Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2020 09:26 
 
Hardtraxxer

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2020/maart/Corona-sneeuwbal-rolt-festivalwereld-binnen.html

Miami Ultra en Tomorrowland Winter zijn afgelast.
DLDK opent maar één stage.

Hoe zien jullie het festival seizoen voor je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2020 09:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe ik het voor me zie:

Je kunt er over discussiëren, zeuren, brainstormen of nadenken wat je wilt, maar je kunt er toch geenszins invloed op uitoefenen dus bespaar jezelf de moeite. Enige wat voor ons als bezoekers van belang is, is hoe er wordt omgegaan met het terugbetalen van de reeds aangeschafte tickets. Staat in een ander topic op HT al een mooi stuk van ConsuWijzer. Enerzijds heb je natuurlijk te maken met de overheid, als die beslist (zoals in Frankrijk met bv. Tomorrowland Winter) dat alle grote evenementen afgeblazen worden dan heb je hier niks over in te brengen. Daarnaast heb je natuurlijk nog de organisatoren en lokale instanties die de veiligheid van de bezoekers willen (moeten) garanderen en als die een bepaalde keuze maken (en dit is afgelasting) dan heb je die keuze ook te respecteren. Enige waar we wél over kunnen discussieren is eventueel het verloop van het virus en in hoeverre deze bij bepaalde festivals op zijn piek, groei, stabiel, dieptepunt etc. zit. In China lijkt de storm al redelijk te zijn gaan liggen, maar dit biedt uiteraard geen garanties voor andere landen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2020 13:29 
 
Hardtraxxer

Hoop dat Tomorrowland (zomer) doorgaat. Eindelijk na 5 jaar heb ik kaartjes voor Tomorrowland, zul je zien dat het wordt afgelast :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2020 13:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het zou wel erg raar moeten lopen mocht het virus de zomer halen. Tegen die tijd zijn er wellicht andere problemen :x.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2020 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hah, hopelijk stopt Corona met toenemende temperaturen maar ik zou er niet van uit gaan.
Veel virussen kunnen temperaturen tot 50 graden overleven.


Een Infectiedeskundige heeft een weinig opbeurende boodschap:
Citaat:
,,Het virus zal zich over heel Nederland uitbreiden. De meerderheid van de bevolking zal met corona besmet raken.'' Een geruststelling: veruit de meeste mensen worden beter en zijn daarna immuun voor het virus.


https://www.gelderlander.nl/dossier-cor ... ~a13a4253/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 17:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zie Rebirth niet doorgaan. Is al over 1 maand. Iedereen in Brabant wordt gevraagd thuis te werken en geen handen te schudden maar we zouden wel met 15000 man kickrollend in een tent mogen staan.

Mocht t toch doorgaan dan moet je je afvragen of het verantwoord is te gaan feesten. Op dit moment denk ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 21:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gaat China eigenlijk alle 'schade' nog vergoeden uiteindelijk?

Mag toch wel hopen dat er nu een verbod komt op die smerige markten van ze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 22:11 
 
Hardtraxxer

Pussy Lounge Winter is afgelast

Scotty018 schreef:
Ik zie Rebirth niet doorgaan. Is al over 1 maand. Iedereen in Brabant wordt gevraagd thuis te werken en geen handen te schudden maar we zouden wel met 15000 man kickrollend in een tent mogen staan.

Mocht t toch doorgaan dan moet je je afvragen of het verantwoord is te gaan feesten. Op dit moment denk ik niet.


Eerst Masters nog..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 22:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Gaat China eigenlijk alle 'schade' nog vergoeden uiteindelijk?

Mag toch wel hopen dat er nu een verbod komt op die smerige markten van ze.


Dit is niet r/tokkiefeesboek
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 22:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Gaat China eigenlijk alle 'schade' nog vergoeden uiteindelijk?

Mag toch wel hopen dat er nu een verbod komt op die smerige markten van ze.


Check:

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 09:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat dus ja.
Nog steeds geen permanent verbod maar tijdelijk.
Net als toen met Sars.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 10:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Masters ook al verplaatst. Ik hou m'n hart vast voor Rebirth.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 10:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit jaar Rebirth gewoon de afsluiting van het festivalseizoen maken in plaats van de opening. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 20:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Reken er maar op de alles wat binnen nu en drie maanden zou plaatsvinden afgelast gaat worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 22:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Reken er maar op de alles wat binnen nu en drie maanden zou plaatsvinden afgelast gaat worden.


Mooi, Defqon valt daar buiten. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2020 01:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Solis schreef:
Reken er maar op de alles wat binnen nu en drie maanden zou plaatsvinden afgelast gaat worden.


Mooi, Defqon valt daar buiten. :thumbup:


Laten we het hopen dat het door gaat.. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2020 21:20 
 
Hardtraxxer

Solis schreef:
Reken er maar op de alles wat binnen nu en drie maanden zou plaatsvinden afgelast gaat worden.

