijk wat betreft schadelijkheid en (met name) verslaving/afhankelijkheid. Sterker nog, omdat de keta een 1x per week iets zou zijn, loop je niet heel de week als een zombie rond. Je zou bijna zeggen dat keta in dit geval de paracetamol of ibuprofen is en antidepressiva iets van alcohol ofzo :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 10:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ohhh okee, bedankt voor de toelichting :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2013 11:56 
 
Hardtraxx Elite

Haha ik moet het nog eens zien...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 13:36 
 

laat kaboem het maar niet horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 13:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dellionNL schreef:
laat kaboem het maar niet horen

Hij heeft het al gehoord. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 14:17 
 

Chukkels schreef:
dellionNL schreef:
laat kaboem het maar niet horen

Hij heeft het al gehoord. :$


Oeioei, dus binnenkort kunnen we ook een overlijdensbericht van hem verwachten? :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2013 19:51 
 

Hoezo? Ketamine is een veilige drug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2013 17:59 
 

Junkenlul schreef:
Hoezo? Ketamine is een veilige drug.


Niet bij een overdosis.
Water is ook goed, noodzakelijk voor een mens. Maar teveel heeft de dood als gevolg. Kortom teveel is (bijna) nooit goed :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 00:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dellionNL schreef:
Junkenlul schreef:
Hoezo? Ketamine is een veilige drug.


Niet bij een overdosis.
Water is ook goed, noodzakelijk voor een mens. Maar teveel heeft de dood als gevolg. Kortom teveel is (bijna) nooit goed :P


Dood zul je er idd niet van gaan, maar zeggen dat dit veilig is :lol: Drugs zijn nooit veilig...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 15:50 
 

Wel als je weet wat je in je lichaam stopt en er verantwoordelijk mee om kunt gaan. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 19:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan nog niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 20:22 
 

Wat versta jij onder niet veilig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2013 05:32 
 

Cafeïne is kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2013 08:11 
 

Junkenlul schreef:
Wel als je weet wat je in je lichaam stopt en er verantwoordelijk mee om kunt gaan. :P


Right, maar ik had het over kaboem. Nou weet ik niet of je hem kent?... maarja, mijn punt is volgens mij wel duidelijk :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 00:51 
 

Kaboem is ketamine verslaafd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 01:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Junkenlul schreef:
Wat versta jij onder niet veilig?


Ik versta onder nooit veilig, maar wel het risico zo laag mogelijk houden, door je goed in te lezen, door in principe al je spul te laten testen. Kortom er zoveel mogelijk van weten.

Cruelty schreef:
Junkenlul schreef:
Wat versta jij onder niet veilig?

Hij zal koffie ook wel gevaarlijk vinden, wie weet hoeveel caffeïne er in zit :oh:


En wat is dit voor dom antwoord? :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 15:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Junkenlul schreef:
Wat versta jij onder niet veilig?

Hij zal koffie ook wel gevaarlijk vinden, wie weet hoeveel caffeïne er in zit :oh:


Wat een stomme opmerking. Koffie wordt verwerkt volgens de HACCP richtlijnen en verder bezit de organisatie een ISO 22000 certificaat. De kans dat jouw dealer dezelfde certificaten beschikt lijkt me niet aanwezig? Hoeveel cafeïne erin zit dat weet je, dat staat namelijk op het zakje (wettelijk verplicht. Als je een zakje keta koopt dan staat er helaas geen analyse van het goedje op het zakje.

Verder heb ik nee gestemd. Mensen maken helaas niet altijd de juiste keuzes voor hun gezondheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 18:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Junkenlul schreef:
Hoezo? Ketamine is een veilige drug.


Drugs is veilig. Tuurlijk. Je kan er 'veilig' mee omgaan ja, maar om drugs en veilig past niet in één zin.
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel