Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2019 15:36 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hoi allen!

Ik ben Marco en luister sinds 2006 hardstyle en daarvoor luisterde ik voornamelijk hardcore. Afgelopen jaren volgde ik Hardtraxx al veel, maar voornamelijk om mixen te luisteren. Rond 2008 tot 2010 maakte ik hardstyle mixen op het youtube kanaal Petrasco. Daarna ben ik samen met Kevin Sound Twisters begonnen, we draaien all-round maar maken regelmatig hardstyle/hardcore mixjes omdat we dit uiteindelijk het vetst vinden om te draaien en te mixen. Hier hebben jullie vast ook af en toe wel een mixje van voorbij zien komen via Kevin. Ik heb sinds 2007 heel veel feestjes gezien en ben van plan hier voorlopig ook niet mee te stoppen. ^^

Twee jaar geleden heb ik een cursus hardstyleproductie gedaan, maar begon steeds me steeds meer bezig te houden met teksten en vocalen voor hardstyle en hardcore artiesten. Nu een hele leuke hobby en al een aantal hele vette projecten gedaan, waaronder voor Demi Kanon, Devin Wild (Wish Outdoor Anthem 2018 en The Qontinent Anthem 2019) en TPZ (Two Point Zero).

Ik ben nu Vocalinez begonnen om meer teksten en vocalen voor artiesten te kunnen regelen. Het leek het me niet alleen leuk maar ook handig om ook wat actiever op Hardtraxx te kunnen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 11:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welkom!

Ik vind het interessant! Hoe gaat dat meestal in zijn werk? Hoe vind je vocalen, hoe kom je in contact met artiesten, hoe werkt het met copyright?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2019 16:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Welkom inderdaad!

Ook benieuwd of je het zelf inspreekt en dan edit, of laat inspreken?

Voor de rest favoriete artiesten?!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2019 21:09 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Thanks!

De artiesten of managers nemen meestal contact op wanneer ze een nummer hebben liggen waar ze zang of spoken-word vocalen voor zoeken. Soms kan een tekst ook een vorm van inspiratie zijn, maar meestal is er wel een idee of een deel van een plaat klaar. Ik kom in contact door artiesten of managers te mailen, te bellen of ze aan te spreken op festivals. Initiatief nemen!

Ik schrijf al een paar jaar mijn ideeën voor teksten op dus ik heb wel een soort van database met ideeën. Als ik een tekst in een bepaald thema wil schrijven haal ik mijn inspiratie uit boeken, films of andere dingen die ik ergens hoor of zie. Het kan eigenlijk vanalles zijn.

Met copyright wordt er vaak gekozen de volledige vocal af te kopen indien de vocalist(e) daar ook mee instemt of de schrijver krijgt schrijversrechten en de vocaliste(e) zangrechten. Ook een combinatie is mogelijk. Dit verschilt per artiest en per opdracht, maar dit is eerlijk gezegd nog steeds een behoorlijk grijs gebied voor mij.

Teksten spreek ik zelf niet in (mensen moeten het ook mooi vinden om naar te luisteren.. ^^ ), maar ik krijg een steeds breder netwerk van verschillende mensen die dat gelukkig wel goed kunnen :D

Favo artiesten? Lastig. Ik vind heel veel artiesten goed en het wisselt ook nog wel eens. Qua producties op dit moment o.a. Phuture Noize, Rejecta en D-Sturb. En Devin Wild natuurlijk (goede vocalen laatst ook :P ) Qua setjes vind ik veel artiesten nu erg voorspelbaar maar vind Primeshock wel erg goed, leuke afwisseling en verrassing.
Forumoverzicht » Off-topic » Welkom!