Ga door voor de koelkast!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2020 11:39 
 
Hardtraxxer

https://www.festivalinfo.nl/news/48185/ ... et-zitten/

En gemeente Den Haag wilt alle evenementen opschuiven naar volgend jaar, als alles in het najaar gehouden wordt komt er te veel druk op de hulpdiensten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2020 23:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

lifefix schreef:
https://www.festivalinfo.nl/news/48185/Belgische-burgemeesters-Graspop-Rock-Werchter-en-Tomorrowland-zien-festivals-niet-zitten/

En gemeente Den Haag wilt alle evenementen opschuiven naar volgend jaar, als alles in het najaar gehouden wordt komt er te veel druk op de hulpdiensten.

Zat er wel aan te komen helaas. Bij 50.000 man kun je rekenen dat er twee weken erna weer veel mensen besmet zijn. Het is gewoon zwaar fucked up kut klote dat het festival seizoen naar de klote is dit jaar! :x :/ :mad: :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2020 23:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dit was een miwertje
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 16:07 
 
Hardtraxxer

hurricane schreef:
dit was een miwertje


Kan de beste overkomen.

Om het even aan de positieve kant te bekijken, er zijn veel leuke livestreams.
Heel vaak zonder MC's en de platen worden niet meer gemute tijdens een hoogtepunt, heerlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 23:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik neem het geblaar van bv. Villain er graag bij als we dit jaar nog een feestje kunnen pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 10:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog een voordeel:

Verbetering van de kwaliteit van muziek?

Omdat vele artiesten thuis opgesloten zitten en ook niks beters te doen hebben, kunnen ze meer aandacht besteden aan hun productieskills en platen beter afmaken. In de podcast van DBSTF hoor je ze vaak zeggen dat ze een plaat onder stress moeten/willen afmaken voor hun volgende boeking. Dit geldt natuurlijk voor meerdere artiesten. Als er geen druk op zit, worden er wellicht minder tracks geproduceerd, maar wel met hogere kwaliteit.

Ook de tracks die het alleen live 'goed doen' zijn nu minder interessant. Een Sickmode, Malice, GPF, Warface, etc zullen nu ook uit een ander vaatje moeten tappen. Er zullen nog steeds fans zijn van hun muziek, maar ik denk niet dat er veel mensen thuis achter hun laptop OOOOH beginnen te roepen bij een kickswitch naar een nog hoger piepje. De vraag naar deze bagger zal dus afnemen en de artiesten moeten iets anders proberen, of blijken een one-trick-pony waar in de thuissituatie geen vraag naar is.

Het thuiszitten leidt ook tot creativiteit. Andere artiesten gaan iets heel anders proberen, mede doordat er geen druk is om nieuwe tracks voor het volgende festival af te hebben. Denk bijvoorbeeld aan het Clockartz Chord V album, ik luister dit thuis met plezier. Dit was niet echt een doorslaand succes op feesten (als ik me de reacties goed herinner). Als meerdere artiesten zoiets proberen zou ik dit alleen maar toejuichen. Er kunnen zelfs hele nieuwe subgenres ontstaan.

Wat denken jullie hierover?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 10:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Een Sickmode, Malice, GPF, Warface, etc zullen nu ook uit een ander vaatje moeten tappen. Er zullen nog steeds fans zijn van hun muziek, maar ik denk niet dat er veel mensen thuis achter hun laptop OOOOH beginnen te roepen bij een kickswitch naar een nog hoger piepje.

Naast dat ik het eens ben met je stelling en hoop dat dit ook zo zal zijn, denk ik dat je met bovenstaande niet het juiste beeld hebt van de aanhangers van die soort 'hardstyle'. Uiteraard was het misschien vooral voor de video, maar als ik zie hoe sommigen voor hun webcam zaten in de Qapital livestream... Die vinden dat echt vet als ze maar kunnen blijven kickrollen en andere gekkigheden uit kunnen blijven voeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 10:41 
 
Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Chroman schreef:
Een Sickmode, Malice, GPF, Warface, etc zullen nu ook uit een ander vaatje moeten tappen. Er zullen nog steeds fans zijn van hun muziek, maar ik denk niet dat er veel mensen thuis achter hun laptop OOOOH beginnen te roepen bij een kickswitch naar een nog hoger piepje.

Naast dat ik het eens ben met je stelling en hoop dat dit ook zo zal zijn, denk ik dat je met bovenstaande niet het juiste beeld hebt van de aanhangers van die soort 'hardstyle'. Uiteraard was het misschien vooral voor de video, maar als ik zie hoe sommigen voor hun webcam zaten in de Qapital livestream... Die vinden dat echt vet als ze maar kunnen blijven kickrollen en andere gekkigheden uit kunnen blijven voeren.


Dit dus :lol:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel